Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Man Utd forlænger med Mourinho. Man er åbenbart meget tilfreds med ham.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Visca El Barca skrev:Man Utd forlænger med Mourinho. Man er åbenbart meget tilfreds med ham.
For vildt at belønne en mand efter 1,5 års middelmådige præstationer og så 12 point efter bysbørnene. Har United sænket deres ambitioner?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg kan ikke se pointen i at forlænge, når der er 1½ år tilbage af den nuværende kontrakt plus vist nok en option på 1 år yderligere. Jeg har desuden også på fornemmelsen, at denne sæson bliver Mourinhos bedste i United, omend jeg kan godt forstå argumenterne som taler imod min forudsigelse.

Til gengæld kan jeg ikke forstå, hvis man ikke kan se, at United under Mourinho er markant bedre end nogensinde tidligere post-Ferguson. United er gået fra at være Premier Leagues 5.-6. bedste hold til formentlig at være det næstbedste (og har ovenikøbet vundet Europa League). Der er selvfølgelig stadig spillemæssige mangler, ikke mindst i de store opgør, men United er altså på stort set alle fronter bedre nu end før Mourinho.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:Jeg kan ikke se pointen i at forlænge, når der er 1½ år tilbage af den nuværende kontrakt plus vist nok en option på 1 år yderligere. Jeg har desuden også på fornemmelsen, at denne sæson bliver Mourinhos bedste i United, omend jeg kan godt forstå argumenterne som taler imod min forudsigelse.

Til gengæld kan jeg ikke forstå, hvis man ikke kan se, at United under Mourinho er markant bedre end nogensinde tidligere post-Ferguson. United er gået fra at være Premier Leagues 5.-6. bedste hold til formentlig at være det næstbedste (og har ovenikøbet vundet Europa League). Der er selvfølgelig stadig spillemæssige mangler, ikke mindst i de store opgør, men United er altså på stort set alle fronter bedre nu end før Mourinho.
Vi snakker om en mand, der har brugt næsten 300 millioner pund på spillerindkøb, og så kan du spore fremgang? Ville alt andet ikke være katastrofalt? Og hvordan kan man spore fremgang i United, når United under Mourinho er dårligere i de indbyrdes store kampe end van Gaal, som så mange United-fans var efter f.eks.?

Jeg har set en del United-kampe, og jeg ved ikke, om det er mig, men jeg har svært ved at se denne fremgang i Mourinhos United? Han parkerer massivt bussen i de større opgør, United har svært ved at omdanne de kampe, de skal være dominerende i til noget holdbart og opløftende.

På mange måder synes jeg, at det fodbold Mourinho har praktiseret med United er meget baseret på det samme med Zidanes Real Madrid. Masser af indlæg ind til Lukaku eller Fellaini og håbe på det bedste derfra. Det har i de kampe, jeg har set, været sparsomt med flydende angrebsspil til trods for, at de har utrolige dygtige spillere i Mata, Mkhitaryan, Zlatan, Martial, Herrera, Rashford, Lukaku og så pt. med en sprudlende Lingard.

At Mourinho formår at vinde Euro League burde da hellere ikke tælle alt for stort. Han havde med afstand den bedste trup til rådighed, og blev fra start af anset som dem, der skulle vinde det. Især når de mødte de hold de gjorde i deres kampagne, og mødte et grønt hold som Ajax, selvom Ajax havde en flot Euro League-kampagne.

Jeg synes, det er lidt vildt af United, at de allerede har forlænget Mourinho med 1+1-forlængelse af hans nuværende kontrakt. Jeg synes ikke, at der har været så meget incitament for, at den udvikling, man ser i hans hold er det, United burde hige efter.

Har de hårde tider efter Fergusons afgang virkelig sat så meget præg på United fans og deres holdning, at de accepterer det Mourinho indtil videre har præsteret? :)
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Vi snakker om en mand, der har brugt næsten 300 millioner pund på spillerindkøb, og så kan du spore fremgang? Ville alt andet ikke være katastrofalt?
Penge hjælper altid, men det var ikke en garanti for succes under Moyes og van Gaal.
MessiPogba skrev:Og hvordan kan man spore fremgang i United, når United under Mourinho er dårligere i de indbyrdes store kampe end van Gaal, som så mange United-fans var efter f.eks.?
Fordi mesterskaber ikke vindes i de indbyrdes store kampe. I van Gaals sidste sæson scorede United 1,3 mål pr. kamp (tiendeflest), lukkede 0,9 mål ind pr. kamp (færrest) og fik 1,7 point pr. kamp (femteflest). I indeværende sæson scorer United 2,0 mål pr. kamp (tredjeflest), lukker 0,7 mål ind pr. kamp (færrest) og henter 2,2 point pr. kamp (næstflest). Det er åbenlyst fremgang.
MessiPogba skrev:Jeg har set en del United-kampe, og jeg ved ikke, om det er mig, men jeg har svært ved at se denne fremgang i Mourinhos United? Han parkerer massivt bussen i de større opgør, United har svært ved at omdanne de kampe, de skal være dominerende i til noget holdbart og opløftende.
Ja, United er kun sjældent flyvende mod de små hold, og de er decideret destruktive i de store opgør, men så du United under van Gaal og Moyes? Både spil og resultater var betydeligt dårligere.
MessiPogba skrev:Har de hårde tider efter Fergusons afgang virkelig sat så meget præg på United fans og deres holdning, at de accepterer det Mourinho indtil videre har præsteret? :)
Det er jo ikke op til fansene at styre kontraktforhandlingerne med Mourinho. Jeg har allerede sagt, at jeg ikke havde forlænget på nuværende tidspunkt. Jeg kan sagtens se, at Mourinho har forbedret United, men jeg har svært ved at se ham tage det næste skridt og udfordre City, for de fleste af hans hold er funktionelle snarere end fantastiske, og de falder desuden ofte sammen i tredje sæson.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:
MessiPogba skrev:Vi snakker om en mand, der har brugt næsten 300 millioner pund på spillerindkøb, og så kan du spore fremgang? Ville alt andet ikke være katastrofalt?
Penge hjælper altid, men det var ikke en garanti for succes under Moyes og van Gaal.
MessiPogba skrev:Og hvordan kan man spore fremgang i United, når United under Mourinho er dårligere i de indbyrdes store kampe end van Gaal, som så mange United-fans var efter f.eks.?
Fordi mesterskaber ikke vindes i de indbyrdes store kampe. I van Gaals sidste sæson scorede United 1,3 mål pr. kamp (tiendeflest), lukkede 0,9 mål ind pr. kamp (færrest) og fik 1,7 point pr. kamp (femteflest). I indeværende sæson scorer United 2,0 mål pr. kamp (tredjeflest), lukker 0,7 mål ind pr. kamp (færrest) og henter 2,2 point pr. kamp (næstflest). Det er åbenlyst fremgang.
MessiPogba skrev:Jeg har set en del United-kampe, og jeg ved ikke, om det er mig, men jeg har svært ved at se denne fremgang i Mourinhos United? Han parkerer massivt bussen i de større opgør, United har svært ved at omdanne de kampe, de skal være dominerende i til noget holdbart og opløftende.
Ja, United er kun sjældent flyvende mod de små hold, og de er decideret destruktive i de store opgør, men så du United under van Gaal og Moyes? Både spil og resultater var betydeligt dårligere.
MessiPogba skrev:Har de hårde tider efter Fergusons afgang virkelig sat så meget præg på United fans og deres holdning, at de accepterer det Mourinho indtil videre har præsteret? :)
Det er jo ikke op til fansene at styre kontraktforhandlingerne med Mourinho. Jeg har allerede sagt, at jeg ikke havde forlænget på nuværende tidspunkt. Jeg kan sagtens se, at Mourinho har forbedret United, men jeg har svært ved at se ham tage det næste skridt og udfordre City, for de fleste af hans hold er funktionelle snarere end fantastiske, og de falder desuden ofte sammen i tredje sæson.
van Gaal fik kun lov til at bruge penge en gange, hvor der var mange penge, og det var på di Maria. Mourinho har hentet to spillere til 150 millioner pund. Mon van Gaal havde haft samme mulighed efter hans ene sommer, hvor han kun hentede Schweinsteiger, Darmian, Schneiderlin og så Depay? Det var jo mindre betydelige køb rent pengemæssigt.

Jeg er helt med på, at rent statistik ser det da bedre ud med Mourinho, men omvendt så var van Gaal og United det bedste hold indbyrdes mod top 6-holdene i de to år han var der, mens de under Mourinho sikkert roder i bunden. van Gaals problem var jo mod de mindre hold. Mod topholdene havde han godt styr på de større hold og vandt mod dem.

Men spillemæssigt ser jeg ikke nogen som helst fremgang under van Gaal og Mourinho. De er ligeså ofte så ideløst som det var under LVG, og ofte også i langsomt tempo. Det var to ting, van Gaal fik tørre hug for.

Nej, det er ikke United fansene, der står for kontraktforhandlingen, men jeg kan da se, at responsen på Twitter, Redcafe, Manchester Uniteds egen hjemmeside, at de er rigtige glade for Mourinho forlænger. Det synes jeg er drønærgerligt, at man i skrivende stund har accepteret Mourinhos bidrag, når det pt. i min verden ikke har været noget decideret godt. Han har gjort det, han skulle, mens han i denne sæson allerede har tabt mesterskabet 4 måneder før tid.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:van Gaal fik kun lov til at bruge penge en gange, hvor der var mange penge, og det var på di Maria. Mourinho har hentet to spillere til 150 millioner pund. Mon van Gaal havde haft samme mulighed efter hans ene sommer, hvor han kun hentede Schweinsteiger, Darmian, Schneiderlin og så Depay? Det var jo mindre betydelige køb rent pengemæssigt.
Det var altså ikke penge som forhindrede van Gaal i at blive en succes. Hans indkøb viser vel snarere, at han - i modsætning til Mourinho - ikke formåede at købe fornuftigt ind.
MessiPogba skrev:Jeg er helt med på, at rent statistik ser det da bedre ud med Mourinho, men omvendt så var van Gaal og United det bedste hold indbyrdes mod top 6-holdene i de to år han var der, mens de under Mourinho sikkert roder i bunden. van Gaals problem var jo mod de mindre hold. Mod topholdene havde han godt styr på de større hold og vandt mod dem.
United hentede sidste sæson lige så mange point imod topholdene som City og flere end Arsenal. I denne sæson har United hentet flere point end Arsenal og Spurs (og har spillet færre kampe end alle de andre hold).

Hvad viser det så? Ikke specielt meget. Man får jo ikke noget trofæ eller Champions League-plads for at vinde de kampe. Det gør man derimod ved at klare sig godt i den rigtige tabel, og det gør United i denne sæson.
MessiPogba skrev:Men spillemæssigt ser jeg ikke nogen som helst fremgang under van Gaal og Mourinho. De er ligeså ofte så ideløst som det var under LVG, og ofte også i langsomt tempo. Det var to ting, van Gaal fik tørre hug for.
Der er kæmpe forskel på spillet, både i kvalitet og type, og det burde være tydeligt for enhver som bare følger United nogenlunde tæt. Der er stadig kritikpunkter, som jeg har gentaget ad nauseam overalt på internettet, men det ændrer ikke på, at fremgangen er reel og markant.
MessiPogba skrev:Nej, det er ikke United fansene, der står for kontraktforhandlingen, men jeg kan da se, at responsen på Twitter, Redcafe, Manchester Uniteds egen hjemmeside, at de er rigtige glade for Mourinho forlænger. Det synes jeg er drønærgerligt, at man i skrivende stund har accepteret Mourinhos bidrag, når det pt. i min verden ikke har været noget decideret godt.
De fleste er glade, fordi Mourinho har hentet trofæer og forbedret United markant. Det er i min optik forståeligt nok. De ved dog også godt, at Mourinho ikke er i mål endnu, og mange af os, inklusiv undertegnende, tvivler på, at han kan tage det sidste skridt og levere underholdende fodbold og et mesterskab mod Peps City.
MessiPogba skrev:Han har gjort det, han skulle, mens han i denne sæson allerede har tabt mesterskabet 4 måneder før tid.
At kampen om mesterskabet er afgjort allerede skyldes ikke Mourinho, men City. De er på vej til at slå point- og målrekorden i Premier League. Under mere normale omstændigheder havde United på nuværende tidspunkt været med i kampen om mesterskabet.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Hahah, han taler som om han faktisk har vundet, eller udrettet noget med Tottenham.

https://en.as.com/en/2018/01/26/footbal ... 34653.html

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Xavi6Smede »

A$AP skrev:Hahah, han taler som om han faktisk har vundet, eller udrettet noget med Tottenham.

https://en.as.com/en/2018/01/26/footbal ... 34653.html
Hvad han har præsteret i Tottenham er helt fantastisk. De mangler selvfølgelig det vigtigste af det hele, trofæer, men det skal ikke tage noget fra, hvor imponerende de har været under hans ledelse.

Omend jeg selvfølgelig bestemt ikke er tilhænger af hans had til Barcelona, så det sgu fedt han tager rivaliseringen seriøst. Han er en Espanyol-mand, så selvfølgelig er Barcelona ikke en mulighed for ham. Ligesom han ikke bør være for os, desværre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Alt tyder på at der blev ramt plet med Valverde. Så who cares.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Xavi6Smede skrev:
A$AP skrev:Hahah, han taler som om han faktisk har vundet, eller udrettet noget med Tottenham.

https://en.as.com/en/2018/01/26/footbal ... 34653.html
Hvad han har præsteret i Tottenham er helt fantastisk. De mangler selvfølgelig det vigtigste af det hele, trofæer, men det skal ikke tage noget fra, hvor imponerende de har været under hans ledelse.

Omend jeg selvfølgelig bestemt ikke er tilhænger af hans had til Barcelona, så det sgu fedt han tager rivaliseringen seriøst. Han er en Espanyol-mand, så selvfølgelig er Barcelona ikke en mulighed for ham. Ligesom han ikke bør være for os, desværre.

Når han ikke har noget som helst at vise for det, hvor fantastisk er det så? Selv Leicester og Ranieri vandt ligaen. Pochettino og Tottenham har gang på gang været fuldstændigt bottlet kampene, når det virkelig talte. For ikke at tale om deres miserable CL-kampagner. De sidste par år har alle de store hold i England været inde i en skidt periode, nu bliver City og United kun stærkere. Tottenham har imo forspildt deres bedste chance på at vinde ligaen. Det eneste Pochettino har, er et par manager of the month trofæer. Og det er ikke engang fordi, at han har en langt dårligere trup end de andre. Tværtimod.

Og ja, jeg tror ikke der er nogen som helst i Barca der overhovedet tænker på ham lige nu.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Skydefinten »

Chelsea får også hænderne fulde med programmet
Chelsea's fixtures:

Feb 20th: Chelsea vs. Barça
Feb 25th: Man Utd vs. Chelsea
Mar 3rd: Man City vs. Chelsea
Mar 14th: Barça vs. Chelsea
Mar 31st: Chelsea vs. Spurs
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

WTF? Hvorfor blev det annulleret?

Edit: Offside.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Ej ok hvis VAR skal bruges sådan så kommer det jo til at tage et år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Xavi6Smede »

VAR er en fantastisk tilføjelse. Men brugen af det er katastrofalt, især i Italien.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 74 gæster