EM 2016

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja ja. Jeg har Jonas Hector, så det vigtigste var egentlig bare at Polen ikke scorede.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Storken »

Mit managerhold var ikke en fan af den her kamp. Jeg kunne godt bruge et Morata hattrick i morgen mod Tyrkiet.

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: EM 2016

Indlæg af PuyolErGud »

Hvis jeg skal have en jordisk chance for noget i det managerspil kræver det vist et hattrick fra De Gea...

Rivaldowski
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs apr 01, 2014 9:25 pm
Geografisk sted: Hvidovre
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Rivaldowski »

Synes ikke at kampen var så slem. 1. halvleg var virkelig dødsyg, men 2 halvleg var jo fuld a muligheder for begge hold og kampen bølgede frem og tilbage hvor både Polen og Tyskland kunne havde vundet den kamp. Tror ikke DK får det nemt mod Polen i den kommende kval.
All times are good, when old.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Kubala »

Polen er rimelig velorganiseret ligesom Italien. De er faktisk mere kompakte og lever på omstillinger. Det er svært at sige, hvem der kommer til at vinde det her EM, for alle de store hold har mangler. Jeg tror stadig, at Tyskland og Spanien har gode chancer, med hold som Italien og Frankrig(dem pga. hjemmebanefordel samt held, som de har haft indtil videre, og desuden har det på papiret et godt hold, så det kan være, at Deschamps kan få det til at fungere) lige efter.

Der er ikke sådan et klart hold, som man kan pege på, ligesom med de tidligere runder. Det bliver spændende at se, hvor godt Italien klarer sig mod et defensivt Sverige og Spanien mod Kroatien.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Rivaldowski skrev:Synes ikke at kampen var så slem. 1. halvleg var virkelig dødsyg, men 2 halvleg var jo fuld a muligheder for begge hold og kampen bølgede frem og tilbage hvor både Polen og Tyskland kunne havde vundet den kamp.
Jeg synes ikke det gør det bedre. Det er jo en skandale, at det offensive spil er præget af så ringe kvalitet. Ingen af holdene scorede jo. Tænk sig at Tyskland har 16 skud på mål og 10 af dem er off target. Portugal og Frankrig har præsteret lignende statistikker.

Det er tydeligt, at man går efter to meget tydelige indikatorer: boldbesiddelse og gennemførte afleveringer. Definitorisk set spilles der beregnende fodbold. Den kvalitative dimension af de her to indikatorer kniber det dog mere med, for hvad vil eks. Tyskland med bolden og hvad vil de med deres afleveringer? Det står ikke rigtig klart. Lige så snart der kommer lidt tempo på, på modstanderens banehalvdel, så rystes jeg af den manglende præcision og spilforståelse, flere hold udviser.

Meget af det skyldes den triste brug af den såkaldt falske 9'er, som Tyskland desværre synes at have indrettet deres standardformation og såkaldte automatismer efter.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

En falsk 9'er er kun en god idé, hvis man har en spiller à la Messi eller Totti. Det har Tyskland ikke. Götze har lidt af kreativiteten, men er slet ikke målfarlig nok. Müller har målfarligheden, men er ikke god nok til at sætte spillet op. Det giver ikke nogen mening for Löw at spille med falsk 9'er. Han skulle tage at prøve med Mario Gómez på toppen og så have Thomas Müller i en fri rolle bag ham.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Det er lidt underligt, for man (jeg) sidder med den fornemmelse, at det tyske fodboldforbund pinedød nok skal give Götze den støtte, han menes at have brug for (underforstået: ikke får/har fået i Bayern). Derfor skal han spille den ret profilerede position på landsholdet. Det handler ikke udelukkende om spillet på banen.

Gómez burde rigtignok spille, han har haft en fremragende sæson. Podolskis har heller ikke været tosset - er det helt rimeligt, at han sidder og glor ude på bænken, når det er så tydeligt, at tyskerne har nogle afgørende problemer ift. afslutterrollen? [Nej]

Götze er uomtvisteligt et stort talent, men måske skulle han bare være blevet i Dortmund? Det havde nok været bedre for hans udvikling.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: EM 2016

Indlæg af B-Freak »

B-Freak skrev:Synes faktisk det mest chokerende ved 1 runde er antallet af kæmpe afbrændere i stort set hver eneste kamp...
Og det ser ud til at fortsætte.

Synes virkelig det er vildt så mange skud på mål der har været i snit og hvor få mål det har givet...
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

Så, Italien. Hvad kan i udover at stå velorganiseret foran eget mål? 30 minutter og de har intet kreeret.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev:Så, Italien. Hvad kan i udover at stå velorganiseret foran eget mål? 30 minutter og de har intet kreeret.
Intet. Florenzi spiller den ud til De Rossi, som han anslår kan slå et bedre indlæg, og løber så direkte i offside på det i øvrigt dårlige indlæg.

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: EM 2016

Indlæg af PuyolErGud »

Fik mig også lige en powernap. Kom nu lidt altså.

Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Piquénbauer »

Det er ret tydeligt at italien ikke kan skabe spillet. Deres spil er kun baseret på modstanderen. Lidt som man også ser det med atm...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:
Jesni skrev:Så, Italien. Hvad kan i udover at stå velorganiseret foran eget mål? 30 minutter og de har intet kreeret.
Intet. Florenzi spiller den ud til De Rossi, som han anslår kan slå et bedre indlæg, og løber så direkte i offside på det i øvrigt dårlige indlæg.
Ja, lige præcis. Som diskuteret for et par dage siden. Italien kan intet, når de møder et hold, der heller ikke vil spille nogen form for offensiv fodbold.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Det er ret tydeligt at italien ikke kan skabe spillet. Deres spil er kun baseret på modstanderen. Lidt som man også ser det med atm...
Atm Madrid kan godt dominere kampene mod de små hold, men mod de større hold er det hæsligt at se på. De kan faktisk også gennemføre nogle fantastiske kontraangreb. Ikke engang det magter Italien. De er jo blottet for kreativitet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster