Den Danske Superliga

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af JonasV »

Jeg får sgu lidt ondt i mit gamle Brøndby-hjerte. Jeg kunne godt ønske at lidt medvind kunne blæse på Vestegnen denne sæson.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Jamial »

Jeg håber de rykker ned. Så slipper jeg for at høre om Brøndby, og slipper for at høre om idiotiske Brøndby fans der slåsser med idiotiske FCK fans. Eller nej, det er vist bare en drøm...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af zqa »

:roll:

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af emo »

Griner af Brøndby...

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

av brøndby av

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af soul_pitcher »

Ak ja, det var squ en trist aften af stå på stadion. Der er så meget galt med det hold.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af zqa »

Jeg forstår det stadig ikke.. Mentalt er de jo som små piger. Der skal INTET til før de går helt ned. Efter Ried's scoring, der stopper de fuldstændig med, at gøre alt det de ellers gjorde som fremragende hele kampen. De spillede jo rent faktisk rigtig godt i store dele af kampen, og styrer kampen fuldstændig..

Men hold da op en stemning der var på Sydsiden øvre. Var folk dog bare sådan hver gang (forstår ærlig talt ikke de folk der tager på Sydsiden for bare at se kampen, uden at yde nogen støtte til holdet.. Hvorfor dog så ikke sidde på midten og se banen langt bedre??).

Oh well. Så er der det mindre at tænke på.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Blaugrana92 »

Man kunne jo fornemme det allerede inden Ried reducerede. Da de scorede til 4-0 var det første jeg sagde, at de skulle score et mål til før de kunne være sikre på at gå videre, for hvis Ried først fik det ene, ville de med garanti også få det andet. Men i stedet for at gå efter det 5. og lukke kampen fuldstændig - det var jo trods alt kun en 2 måls føring, som jo er så farlig, så farlig - overlod de initiativet til Ried. Nuvel, Ried satsede da og det var også fint set af ham Gludovatz, deres træner, men det kan jo ikke være rigtigt at Henrik Jensen ikke kunne se relativt hurtigt efter indskiftningen af Nacho og Casanova, at man blev nødt til at komme med et modtræk. Desværre virker han bare fuldstændig handlingslammet. Det var det samme mod Horsens. Han har simpelthen ikke en 'Plan B' og ofte virker det heller ikke som om at han har en 'Plan A'. Jeg synes simpelthen det er for ringe at der ikke blev reageret på Ried's ageren. Sidst forstår jeg simpelthen ikke hvorfor man skiftede Nicolaj Agger ind. Osama var selvfølgelig ved at være træt, men jeg synes bare overhovedet ikke at Agger har noget at bidrage med. Jeg synes Osama er langt mere dynamisk og aggressiv, hvorimod Agger i mine øjne virker stationær og passiv. Og hvis der var noget Brøndby ikke havde brug for i det 75. minut, var det (endnu?) en stationær og passiv spiller. En optimal indskiftning havde i mine øjne været Jens Stryger Larsen, hvis dynamik og aggressivitet virkelig imponerer mig. Jeg husker tydeligt da han spillede mod AGF i forrige sæson, hvilket vel næsten må have været en af hans første kampe for førsteholdet i Brøndby. Men han var bare ikke med. Hvorfor var han egentlig ikke det?

Men udover det rent mentale, mangler Brøndby jo virkelig en angriber. McGrath gjorde det godt i forhold til hvad man ellers har set af præstationer, men de skal jo for fanden bruge en der kan score mål - og man skal nok ikke regne med at Osama scorer to hver gang.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af soul_pitcher »

Well said, B92.
Dog var Osama på toppen, havde lige scoret to mål i en EL-kval kamp, han ville have banket endnu flere i kassen hvis ikke han var blevet skiftet ud. Han kørte på adrenalinen og kunne have løbet en halvmarathon ekstra.
Hvorfor Thygesen partout skal med ned og forsvare hver gang, er for mig uforståeligt. Manden er altså bedst på den sidste halvdel.
Og sidst men ikke mindst, så smid da ham Stephan Andersen på porten, han er afsindigt ringe.

Lille sidehistorie, sidder i toget på vej hjem og en ung knægt på en 10-12 år sidder i samme kupé og snakker med sin far om kampen, hvortil han påpeger, at man som målmand ikke må 'bokse' med håndfladerne men skal bruge næverne, så bolden ryger ordentligt væk.

Det ved SA åbenbart ikke. Ud til siden eller over mål, men ikke lige ud i feltet!! suk

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af JonasV »

soul_pitcher skrev:Og sidst men ikke mindst, så smid da ham Stephan Andersen på porten, han er afsindigt ringe.
Nu så jeg ikke Reid-kampen, men han bar da i hvert fald, ganske rigtigt, sin del af skylden for det famøse 1-4 kollaps mod Horsens. Det var nogle grimme returbold han fik givet.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Jamial »

Brøndby er 1 point over stregen. Tør næsten ikke jinxe det, men hvor ville jeg fryde mig hvis de rykker ned. Nej, jeg er ikke FCK fan, jeg er bare træt af at høre om Brøndby, og krise i Brøndby og så videre. Agurketid hele året rundt når det kommer til den klub. :(

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af zqa »

Du er jo også tvangsindlagt til at læse om dem og dit tv skifter automatisk over på kanaler der viser noget med BIF, og din browser åbner i tide og utide brondby.com samt alle BIF fansider der findes.

@blaugrana, jovist. Problemet er bare, at BIF's bænk er 18 år gammel og ingen erfaring har. Det er svært at reagere så.. Udover det, så mangler jeg at se noget handling fra Henrik Jensen. Han er begyndt at lyde og agere som FR gjorde i sin sidste sæson i Barca. Uden mod og uden svar.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:@blaugrana, jovist. Problemet er bare, at BIF's bænk er 18 år gammel og ingen erfaring har. Det er svært at reagere så.. Udover det, så mangler jeg at se noget handling fra Henrik Jensen. Han er begyndt at lyde og agere som FR gjorde i sin sidste sæson i Barca. Uden mod og uden svar.
Nuvel, men taktisk er der jo heller ikke forsøgt noget endnu - i hvert fald ikke noget drastisk. Men det er lige præcis det jeg mener, det du siger til sidst. Han virker som en mand der slet ikke ved hvad han skal gøre. Han virker som en mand uden planer og visioner. Når han bliver spurgt om hvad der går galt i fjernsynet trækker han på skuldrene og taler med så lav en stemme, at man nærmest bliver nødt til at skrue op for sit fjernsyn. Han skal for fanden vise noget vilje, vise at det ikke er acceptabelt og vise at de kunne have undgået at stå i den situation de står i lige nu. Du ser jo heller ikke en Jürgen Klopp eller en hvilken som helst anden Bundesliga eller Premier League træner stå med hænderne i lommen og trække på skuldrene efter man lige har smidt en billet til Europa - eller i hvert fald videre deltagelse - væk. Der mangler altså noget selvtillid og noget tro på egne evner, og det skal komme et eller andet sted fra. Det er ikke kommet fra nogle af spillerne endnu, og i sådan en situation træder en god træner altså i karakter, og hiver op i sine spillere. Dét savner jeg fra Henrik Jensen; leder- og vindermentalitet!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af JonasV »

Jeg er godt nok også blevet småprovokeret af den den resignerende attitude. De trofaste tilhængere fortjener at der sker noget, snart.

DonIniesta

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af DonIniesta »

Hehe Jamial. I get your point. Men saa laenge FCK sidder paa det hele, saa er det jo fint nok.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 73 gæster