Europa League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Rivaldo10 skrev:Ja, Tottenham er en rigtig fed klub. Hvis Liverpool ikke kan vinde mesterskabet (under dem virkelig et mesterskab snart), så må City for min skyld gerne vinde det.

Arsenal vinder det jo alligevel aldrig, trods væsentlig mere underholdende spil end Chelsea eller Man U.

Men lige pt. håber jeg på Chelsea. Ynder Ancelotti et mesterskab.
Enig, det er en fed klub. Det er en klub der altid spiller underholdende bold, og det kan vi godt lide 8) .

Jeg synes de hvert år har, i hvert fald på papiret, en trup, der burde kunne kæmpe med om mesterskabet, men de flopper altid når det virkelig strammer til. Jeg synes f.eks ikke de har en dårligere trup end Arsenal eller Fools i år.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Daluigi »

aah deres trup er ikke på højde med arsenals.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:aah deres trup er ikke på højde med arsenals.
Det mener jeg den er. Jeg mener selvfølgelig at de på papiret har et ligeså god hold som Arsenal.

Tottenham er meget bedre på målmandsposten, Gomes og endda Cudicini, ( når han er klar) er bedre end alle Arsenals målmænd til sammen. Cudicini som er reserve for Spurs, er bedre end Arsenals førstemålmand, Almunia.

Arsenal har Gallas og Vermalen som fast makkerpar i midten a forsvaret, og de er ikke særlige gode forsvarsspillere synes jeg. Tottenham har Dawson ( som har spillet sig gevaldigt op) og King, når han er klar. King er en klassespiller, alene det at Capello vil have ham til VM, selvom han ikke kan spille to kampe i træk, og selvom Capello fra starten har sagt at han kun vil have spillere med, der er 100% fit, men vil gøre en undtagelse, vidner om hvilken klasse den mand besidder.
Arsenals reserver til midterforsvaret er Silvestre, Djourou og Sol, mens Tottenham har Bassong, Woodgate og Kaboul, igen, Tottenhams midterforsvar er mindst ligeså godt som Arsenals.
Arsenal har Clichy og Sagna på de to backs, Tottenham har Corluka og Ekotto. Arsenal er måske lidt stærkere på venstrebackspladsen, men jeg synes Corluka er ligeså god som Sagna på højrebackspladsen, selvom de er to vidt forskellige typer. Desuden spiller Bale også venstreback, selvom jeg synes han er bedst på venstrekanten. Arsenal har Traore og Gibson som reserver til venstrebackspladsen. Gibson er helt klart et stort talent, men han skal udvikle sig rigtig meget synes jeg, når han kommer tilbage fra skaden. Eboue kan også spille højreback, men han spiller normalt på midtbanen.

På midten har Arsenal, Nasri, Diaby,Rosicky, Denilson, Song, Merida.Walcott, Ramsey, Eboue og så selvfølgelig Cesc.
Tottenham har, Bale Bentley, Palacios, Huddlestone, Lennon, Kranjcar, Jenas, O'Hara, Danny Rose, Jake Livermore og Modric. Det er vel kun Cesc, der er bedre end de folk Tottenham på midtbanen. Diaby er ikke bedre end Huddlestone synes jeg, Denilson er decideret ringe, Song er ikke bedre end Palacios, Nasri er ikke bedre end Modric, Lennon er bedre end Walcott. Er Lennon f.eks. klar, så spiller han fast på højrewing for England. Tottenham har altså stærke folk som Jenas, Kranjcar, Bentley ( han har dog spillet fast på det sidste) siddende på bænken.

I angrebet har Arsenal, Arshavinm, Van Persie, Bendtner,Vela og Eduardo.
Tottenham har Pavlyuchenko, Gudjohnsen, Crouch og Defoe, igen synes jeg ikke Arsenal har et bedre angreb end Tottenham.

Så alt i alt synes jeg Tottenhams trup er ligeså god som Arsenals trup.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Mander »

Du synes ikke, at Arshavin og van Persie er bedre end Tottenhams ditto?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Daluigi »

en meget subjektiv analyse. Kan vel kun sige at Arsenal har gjort det bedst i ligaen. Samtidig med de spiller for spiller er en tand bedre end tottenham. Tror jeg nu de fleste er enige med mig i. Men fair nok hvis du har et godt øje til spurs
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Du synes ikke, at Arshavin og van Persie er bedre end Tottenhams ditto?
De er gode, men Crouch, Pavlyuchenko og Defoe er heller ikke ringe. Arshavin har desuden spillet meget ringe i denne sæson.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Daluigi »

Arshavin og RVP er selvfølgelig bedre end Tottenhams angreb.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Arshavin og RVP er selvfølgelig bedre end Tottenhams angreb.
Bedre på hvilken måde? Som sagt, Arshavin har spillet meget dårligt i år, Van Persie er rigtig god ja, men Defoe har også scoret 18 mål i år, så meget langt efter dem er han vel ikke? De kan ikke helt sammenlignes, det er vidt forskellige typer vi snakker om, men synes Defoe bestemt er en klasse angriber.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Diabolito »

Du bør nok se et par Arsenalkampe, før de siger Arshavin har spillet dårligt. Du er selvfølgelig undskyldt, da det er svært at bedømme spilleres niveau uden at have set dem, hvilket du tydeligvis ikke har 8).

Jeg mener Sagna er langt bedre end Corluka.

Og Vermaelen ? Er du seriøs ? Han har vel været noget nær den bedste forsvarsspiller i PL i denne sæson og blev tidligere kåret som årets køb.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Daluigi »

Arshavin har været særdeles godt kørende iår. Jeg fatter ikke hvor det vås kommer fra, at du mener han har spillet meget dårligt!?..

RVP var vel sammen med Rooney ligaens skarpeste inden han blev skadet.

Dertil er Arsenals forsvar en del bedre end tottenhams.

Som Dia påpeger, så bør du nok se nogle flere kampe med Arsenal før du udtaler dig. For de sammenligninger du laver er virkelig langt fra sandheden.

Du ville jo også til enhver tid, have byttet arsenal ud som modstander i CL til fordel for tottenham!
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Diabolito skrev:Du bør nok se et par Arsenalkampe, før de siger Arshavin har spillet dårligt. Du er selvfølgelig undskyldt, da det er svært at bedømme spilleres niveau uden at have set dem, hvilket du tydeligvis ikke har 8).

Jeg mener Sagna er langt bedre end Corluka.

Og Vermaelen ? Er du seriøs ? Han har vel været noget nær den bedste forsvarsspiller i PL i denne sæson og blev tidligere kåret som årets køb.
Jeg har faktisk set rimelig mange Arsenal kampe, og han har været skuffende i år. Han har bl.a selv været ude at sige, at han ikke har præsteret på et tilfredsstillende niveau i år, og at det var svært for ham at finde ud a, hvad der er gået galt i forhold til sidste år, hvor han var forrygende. Sagna og Corluka er forskellige, men de er begge to, nogle a de bedste højrebacks i ligaen. Så er det en smags sag, hvem man synes er bedst.

Vermaelen blev hypet meget, fordi han på et tidspunkt var helt oppe som topscorer i ligaen. Han scorede utrolig mange mål, det er også meget flot, men jeg mener man som forsvarsspiller skal først og fremmest være god til at forsvare, og det er Vermaelen ikke særlig god til. I alle de storekampe, inklusivt vores to kampe mod dem, har man set, hvor store mangler han har, når det handler om at placere sig rigtigt. Han er en naiv forsvarspiller, en du nemt kan få ud af position.

Det der med at han bliver kåret til årets køb, sådan priser giver jeg ikke meget for. PFA, altså spillerforening i England, har f.eks kåret deres Årets hold i går, og der er Dunne med i midterforsvaret og Ivanovic på højrebacks pladsen. Betyder det så, at Dunne er bedre end Agger, Vidic, eller Carvalho. Eller at Ivanovic er en bedre back end Sagna f.eks?

Sidste år kårede de også Ryan Giggs til året spiller, selvom manden kun havde fået spilletid i 18 (?) kampe, og jeg mener det var kun 11 a de 18 kampe, han startede inde i Med al respekt for Giggs, synes manden er en levende legende, ikke alene i Man Utd, men i fodboldens verden generelt. Men jeg synes ikke, han havde sin bedste sæson sidste år. De opdagede vel bare, hov hvordan kan vi have forbigået Giggs i alle de år, lad os hellere give ham prisen i år. Man skal tage kåringer som årets køb og årets hold med et gran salt, synes jeg.
Senest rettet af Visca El Barca man apr 26, 2010 11:12 am, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Flax_Generous »

Van Persie og Fabregas er forskellen på de to hold. Det er til gengæld også en massiv forskel. Det svarer jo til at fjerne Messi og Xavi fra Barca (rent betydningsmæssigt).

På de fleste andre positioner har Tottenham faktisk fulgt ganske godt med Arsenal i denne sæson. Arshavin har været skuffende, Tottenham har til gengæld haft en storspillende Modric og Arsenals forsvar og målmand er ikke afgørende bedre end Tottenhams ditto.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Van Persie og Fabregas er forskellen på de to hold. Det er til gengæld også en massiv forskel. Det svarer jo til at fjerne Messi og Xavi fra Barca (rent betydningsmæssigt).

På de fleste andre positioner har Tottenham faktisk fulgt ganske godt med Arsenal i denne sæson. Arshavin har været skuffende, Tottenham har til gengæld haft en storspillende Modric og Arsenals forsvar og målmand er ikke afgørende bedre end Tottenhams ditto.

Endeligt! Tak for det Flax. Jeg har så vidt jeg husker, også sagt at Cesc er KLART bedre end de spillere Tottenham har til midtbanen. Men Modric er en klassespiller, en der kunne gå ind på de fleste store hold, uden problemer. Van Persie er bedre end de angribere Tottenham har, men i år har han været skadet i alt for lang tid, og har derfor ikke gjort den store forskel.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af JonasV »

Kunne være vi skulle rykke diskussionen over i PL-tråden inden de voksne opdager det :wink:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: UEFA Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

JonasV skrev:Kunne være vi skulle rykke diskussionen over i PL-tråden inden de voksne opdager det :wink:
He He ja det er faktisk rigtig. Men nu var jo Dia selv med til diskutere emnet, så mon ikke det er ok :P
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster