Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fedt lavet af Zimling og klasse med en reducering.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Brombi »

Hmm troede kampen startede klokken 18... nogen der kan huske startopstilling, hvem der blev skiftet ind og som kan give en vurdering af spillerne hver især ?

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Madbassen »

Her er goals vurdering. Der kan du også se startopstilling samt udskiftninger. http://www.goal.com/en/match/79818/denm ... zil/report
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Official: 7 Barcelona players are part of the ESP squad for the Euro > Valdes Pique Busquets Xavi Iniesta Cesc Pedro
Så Thiago er blevet droppet. Villa skadet og Puyi skadet. Synd at Thiago ikke kommer med, men omvendt er det måske godt for os.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Del Bosque (coach ESP): "We thought about Thiago but he called me yesterday, he has some physical problem and could also miss the Olympics."

note: thiago has an edema on his right shinbone, he needs rest and specific treatment #fcblive #euro2012
Ok, det ser ud til, at Thiago selv har meldt fra, det er faktisk meget godt (selvom årsagen til hans afbud er bekymrende) at Thiago selv melder fra, i stedet for at blive droppet. Det kunne måske have ramt på selvtillid, han er jo trods alt stadig meget ung, og det kan ikke udelukkes at en udeladelse fra EM trup kunne have påvirket ham negativt.

Men de der skinnebensbetændelser, det er ikke positivt, håber ikke han skal slås med det i lang tid. For min skyld må han gerne misse OL, men jeg håber han er helt fit for fight, når sæsonen skal sparkes i gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Spaniens EM trup:

Name
Goalkeepers:
Iker Casillas
Pepe Reina
Victor Valdes

Defenders:
Raul Albiol
Jordi Alba
Alvaro Arbeloa
Sergio Ramos
Juanfran Torres
Gerard Pique
Javi Martinez

Midfielders:
Sergio Busquets
Xavi
Andres Iniesta
Xabi Alonso
Santi Cazorla
Cesc Fabregas
David Silva
Jesus Navas
Juan Mata

Attackers
Pedro
Alvaro Negredo
Fernando Torres
Fernando Llorente

Virkelig overraskende at han har udeladt Soldado, og egentlig ogso overraskende at han ikke tager Adrian med, især når alternativer hedder Torres, Negredo og tildels Pedro. Torres har mildest talt haft en elendig sæson, og selvom han har spillet lidt bedre på det sidste (det var også svært at spille værre), så har han stadig problemer med at score mål. En angriber skal helst kunne score mål, Villa har jo de sidste to slutrunder været Spaniens førsteangriber, og han er endt som delt topscorer i turneringen.

Negredo har heller ikke haft en god sæson synes jeg, Soldado synes jeg har haft en bedre sæson. Og så vores Pedro, selvom han har spillet gevaldigt op, og scorede to mål i fredags, så har han generelt haft en svag sæson, hvor han har kæmpet for at komme i form, og har kæmpet med skader.

Jeg synes Del Bosque begår en fejl, ved at udelade Adrian og Soldado. Og så er det vel Llorente som er førsteangriber nu?.

Og så forstår jeg simpelthen ikke, at han tager en mand som Albiol med. Manden har kun fået spilletid i 17 kampe for Real i denne sæson (10 i La Liga, hvor halvdelen har været som indskiftningsspiller). I C.L har han fået spilletid i 5 kampe, hvor 4 af dem har været som indskifter. Han har altså i alt startet i 8 ud af de 17 kampe, han har fået spilletid i. Hvordan kan man vrage en mand som Dominguez til fordel for Albiol?. Jeg fatter det ikke. Jeg synes det er nogle mærkelige udtagelser, vi har været vidne til so far.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Albiol frem for Dominguez kan vel forsvares med Albiols rutine. Albiol har været med i VM, EM og Confederations Cup (stort set uden at spille), så han ved, hvad det handler om. Han kender desuden de andre spillere og Del Bosques taktiske oplæg. Dominguez har til gengæld absolut ingen erfaring på landsholdet.

Negredo frem for Soldado er et lidt mere mærkeligt valg, synes jeg. Jeg kan godt forstå, at Del Bosque har valgt Pedro og Torres - hvem skulle han ellers vælge? - men Negredo var dårligst mod Bosnien og Soldado har generelt i denne sæson været bedre, så jeg havde nok valgt omvendt. Dog snakker vi om en af de yderste pladser i truppen, så det er ikke et katastrofevalg.

Det er for øvrigt en sindssyg midtbane, Spanien kan præstere! Hver og en af dem ville være superstjerne på f.eks. den engelske midtbane.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev: Men de der skinnebensbetændelser, det er ikke positivt, håber ikke han skal slås med det i lang tid. For min skyld må han gerne misse OL, men jeg håber han er helt fit for fight, når sæsonen skal sparkes i gang.
Det er absolut nødvendigt for Thiago, at hvile i lang tid. Han skal nærmest ikke bevæge sig, og nå han gør, skal han have benvarmere på!! Det er en skade som meget let kan vende tilbage, hvis han ikke hviler nok. Så vi snakker 1-2 måneders hvil !

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Albiol frem for Dominguez kan vel forsvares med Albiols rutine. Albiol har været med i VM, EM og Confederations Cup (stort set uden at spille), så han ved, hvad det handler om. Han kender desuden de andre spillere og Del Bosques taktiske oplæg. Dominguez har til gengæld absolut ingen erfaring på landsholdet.

Negredo frem for Soldado er et lidt mere mærkeligt valg, synes jeg. Jeg kan godt forstå, at Del Bosque har valgt Pedro og Torres - hvem skulle han ellers vælge? - men Negredo var dårligst mod Bosnien og Soldado har generelt i denne sæson været bedre, så jeg havde nok valgt omvendt. Dog snakker vi om en af de yderste pladser i truppen, så det er ikke et katastrofevalg.

Det er for øvrigt en sindssyg midtbane, Spanien kan præstere! Hver og en af dem ville være superstjerne på f.eks. den engelske midtbane.
Albiol har til gengæld ikke spillet meget i denne sæson, so nævnt. Når Spanien ikke har en mand som Puyol, Piques form er stadig tvivlsomt, så er der risiko for at Albiol lige pludselig skal ind og spille. Han kender godt de andre og Del Bosques taktik, men som sagt, han har ikke fået nok spilletid, og så har han været ret svag generelt i denne sæson. Del Bosque har også set, at man debutanter sagtens kan gå hen og spille gode slutrunde og gode landskampe.

Et er at et land som Danmark kan være tvunget til at tænke i de baner, og er nødsaget til at tage folk med, som ikke spiller fast på deres klubhold. Men et land som Spanien, med så meget talent, skal have folk med til en slutrunde, som spiller fast i deres klubber. Det er sådan jeg ser på det.

Med hensyns til hvem Del Bosque skulle have taget i stedet for Torres og Pedro så er et god bud netop Soldado i stedet for Torres, og Adrian i stedet for Pedro. Eller Soldado i stedet for Torres og Adrian i stedet for Negredo, både Adrian og Soldado har haft en markant bedre sæson end Pedro, Torres , og en bedre sæson end Negredo. Negredo har så samtidig haft en bedre sæson end Pedro og Torres (han har trods alt scoret 14 mål), så at man dropper Soldado og Adrian, det forstår jeg ikke, især når alternativer er Torres, (Negredo) og Pedro som har kæmpet med formen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Brombi »

Shit, USA slog lige Skotland 5-1... :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
Visca El Barca skrev: Men de der skinnebensbetændelser, det er ikke positivt, håber ikke han skal slås med det i lang tid. For min skyld må han gerne misse OL, men jeg håber han er helt fit for fight, når sæsonen skal sparkes i gang.
Det er absolut nødvendigt for Thiago, at hvile i lang tid. Han skal nærmest ikke bevæge sig, og nå han gør, skal han have benvarmere på!! Det er en skade som meget let kan vende tilbage, hvis han ikke hviler nok. Så vi snakker 1-2 måneders hvil !
Aha ok, det betyder vel at han skal forholde sig i ro, indtil pre-season går i gang. Han skal så bruge pre-season på at komme stille og roligt i form til sæsonen, så han kan ramme topform nogle runder ind i turneringen, og ikke forcerer noget, fordi han gerne vil med til OL.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg har faktisk haft skinnebensbetændelse. Hvilket er underligt, for jeg bevæger mig aldrig. Fun fact lige dér. Thiago skal dog nok overleve, hvis han får sig en god og meget afslappende sommerferie.

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

For helvede, Danmark. For helvede Thomas Sørensen, håber lidt at du er langtidsskadet nu. Ok stemning på stadion, men for fanden hvor er det nederen at se en kamp når den allerede er afgjort efter 15-20 min, lidt ala Copa finalen. Grrr.
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

emo skrev:For helvede, Danmark. For helvede Thomas Sørensen, håber lidt at du er langtidsskadet nu. Ok stemning på stadion, men for fanden hvor er det nederen at se en kamp når den allerede er afgjort efter 15-20 min, lidt ala Copa finalen. Grrr.
Var det dig, der havde hængt et bosnisk flag op i det ene hjørne af stadion?

Og jeg var i øvrigt stor fan af de brasilianske piger på storskærm i pausen.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Ha, nej. Så det også godt, sad på den modsatte tribune. Ooh ja, det gav da lidt glæde at sidde og kigge på dem, de kan noget med de numser...
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 64 gæster