Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

Lol @ Ferguson kan gå hen og sige sådan noget. Hvorfor skal han kommentere om hvorvidt det er en spiller for Pool eller ej, og nævne deres historie. Endnu en United dumhed.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Jeg ved ikke hvorfor Suárez' opførsel skal blandes ind i det.
Fordi det er kernen i hele affæren. Når Suarez tydeligvis ikke gide at lægge låg på situationen - nevermind give en halvhjertet beklagelse eller undskyldning - så kan jeg ikke se, hvorfor Evra skal opføre sig gennemført høvisk og respektfuldt overfor ham. Evra har jo forsøgt at være voksen ved at give ham hånden.
Blaugrana92 skrev:Det jeg reagerer på er at du tilsyneladende forsøger at forsvare Evra's opførsel, som jeg i hvert fald finder alt andet end anstændig.
Jeg tvivler på, at du finder nogen som kalder det decideret anstændigt. Men jeg kan ikke se, hvorfor det er åh-så-forkert at provokere Suarez en lille smule ved at juble foran ham og Stretford End. Folk herinde kalder jo Evra for "klovn," "latterlig," "fjols," "idiot," osv. som om han havde gjort noget helt uhyrligt som at sparke Suarez ned eller skubbe ham omkuld.

Så nej, jeg kan virkelig ikke hidse mig op over Evras opførsel, ligesom jeg ikke kan hidse mig op over det, hvis Messi med vilje jubler ved siden af Pepe efter næste vigtige sejr (og de to har ikke engang halvdelen af den historie som Suarez og Evra deler). What goes around comes around, som man siger.
klogfyr skrev:Piques hilsen var da også en hån, men han gjorde det trods alt ikke oppe i madrid spillernes eller tilskuernes ansigt. Det er da også dig, der er lidt naiv, hvis du tror, at han kun jublede i nærheden af Suarez, og der ikke var mere i det.
Ja, både Pique og Evra provokerede og hånede modstanderne en lille smule med deres hilsener til fansene. Og hvad så? Værre er det jo heller ikke. Suarez lod sig i hvert fald ikke gå på af det. Real Madrids spillere og trænerstab og Suarez har altså selv lagt linjen ved gentagne gange at opføre sig skidt (selv efter Barca og Evra har forsøgt at komme dem i møde). At de lige får lov til at se Pique og Evra juble kan ikke bringe mit pis i kog.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kongen scorer nok engang! Feeedt!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Fordi det er kernen i hele affæren. Når Suarez tydeligvis ikke gide at lægge låg på situationen - nevermind give en halvhjertet beklagelse eller undskyldning - så kan jeg ikke se, hvorfor Evra skal opføre sig gennemført høvisk og respektfuldt overfor ham. Evra har jo forsøgt at være voksen ved at give ham hånden.
Ja, Evra forsøgte at være voksen og give ham hånden. Suárez var en idiot, men Evra formåede alligevel at falde ned på næsten samme niveau i det sekund han reagerede på Suárez provokation og hev fat i ham. Havde Evra bare ignoreret Suárez havde Suárez set utroligt skidt ud og Evra set utroligt godt ud.
Flax_Generous skrev:Jeg tvivler på, at du finder nogen som kalder det decideret anstændigt. Men jeg kan ikke se, hvorfor det er åh-så-forkert at provokere Suarez en lille smule ved at juble foran ham og Stretford End. Folk herinde kalder jo Evra for "klovn," "latterlig," "fjols," "idiot," osv. som om han havde gjort noget helt uhyrligt som at sparke Suarez ned eller skubbe ham omkuld.

Så nej, jeg kan virkelig ikke hidse mig op over Evras opførsel, ligesom jeg ikke kan hidse mig op over det, hvis Messi med vilje jubler ved siden af Pepe efter næste vigtige sejr (og de to har ikke engang halvdelen af den historie som Suarez og Evra deler). What goes around comes around, som man siger.
Jeg har på intet tidspunkt stemplet det som værende decideret forkert. Jeg finder det udelukkende snot hamrende dumt, når nu Evra har chancen for at stå tilbage som den store og ham med overskud til bare at lade det passere, og dertil forstår jeg bare ikke at man forsøger at forsvare hans opførsel, for jeg finder den ærligt talt bare præcis ligeså infantil som Suárez's opførsel. At jeg kalder ham for et fjols betyder ikke at jeg mener at han har begået nogen forbrydelse - det betyder udelukkendet at jeg synes at det er hvad han er. Et fjols.

Edit: ... og så har mit pis i øvrigt ikke været i nærheden af at koge. Dertil er der simpelthen for få følelser (læs: ingen) involveret, når United og Liverpool spiller.
Senest rettet af Blaugrana92 lør feb 11, 2012 6:54 pm, rettet i alt 1 gang.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af ladislau »

Er enig Flax, kan ikke se det store problem. Suarez har helt og aldeles selv lagt den der i kakkelovnen. Det er sgu fair, ar den kommer og bider ham i røven.

Noget andet, det er jo så, at Evra er anfører. Som i nævner er værdigheden svær at få øje på, og endnu vigtigere, så kunne den efterfølgende tumult jo koste vigtige kort til holdkammeraterne. Ikke så smart.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Jeg har på intet tidspunkt stemplet det som værende decideret forkert. Jeg finder det udelukkende snot hamrende dumt...
Jeg synes så hverken, at det er forkert eller snotdumt. Ligesom det ikke ville genere mig, hvis Pique forsøgte at give en high 5 til Pepe. Hellere det end ubetinget og næsegrus høflighed. Men sådan er vi vel så forskellige. :smile:

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Guardiola »

Blaugrana92 skrev:
Flax_Generous skrev:Fordi det er kernen i hele affæren. Når Suarez tydeligvis ikke gide at lægge låg på situationen - nevermind give en halvhjertet beklagelse eller undskyldning - så kan jeg ikke se, hvorfor Evra skal opføre sig gennemført høvisk og respektfuldt overfor ham. Evra har jo forsøgt at være voksen ved at give ham hånden.
Ja, Evra forsøgte at være voksen og give ham hånden. Suárez var en idiot, men Evra formåede alligevel at falde ned på næsten samme niveau i det sekund han reagerede på Suárez provokation og hev fat i ham. Havde Evra bare ignoreret Suárez havde Suárez set utroligt skidt ud og Evra set utroligt godt ud.
Flax_Generous skrev:Jeg tvivler på, at du finder nogen som kalder det decideret anstændigt. Men jeg kan ikke se, hvorfor det er åh-så-forkert at provokere Suarez en lille smule ved at juble foran ham og Stretford End. Folk herinde kalder jo Evra for "klovn," "latterlig," "fjols," "idiot," osv. som om han havde gjort noget helt uhyrligt som at sparke Suarez ned eller skubbe ham omkuld.

Så nej, jeg kan virkelig ikke hidse mig op over Evras opførsel, ligesom jeg ikke kan hidse mig op over det, hvis Messi med vilje jubler ved siden af Pepe efter næste vigtige sejr (og de to har ikke engang halvdelen af den historie som Suarez og Evra deler). What goes around comes around, som man siger.
Jeg har på intet tidspunkt stemplet det som værende decideret forkert. Jeg finder det udelukkende snot hamrende dumt, når nu Evra har chancen for at stå tilbage som den store og ham med overskud til bare at lade det passere, og dertil forstår jeg bare ikke at man forsøger at forsvare hans opførsel, for jeg finder den ærligt talt bare præcis ligeså infantil som Suárez's opførsel. At jeg kalder ham for et fjols betyder ikke at jeg mener at han har begået nogen forbrydelse - det betyder udelukkendet at jeg synes at det er hvad han er. Et fjols.

Edit: ... og så har mit pis i øvrigt ikke været i nærheden af at koge. Dertil er der simpelthen for få følelser (læs: ingen) involveret, når United og Liverpool spiller.
Fuldstændig enig Blau. Jeg havde ikke kunnet udtrykke det mere præcist selv. Du udtrykker ikke kun din mening, men også min.

Kan ikke se hvad værdig opførsel har at gøre med ubetinget næsegrus høflighed Flax. Men sådan er vi vel så forskellige. :smile:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Guardiola skrev:Kan ikke se hvad værdig opførsel har at gøre med ubetinget næsegrus høflighed Flax. Men sådan er vi vel så forskellige.
Det er værdigt at være høvisk, fattet og høflig. Og det har Evra været gennem hele affæren, også selvom Liverpool løgnagtigt beskyldte ham for at have smidt racekort tidligere, også selvom Suarez ikke engang forsøgte sig med en halvhjertet undskyldning og selvom Liverpools fans buhede af ham gennem hele sidste opgør. Når Evra så forsøger at give Suarez hånden for endegyldigt at lægge låg på det hele, så bliver han gudhjælpemig afvist. Der slutter høfligheden åbenbart for Evra, og så giver han en lille stikpille til Suarez ved at juble foran ham og Stretford End. Fair nok, synes jeg.

Vil I helt ærligt påstå, at I havde kritiseret Messi eller Pique i så hårde vendinger som I kritiserer Evra, hvis de lige stak lidt til Pepe eller Marcelo? Og der er jo ikke engang halvt så meget historie mellem dem...

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Guardiola »

Flax_Generous skrev:
Vil I helt ærligt påstå, at I havde kritiseret Messi eller Pique i så hårde vendinger som I kritiserer Evra, hvis de lige stak lidt til Pepe eller Marcelo? Og der er jo ikke engang halvt så meget historie mellem dem...
Jeg vil helt ærligt påstå, at jeg havde ment lige nøjagtig det samme havde det været Messi, Pique, Pepe eller Marcelo, der havde været involveret, opført sig på samme måde, og med samme forhistorie.

Dit eksempel er mere end tænkt Flax. Her er det Evra og Suarez, med deres forhistorie, som vi reagerer på. Og jeg har ingen intention om at nedgøre nogen af dem, bare for at nedgøre dem. Har ingen følelser eller andet på spil. Jeg kommenterer min ærlige mening på dem, og deres opførsel. Jeg betragter Suarez som en uværdig tosse. Jeg syntes også Evra opfører sig meget uværdigt, hvilket jeg ikke ser nogen grund til.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Guardiola »

Nu er der i øvrigt chance for at se Bale i aktion. Fed fodboldlørdag i dag. Med det bedste af det bedste, Barca til dessert ;)

Flax - jeg tror bare vi må enes om at være uenige. Vores vurdering af opførsel vil notorisk være subjektiv. Tror ikke vi kommer det her nærmere

edit; OMG... 2-0 efter 5 minutter :eek: Kan egentlig godt lide både Tottenham og Newcastle, begge hold har nogle seværdige spillere. Hvorfor lyder Faxe altid som om, han har drukket for mange Faxe?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, vi kan altid enes om at være uenige. :cool:

Newcastle må ellers gerne nappe fjerdepladsen. Selvom Arsenal også lige går an.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Noget af en start Tottenham har fået!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Guardiola »

Hvor er der dog mange situationer, med hånd på bolden i feltet, hvor det er totalt vilkårligt om der bliver dømt straffe, eller ikke.

Syntes simpelthen reglen burde være, at der altid skulle dømmes, med hånd på bolden i feltet. Uanset om det er forsætligt eller ej. Vurderingen af forsæt er alt, alt for arbitrært til at fungere i en fodboldkamp, hvor afgørelsen af dommeren skal træffes på et splitsekund.

Edit; bob bob.. ved nærmere gennemtænkning kan jeg godt se, at det ville skabe problemer hvor modspilleren bevidst skyder bolden op på armen. Så ja, den er egentlig svær uden et skøn.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Guardiola »

Luis Saha, forstod aldrig rigtig, hvorfor han ikke blev et hit i United

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Allerede 3-0 & 2 mål af Saha!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 84 gæster