Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Parla skrev:Fuck hvor er det synd, at fodbold bliver bedømt på dommernes præstationer næsten hver kamp. Sådan en svær kendelse hvor måske 1 ud af 100 dommere havde dømt offside. Ingen gang på tv i slow motion kan vi konkludere om han blokerer Casillas udsyn.
Ja, det er dybt hysterisk.

På den ene side står Real Madrid-idioterne og brokker sig over en eller anden underlig offside-kendelse og på den anden side står folk som Visca El Barca og hidser sig op over, at Marcelo fik gult i stedet for rødt tre minutter inde i kampens overtid. Helt ærligt... Webb fik langt de fleste afgørelser rigtigt - i en meget svær kamp - og ingen af holdene blev jo snydt.

Jeg synes i stedet, at Real Madrid-spillernes dårlige attitude og Riberys skuespil fortjener vores opmærksomhed.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Hvad tror du, at jeg mener? Der er svære og lette kampe. I går var en svær kamp. Det var en Champions League-semifinale, hvor der sad 66.000 gale tilskuere og skreg, mellem et Real Madrid-hold som er notorisk berygtede for at lægge pres på dommeren og spille grimt og et Bayern-hold, hvor flere af spillerne faldt meget let.
Igen, Webb eller enhver anden dommer, der bliver valgt som ham der skal dømme kampen, så er det vel netop fordi det pågældende forbund ( I dette tilfælde UEFA) regner med at de kan klare denne "svære" kamp?. Når Webb siger ja til at dømme kampen, så er det vel også fordi han selv mener han kan klare presset?. Eller det synes du ikke?. Det vil i hvert fald være underligt, hvis man, før kampen overhovedet er gået i gang, regner med nogle dommerfejl, fordi det er en svær kamp, hvor tilskuere vil lægge pres på dommeren?. En dommer skal, uanset hvad, helst dømme næstem fejlfrit. Det gjorde Webb langt fra.

Flax_Generous skrev:De fleste dommere ville have mistet grebet omkring kampen eller have ladet sig påvirke af fans og spillere til at give frispark og straffespark i øst og vest - men det gjorde Webb ikke. Selvfølgelig kunne han have smidt Marcelo ud i overtiden, men inden da havde han leveret en - under omstændigheder - stærk og solid præstation.

Igen, jeg fatter ikke det der, en efter omstændigheder, argument. Det skal jo helst ikke være sådan, at en dommer skal lave fejl i de svære kampe. Jeg mener at det netop er i disse kampe, at en dommer skal være på toppen, det var Webb ikke efter min mening.

Du skriver de fleste dommere ville have mistet grebet, jeg siger at Webb flere gange mistede grebet i kampen. Det er f.eks. at miste grebet, og spille efter oversætterens "regler", når han lader Coentrao og andre Real spillere slippe med en henstilling, men giver gult til Bayern spillere for samme forseelse. Som sagt, jeg synes der var klart gult til Coentrao tidligt i kampen, især hvis man skulle følge den linje som Webb selv havde lagt, men der lader han bare være og prøver at lege den store diplomat. Et tidligt gult til Coentrao havde hæmmet hans spil endnu mere, men det virkede vitterligt som om, at Webb havde lagt en linje for det ene hold, og en anden for det andet. Det holder ikke i min verden.

Og så var der selvfølgelig det røde kort til Marcelo. Han begår jo tre forseelser i samme situation, hvor hver især burde give et rødt, Webb viser bare som en anden kujon, et gult. Hvad er det for noget?. Folk snakker om, at det var i det 93. minut og det alligevel ikke havde ændret noget. Ja det havde ikke ændret noget i den kamp, men det havde betydet at Marcelo ikke var til rådighed i returen, dermed havde oversætteren en taktisk mulighed mindre. Når vi ved at det oftest er de små detaljer, der afgør disse tætte opgør, så kunne en manglende Marcelo netop vaære en af dem.

Det går da udover Bayern, hvis Marcelo f.eks fyrer en brandkamp af i returen, når han slet ikke burde være en del af den kamp, hvis Webb havde gjort sit arbejde.

Flax_Generous skrev:Nej, det underlige er, at en relativt intelligent fyr som dig lige pludselig skriver, at du godt "kunne forstå hvis nogen truer [Webb], efter denne lorte indsats," og fortsætter med at kalde ham "en klam skaldet englænder" og "idiot". Det er for lavt.
Udover at det er imponerende at du i en og samme sætning roser og sviner mig til, så skriver jeg jo netop, hvorfor jeg synes det var en lorte indsats. Men det er da godt vi har endnu en der kan fortælle os andre om, hvad der er lavt og hvad der er højt og værdigt.
Flax_Generous skrev: Udover at være lidt for eftergivende overfor Marcelo i overtiden af kampen fik Webb jo faktisk alle de store domme spot on. Og samtidig satte han brokkehovederne fra Real Madrid på plads ved flere lejligheder.
Jeg kan virkelig ikke se de spot on situationer som du snakker om. Det eneste jeg var imponeret over, var hans evne til at sætte sig selv i centrum, endnu engang. Og nårh ja, så var han god til at fortælle begge holds spillere at de skulle gå væk, hvis de ikke var direkte indblandet i en frisparks situation. Men det er heller ikke for meget at forlange, synes jeg.

Flax_Generous skrev:Webb leverede da netop også en godkendt indsats. Ja, den var ikke 100% perfekt, men det er også håbløst at forvente perfektion fra dommerne, særligt i sådan en kamp. Det er sådan noget Mourinho gør. Det er nitpicking og det gavner bestemt ikke i det lange løb.
Og det er jo så der vi er uenige. Du mener han leverede en godkendt indsats, det mener jeg bestemt ikke han gjorde. Og nej, jeg mener bestemt ikke det jeg skriver, er sådan noget oversætteren kunne finde på. Oversætteren vil jo have, at dommerne dømmer efter hans regler ( hvor det er tilladt at hans spillere sparker, smadrer, brokker sig, filmer sig til straffespark, slår modstanderen, uden at dommeren skal gøre noget), og ikke de regler der er i fodbolden. Jeg vil bare have at Webb dømmer efter de regler der er i fodbold, og det i alle situationer. Han var ukonsekvent, det er ikke godt nok for mig. Og så ville han for meget i centrum, det skal en dommer bestemt ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

De af jer, der gik glip af kampen jo trøste jer med, at Yousee er kede af den.

http://www.sporten.dk/fodbold/yousee-ch ... -i-min-tid

Wow sikke en trøst, de er kede af det, så er alt jo godt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Noget andet. Synes i også ligesom jeg, at Real fans overdriver nederlaget, og overreagerer ovenpå kampen i går?.

Jeg mener, det er da bestemt ikke et must, at man skal vinde over Bayern München i München, og selvom man måske ikke spillede den bedste kamp, så er udgangspunkt heller ikke det værste. De har en god chance for at komme videre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Champions league

Indlæg af Heartbreaker »

2-1 er slet ikke et dårligt udgangspunkt, og slet ikke på Allianz Arena. Jeg sad og så kampen med en Real Madrid-ven, vi snakkede netop om, at Bayern skulle vinde med to, før Real for alvor skulle frygte en eliminering. Deres udebanemål kan gå hen og blive afgørende.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Heartbreaker skrev:2-1 er slet ikke et dårligt udgangspunkt, og slet ikke på Allianz Arena. Jeg sad og så kampen med en Real Madrid-ven, vi snakkede netop om, at Bayern skulle vinde med to, før Real for alvor skulle frygte en eliminering. Deres udebanemål kan gå hen og blive afgørende.
Ja netop, det er også det jeg tænkte på. Det udebanemål de lige fik scoret, kan vise sig guldværd.

Som sagt, måske var indsatsen ikke godkendt, spillet heller ej, men selve resultatet er ok. Jeg tror faktisk mere på, at deres chancer for avancement hænger sammen med weekendens El Clasico resultat. Hvis vi gør livet surt for dem, og hvis vi samtidig kan vinde over dem, måske endda vinde overbevisende, så kan de godt gå hen og få nogle hak i selvtilliden. Reals spillere er efter min mening ikke særlig gode under pres og når de møder modgang (lidt ligesom Bayerns spillere, der også har en tendens til at opgive, når de møder modgang), hvis vi som sagt kan slå dem på lørdag og de samtidig ikke få den ønskede start på kampen næste onsdag, så kan det gå hen og blive lidt grimt og forkrampet.

Sådan som tingene er lige nu, så står Real stærkest synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Champions league

Indlæg af Madbassen »

Lidt bonusinfo:

Oddset på videre kvalifikation hedder
Bayern München 1,92
Real Madrid 1,92

Real Madrid var forholdsvis sikre (set i forhold til odds) inden kampen i går.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

KongJohn

Re: Champions league

Indlæg af KongJohn »

@Visca...

Jeg tror helt ærligt, at du kræver for meget af dommere. Ja, de skal i den perfekte verden dømme en fuldstændig fair kamp, og nej de skal naturligvis ikke gå ind til en kamp og regne med at lave dommerfejl, men realiteterne er, at så længe det er mennesker, der skal dømme kampene, så vil der ske fejl. Hvis det er dine kriterier, for at en dommer gør et godt job eller ej, så er der dæleme ikke mange gode dommerpræstationer i dit univers.

Af nævneværdige fejl er der ikke mange. Jeg er enig i, at Marcelo skulle have fået vist rødt kort - muligvis dobbelt gult; ét for tacklingen, ét for den måde han skaber sig på bagefter.
Så når du skriver:
"Igen, Webb eller enhver anden dommer, der bliver valgt som ham der skal dømme kampen, så er det vel netop fordi det pågældende forbund ( I dette tilfælde UEFA) regner med at de kan klare denne "svære" kamp?. Når Webb siger ja til at dømme kampen, så er det vel også fordi han selv mener han kan klare presset?. Eller det synes du ikke?. Det vil i hvert fald være underligt, hvis man, før kampen overhovedet er gået i gang, regner med nogle dommerfejl, fordi det er en svær kamp, hvor tilskuere vil lægge pres på dommeren?. En dommer skal, uanset hvad, helst dømme næstem fejlfrit. Det gjorde Webb langt fra."
Så lever du i mit hovede i en fantasiverden - Webb, mener UEFA, var den bedste mand til jobbet, men det kan altså ikke sidestilles med, at han derfor nødvendigvis leverer en fejlfri præstation. Det er der ganske enkelt meget få dommere, der nogensinde gør. Igen, selvfølgelig skal det ikke forventes at dommere laver fejl, men det gør de nu og engang, fordi de er mennesker. Også selvom de er de bedste, til det de laver. Ligesom Messi heller ikke altid spiller en brandkamp.

Summa summarum, så synes jeg, du har urimeligt høje dommerforventninger, og den præstation vi så igår, det var bestemt en af de bedre.

Ps. Selvfølgelig er der kampe, der er sværere at dømme end andre. Eller mener du helt seriøst, at Real - Barca-kampe er ligeså svære at dømme som Gijon - Betis-kampe?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Heartbreaker skrev:2-1 er slet ikke et dårligt udgangspunkt, og slet ikke på Allianz Arena. Jeg sad og så kampen med en Real Madrid-ven, vi snakkede netop om, at Bayern skulle vinde med to, før Real for alvor skulle frygte en eliminering. Deres udebanemål kan gå hen og blive afgørende.
Det var også min første tanke. Jeg har tilgengæld ændret opfattelse en smule, fordi:

- Madrid SKAL vinde
- Bayern VIL score på Bernabeu (her er sandsynligheden overvejende mener jeg)
- Madrid SKAL vinde med to overskydende eller flere mål, MEDMINDRE de kan holde Bayern på en enkelt scoring og selv scorer to og selv her skal man ud i ekstratid

Derfor kan jeg godt forstå optimismen i Bayern lejren (for første gang siden lodtrækningen). Selvom Madrid absolut ikke er afskrevet så ved jeg ikke hvor optimistisk jeg vil være på Madridistas vegne efter deres holds præstation igår (det er jo ikke første gang de bliver de små imod et storhold) ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

KongJohn skrev:@Visca...

Jeg tror helt ærligt, at du kræver for meget af dommere. Ja, de skal i den perfekte verden dømme en fuldstændig fair kamp, og nej de skal naturligvis ikke gå ind til en kamp og regne med at lave dommerfejl, men realiteterne er, at så længe det er mennesker, der skal dømme kampene, så vil der ske fejl. Hvis det er dine kriterier, for at en dommer gør et godt job eller ej, så er der dæleme ikke mange gode dommerpræstationer i dit univers.

Af nævneværdige fejl er der ikke mange. Jeg er enig i, at Marcelo skulle have fået vist rødt kort - muligvis dobbelt gult; ét for tacklingen, ét for den måde han skaber sig på bagefter.
Så når du skriver:
"Igen, Webb eller enhver anden dommer, der bliver valgt som ham der skal dømme kampen, så er det vel netop fordi det pågældende forbund ( I dette tilfælde UEFA) regner med at de kan klare denne "svære" kamp?. Når Webb siger ja til at dømme kampen, så er det vel også fordi han selv mener han kan klare presset?. Eller det synes du ikke?. Det vil i hvert fald være underligt, hvis man, før kampen overhovedet er gået i gang, regner med nogle dommerfejl, fordi det er en svær kamp, hvor tilskuere vil lægge pres på dommeren?. En dommer skal, uanset hvad, helst dømme næstem fejlfrit. Det gjorde Webb langt fra."
Så lever du i mit hovede i en fantasiverden - Webb, mener UEFA, var den bedste mand til jobbet, men det kan altså ikke sidestilles med, at han derfor nødvendigvis leverer en fejlfri præstation. Det er der ganske enkelt meget få dommere, der nogensinde gør. Igen, selvfølgelig skal det ikke forventes at dommere laver fejl, men det gør de nu og engang, fordi de er mennesker. Også selvom de er de bedste, til det de laver. Ligesom Messi heller ikke altid spiller en brandkamp.

Summa summarum, så synes jeg, du har urimeligt høje dommerforventninger, og den præstation vi så igår, det var bestemt en af de bedre.

Ps. Selvfølgelig er der kampe, der er sværere at dømme end andre. Eller mener du helt seriøst, at Real - Barca-kampe er ligeså svære at dømme som Gijon - Betis-kampe?
Lad os starte med den sidste linje i dit indlæg, jeg mener ikke at jeg har sagt, at der ikke findes svære og mindre svære kampe, har jeg. Jeg har heller ikke skrevet at en kamp mellem Barca - Real og Real - Gijon har samme intensitet ( selvom det kan ske faktisk). Jeg skriver, at jo svær en kamp, desto bedre skal en dommer være.

Jeg lever bestemt ikke i en fantasi verden, jeg lever i den samme verden som du også lever i, håber du er klar over det. At jeg kræver mere af en mand, der får vanvittig løn, netop for at gøre sit arbejde, er ikke noget underligt.

At du så synes, han gjorde det godt, det må du selv om, det mener jeg bestemt ikke han gjorde, jeg er heller ikke alene om den påstand. Dertil skal det også siges, at jeg synes Webb ikke er en særlig god dommer, noget som jeg har givet udtryk for, mange gange, også i denne tråd. Denne kamp var bare en i rækken af de dårlige præstationer, som jeg mener han har leveret.

Det er da mere underligt, hvis vi skal blive lidt personlige, at Flax skriver "en relativ inteligent fyr som dig" og du skriver at "jeg lever i en fantasiverden", fordi jeg ikke har samme mening som jer.

Hvis du vitterlig er interesseret i en god diskussion, så er der ingen grund til at skrive ting som disse, synes jeg. Du kan derimod argumentere for, hvorfor du synes han gjorde det godt. Fordi den og den dommer heller ikke leverer en fejlfri præstation, så er det helt ok at Webb heller ikke gør det, det er et argument jeg ikke forstår og kommer aldrig til det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:En dommer skal, uanset hvad, helst dømme næstem fejlfrit. Det gjorde Webb langt fra.
"Næsten fejlfrit" passer da okay på Webbs præstation. Han begik måske en fejl ved ikke at udvise Marcelo, men ellers begik han reelt ingen væsentlige fejl. Og det selvom der var et gigantisk pres på ham fra fansene og at han absolut ingen hjælp fik fra spillerne. Det er da "næsten fejlfrit."

Det er kun, hvis man kræver fuldstændig perfektion eller bare generelt hader "idioten" eller "den klamme skaldede englænder," at man har grund til at hidse sig op over gårsdagens præstation.
Visca El Barca skrev:Igen, jeg fatter ikke det der, en efter omstændigheder, argument. Det skal jo helst ikke være sådan, at en dommer skal lave fejl i de svære kampe. Jeg mener at det netop er i disse kampe, at en dommer skal være på toppen, det var Webb ikke efter min mening.
Det er ellers ikke et kompliceret argument. Svære omstændigheder gør det sværere at dømme fejlfrit. I går var meget svære omstændigheder, men alligevel havde Webb styr på kampen og dømte næsten fejlfrit.
Visca El Barca skrev:
Flax_Generous skrev:Nej, det underlige er, at en relativt intelligent fyr som dig lige pludselig skriver, at du godt "kunne forstå hvis nogen truer [Webb], efter denne lorte indsats," og fortsætter med at kalde ham "en klam skaldet englænder" og "idiot". Det er for lavt.
Udover at det er imponerende at du i en og samme sætning roser og sviner mig til, så skriver jeg jo netop, hvorfor jeg synes det var en lorte indsats. Men det er da godt vi har endnu en der kan fortælle os andre om, hvad der er lavt og hvad der er højt og værdigt.
Så der er ikke noget i vejen med at udtrykke forståelse for folk, der kunne finde på et true Webb efter gårsdagens fodboldkamp? Det er jo så dumt skrevet. Særligt fordi Webb faktisk gjorde det okay.

KongJohn

Re: Champions league

Indlæg af KongJohn »

@Visca...
Først synes jeg lige, vi skal tage det såkaldte 'personlige' med et gran salt. Det er da ikke specielt personligt - hvert fald ikke i min verden, og det var bestemt ikke hensigten - at skrive, at jeg synes, du lever i en fantasiverden, hvis du mener, dommere bør gøre sådan og sådan. Det er ganske enkelt bare for at udtrykke min mening omkring, hvad jeg synes, der er rimeligt at forlange af dommere. Der mener jeg, du er ved siden af. Men lad mig omformulere så: Jeg synes, du har et urimeligt syn på, hvad en dommer skal formå, hvis du synes, Webb leverede en dårlig præstation. Der er ingen dommere, der leverer en perfekt præstation (mere eller mindre hvert fald), og det synes jeg, næsten det lyder som om, at du kræver.
Så altså ingen hensigt om at skrive personligt fra min side.

Det er muligt, du ikke har skrevet, at der ikke findes svære og lette kampe, men jeg læser "Igen, Webb eller enhver anden dommer, der bliver valgt som ham der skal dømme kampen, så er det vel netop fordi det pågældende forbund ( I dette tilfælde UEFA) regner med at de kan klare denne "svære" kamp?" som om, at du ikke mener, det er en svær kamp i forhold til andre, når du nu skriver ''svære'' - altså i gåseøjne.
Dog er det ikke en relevant i diskussion i mine øjne. Pointen, synes jeg, er nærmere, om der findes dommere, der kan dømme disse kampe så fejlfrit, som du kræver. For det lader det ikke til, eftersom UEFA nok ville lade en sådan dommer dømme kampen, hvis han fandtes. Man finder den bedste til jobbet, lader ham udføre det - og på trods af at han er set som den bedste til jobbet, så vil der aldrig være fejlfrie dommerpræstationer. Ligesom der ikke er fejlfrie fodboldspillere.

Min pointe i at skrive, hvilket måske ikke kom så tydeligt til udtryk, er egentlig ikke direkte at diskutere Webbs dommerpræstation, men nærmere at diskutere at du - i mine øjne - kræver for meget af en dommer. Det er vanvittig sjældent, at dommerpræstationerne ikke er i centrum efter en kamp, og jeg synes ganske enkelt at brokke sig over sådan en kamp som igår er unødvendigt. Hvis du vitterligt synes, at Webbs præstation var røvelendig (hvilket bare virkelig overgår min fantasi, hvordan man kan synes), så kan jeg selvfølgelig godt forstå din klagen.

Det illustreres måske bedst i det, du selv skriver: "Fordi den og den dommer heller ikke leverer en fejlfri præstation, så er det helt ok at Webb heller ikke gør det, det er et argument jeg ikke forstår og kommer aldrig til det."
Der er netop ingen dommere, der leverer en fejlfri præstation, hvorfor det er urimeligt at kræve det af Webb igår. Det er mennesker, der dømmer - og det er oven i købet dem, der anses for bedst til det, der gør det. Hvad er dit forslag til et alternativ? Det er det, jeg ikke forstår.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

KongJohn;

Jeg synes faktisk han ikke leverer en toppræstation, og fordi jeg i forvejen ikke har den store fidus til ham, så skriver jeg som jeg gør. Jeg havde ikke skrevet om Webb, hvis jeg mente at han havde leveret en godkendt indsat. Eller jo det havde jeg sikkert, men så var det for at rose ham.

Mit forslag er stadig, at man skal arbejde med at uddanne dommere endnu bedre. Hjælpe dem endnu mere, for det holder ikke, at hver gang en dommer laver fejl, så bruger man det samme argument med, at de også er mennesker. Ingen har sagt, at de er robtter, men jeg kræver at et menneske skal være god til at udføre sit job, især når han får så høj en løn for det. Det er Webb ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

KongJohn

Re: Champions league

Indlæg af KongJohn »

Okay, fair nok - jeg forstår ikke din holdning til gårsdagens præstation, hvis ikke man kræver perfekt dømte kampe; men nok om det.

Derudover er jeg naturligvis enig i, at dommerne skal uddannes så godt som muligt. Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke ved ret meget om hvor meget tid og hvor mange ressourcer, der bliver brugt på at uddanne dommere, men selv hvis det kan forbedres, så har jeg svært ved at se, at det er Webbs skyld.
Om et menneske er god til at udføre et job må vel vurderes ift., hvordan andre mennesker er til at udføre selvsamme job. Det er efter min bedste overbevisning, at præstationen igår var god sammenlignet med, hvad man kunne forvente ift., hvor godt dommere er i stand til at dømme. Med den uddannelse de nu og engang har i øjeblikket som sagt; hvor uddannelsen nødvendigvis skal forbedre, hvis den kan!

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Champions league

Indlæg af j´♥ le foot »

Jeg synes at dommernes nationalitet er bestemmende for hvordan de dømmer i ChL . Og og det er sikkert også,at trænerne tager højde for dommerens nationalitet og personlighed, når de laver taktik.

Kigger man på statistikken over korte fordeling i England og Spanien i denne season, kan man få den opfattelse af, at Barça spiller beskidt fodbold!

Spanien:

Billede

England:

Billede

Der skal gøres noget!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster