Serie A tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Pirlo told Sky Italia: "Juventus wanted to retire the number 10 shirt now that Alessandro is leaving the club, but he asked them not to do so."I agree with his decision. It's unthinkable that someone will be up to Del Piero's legacy soon, but I am sure someone will, in the future."


Nr. 10 trækker man ikke bare ligge sådan. Er der en anden større klub som har trukket nr. 10 tilbage? Kan ikke lige se det for mig.

Personligt er jeg nok imod at man gør det. Hvor mange gange skulle Barca ikke have fredet nr. 10 eller andre numre. Ingen burde kunne være Peps 4, Xavis 6, Puyols 5, osv. Man kan ikke gøre det i Spanien da man skal registrere de 25 spillere, max. Men, så kunne det halve af alle større holds numre været trukket tilbage.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Sv: Serie A tråden

Indlæg af Brombi »

emo skrev:
Pirlo told Sky Italia: "Juventus wanted to retire the number 10 shirt now that Alessandro is leaving the club, but he asked them not to do so."I agree with his decision. It's unthinkable that someone will be up to Del Piero's legacy soon, but I am sure someone will, in the future."


Nr. 10 trækker man ikke bare ligge sådan. Er der en anden større klub som har trukket nr. 10 tilbage? Kan ikke lige se det for mig.

Personligt er jeg nok imod at man gør det. Hvor mange gange skulle Barca ikke have fredet nr. 10 eller andre numre. Ingen burde kunne være Peps 4, Xavis 6, Puyols 5, osv. Man kan ikke gøre det i Spanien da man skal registrere de 25 spillere, max. Men, så kunne det halve af alle større holds numre været trukket tilbage.
Napoli med nummer 10, ved ikke lige om det så hører under kategorien 'større klub', men stadig. Ellers Brescia med Roberto Baggio :D Jeg synes det er en rigtig fin tradition :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Synes også det er lige offensivt nok at trække 10'eren tilbage. Det er stjernenummeret. Kan for eksempel godt forestille mig at Roma let kan trække nr. 16 tilbage når De Rossi stopper. Det er ikke så eftertragtet og glamourøst et nummer. Det bliver nok lidt mere problematisk med Totti's nr. 10! ;)

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Havde Barca lad os sige at de kunne, trukket nr 10 tilbage efter Ronaldinho, så havde man snydt den bedste spiller nogensinde for st bære det mest prestigefyldte nummer nogensinde.

Det er lidt not okay med mig. Andre numre, som er mindre symbolske, ok. Men ikke nr 10 eller nr 1.
Allez...

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Tevez (Juventus): "I played with Rooney and Ronaldo at Utd. Ideally, I'd play with Rooney and Messi. They make me dream - not Ronaldo."
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Yay, Carlitos.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Billede

Love it!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Alcantara »

http://www.football-italia.net/36319/wi ... oma-jersey

Øv. Det bliver en trist dag for italiensk fodbold.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Alcantara skrev:http://www.football-italia.net/36319/wi ... oma-jersey

Øv. Det bliver en trist dag for italiensk fodbold.
Helt sikkert, men for fodbolden generelt, en af de få gamle klubmænd. Dog ikke mere trist end den dag i sommeren 12, hvor Alex sagde farvel til italiensk bold.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Quaresma »

Alex?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Sv: Serie A tråden

Indlæg af Alcantara »

emo skrev:
Alcantara skrev:http://www.football-italia.net/36319/wi ... oma-jersey

Øv. Det bliver en trist dag for italiensk fodbold.
Helt sikkert, men for fodbolden generelt, en af de få gamle klubmænd. Dog ikke mere trist end den dag i sommeren 12, hvor Alex sagde farvel til italiensk bold.
Ja, bestemt. Del Piero var en af mine absolutte favoritter gennem tiderne. Han havde stadig masser at bidrage med efter min mening. En skam ledelsen ikke havde det på samme måde.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Billede

Atalanta fans fejrer pre-season med en tank, som de brugte til at køre alle biler over som havde Roma og Brescia farver. Crazy mofos.....
Allez...

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Champione »

Bliver sgu godt nok spændende at følge italiensk fodbold i år.. Det virker til at økonomien er på ret køl i mange italienske klubber.
I år er kun Premier League og Ligue 1 (hvorfor mon?) overgået på transferkronerne i dette transfervindue.

Man har formået at trække nogle kapaciteter til ligaen, og specielt Viola opstandelsen er spændende at følge, spillere som Carlos Tevez, Mario Gomez, Llorente er kommet til - og man har formået at holde stor talentmasse i landet (dog med interne italienske transfers) Benatia, Belfoldi, Gabbadini, Icardi OG har holdt på de større navne Hamsik, Vidal, Balotelli osv.

Hvem ser I som den største udfordrer til Juve?
Glæder mig virkelig til at se Fiorentinas projekt - de har så fedt et mandskab - også selvom Jovetic nok ender i City..
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Jeg ser ærlig talt ikke en eneste nævneværdig udfordrer til Juventus i år.
De har en fasttømret stamme med rigtig meget kvalitet, god bredde og en fremragende træner, samt økonomien til at forstærke, og ikke mindst, at holde på deres spillere - det kan ikke just siges om nogen af de andre.

Napoli var de eneste der reelt var bare en smule tæt på, og de har lige smidt deres største aktiv til PSG. Milan mangler stadig en del over hele linjen.

Men jo, jo. Italien virker til at være på vej frem, omend, at de har LAAANG vej.
#jesuisSheep

Afellay99

Re: Serie A tråden

Indlæg af Afellay99 »

Av av av... Milan får tæv i Audi cup mod et godt spillende City mandskab.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster