Serie A tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af soul_pitcher »

Hvis om en uge at der kommer en tilsvarende sag mod Inter, som der gjorde mod Juventus, så skal du heller ikke høre mig brokke mig over at de mister mesterskabet 08/09, jeg pointerer blot, at faktum er, at Juventus snød og blev fanget.

Nu er det jo ikke kun i Serie A, at der sker scoringer med hånden, eller dømte/ikke-dømte straffespark, så om det nødvendigvis beviser 'snyd' i Italien, er jeg lidt forbeholden ved. De beviser de havde og fremlagde fik Juventus dømt.
Havde du været ligeså 'sur i mælet', hvis det var Inter der var blevet tvangsnedrykket og Juventus der fik tildelt mesterskabet??

Om det er et fladt mesterskab eller ej ved jeg ikke. Det er nu engang et mesterskab, de har fået tildelt fordi den øvrige opposition snød sig til sejrerne.

Du mener de har været favoriseret, Real fans mener Barcelona fans er belvet favoriseret, Liverpool mener det samme er sket for Manchester United.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Jeg forsvar på intet tidspunkt at Juve skulle have haft/neholdt mesterskabet 2005/2006, jeg skriver bare at imo skulle denne sæson være ladt stå hen uden en decideret vinder. Juventus har snydt og de er blevet fanget, fair nok, Milan har snydt og de er blevet fanget i det, fair nok, samme med Fiorentina. Man kan altid diskuttere beviserne og straffene der er blevet uddelt, om de favoriserer nogle hold og ikke de andre.

Jeg har ingen beviser, skriver hellere ikke at jeg har, skrive bare at der med sikkerhed er nogle beviser derude som ikke er blevet fremlagt endnu, er der som oftest.

Nej Juvetuses 29 mesterskabe er reale nok, samme med Inters og Milans for den sags skyld, men Italiansk fodbold har været præget af konfliktier i mange mange år, hvis ikke altid, og i hver eneste sæson ser man at de hold der SKAL overleve altid på en eller anden måde overlever.

Jeg kan altid påstå at alle andre end Barcelona bliver favoriseret, og tit vil jeg gøre det i vrede/skuffelse over at et eller andet er glippet for Barcelona. Men ærgeligt så har Inter virkelig haft dommerene på deres side denne sæson. Jeg er ikke nogen dommerkøndig og kan ikke udtale mig klart/med sikkerhed om alt, men jeg er en fan af fodbolden og har fulgt fodbold hele mit liv, og derfor så er jeg hellere ikke helt blind når klare frispark af Inter ikke bliver dømt og hvor meget tvivlsomme scoringer, offsidekendelser og straffespark bliver givet til dem.

Jeg er ikke sur eller vred eller nogen vildt stor Juve fan, men jeg har bare ikke sympati for Inter. Og min hovedpointe i alt det jeg har skrevet om dem er at de ikke skulle have fået mesterskabet, men at den slet ikke skulle have været uddelt den sæson.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Så har Goal.com kåret årets hold i Serie A! And guess what - Thiago Motta er fanderme på det! :P
Det er naturligvis Goal.com, men synes nu er det lidt pudsigt alligevel. Desuden er Simon Kjær også med, og Paolo Maldini imponerer åbenbart stadig Goallisterne! ;)

Her er holdet:
Julio Cesar
Douglas Maicon, Simon Kjær, Giorgio Chinellini, Paolo Maldini
Esteban Cambiasso, Felipo Melo, Thiago Motta
Zlatan Ibrahimovic, Diego Milito, Mauro Zarate

Rivaldo10

Re: Serie A tråden

Indlæg af Rivaldo10 »

At der er nogle Juventus (Merda-sympatisører) på dette her forum, der stadig hævder, at Inter har/havde lige så megen fordel af dommeren, som Juventus og Milan er jo bare tragikomisk.

Det italienske fodboldforbund har fremvist klare beviser på, at Juventus snød i en årrække med Moggi i spidsen. Det er jo ikke for sjovt, at manden er blevet idømt en fængselsstraf. Og Moratti bør ikke sammenlignes med Berlusconi, der er mediemogul og Italiens premierminister.

Men hvert fald glædeligt og fuldt fortjent, at Juventus er bombet tilbage til stenalderen, så vel sportsligt som økonomisk.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

FC. Barcelona skrev:Juventus er bombet tilbage til stenalderen, så vel sportsligt som økonomisk.
Ha ha! Professor football!
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

FC. Barcelona skrev:At der er nogle Juventus (Merda-sympatisører) på dette her forum, der stadig hævder, at Inter har/havde lige så megen fordel af dommeren, som Juventus og Milan er jo bare tragikomisk.
Hvorfor er det det?
FC. Barcelona skrev:Det italienske fodboldforbund har fremvist klare beviser på, at Juventus snød i en årrække med Moggi i spidsen. Det er jo ikke for sjovt, at manden er blevet idømt en fængselsstraf.
Ingen benægter at Juventus har snydt.
FC. Barcelona skrev:Og Moratti bør ikke sammenlignes med Berlusconi, der er mediemogul og Italiens premierminister.
Tja, Moratti gør det godt i medierne ligeledes, samtidigt med at han har røven fuld af penge, og ligner et væsen der burde være uddødt for flere millioner år siden.
FC. Barcelona skrev:Men hvert fald glædeligt og fuldt fortjent, at Juventus er bombet tilbage til stenalderen, så vel sportsligt som økonomisk.
Er de nu også det?
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Julio Cesar
Douglas Maicon, Simon Kjær, Giorgio Chinellini, Paolo Maldini
Esteban Cambiasso, Felipo Melo, Thiago Motta
Zlatan Ibrahimovic, Diego Milito, Mauro Zarate
Interessant hold. Maldini, Kjær, Zarate og Motta kan måske diskuteres. Men jeg har ikke set så meget italiensk fodbold i denne sæson, så jeg er næppe den rette til at modsige dem.

Rivaldo10

Re: Serie A tråden

Indlæg af Rivaldo10 »

Fordi det er tegn på manglende viden, at sammeligne den smule dommerfavorisering Inter har været udsat for de seneste 2 år, med den Juventus nød RIGTIG godt af i en periode på omkring 10 år. Og det at Inter har været favoriseret er jo ikke ensbetydende med, at de er korrupte, langt fra, da man jo som sagt ikke har kunnet bevise det og der desuden ikke har været grundlag for det, i så høj grad, som da Juventus sad på tronen.

Fint, det lyder bare som om, at de Juve sympatisører der er, har enormt ondt i røven over, at Juves sande ansigt er kommet frem i lyset.

Han har mange penge og? Det er stadig tåbeligt, at sammenligne ham med Berlusconi der ejer 80 procent af Tv-stationerne i Italien og som tidligere og på nuværende tidspunkt er Premierminister.

Det mener du ikke de er, eller hvordan? De har intet vundet siden 2003 (de burde ikke have vundet det mesterskab) og de har mistet samtlige af deres store spillere (mere eller mindre). De er længder efter Inter sportsligt så vel som økonomisk. Det de dog stadig har intakt er deres vindermentalitet, men den er der også grænser for, da man næpper vinder noget som helst med en trup som deres, hvor de eneste kvalitetsspillere er Buffon, Chiellini, Giovinco, Sissoko, Amauri og Trezeguet og DellePer der har set bedre dage.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Diabolito »

Camoranesi, Iaquinta, Legrottaglie er ikke kvalitetsspillere ? Jeg må le. Desuden er De Ceglie også ved at blive kørt i position og han bliver god. Det samme tror jeg Marchisio bliver.
El Señor de las Tartas

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

FC. Barcelona skrev: Han har mange penge og? Det er stadig tåbeligt, at sammenligne ham med Berlusconi der ejer 80 procent af Tv-stationerne i Italien og som tidligere og på nuværende tidspunkt er Premierminister.
Men, hvem har overhoved nævnt Berlusconi i denne tråd, eller hvem har sammenlignet de to i denne tråd? Det er jeg gået glip af, måske har jeg ikke læst alle linier.
FC. Barcelona skrev:Det mener du ikke de er, eller hvordan? De har intet vundet siden 2003 (de burde ikke have vundet det mesterskab) og de har mistet samtlige af deres store spillere (mere eller mindre).
Altså, de skilte sig af med de spillere der viste deres sande jeg og ikke var holdspillere men kun tænke på deres egen pengepung. Ibrahimovic, Vieira, Zambrotta, Thuram og Cannavaro.

Mutu var ikke ude og rygte sig selv væk hver evig eneste dag sommeren 06, men de solgte ham da de kunne få gode penge for ham og det havde de brug for.
FC. Barcelona skrev:De er længder efter Inter sportsligt så vel som økonomisk.
Længder og længder, pt. er de lidt bagud rent sportsligt fordi de sløssede meget her til sidst, men de har også bevist at økonomien ikke behøver at være på højde med Inters for at kunne følge med en god del af sæsonen. Desuden har Buffon været ude at sige at hvis der kom et vildt tilbud på ham så skulle de sælge ham til udlandet og forstærke truppen for de penge de fik ind, da de smertede ham at se holdet ikke have den stabilitet som det havde i årene før.
FC. Barcelona skrev:Det de dog stadig har intakt er deres vindermentalitet, men den er der også grænser for, da man næpper vinder noget som helst med en trup som deres, hvor de eneste kvalitetsspillere er Buffon, Chiellini, Giovinco, Sissoko, Amauri og Trezeguet og DellePer der har set bedre dage.
Camo er da deres klart bedste offensive kort sammen med Amauri, Giovinco er et kæmpe talent. Molinaro var en joke før i tiden men har spillet en sygt god sæson og miner utrolig meget om Alves.

De har hvis medierne taler sandt forstærket sig med Diego, som er en kæmpe forstærkning da de længe manglede den kreative spiller på holdet, Camo har været ude en stor del af denne sæson. Samtidigt med at regner med at forstærke højreback pladsen og nok en af kanterne også.

Inter har ikke flere kvalitetsspillere end Juventus har, de har bare en større brede.
Allez...

Rivaldo10

Re: Serie A tråden

Indlæg af Rivaldo10 »

Du vinder ikke mesterskaber, når din foretrukne startopstilling ser således ud:

Buffon

Grygera-Legrotagglie-Chiellini-Molinaro

Camoranesi-Poulsen-Sissoko-Nedved

Amauri-Del Piero

Det ser nu ganske middelmådigt ud, hvis du sammenligner med denne her opstilling f.eks.

César

Maicon-Samuel-Cordoba-Maxwell

Zanetti-Muntari-Cambiasso-Stankovic

Ibrahimovic-Balotelli

Eller denne her, som var ganske populær i starten, dog uden succes.

César

Maicon-Samuel-Chivu-Maxwell

Quaresma-Zanetti-Cambiasso-Mancini

Ibrahimovic-Adriano

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Juve har skrevet 1-årig kontrakt med Cannavaro btw.
#jesuisSheep

Rivaldo10

Re: Serie A tråden

Indlæg af Rivaldo10 »

Så kan han passende gøre de andre oldinger med selsskab.

Egentlig skræmmende, at Juventus kun har 5 spillere der er under 29 i deres trup, når den kommende sæson begynder.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Diabolito »

Jeg er dybt dybt uenig i, at der er så stor forskel på holdene som du giver udtryk for.
Vi kan da stille dem op overfor hinanden ?

Buffen vs Julio Cesar
Julio Cesar har været bedre end Buffon i år, dette kan der ikke være megen tvivl om. Men Buffon havde en langtidsskade og er stadig en af verdens allerbedste målmand. Vel blandt de 2 bedste sammen med Casillas. Her mener jeg bestemt Buffon har 'The Edge'

Grygera vs Maicon
Her er der ikke så meget at slås om. Maicon vinder suverænt.

Legrotagglie vs Cordoba
Er der vitterligt så stor forskel her ? To relativt uprofilerede forsvarsspillere, som dog er stabile og gør det ganske udemærket. Lagrotagglie har jo nærmest haft en renessance i denne sæson samt sidste. Mener den er meget lige. Måske et lille plus til Ivan.

Chiellini vs Samual.
To meget dygtige forsvarsspillere. Jeg mener dog bestemt Chiellini er bedre end Samuel dog. Han er i mine øjne blandt de 5 bedste centerbacks i verden og det er Samuel absolut ikke.

Malinaro vs Maxwell (??)
Eftersom Maxwell nærmest ikke har spillet i år, er det vel i bund og grund bedre at sammenligne med Santon eller måske endda Chivu ? Malinaro har været middelmådag. Maxwell har stort set ikke spillet. Chivu har ikke levet op til forventningerne. Santon er dog et fantastisk talent. Jeg mener dog ikke han har været decideret bedre, men han vinder stadig denne duel pga. sin unge alder.

Camoranesi vs Zanetti.
Italiens måske bedste kreatør mod legenden. Selvom Zanetti stadig er utroligt stabil og aldrig spiller en dårlig kamp, kan du ikke påstå han er bedre end Camoranesi.

Sissoko vs Muntari
Er igen meget i tvivl. Synes den er meget lige.

Poulsen vs Cambiasso
Her er der ikke så meget diskussion, Cambiasso vinder klart.

Nedved vs Stankovic
Nedved har været glimrende i år, taget hans alder i betragtning. Men Stankovic er dog bedre og vinder denne duel

Amauri vs Ibra.
Ibra vinder selvfølgelig denne duel, men det betyder absolut ikke, at Amauri ikke er en stjernespiller og ikke er en af Serie As absolut bedste centerforwards.

Del Piero vs Balotelli
På trods af alt Balotellis talent, så er 'The Golden Boy' stadig en klasse for sig i denne duel.

4-6 til Inter.

jeg ved godt andre vil have andre analyser. Det er også helt ok. Mit mål var blot at modbevise dit postulat om at Juventus trup, var a la et middelholds, hvilket er helt i hampen
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Elbarca »

Serie-A er efterhånden blevet en old boys liga. De engelske hold har overtaget deres taktikker (med succes), endda bragt Capello til landsholdet. Ser ud til at der går et par år endnu før Juve og Milan kan reetablere sig og give Inter reel modstand.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot], !Option og 37 gæster