Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Ja Carrick minder faktisk ikke om de andre midtbanespillere, han er den engelske Busquets. Han har ydermere spillet rigtig stærkt i denne sæson synes, derfor giver det meget lidt mening at man ser bort fra ham.

Jeg er enig Flax, Rios manglende udtagelse har nok noget at gøre med Terry. Men jeg fatter det ikke, hvis valget stod mellem dem, hvorfor så ikke vælge Rio som har spillet bedre end Terry i år, og så risikerer han altså ikke at blive dømt for racisme. Nogle underlige valg han har foretaget, og som du siger, så beder man altså også selv om at blive kritiseret. Hvis det går galt, så vil pressen kaste sig over ham, og netop påpege at man så bort fra folk som Rio og Carrick blandt, men tog Downing, Carroll med.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:
Flax_Generous skrev:Carrick minder efter min mening netop ikke om Lampard, Gerrard og Parker.

Carrick er vel det tætteste England kommer på Busquets. Men en spiller, der placerer sig godt, er sikker i boldomgangen og vinder bolde ved at læse spillet fremfor at kaste sig ned i tacklinger, bliver ikke rigtig værdsat i England. Så hellere lange Hollywood-bolde fra Gerrard og Parkers arrige plæneklipper-show.
Er det ikke også en fin beskrivelse af Lampard? Sådan ser jeg ham da... en kontrollerende central midtbane spiller. Jeg ser ingen af Englands midtbanespillere som nogle der kaster sig ned i tacklinger, og de typiske oprydder. Men hvad ved jeg, ser dem ikke hver gang.
Jeg vil mene Lampard mere er en boks-til boks type, og en typisk "tonser", altså nærmest det modsatte af Busquets og Carrick. Carrick har sine store forcer i at bryde spillet, ikke med fysisk spil, men med sin evne til at forudse spillet og placere sig rigtigt. Derfra er han så god til at sætte spillet i gang, præcis som Busi gør det for det spanske landshold men i særdeleshed for os.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Billede

Ja Woy vi ses!.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Siempre Barca »

Brombi skrev:Jeg forstår det heller ikke. Silberbauer må være bedre...?
Han imponerer gang på gang på landsholdet, hvor han i sidste kamp mod Portugal lukkede Cristiano Ronaldo fuldstændig nede. Dertil kan han spille utallige positioner. Jeg forstår ikke, at du ikke forstår at han er med.

Jeg savner Okore, Kasper Schmeichel, Jesper Jørgensen og Helenius.

Forresten, England er helt ude og skide.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:Er det ikke også en fin beskrivelse af Lampard? Sådan ser jeg ham da... en kontrollerende central midtbane spiller. Jeg ser ingen af Englands midtbanespillere som nogle der kaster sig ned i tacklinger, og de typiske oprydder. Men hvad ved jeg, ser dem ikke hver gang.
Nah, Lampard er ikke en defensiv midtbanespiller. Han er stærkere rent offensiv (ikke mindst super målfarlig). Til gengæld er han heller ikke så solid uden bolden. Det samme kan siges om Gerrard. Barry ved jeg ærlig talt ikke helt hvad kan bruges til...

Et par stats:
  1. 90% af Carricks afleveringer var succesfulde (kun overgået af Britton og Livermore af engelske midtbanespillere), mens det var 86% for Lampard og Barry og 83% for Gerrard.

    Carrick havde gennemsnitligt 73 succesfulde afleveringer pr. kamp (højeste af alle engelske midtbanespillere), mens Barry havde 64, Lampard 51 og Gerrard 49.

    Carrick havde 3 tacklinger pr. kamp (kun overgået af Parker og Cattermole), mens Barry havde 2,5, Lampard 1,4 og Gerrard 1,3.

    Carrick havde 2,4 interceptions pr. kamp (igen kun overgået af Parker og Cattermole), mens Barry havde 2,1, Lampard 1,2 og Gerrard 0,9.
Med andre ord: Carrick vinder bolde, holder på bolden og fordeler spillet. Det gør Barry, Lampard og Gerrard ikke i lige så høj grad. Til gengæld scorer de flere mål og skaber flere chancer (i hvert fald Gerrard og Lampard).

Og så er jeg desuden enig med Visca i, at Carrick har været rigtig god i denne sæson. I de foregående to sæsoner har han været middelmådig til elendig, men siden oktober sidste år har han kontinuerligt været blandt Uniteds 3-5 bedste.
Senest rettet af Flax_Generous ons maj 16, 2012 4:34 pm, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Okay, stats er nice, siger meget... havde ikke den opfattelse at Lampard var så langt efter defensivt. Måske en lidt uheldig sæson fra hans side og Cfcs (især under Boas), og Gerrard har dårligt nok haft en sæson.

Men generelt set so jo, lidt spøjst at han ikke er med.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Sandt nok. Både Lampard og Gerrard har været meget ude af forskellige årsager. Jeg synes bare, at det fortæller en del om engelsk fodbold, at Hodgson ikke har kunne finde plads til Carrick.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Brombi »

Siempre Barca skrev:
Brombi skrev:Jeg forstår det heller ikke. Silberbauer må være bedre...?
Han imponerer gang på gang på landsholdet, hvor han i sidste kamp mod Portugal lukkede Cristiano Ronaldo fuldstændig nede. Dertil kan han spille utallige positioner. Jeg forstår ikke, at du ikke forstår at han er med.

Jeg savner Okore, Kasper Schmeichel, Jesper Jørgensen og Helenius.

Forresten, England er helt ude og skide.
Jeg os nu lige klappe hesten lidt. Én god præstation mod Portugal bør sgu ikke gøre udfaldet! Jeg erkender at Mr. Silber spillede godt mod Portugal, men hold kæft den mand sejler også! Det samme gælder sgu valget af Jakob Poulsen.. I don't get it..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Lagde også lige mærke til at Micah Richards heller ikke er udtaget. Han har selvfølgelig været ude i en del af denne sæson, men jeg havde sgu stadigvæk taget ham med. Faktisk havde jeg klart taget ham over Terry.

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af fidanho »

Hmm, ingen Heskey? :sad:
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af puyol83 »

England er landsholdenes galehus! Jeg ærgrer mig over at DK ikke kom i gruppe med dem, da der altid er vrøvl i truppen og deres forhold til pressen, og de ofte underpræsterer til slutrunder :glad:
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Woy er et taktisk geni. Se hvordan han forklarer taktik og formationen 4-4-2. http://www.uefa.com/trainingground/coac ... formations

Stærk taktikker de har fået sig som landstræner.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Siempre Barca »

Brombi skrev:
Siempre Barca skrev:
Brombi skrev:Jeg forstår det heller ikke. Silberbauer må være bedre...?
Han imponerer gang på gang på landsholdet, hvor han i sidste kamp mod Portugal lukkede Cristiano Ronaldo fuldstændig nede. Dertil kan han spille utallige positioner. Jeg forstår ikke, at du ikke forstår at han er med.

Jeg savner Okore, Kasper Schmeichel, Jesper Jørgensen og Helenius.

Forresten, England er helt ude og skide.
Jeg os nu lige klappe hesten lidt. Én god præstation mod Portugal bør sgu ikke gøre udfaldet! Jeg erkender at Mr. Silber spillede godt mod Portugal, men hold kæft den mand sejler også! Det samme gælder sgu valget af Jakob Poulsen.. I don't get it..
Han har spillet - som jeg husker - alle de seneste 4 kampe mod Portugal, og har i de kampe ydet en god indsats. Sejler? Gør hele holdet ikke det. Silberbauer er erfaren og den bedste breddespiller at have, godt valg Morten O.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

... når alt kommer til stykket, skulle Martin Jørgensen og Søren Berg bare have været udtaget. Så var det EM trofæ allerede sikret.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:Woy er et taktisk geni. Se hvordan han forklarer taktik og formationen 4-4-2. http://www.uefa.com/trainingground/coac ... formations

Stærk taktikker de har fået sig som landstræner.
Jeg ser da intet galt i at han skal forklare hvorfor han anvender den opstilling?..
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster