Awards-tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af JonasV »

BarçaDK og emo skrev:Busquets
Billede

emo
Indlæg: 17812
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Awards-tråden

Indlæg af emo »

Mindes at Zlatan bombede det samme efterår / forår. Måske jeg mindes wrooong.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

FIFA's hold er til grin. Det rigtige årets hold ser sådan her ud:

Målmand: Buffon.
Forsvar: Chiellini, Kompany og Alba.
Midtbane: Iniesta, Pirlo, Xavi og Busquets.
Angreb: Messi, Ronaldo og van Persie.

Jeg ville gerne have haft plads til Özil og Falcao, men der er sgu hård konkurrence på midtbanen og i angrebet.

BarçaDK

Re: Awards-tråden

Indlæg af BarçaDK »

Flax_Generous skrev:FIFA's hold er til grin. Det rigtige årets hold ser sådan her ud:

Målmand: Buffon.
Forsvar: Chiellini, Kompany og Alba.
Midtbane: Iniesta, Pirlo, Xavi og Busquets.
Angreb: Messi, Ronaldo og van Persie.

Jeg ville gerne have haft plads til Özil og Falcao, men der er sgu hård konkurrence på midtbanen og i angrebet.
Ramos hører uden tvivl til på årets hold. Jeg er enig mht. til Buffon. Resten ser godt ud.
Realistisk set ville det dog blive for offensivt tror jeg. De forreste syv ville få mere defensivt arbejde end hvad klæder dem. :smile:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Ramos er ekstremt overvurderet som centerback. Han ville blive udstillet på et hold, hvor hans primære opgave ville være at forsvare i stedet for at angribe (og begå frispark).

Og ja, det er et totalt ubalanceret hold. Jeg valgte nemlig bare tre forsvarsspillere, fire midtbanespillere og tre angribere, der har leveret varen, uden hensyn til positioner og taktik.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af zqa »

Arh.. Han er begyndt at gøre det ganske glimrende, og spillede et fremragende EM i det centrale forsvar.
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Brombi »

Flax_Generous skrev:Ramos er ekstremt overvurderet som centerback. Han ville blive udstillet på et hold, hvor hans primære opgave ville være at forsvare i stedet for at angribe (og begå frispark).

Og ja, det er et totalt ubalanceret hold. Jeg valgte nemlig bare tre forsvarsspillere, fire midtbanespillere og tre angribere, der har leveret varen, uden hensyn til positioner og taktik.
Hvis han er på et hold hvor alle de bedste er med ham, behøver han vel ikke at bekymre sig så meget..

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Arh.. Han er begyndt at gøre det ganske glimrende, og spillede et fremragende EM i det centrale forsvar.
Bort set fra, at det ikke passer.

Ramos er stadig en af de spillere, der begår flest frispark i La Liga (niendeflest i denne sæson). Til gengæld laver han så ikke særligt mange bolderobringer i form af tacklinger, blokeringer og interceptions. Heller ikke, når man justerer for, hvor meget Real Madrid har bolden, f.eks. erobrer Alonso, Arbeloa, Coentrao, Varane, Borja, Amorebieta, Inigo Perez, Nacho, Javi Fuego, Casado, Galvez og Tito flere bolde, selvom de spiller på hold, der har bolden lige så meget som Ramos' hold. Derudover kommer alt det, der er sværere at måle, f.eks. koncentrationssvigt, som han stadigvæk har for mange af i forhold til at skulle være en af verdens bedste forsvarsspillere. På det område er han helt alvorligt langt efter forsvarsspillere som Mascherano, Puyol og Pepe.

Ramos' EM var heller ikke "fremragende." Han var god, ja, men alligevel vandt Pique, Arbeloa og Busquets markant flere bolde. Til gengæld begik han så flere frispark end alle andre på det spanske hold (ud over Arbeloa). Han var også skyld i det eneste mål som Spanien lukkede ind, fordi han ikke kunne trække en offside, og kun tøven fra Balotellis side reddede ham fra at koste endnu et mål ved en af turneringens største forsvarsfejl. Han kunne også sagtens have begået straffe og fået rødt mod Kroaten for en alt for vild tackling.
Brombi skrev:Hvis han er på et hold hvor alle de bedste er med ham, behøver han vel ikke at bekymre sig så meget..
Ja, han passer ganske godt ind på det spanske landshold og Real Madrid, fordi nogle af hans styrker - f.eks. at han sjældent laver fejlafleveringer, og faktisk ofte laver decidret strålende fremadrettede afleveringer og at han er virkelig hurtig til at løbe dybe stikninger op - værdsættes højt på disse hold. Men han ville blive udstillet, hvis hans vigtigste opgave var at erobre bolde og forsvare sig mod et bare nogenlunde tungt pres. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at på et mindre dominerende hold ville han spille højre back.
Senest rettet af Flax_Generous tors jan 10, 2013 8:15 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

tl;dr: Ramos er helt klart god, men han er ikke på niveau med de aller-allerbedste når det gælder en centerbacks normalt vigtigste opgaver.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af zqa »

Det er der vel heller ikke nogen der siger. Jeg ville også tage mange over Ramos. Men du får ham til at lyde som håbløs, det er han bestemt ikke, tværtimod.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Det er der vel heller ikke nogen der siger. Jeg ville også tage mange over Ramos. Men du får ham til at lyde som håbløs, det er han bestemt ikke, tværtimod.
Er der ikke nogen, der siger, at Ramos er blandt de allerbedste? De fleste har ham da på årets hold. Og derfor pointerer jeg, at det fortjener han ikke. Han er simpelthen overvurderet.

Et eksempel på et par kampe i år, hvor Ramos rent faktisk skulle forsvare, kunne være Real Madrids semifinale-kampe mod Bayern. Der blev Ramos snøret og sat af Gomez gentagne gange og han fumlede bolden hen til Ribery ved første mål (ratings fra goal.com kan læses her og her). Real Madrid var gået videre, hvis de havde haft en centerback, der rent faktisk kunne holde koncentrationen i hele kampen (og score på et straffespark).

Brugeravatar
Nidzo7
Indlæg: 759
Tilmeldt: lør feb 05, 2011 12:03 am
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Nidzo7 »

Så begynder de igen, med at fifa korrupte..


Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Daluigi »

Lamt forsøg
Forumlegende

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af zqa »

På Troll Football. Ha ha! Det værste er, at der sidder nogen og sluger det råt.
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:
zqa skrev:Det er der vel heller ikke nogen der siger. Jeg ville også tage mange over Ramos. Men du får ham til at lyde som håbløs, det er han bestemt ikke, tværtimod.
Er der ikke nogen, der siger, at Ramos er blandt de allerbedste? De fleste har ham da på årets hold. Og derfor pointerer jeg, at det fortjener han ikke. Han er simpelthen overvurderet.

Et eksempel på et par kampe i år, hvor Ramos rent faktisk skulle forsvare, kunne være Real Madrids semifinale-kampe mod Bayern. Der blev Ramos snøret og sat af Gomez gentagne gange og han fumlede bolden hen til Ribery ved første mål (ratings fra goal.com kan læses her og her). Real Madrid var gået videre, hvis de havde haft en centerback, der rent faktisk kunne holde koncentrationen i hele kampen (og score på et straffespark).
Mest af alt pga mangel på bedre perfomerer, så vidt jeg har set.. Jeg har kun én mand i forsvaret, Chiellini.
Senest rettet af zqa lør jan 12, 2013 2:17 pm, rettet i alt 1 gang.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster