Awards-tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: Awards-tråden

Indlæg af BarçaDK »

Han siger ironisk at Zlatan, Seedorf osv. skal have en guldbold for at vinde mange ligaer/Chl.

Lige bagefter han for at Messi ikke kan vinde da han ikke vandt ligaen eller Chl?

:? ?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja han er da helt væk den mand.

Den præmis som han bruger, og som han fejlagtig tror gør at vi alle æder det han siger, den fejlagtige præmis er:
"Messi og CR er *lige* gode!"

Det er jo det de ikke er... Messi er så langt fra alle at han selv uden en liga titel og i et år hvor Argentina ikke deltog i en stor turnering (modsat CR til EM) - selv da overstråler Messi simpelthen *alle* og efterhånden er det ikke let at slippe afsted med at argumentere for at Messi ikke er den allerbedste i fodboldhistorien,

CR er blot rigtig god.. ikke mere.

Mou.. It's like... In your face Flanders!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Daluigi »

Det er vel også en ret fin indikator, at man ikke finder én eneste Barca-fan som mener at Cristiano er den bedste, mens godt og vel halvdelen, hvis ikke flere Real-fans mener at Messi er den bedste... Det er i hvert fald det billede jeg ser rundt omkring på diverse forums.

Gad vide hvad Preben vil sige efterhånden... Han kan forhelved ikke blive ved med at kalde dem lige gode.
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af # 23 »

Altså, jeg vil faktisk give Mourinho ret lige ved det punkt, hvor han siger, at Messi har/havde nemmere betingelser end Ronaldo. Messi er på et hold, hvor han kender alt til klubben. Han er vokset op i den og de bærende kræfter kender alt og alle på holdet, fordi de er vokset op sammen, hvorimod Ronaldo kom til et galehus af de store, hvor alt var fucked, og de lige var blevet sat på plads for sygt af Barcelona i 2009, hvor det reelt set kun var Casillas, Guti og Raul, der var oprigtige madridista og nogle, der bløder for klubben. Infrastrukturen er til grin derover.

Men det skal jo ikke være en indikator på at vinde. Hvis jeg var landstræner og skulle stemme, så ville jeg vurdere efter, hvad de de nominerede har formået at udrette på året. Jeg synes f.eks. det er vattet at bare kigge på talentet.

Som Messi selv siger det. Hvad fanden kan man bruge målene til, hvis du i løbet af sæsonen ikke står tilbage med trofæet?

Hvis jeg skulle stemme, så ville jeg stemme Iniesta. Jeg har sagt det før og siger det igen. Iniesta har været fænomenal siden 2008. Jeg har i hvert fald lagt mærke til det. Når lokummet virkelig, virkelig brænder på hos Barca, så er det ALTID Iniesta, der enten scorer målet, eller laver det geniale, som fører til målet, som så Messi ofte sparker ind. Chelsea 2009, Chelsea 2012, hvor han scorer til 2-0 og sikrer Barca den samlede føring, VM-finalen osv osv.

Men forarbejdet, der på genial vis ofte fører til målet, bliver altid skabt af Iniesta. Manden forsvarede Europamesterskabet, hvor han også her var flyvende og var helt sublim. Man kan altså ikke se bort fra, hvor ekstremt højt hans bundniveau er, og hvor afgørende han er. Jeg håber, han vinder i år. Og han præsterede i løbet af året både med klubhold og landshold. Det samme har Messi gjort, men Iniesta vandt altså et freaking mesterskab med landsholdet, hvor han var IMO EMs bedste spiller.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

BarçaDK

Re: Awards-tråden

Indlæg af BarçaDK »

Det med at have det nemmere?

Hvorfor skal Messi straffes for at Ronaldo ikke er lige så godt castet til sit job som Messi?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

... og hvis det i øvrigt handlede om at præstere bedst under de ringeste forhold, skulle Krohn-Dehli vel nærmest have prisen! ;-)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Visca El Barca »

BarçaDK skrev:Det med at have det nemmere?

Hvorfor skal Messi straffes for at Ronaldo ikke er lige så godt castet til sit job som Messi?
Derudover er det også en sandhed med modifikationer. For det første har Barca slet ikke været så stabil en klub, som man gør den til, især da Leo var ved at slå igennem, var der kaos i klubben. Her var der så en ung knægt, som lige pludselig fik skubbet ansvaret på sine skuldre, for lad os ikke glemme at man kørte Leo i stilling, da man skilte sig ad med Ronnie. Dette pres var han i stand til klare. Man skal helller ikke glemme, at der var klikker i omklædningsrummet, nok kendte han Xavi, Ini og de andre, men han var samtidig gode venner med Deco, Ronnie og de andre, altså folk der ikke kunne med de spanske spillere tilsidst, skal man tro medierne. Mon ikke, han har været i en akavet situation?

Der er så også alt det andet man glemmer hurtigt, f.eks. at man i Barca lever under konstant pres, at man ikke har råd til at spille to dårlige kampe i streg, at man i 08/09 sæson ikke havde råd til at fejle. Man snakker om at Cristiano kom til Real i en tid, hvor Barca havede tævet dem, men man glemmer at Leo skulle genoprejse et Barca hold (ikke alene, han fik hjælp af fantastiske spillere, ligesom Cristiano der også fik hjælp af folk som mang brugte milliarder på at købe), der var blevet ydmyget af selvsamme Real sæsonen forinden.

Man kan altid tale for og imod, men det er bare svage argumenter. Cristiano kom til en fantastisk klub, han fik al den støtte der skal til, og han var slet ikke alene eller havde dårligere eller bedre vilkår end Leo. Begge spillere er fantastiske spillere, men at Leo er bedre er efterhånden gået op for det de fleste. Det er folk med oversætterens mentalitet eller Elkjær mentalitet, der holder fast i det modsatte. Fordi Leo er bedre, har han også klaret det lidt bedre end Cristiano, men har har selvfølgelig fået hjælp af sine medspillere, fodbold er trods alt en holdsport og ikke individuel sport.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

BarçaDK

Re: Awards-tråden

Indlæg af BarçaDK »

Visca El Barca skrev:Derudover er det også en sandhed med modifikationer.
Uha, jeg antager det ikke, det var bare et argument over for de mange, der mener at Messi har det nemt :smile:
Visca El Barca skrev:...ydmyget af selvsamme Real sæsonen forinden.[/quote
Bare lige flueknepperi... 4-1? Det var da én sæson længere tilbage. ;-) 07/08, Ronaldo kom i sommeren 09.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Visca El Barca »

BarçaDK skrev:
Visca El Barca skrev:Derudover er det også en sandhed med modifikationer.
Uha, jeg antager det ikke, det var bare et argument over for de mange, der mener at Messi har det nemt :smile:
Visca El Barca skrev:...ydmyget af selvsamme Real sæsonen forinden.[/quote
Bare lige flueknepperi... 4-1? Det var da én sæson længere tilbage. ;-) 07/08, Ronaldo kom i sommeren 09.
Jo, men jeg snakkede om Leo. Leo tog jo over efter Ronnie, efter den sæson.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

BarçaDK

Re: Awards-tråden

Indlæg af BarçaDK »

Ah, ok :razz:

I øvrigt et dygtigt fuck-up jeg har præsteret i citeringen i indlægget :op: :op: :op:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Team of 2012: Casillas - Alves Ramos Pique Alba - Xavi Pirlo Iniesta - Messi Falcao Ronaldo [elpais ovacion] *voted by european journalists
Hvad betyder det? Altså "voted by european journalists"? Er det Fifas hold eller?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17816
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af emo »

correction: votes for team in previous tweet by both latin-american and european journalists, organized by uruguayan newspaper el pais
Uruguaysk... men ligemeget hvem der stemmer, ender det nok med 9-10 af de spillere på holdet.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:
correction: votes for team in previous tweet by both latin-american and european journalists, organized by uruguayan newspaper el pais
Uruguaysk... men ligemeget hvem der stemmer, ender det nok med 9-10 af de spillere på holdet.
Aha, ja det tror jeg også. Det er vel en god indikator.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:
Team of 2012: Casillas - Alves Ramos Pique Alba - Xavi Pirlo Iniesta - Messi Falcao Ronaldo [elpais ovacion] *voted by european journalists
Hvad betyder det? Altså "voted by european journalists"? Er det Fifas hold eller?
Hvad fanden laver Alves og Pique på det hold? Især førstnævnte skal eddermeme langt væk, for han har sgu ikke været noget specielt. Lahm og Alba er årets backs - det burde da om nogen være indiskutabelt for alle fodboldkyndige journalister. Og Pique? Don't even get me started.

Resten af holdet ser godt. Pirlo får kredit for sin flotte sæson hos Juve og sit eminente spil for Italien ved Em samt sine flotte takter i denne sæson og angrebet siger sig selv. RvP kunne også være en mulighed i stedet for Falcao.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17816
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Awards-tråden

Indlæg af emo »

Kigger man isoleret set på EM og efteråret så har Pique været en rigtig god spiller...
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster