Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Lidt pænere matrix:
Billede

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Den tidligere matrix var mere overskuelig. :)

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Den tidligere matrix var mere overskuelig. :)
Den var bare ikke tilpasset forum, hvorfor halvdelen manglede.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Champions league

Indlæg af Heartbreaker »

Hvordan bliver disse procenter givet?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Heartbreaker skrev:Hvordan bliver disse procenter givet?
Ved tilfældigheder
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Storken skrev:PSG er et bedre hold end Arsenal, når vi rammer foråret. Derudover er Bayern lysår foran Juventus.
Det vil jeg ikke sige at de er, altså Bayern. Juventus spiller ikke i nærheden af hvad de kan lige pt., og har ikke gjort i denne sæson, men de er stærke når det kommer til de vigtige kampe. Lysår foran, slet ikke, lidt foran måske, på hjemmebane.
Allez...

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Champions league

Indlæg af kklaus »

Heartbreaker skrev:Hvordan bliver disse procenter givet?
Ud af 100.
Spoiler
Vis
1'ere møder 2'ere (og omvendt), men hold fra samme gruppe kan ikke trække hinanden. Hold fra samme land kan heller ikke trække hinanden.
Herudover giver kampplanlægningen nogle yderligere begrænsninger (noget jeg kan huske gav en del forvirring sidste år), da hold fra samme land ikke spiller samme dag.
8 kampe fordelt på 4 spilledage. Der er 4 spanske hold, så de kommer til at spille på hver sin dag. 3 engelske, 3 tyske... osv.

Mht. Bayern fx, så er vi det eneste spanske hold de kan møde. Dvs. på 3 af kampdagene er der kun 1 kamp åben (den uden spansk deltagelse), men på "vores" kampdag er begge kampe åbne. Yada yada yada -> procenter. Jeg har ikke talt efter, men læste der skulle være 3501 mulige lodtrækninger i alt.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Skydefinten skrev:
Heartbreaker skrev:Hvordan bliver disse procenter givet?
Ved tilfældigheder
Det er faktisk ikke helt forkert :glad:

Man går ind i et program tilegnet statistisk analyse, hvor man kan simulere sådan en lodtrækning. Indledningsvis opstiller man nogle rammer, eksempelvis at 2'erne møder 1'erne og hold fra samme land land ikke kan møde hinanden.

Derefter beder man computeren om at simulere den her lodtrækning rigtig mange gange (eksempelvis 10.000 simulationer). Efterfølgende tæller man, hvor mange gange de forskellige hold har mødt hinanden. Hvis Barca trak PSG i 2.156 af de 10.000 lodtrækninger, så svarer det til, at holdene mødes 21,56% af gangene.

Hver enkelt simulation er sådan set styret af tilfældigheder, men ved gentagelse bliver tilfældighederne mindsket. Og efter 10.000 gentagelser er tilfældigheder næsten elimineret.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Champions league

Indlæg af Guardiola »

Storken skrev:
Skydefinten skrev:
Heartbreaker skrev:Hvordan bliver disse procenter givet?
Ved tilfældigheder
Det er faktisk ikke helt forkert :glad:

Man går ind i et program tilegnet statistisk analyse, hvor man kan simulere sådan en lodtrækning. Indledningsvis opstiller man nogle rammer, eksempelvis at 2'erne møder 1'erne og hold fra samme land land ikke kan møde hinanden.

Derefter beder man computeren om at simulere den her lodtrækning rigtig mange gange (eksempelvis 10.000 simulationer). Efterfølgende tæller man, hvor mange gange de forskellige hold har mødt hinanden. Hvis Barca trak PSG i 2.156 af de 10.000 lodtrækninger, så svarer det til, at holdene mødes 21,56% af gangene.

Hver enkelt simulation er sådan set styret af tilfældigheder, men ved gentagelse bliver tilfældighederne mindsket. Og efter 10.000 gentagelser er tilfældigheder næsten elimineret.
Det lyder som en mærkelig måde at gøre det på - men du ved helt sikkert mere om det end jeg.

Men så mange variable er der trods alt heller ikke i spil, og procenterne er vel faktiske og konstante. At det er udelukket at trække en modstander fra samme nation, samme gruppe, påvirker chancen for at trække en mulig modstander. Det bør ikke være rocket science. Groft sagt har vi større chance end hvad en ligelig fordeling burde tilsige for at trække en tysk modstander, fordi der er to tyske hold der er gået videre som 2´er, og Dortmund derfor ikke kan trække dem som 1'er. At deres procent ikke er helt den samme, skyldes de andres holds muligheder for at trække modstandere. Der er også to hold fra Portugal. Når chancen for at trække dem er mindre end de to tyske hold, skyldes det at der ikke er nogle Portugisiske hold, der er gået videre som 1'er - der er flere om buddet for at trække dem (kun gruppevinderen har 0 % chance for at trække det respektive hold)

Det er en avanceret sudoku, hvor alle rækkerne skal give 100 :)

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Storken skrev:
Skydefinten skrev:
Heartbreaker skrev:Hvordan bliver disse procenter givet?
Ved tilfældigheder
Det er faktisk ikke helt forkert :glad:

Man går ind i et program tilegnet statistisk analyse, hvor man kan simulere sådan en lodtrækning. Indledningsvis opstiller man nogle rammer, eksempelvis at 2'erne møder 1'erne og hold fra samme land land ikke kan møde hinanden.

Derefter beder man computeren om at simulere den her lodtrækning rigtig mange gange (eksempelvis 10.000 simulationer). Efterfølgende tæller man, hvor mange gange de forskellige hold har mødt hinanden. Hvis Barca trak PSG i 2.156 af de 10.000 lodtrækninger, så svarer det til, at holdene mødes 21,56% af gangene.

Hver enkelt simulation er sådan set styret af tilfældigheder, men ved gentagelse bliver tilfældighederne mindsket. Og efter 10.000 gentagelser er tilfældigheder næsten elimineret.
Som jeg skrev. Bare kortere :glad:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Champions league

Indlæg af kklaus »

Barcelona and Arsenal are the only teams with 6 different hattrick scorers in Champions League history
- Barcelona: Messi (7), Rivaldo, Ronaldinho, Eto'o, Neymar, Arda
- Arsenal: Henry, Bendtner, Welbeck, Giroud, Ozil, L. Perez
Lord Bendtner er selvfølgelig på listen.
Giv mig min sko tilbage, røv!

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: Champions league

Indlæg af PuyolErGud »

https://inker.github.io/cl-draw/?mode=last16

Hvis folk vil lege lidt med lodtrækningsmulighederne til på Mandag.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

PuyolErGud skrev:https://inker.github.io/cl-draw/?mode=last16

Hvis folk vil lege lidt med lodtrækningsmulighederne til på Mandag.
Lol, postede i forkert tråd før, lol.
Nå, men altså min lodtrækning blev sådan her, og det er sq meget tæt på hvordan det egentlig ender, vil give den 70 procent tilfældighed.

Real - Juve
Benfica - BVB
Sevilla - Arsenal
Leverkusen - Barca
Munchen - Monaco
Porto - ATL
City - Napoli
PSG - Leicester
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil hellere have min hvor vi skal spille mod porto ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Champions league

Indlæg af kklaus »

Smart nok. Jeg kedede mig, så jeg har lavet mit eget program, der simulerer lodtrækningen. med 100.000 lodtrækninger fik vi Bayern 18% af gangene første gang og 21% anden gang jeg kørte den, så nu prøvede jeg lige med lidt simulationer (hedder det simulationer eller simuleringer?).

Koden er lidt klumset, men det tog alligevel kun ca. 30 sek. med 100.000. Jeg ville have prøvet 1 mio, men kan se, jeg kom til at skrive 10000000... Jeg er på vej ud af døren, men håber den snart bliver færdig, så kan jeg altid prøve igen med 1 mia eller noget andet åndssvagt.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Filten og 79 gæster