Bundesligaen

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af PuyolErGud »

Kunne være fedt med lidt spænding! Også spændende hvordan Bayern så tackler det, samtidig med at de skal præstere i Champions League, nu de også har en del skader.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Sir Suiram »

Det er interessant, hvordan de tre klubber man ved, der skifter træner til sommer, alle har problemer i øjeblikket. Bayern i meget lille grad, City til dels, Real i særdeleshed.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Hertha vandt i øvrigt over Frankfurt. De holder altså fast i den 3. plads der. De har 3 point ned til Gladbach.
Jeg abonnerer på en service, der ser alle Bundesliga kampe igennem. De noterer hver gang et hold har en stor chance, en god chance og en mini chance. Derudover noterer de antallet af angreb holdene har (boldbesiddelse på modstanderens tredjedel). Afslutningsvis noterer de, hvad de synes var et fair resultat ift. kampforløbet.

Herthas placering i de forskellige kategorier (dagens kamp ikke inkluderet):
Store chancer (difference mellem skabt og indkasseret): 12. bedst
Gode chancer (difference mellem skabt og indkasseret): 15. bedst
Mini chancer (difference mellem skabt og indkasseret): 13. bedst
Antal angreb (difference mellem skabt og indkasseret): 14. bedst
Fair resultat tabel: 9. plads

Jeg siger ikke, at de har været heldige. De har været pisse heldige! :glad:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Storken »

Sir Suiram skrev:Det er interessant, hvordan de tre klubber man ved, der skifter træner til sommer, alle har problemer i øjeblikket. Bayern i meget lille grad, City til dels, Real i særdeleshed.
City slog Dynamo Kiev 3-1 i Ukraine i CL og vandt over Liverpool i Carling Cup finalen.

Som Bryan Adams ville have sagt: "That's the kinda of trouble i'd like to be in" :grin:

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Sir Suiram »

Storken skrev:
Sir Suiram skrev:Det er interessant, hvordan de tre klubber man ved, der skifter træner til sommer, alle har problemer i øjeblikket. Bayern i meget lille grad, City til dels, Real i særdeleshed.
City slog Dynamo Kiev 3-1 i Ukraine i CL og vandt over Liverpool i Carling Cup'en finalen.
Det er jeg udemærket klar over - ikke desto mindre er de godt i gang med at miste deres titel-chance i PL; de vandt Carling Cup'en, der vel må betegnes som det absolut mindste trofæ, ved straffespark (ikke fremragende spil); de blev kylet ud af FA cup'en for mindre end 2 uger siden af Chelsea med 5 - 1; og mere imponerende er en 3-1 udesejr over Dynamo Kiev heller ikke i min optik.

Derudover var det ligeså meget, fordi det skulle passe ind i min fremragende joke.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Hertha vandt i øvrigt over Frankfurt. De holder altså fast i den 3. plads der. De har 3 point ned til Gladbach.
Jeg abonnerer på en service, der ser alle Bundesliga kampe igennem. De noterer hver gang et hold har en stor chance, en god chance og en mini chance. Derudover noterer de antallet af angreb holdene har (boldbesiddelse på modstanderens tredjedel). Afslutningsvis noterer de, hvad de synes var et fair resultat ift. kampforløbet.

Herthas placering i de forskellige kategorier (dagens kamp ikke inkluderet):
Store chancer (difference mellem skabt og indkasseret): 12. bedst
Gode chancer (difference mellem skabt og indkasseret): 15. bedst
Mini chancer (difference mellem skabt og indkasseret): 13. bedst
Antal angreb (difference mellem skabt og indkasseret): 14. bedst
Fair resultat tabel: 9. plads

Jeg siger ikke, at de har været heldige. De har været pisse heldige! :glad:
De er effektive. Stærke i defensiven og skarpe i omstillingerne. De skaber muligvis ikke mange chancer, men de scorer på dem de skaber og de er gode i defensiven. Sådan kan man også spille fodbold. Jeg håber bare at de ender højt i tabellen og investerer i et par spillere af høj kvalitet til sommer. Berlin fortjener så meget et godt fodboldhold!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Sir Suiram »

Hehe, tja nu rækker min Bryan Adams-viden sig ikke langt længere end Summer of '69, men jeg ville nu ikke været ovenud tilfreds med situationen, hvis jeg var City-fan i øjeblikket. Det skulle gå rigtig godt, hvis de står med mere end et Carling Cup-trofæ, når sæsonen er slut, og det i en sæson hvor PL-titlen ellers burde være ligetil.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Storken »

Sir Suiram skrev:
Storken skrev:
Sir Suiram skrev:Det er interessant, hvordan de tre klubber man ved, der skifter træner til sommer, alle har problemer i øjeblikket. Bayern i meget lille grad, City til dels, Real i særdeleshed.
City slog Dynamo Kiev 3-1 i Ukraine i CL og vandt over Liverpool i Carling Cup'en finalen.
Det er jeg udemærket klar over - ikke desto mindre er de godt i gang med at miste deres titel-chance i PL; de vandt Carling Cup'en, der vel må betegnes som det absolut mindste trofæ, ved straffespark (ikke fremragende spil); de blev kylet ud af FA cup'en for mindre end 2 uger siden af Chelsea med 5 - 1; og mere imponerende er en 3-1 udesejr over Dynamo Kiev heller ikke i min optik.

Derudover var det ligeså meget, fordi det skulle passe ind i min fremragende joke.
Det er korrekt, at det ikke går særlig godt i Premier League. Det var ligeledes ikke deres bedste præstation i CL, men de var bedre end Dynamo Kiev.

Jeg tror dog, at Pellegrini håbede, at de røg ud af FA Cup'en. Det ville i hvert fald forklare startopstillingen. Derudover var City det klart bedste hold i Carling Cup finalen. De havde i hvert fald fortjent at vinde i ordinær tid.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Storken »

Sir Suiram skrev:Hehe, tja nu rækker min Bryan Adams-viden sig ikke langt længere end Summer of '69, men jeg ville nu ikke været ovenud tilfreds med situationen, hvis jeg var City-fan i øjeblikket. Det skulle gå rigtig godt, hvis de står med mere end et Carling Cup-trofæ, når sæsonen er slut, og det i en sæson hvor PL-titlen ellers burde være ligetil.
Det stammer fra sangen, "If ya wanna be bad ya gotta be good". Det er ikke hans bedste sang, men det er god lyrik:
She's the kinda of trouble i'd like to be in

:cool:

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af A$AP »

Bayern XI vs Dortmund:

Neuer, Lahm, Kimmich, Alaba, Bernat, Vidal, Alonso, Robben, Müller, Douglas Costa, Lewandowski #MiaSanMia
Auba skal nok hygge sig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesus, ikke en eneste centerback. Spændende at se hvordan Kimmich og Alaba håndtere Dortmunds vanvittige omstillinger.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af A$AP »

Dortmund XI vs Bayern:

Bürki, Durm, Hummels, Bender, Schmelzer, Weigl, Gündogan, Piszczek, Mkhitaryan, Reus, Aubameyang
#Gundoganwatch

Bliver interessant at se Gundogan mod et hold som Bayern, der har allerede været rygter på det sidste om at han er på vej til Barca, meget tyder i hvert fald på at han skal væk til sommer. Dortmund har også hentet Dahoud fra Mönchengladbach som erstatning, han kommer til sommer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Piquénbauer »

Vi køber ikke til midten. Det er jeg overbevist om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af kklaus »

Billede

:lol:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Blaugrana92 »

Der var en 80-årig Dortmund-tilhænger der døde på af et hjertetilfælde i går da de mødte og slog Mainz. I slutningen af kampen hyldede både Dortmunds og Mainz' ham:

phpBB [video]


Der var vist fuldstændig stille på stadion i mange minutter. Jeg holder virkelig af Dortmund og i det hele taget bare den tyske fankultur!

Jeg tager faktisk til Berlin på fredag og lørdag skal jeg på Olympiastadion og se Hertha mod Ingolstadt. Hvis der kan være bare halvt så god stemning som til Dortmunds kampe skal det nok blive godt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 72 gæster