Bundesligaen

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10786
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af PuyolErGud »

Så har Bayern München gjort det officielt, at de har ansat Guardiola som træner fra næste sæson af! På en 3-årig kontrakt. Så holder Pep sig til FCB alligevel ;-)

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Jurij »

Det er da irreterende. Hvorfor bliver han ansat hos dem, efter at han selv sagde op i Barcelona? Det er da ikke særlig smart. Han skulle vende tilbage til Barcelona, også hvis det blot var som hjælpetræner, eller træner for B-holdet. Nu føles det lidt, som om han har forrådt klubben, da han træner et konkureende hold, fordi han selv har valgt dem til.

Håber han kommer tilbage til Barcelona, når Vilanove engang bliver fyret, som trænere nu engang gør.
Genopbygning status: færdig.

Kvoller
Indlæg: 5230
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 807 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Kvoller »

Er det ikke noget med at EuroSport og EuroSport 2 viser Bundesliga? Nu skal der da klart ses mere tysk fodbold! :D

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Bundesligaen

Indlæg af Lopezzz »

Sæsonens 2. del i Bundesligaen er startet vildt.
Schalke - Hannover 5:4
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Bundesligaen

Indlæg af emo »

CONFIRMED! Guardiola will have 278 million euros to spend along the 3 years as manager of Bayern Munich. 92m per season.


Offentlig bekræftet af Hoeness på Bayerns bestyrelsesmøde. Damn et budget.
Senest rettet af emo tors jan 24, 2013 2:29 am, rettet i alt 2 gange.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Bundesligaen

Indlæg af Heartbreaker »

Er du gal, det er mange penge. Hvor meget er det sammenlignet med City osv? Anyone?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Bundesligaen

Indlæg af emo »

Det er dobbelt så meget som vi plejer at have, ca.. Tror at det er helt op i toppen, taget de klubber i betragtning der ikke har en rigmand der bare spytter penge ud som var de solsikkefrø.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af # 23 »

Heartbreaker skrev:Er du gal, det er mange penge. Hvor meget er det sammenlignet med City osv? Anyone?
City har jo ikke noget transferbudget. Den familie, der ejer, City, har en personlig formue på 1 billion danske kroner (ja, du læste rigtigt, og nej, jeg har ikke læst forkert fra de amerikanske billions, som på dansk er milliarder.)

Men 2 milliarder til Pep over tre år. Det er eddermeme mange penge.

Jeg tror, han sælger folk som Pizarro og van Buyten. Passer ikke til hans fodbold.

Jeg har læst i dag, at han er ude efter Inigo Martinez, Isco og Iker Muniain. Inigo Martinez kan blive et godt køb. Han er dygtig IMO. Han er dog lidt begrænset med hans relative lave højde (178 centimeter), men så kan man jo sige, at Puyol og Cannavaro med hhv. 178 cm og 173 cm har klaret sig meget flot gennem deres karriere.

Jeg kan altså godt se idéen med Isco og Inigo, men jeg kan slet ikke se, hvad han vil med Muniain? De har Robben og Ribery (Nok verdens bedste fløjpar) og så har man Müller og Shaqiri som supplementer. Det er et vanvittigt stærkt fløjkvartal at råde over. Muniain anser jeg slet ikke som angriber, så jeg har en del svært ved at se, hvordan han vil bruge ham.

Det helt store spørgsmål for Pep bliver dog, hvad Pep vil gøre i angrebet. Vil han bruge fysiske spillere som Mandzukic og Gomez, eller vil han sælge dem begge og erstatte dem med Luis Suarez, som der også er rygter om? Det er lidt sygt at sælge Gomez, der har bombet så mange mål ind i sin karriere og er en ondskabsfuld målmaskine, og Mandzukic har også pløkket mål ind efter behag i denne sæson for Bayern, så det er lidt af et problem for Pep!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af ladislau »

Muniain kan jo spille alle offensive pladser, og Ribery og især Robben har jo traditionelt et par skades pauser.
Umiddelbart vil jeg tro, at Pep kan bruge ham som den falske ni'er(som han også har spillet lidt i Bilbao). En Messi light, som kan passe perfekt i et Pep-Bayern. En skræmmen tanke egentlig...

Er nu enig i at han skal passe på med rokeringerne til en start. En spansk invasion på bekostning af klub koryfæer, den kan lyn hurtigt give bagslag blandt fans, presse og internt i truppen.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af # 23 »

ladislau skrev:Muniain kan jo spille alle offensive pladser, og Ribery og især Robben har jo traditionelt et par skades pauser.
Umiddelbart vil jeg tro, at Pep kan bruge ham som den falske ni'er(som han også har spillet lidt i Bilbao). En Messi light, som kan passe perfekt i et Pep-Bayern. En skræmmen tanke egentlig...

Er nu enig i at han skal passe på med rokeringerne til en start. En spansk invasion på bekostning af klub koryfæer, den kan lyn hurtigt give bagslag blandt fans, presse og internt i truppen.
Selvom Robben og Ribery kan være god for nogle skader pr. sæson, så har de stadig Thomas Müller og Xherdan Shaqiri. Foruden dem har de jo også nogle dygtige talenter.

Muniain er en dygtig spiller i mine øjne, det er vi helt enige om, men det er satme svært at have 5 store navne til to pladser.

Og jeg har ikke set Bilbao i år, så ved ikke, hvordan Muniain har spillet, men af hvad jeg ved, så er Muniain en drible-type, og ikke en målmæssig-type, der er kølig foran pladsen. Ligeledes har han ikke det overblik og playmaker-gen nok i sig til at spille falsk 9'er IMO.

Igen, Muniain har jeg virkelgi svært ved at få til at gå op i Peps puslespil.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af ladislau »

Synes faktisk han er bedst centralt, som enten falsk ni'er eller ren ti'er. Vurderer hans talent meget bredere end du gør, og synes også han har været lidt en enmandshær i år.
Derfor er det vel ret beset fire pladser han er i spil til, men det kan vi diskuterer længe.

Vi er vist rørende enige, om uanset det bliver Muniain, Isco, Suarez eller andre, så er der mange stjerne på alle pladser.
Det er lidt et minefelt for Pep. Det bliver jo ikke mindre spændene hvis vi ser historisk på det, hvor han afskibede Deco, Ronaldinho og fik fortalt Eto'o, at han ikke indgik i fremtidsplanerne.
Nu har jeg ikke fulgt Bayern, men er der nogen koryfæer, som er nedafgående eller stagnerende? Der har jo været lyd i medierne om både Robben og Riberery. Spiller de også godt uge efter uge? Eller er det kun de store kampe(hvem sagde Deco)?

Glæder mig til at følge Bayern... Der er en sætning, jeg adrig nogensinde har brugt før...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af # 23 »

ladislau skrev:Synes faktisk han er bedst centralt, som enten falsk ni'er eller ren ti'er. Vurderer hans talent meget bredere end du gør, og synes også han har været lidt en enmandshær i år.
Derfor er det vel ret beset fire pladser han er i spil til, men det kan vi diskuterer længe.

Vi er vist rørende enige, om uanset det bliver Muniain, Isco, Suarez eller andre, så er der mange stjerne på alle pladser.
Det er lidt et minefelt for Pep. Det bliver jo ikke mindre spændene hvis vi ser historisk på det, hvor han afskibede Deco, Ronaldinho og fik fortalt Eto'o, at han ikke indgik i fremtidsplanerne.
Nu har jeg ikke fulgt Bayern, men er der nogen koryfæer, som er nedafgående eller stagnerende? Der har jo været lyd i medierne om både Robben og Riberery. Spiller de også godt uge efter uge? Eller er det kun de store kampe(hvem sagde Deco)?

Glæder mig til at følge Bayern... Der er en sætning, jeg adrig nogensinde har brugt før...
Som sagt - jeg har ikke set ham i denne sæson. Men sidste sæson og sæsonen inden det samt på u21-landsholdet er rendyrket kantspiller, der mest har sine forcer i sine driblingerne og skabe overtal. Han er ikke nogen begavet fodboldspiller sådan reelt set inden for det rent forståelse - ment på den måde at han ser spillet som en jævnaldrende Isco f.eks. gør. Det er jo en anelse vigtigt, at en falsk 9'er evner dette.

Nej. Ribery har været god i denne sæson. Robben har - som sædvanlig - haft sine problemer med skader og lignende, men der har de jo både Shaqiri og Müller som afløsere. Men de kampe Robben har spillet, har han spillet flot og gjort sine ting (Som Kidd ville sige det).

Igen. Isco og Inigo er yderst fornuftige køb. Muniain skal kun komme, hvis Pep ønsker en store ændring i det offensive spil, for ellers bliver der for mange stjerner om for få pladser og det er ikke sundt. Slet ikke en klub som Bayern, der hurtigt kan udvikle sig til en cirkus-klub, og derved danne intern uro, hvis det iiiiiiikke lige kører.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af emo »

Former (until 1991-1996) Barcelona player Thomas Christiansen (39) is the main candidate to become Guardiola's assistant at Bayern. [bild]
Ja, der er pisse mange rygter og andet har vi ikke at forholde os til. Men ovenstående er lidt sød, dansker, spanier, Barcelona, Tyskland.
Allez...

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Bundesligaen

Indlæg af emo »

-Dzeko er en fantastisk angriber. Det er Falcao for eksempel også. Det skal dog siges om den slags spillere: I Dortmund er alt sat op efter forholdene og en lønningsstruktur. Det afviger vi ikke fra, uanset hvem spilleren er, siger træner Jürgen Klopp til Sports Image.

- Det er op til spilleren at gøre. Hvis og når Robert Lewandowski skifter, skal en ny angriber acceptere vores forhold. Så er han interessant. Hvis en spiller vil skifte hertil, skal han tilpasse sig økonomisk. Så kan han have det sjovt, sikkert også sjovere end i hans tidligere klubber, siger han.


Jeg er imponeret af BVB, snart på alle punkter. Imo, en cool måde at køre en virksomhed på, at man helst ikke afviger for meget fra kernen.
Allez...

TheOnlyOne

Re: Bundesligaen

Indlæg af TheOnlyOne »

Helt enig. Generelt er den tyske liga og dens klubber beundringsværdige, hvad adminstration angår. Når FF-fair play er helt på sin plads, vokser Bundesligaen sig endnu større, og kan vel snart være verdens største og bedste liga. 50 +1 reglen burde være standard

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 73 gæster