Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Jbninc skrev:Hvor er det dog irriterende at se United vinde på andres fejl, end deres kvaliteter.
Hvis man ikke kan se, at United havde fortjent at gå videre fremfor Arsenal, så er man godt fodboldblind. United var bedst både hjemme og ude, ja, selv da United kun havde 10 mand på banen var de bedre end Arsenal.

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev: Hvis man ikke kan se, at United havde fortjent at gå videre fremfor Arsenal, så er man godt fodboldblind. United var bedst både hjemme og ude, ja, selv da United kun havde 10 mand på banen var de bedre end Arsenal.
Ja, når man er nede 4-1 samlet og der mangler 15 min og der skal scores 4 mål, så er det netop tidspunktet til at finde det polerede spil frem og kører rundt med modstanderen.

United var bedre rent resultatmæssigt igår, Arsenal havde bolden meget men havde en utrolig skuffende midtbane der ikke kunne ligge pres og beholde andenboldene på Uniteds banehalvdel i en stor del af kampen.

Første mål er ærgeligt, en ikke decideret fejl af Arsenals unge spiller men bare uheldigt.

Andet mål er et målmandsdrop, men firsparket skulle aldrig have været der. Tredje mål er bare fint kontramål som kommer i de perioder for et hold der fører.

Arsenal blev ikke udspillet på nogen måder, de havde bare ikke den midtbane og den erfaring til at komme videre, Adabayore var skuffende, Walcott kunne ikke meget igår og Persie var ikke eksisterende.

En tilføjelse, forstår ikke hvorfor de i studiet efter kampen kaldte kontramålet for verdens flotteste kontramål ? Drogbas kontramål i anden kamp mod Juventus var da mindst ligegså flot og effektivt. Lidt for meget United og Liverpool over vores kører værter og kommentatorer, selv Elkjær viger fra sit Italianske hjerte og lovpriser de engelske hold.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:Arsenal blev ikke udspillet på nogen måder, de havde bare ikke den midtbane og den erfaring til at komme videre, Adabayore var skuffende, Walcott kunne ikke meget igår og Persie var ikke eksisterende.
Arsenal blev i store perioder decideret udspillet på Old Trafford, og burde have tabt med 2-3 mål. I går United havde kampen under kontrol og leverede en strålende udebanepræstation, uden at satse overilet og med fuld koncentration og fokus. Jeg tvivler på, at vi har set en mere fortjent semifinalesejr i de seneste par sæsoner, simple as that. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om en mere sikker præstation i en Champions League-semifinale i de seneste mange, mange sæsoner.

Arsenal var naturligvis dårlige i begge kampe, men det ændrer ikke på, at United klart havde fortjent at vinde og at man skal være meget fodboldblind for ikke at kunne se dette.
emo skrev:En tilføjelse, forstår ikke hvorfor de i studiet efter kampen kaldte kontramålet for verdens flotteste kontramål ?
Kommentatorerne i studiet er altid over the top, men det var uden tvivl et fremragende kontramål. Det er i hvert fald svært at gøre det meget mere simpelt eller hurtigere.

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev: Arsenal blev i store perioder decideret udspillet på Old Trafford, og burde have tabt med 2-3 mål.
Kommenterede kun på gårsdagenskamp. Ja United udfører et flot stykke arbejde på udbane, lukker af og udnytter sine kontrastød, er efter bogen. Derfor kan jeg stadig syntes at det er lidt ufortjent at Uniteds andet mål skulle falde på en fejl fra dommeren, og er vel det mål der tager modet fra Arsenal spillerne.
Flax_Generous skrev:Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om en mere sikker præstation i en Champions League-semifinale i de seneste mange, mange sæsoner.
Nu nævnte kommentatorene bla. Milans 3-0 sjer over United i 07, selvom første kamp endte 3-2 i united favør. IMO er det en ret sikker vej til finalen for Milan.
Flax_Generous skrev:Arsenal var naturligvis dårlige i begge kampe, men det ændrer ikke på, at United klart havde fortjent at vinde og at man skal være meget fodboldblind for ikke at kunne se dette.
Man er selvf ikke en ufortjent finalist når man har scoret 4 mål over to kampe og kun fået 1 mål imod sig, selvom et afgørende mål kom på et imo forkert grundlag, men United er gode og spiller ok fodbold, ikke pragende ala Barcelona men effektivt er det.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:Nu nævnte kommentatorene bla. Milans 3-0 sjer over United i 07, selvom første kamp endte 3-2 i united favør. IMO er det en ret sikker vej til finalen for Milan.
Milan var set over to kampe ikke lige så overlegne som United har været i de to Arsenal-opgør, selvom de udspillede United i Milano.

Men derudover ændrer det stadig ikke på, at man skal være decideret fodboldblind for ikke at kunne anerkende, at United havde fortjent at vinde. De var simpelthen bare bedre end Arsenal i stort set alle spillets facetter - koncentration, indstilling, forsvar, angreb, midtbane, afslutninger, arbejdsindsats, you name it. Det er tyndt at skyde skylden på Rossetti (som i øvrigt er en god dommer normalt).

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:
emo skrev:Nu nævnte kommentatorene bla. Milans 3-0 sjer over United i 07, selvom første kamp endte 3-2 i united favør. IMO er det en ret sikker vej til finalen for Milan.
Milan var set over to kampe ikke lige så overlegne som United har været i de to Arsenal-opgør, selvom de udspillede United i Milano.
Jo! Men det skal siges United var Arsenal overlegen.
Forumlegende

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Champions league

Indlæg af Elbarca »

Arsenal var elendige i returen og fortjente at ryge ud. Det er de rigtige hold i finalen hvor vi for en gangs skyld får den moralske finale. Bare ærgeligt United ikke får titlen 2 år i træk

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Elbarca skrev:Arsenal var elendige i returen og fortjente at ryge ud. Det er de rigtige hold i finalen hvor vi for en gangs skyld får den moralske finale. Bare ærgeligt United ikke får titlen 2 år i træk
Ja, de burde slet ikke spille den for at skåne sig selv en ydmygelse. Men de er naive englændere de forstår ikke hvad der er bedst for dem selv, se selv hvad de har gjort ud af "vores" Bendtner.!
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

emo skrev:Ja, de burde slet ikke spille den for at skåne sig selv en ydmygelse. Men de er naive englændere de forstår ikke hvad der er bedst for dem selv, se selv hvad de har gjort ud af "vores" Bendtner.!
Han er i hvert fald ikke min Bendtner, føj for dælen da.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

La Campion

Re: Champions league

Indlæg af La Campion »

zqa skrev:Tjek det her, som jeg lige har fået opsnappet:
last time Real won the CL was 2002
in 2003 Real lost to Juve in the Semi-Final, Milan beat Juve in the final & won
in 2004 Real lost to Monaco in the QF, Monaco lost to Porto in the final who won the CL
2005 Real lost to Juve in the 16th round, Liverpool defeated Juve (think in the QF ) and went on to win the CL
2006 Real lost to Arsenal in the 16th round, Barca beat Arsenal in the final and won the CL
2007 Real lost to B Munich in the 16th round, Milan defeated Bayern in the QF and went to win the CL
2008 Real lost to Roma in the 16th round, Roma lost to Man U in the QF and went to win the CL

.... 2009 Real lost to Liverpool in the 16 round, Liverpool lost to ---INSERT TEAM NAME--- and ended up winning the CL

2009 Real lost to Liverpool in the 16 round, Liverpool lost to Chelsea who lost to Barca and ended up winning the CL!!!ellers passer det jo ikke ind ;-D

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

Flax_Generous skrev:
Jbninc skrev:Hvor er det dog irriterende at se United vinde på andres fejl, end deres kvaliteter.
Hvis man ikke kan se, at United havde fortjent at gå videre fremfor Arsenal, så er man godt fodboldblind. United var bedst både hjemme og ude, ja, selv da United kun havde 10 mand på banen var de bedre end Arsenal.
Du kan kalde mig hvad du som sådan ønsker. Det er bare ikke ligefrem skide uheldigt at det første mål bliver sat ind fordi forsvarsspilleren falder. Der bliver dømt et frispark der aldrig skulle have været dømt, men istedet gult kort for film + målmanden dropper i samme situation. Tredje mål skal jeg ikke kunne kommentere da jeg ikke så det. Det er vel fortjent at Manchester United gik videre samlet, og det prøver jeg ikke at benægte. Dog ville jeg sige at hvis ikke Arsenal havde været bagud 0-2 så hurtigt, så kunne der måske have været en smule mere gejst og tro på at det kunne lade sig gøre.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Jbninc skrev:Dog ville jeg sige at hvis ikke Arsenal havde været bagud 0-2 så hurtigt, så kunne der måske have været en smule mere gejst og tro på at det kunne lade sig gøre.
Og hvis min tante havde mandlige genitalier ville hun være min onkel.

Hvis og hvis, faktum er, at United var en klasse over Arsenal i begge kampe og kunne sagtens have vundet med mere.

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev:
Jbninc skrev:Dog ville jeg sige at hvis ikke Arsenal havde været bagud 0-2 så hurtigt, så kunne der måske have været en smule mere gejst og tro på at det kunne lade sig gøre.
Og hvis min tante havde mandlige genitalier ville hun være min onkel.

Hvis og hvis, faktum er, at United var en klasse over Arsenal i begge kampe og kunne sagtens have vundet med mere.
Kunne Ronaldo udvikle flere ben, ville det evt. holde ham mere stabilt. Faktum er at United vandt, faktum er ligeledes at Arsenal blev hæmmet af en ringe dommer i føsrte halvleg.
Allez...

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

Flax_Generous skrev:
Jbninc skrev:Dog ville jeg sige at hvis ikke Arsenal havde været bagud 0-2 så hurtigt, så kunne der måske have været en smule mere gejst og tro på at det kunne lade sig gøre.
Og hvis min tante havde mandlige genitalier ville hun være min onkel.

Hvis og hvis, faktum er, at United var en klasse over Arsenal i begge kampe og kunne sagtens have vundet med mere.
At komme til Emirates med en 1 - 0 sejr, er efter min mening ikke at være en klasse over sin modstander. Fair nok, Manchester United er den rette vinder af semifinalen, men det er bare ærgeligt at se Arsenal blive ramt af en dommerfejl der leder til mål, og en venstreback der ikke kan stå på benene. 4-1 er efter min mening et misvisende resultat på kampens forløb.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

United brændte adskillige 100% chancer i den første kamp. Almunia stod en fænomenal kamp, mens Arsenal ikke havde et eneste reelt skudforsøg på mål. I den anden kamp var United mere tilbageholdne, men det resulterede alligevel i 3 mål. Selv de mest hardcore Arsenal-fans anerkender Uniteds tydelige overlegenhed i de to kampe (se f.eks. deres kamptråde her og her). At give Gibbs og Rossetti skylden for nederlaget er decideret tåbeligt.

Det er i øvrigt ikke et billede på det normale styrkeforhold mellem de to hold. Arsenal kan sagtens være bedre og United er langt fra altid så stærke.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Dumle og 13 gæster