Awards-tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:I øvrigt, deres stats for kalenderåret 2014: http://messivsronaldo.net/calendar-year.php
Ronaldo er lysår foran Messi, det ses tydeligt på statsene fra 2014.

Nej, de er tætte på hinanden, men ok, CR har spillet 60 kampe, hvor han har scoret 61 mål og lavet 22 assist, hvilket giver: 1,016 mål pr. kamp og 0,366 assist pr. kamp.

For Leos vedkommende: har spillet 66 kampe, scoret 58 mål og lavet 21 assist, hvilket giver: 0,878 mål pr. kamp og 0,318 assist pr. kamp.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kubala skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:I øvrigt, deres stats for kalenderåret 2014: http://messivsronaldo.net/calendar-year.php
Ronaldo er lysår foran Messi, det ses tydeligt på statsene fra 2014.

Nej, de er tætte på hinanden, men ok, CR har spillet 60 kampe, hvor han har scoret 61 mål og lavet 22 assist, hvilket giver: 1,016 mål pr. kamp og 0,366 assist pr. kamp.

For Leos vedkommende: har spillet 66 kampe, scoret 58 mål og lavet 21 assist, hvilket giver: 0,878 mål pr. kamp og 0,318 assist pr. kamp.
Ironi kan være anvendt, kære Kubala! ;-)

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af emo »

Men netop det at det er spillere og trænere som stemmer, burde gøre at denne pris blev mere nuanceret og flere facetter talte med. Hvis nogen så ved de hvad man skal lægge vægt på, at kolde mål ikke er alt, men det at du skaber kampen, du træder til, den måde du bevæger dig på og agerer på banen.

Man skulle tro at det var rene fan-boys som stemte, og ikke kvalificerede folk.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:I øvrigt, deres stats for kalenderåret 2014: http://messivsronaldo.net/calendar-year.php
Ronaldo er lysår foran Messi, det ses tydeligt på statsene fra 2014.

Nej, de er tætte på hinanden, men ok, CR har spillet 60 kampe, hvor han har scoret 61 mål og lavet 22 assist, hvilket giver: 1,016 mål pr. kamp og 0,366 assist pr. kamp.

For Leos vedkommende: har spillet 66 kampe, scoret 58 mål og lavet 21 assist, hvilket giver: 0,878 mål pr. kamp og 0,318 assist pr. kamp.
Ironi kan være anvendt, kære Kubala! ;-)
Jeg er godt klar over at det var ironisk fra din side, men prøvede at sige, at de er tætte på hinanden, men at CR havde en lille fordel, ikke stor men lille.

Som sagt tidligere, så har CL-rekorden(også topscorer i La liga), CL og Copa del rey og den her sæsonstart haft betydning for prisen. Noget man ikke har vægtet tidligere, eller det har man set i hvert fald.
Senest rettet af Kubala man jan 12, 2015 10:34 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kubala skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:I øvrigt, deres stats for kalenderåret 2014: http://messivsronaldo.net/calendar-year.php
Ronaldo er lysår foran Messi, det ses tydeligt på statsene fra 2014.

Nej, de er tætte på hinanden, men ok, CR har spillet 60 kampe, hvor han har scoret 61 mål og lavet 22 assist, hvilket giver: 1,016 mål pr. kamp og 0,366 assist pr. kamp.

For Leos vedkommende: har spillet 66 kampe, scoret 58 mål og lavet 21 assist, hvilket giver: 0,878 mål pr. kamp og 0,318 assist pr. kamp.
Ironi kan være anvendt, kære Kubala! ;-)
Er jeg godt klar over at det var ironisk fra din side, men prøvede at sige, at de er tætte på hinanden, men at CR havde en lille fordel, ikke store men lille.

Som sagt tidligere, så har CL-rekorden, CL og Copa del rey og den her sæsonstart har betydning for prisen. Noget man ikke har vægtet tidligere, eller det har man set.
Jeg er enig. Ronaldo's år var scoringsmæssigt og resultatmæssigt bedst. I slutningen af 2014 er Messi bestemt kommet bedre med og er startet godt i år. Der skal dog titler på bordet, før at han kan vinde igen.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:
emo skrev:
Forget the winner for just a second... 244 of the 531 voters (46%) didn't even have Messi in their TOP-3."


Wow, det er sygt! Folket har talt. Messi har gravet sin egen grav med sit umenneskelig høje standard. Alt under 91 mål, så er han bare random...
58 mål, 21 assists, en VM finale som han nærmest egenhændigt spillede sit landshold frem til, et mesterskab der blev tabt på sidste spilledag og en Copa del Rey finale der blev tabt med et enkelt mål scoret sent i kampen. Det er da ringe, det kan jeg godt se. Fuck verden.

Billede
Du rammer hovedet på sømmet, uden jeg faktisk tror det var din oprindelige pointe. Du nævner nemlig en masse turneringer............................. som han ikke vandt. Stats er jo én ting. Der er de lige i min bog. Men Ronaldo vandt faktisk noget stort. Man husker altid vinderne.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Folk kan sige hvad de vil, men det er fandeme et fedt suit det der!

Billede

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Kubala skrev:I øvrigt, deres stats for kalenderåret 2014: http://messivsronaldo.net/calendar-year.php
Ronaldo er lysår foran Messi, det ses tydeligt på statsene fra 2014.

Nej, de er tætte på hinanden, men ok, CR har spillet 60 kampe, hvor han har scoret 61 mål og lavet 22 assist, hvilket giver: 1,016 mål pr. kamp og 0,366 assist pr. kamp.

For Leos vedkommende: har spillet 66 kampe, scoret 58 mål og lavet 21 assist, hvilket giver: 0,878 mål pr. kamp og 0,318 assist pr. kamp.
Ironi kan være anvendt, kære Kubala! ;-)
Er jeg godt klar over at det var ironisk fra din side, men prøvede at sige, at de er tætte på hinanden, men at CR havde en lille fordel, ikke store men lille.

Som sagt tidligere, så har CL-rekorden, CL og Copa del rey og den her sæsonstart har betydning for prisen. Noget man ikke har vægtet tidligere, eller det har man set.
Jeg er enig. Ronaldo's år var scoringsmæssigt og resultatmæssigt bedst. I slutningen af 2014 er Messi bestemt kommet bedre med og er startet godt i år. Der skal dog titler på bordet, før at han kan vinde igen.
Ja, som sagt, så er det helt fair at CR vandt den, men jeg tror, at kriterierne skal være mere klare, da synes jeg, at det er lidt sløret.

Var det også da Messi vandt den dengang, hvor folk mente at Sneijder burde have vundet, da han havde vundet flere trofæer end Messi(selvom jeg mente/mener, at Messi havde fortjent den dengang), men det havde også noget at gøre med kriterierne, ligesom nu, derfor nogen mente Sneijder burde have vundet, fordi kriterierne var ikke klare, men sløret.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ja det er svært at finde rundt i, hvordan vinderen ''findes''. Lad os håbe at Messi, Suárez & Neymar kan hive store titler hjem til Barça, så Messi kan få et pænt forspring til Ronaldo, inden Neymar tager over om et par år.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:
emo skrev:
Forget the winner for just a second... 244 of the 531 voters (46%) didn't even have Messi in their TOP-3."


Wow, det er sygt! Folket har talt. Messi har gravet sin egen grav med sit umenneskelig høje standard. Alt under 91 mål, så er han bare random...
58 mål, 21 assists, en VM finale som han nærmest egenhændigt spillede sit landshold frem til, et mesterskab der blev tabt på sidste spilledag og en Copa del Rey finale der blev tabt med et enkelt mål scoret sent i kampen. Det er da ringe, det kan jeg godt se. Fuck verden.

Billede
Du rammer hovedet på sømmet, uden jeg faktisk tror det var din oprindelige pointe. Du nævner nemlig en masse turneringer............................. som han ikke vandt. Stats er jo én ting. Der er de lige i min bog. Men Ronaldo vandt faktisk noget stort. Man husker altid vinderne.
Nej, Messi vandt ikke nogen af de nævnte turneringer. Real Madrid vandt heller ikke La Liga. De vandt Champions League på et hængende hår, i en finale hvor netop Ronaldo spillede afsindigt dårligt. De vandt Copa del Rey uden Ronaldo på banen. Ronaldo kunne man knapt nok få øje på til VM. Min pointe er at Messi ikke kan stå alene med ansvaret for at han ikke vandt noget i 2014. Han løftede sin del af byrden med de mange mål og de mange assists. På samme måde løftede Ronaldo sin del af byrden og har en god del af ansvaret for La Décima, men han har så sandelig ikke alt ansvaret. Overhovedet. Havde det ikke været for Sergio Ramos' evne til at dukke op de rigtige steder på de helt rigtige tidspunkter, havde Ronaldo garanteret ikke stået med Ballon d'Or lige nu.

Lad mig lige understrege at jeg synes at det er fortjent at Ronaldo vinder. Men jeg havde også ment at det var fortjent hvis Neuer eller Messi havde vundet.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Nej, Messi vandt ikke nogen af de nævnte turneringer. Real Madrid vandt heller ikke La Liga. De vandt Champions League på et hængende hår, i en finale hvor netop Ronaldo spillede afsindigt dårligt. De vandt Copa del Rey uden Ronaldo på banen. Ronaldo kunne man knapt nok få øje på til VM. Min pointe er at Messi ikke kan stå alene med ansvaret for at han ikke vandt noget i 2014. Han løftede sin del af byrden med de mange mål og de mange assists. På samme måde løftede Ronaldo sin del af byrden og har en god del af ansvaret for La Décima, men han har så sandelig ikke alt ansvaret. Overhovedet. Havde det ikke været for Sergio Ramos' evne til at dukke op de rigtige steder på de helt rigtige tidspunkter, havde Ronaldo garanteret ikke stået med Ballon d'Or lige nu.

Lad mig lige understrege at jeg synes at det er fortjent at Ronaldo vinder. Men jeg havde også ment at det var fortjent hvis Neuer eller Messi havde vundet.

Jeg tror aldrig, man har givet hverken Messi eller Ronaldo al ære for holdets sejre. Men i den snævre kamp, når vi taler de to, så er pokalsalget bare afgørende.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Nej, Messi vandt ikke nogen af de nævnte turneringer. Real Madrid vandt heller ikke La Liga. De vandt Champions League på et hængende hår, i en finale hvor netop Ronaldo spillede afsindigt dårligt. De vandt Copa del Rey uden Ronaldo på banen. Ronaldo kunne man knapt nok få øje på til VM. Min pointe er at Messi ikke kan stå alene med ansvaret for at han ikke vandt noget i 2014. Han løftede sin del af byrden med de mange mål og de mange assists. På samme måde løftede Ronaldo sin del af byrden og har en god del af ansvaret for La Décima, men han har så sandelig ikke alt ansvaret. Overhovedet. Havde det ikke været for Sergio Ramos' evne til at dukke op de rigtige steder på de helt rigtige tidspunkter, havde Ronaldo garanteret ikke stået med Ballon d'Or lige nu.

Lad mig lige understrege at jeg synes at det er fortjent at Ronaldo vinder. Men jeg havde også ment at det var fortjent hvis Neuer eller Messi havde vundet.

Jeg tror aldrig, man har givet hverken Messi eller Ronaldo al ære for holdets sejre. Men i den snævre kamp, når vi taler de to, så er pokalsalget bare afgørende.
Jamen, jeg er da enig. Derfor er min pointe også at det er det absolut eneste der adskiller dem. Det der i virkeligheden adskiller dem i 2014 er det sene mål af Sergio Ramos. Real Madrid havde så godt som tabt den kamp. Ramos vandt den finale med sit sene mål, og det faktum at Real Madrid vandt Champions League, er det der gør at Ronaldo vinder prisen her. Min pointe er at der skal så lidt til, og nogle gange fra en anden spiller end ham der vinder Ballon d'Or, før end balancen tipper. Jeg tror eksempelvis ikke at Messi havde vundet i 2009, hvis det ikke var for Iniestas sene, sene scoring mod Chelsea. Det gav os en billet til Champions League finalen, og havde vi ikke vundet den, tror jeg ærligt talt at Ronaldo havde taget prisen.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

FCBarcelonaChr skrev:Ja det er svært at finde rundt i, hvordan vinderen ''findes''. Lad os håbe at Messi, Suárez & Neymar kan hive store titler hjem til Barça, så Messi kan få et pænt forspring til Ronaldo, inden Neymar tager over om et par år.

Jeg er lidt ligeglad med den her pris. I øvrigt har Messi vundet den fire gange i træk, så han behøver ikke at overbevise mig i hvert fald om noget som helst.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kubala skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Ja det er svært at finde rundt i, hvordan vinderen ''findes''. Lad os håbe at Messi, Suárez & Neymar kan hive store titler hjem til Barça, så Messi kan få et pænt forspring til Ronaldo, inden Neymar tager over om et par år.

Jeg er lidt ligeglad med den her pris. I øvrigt har Messi vundet den fire gange i træk, så han behøver ikke at overbevise mig i hvert fald om noget som helst.
Han behøver skam heller ikke at overbevise mig, det kunne blot være rart, that's all.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: nosslo15 og 45 gæster