Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Brombi skrev:
emo skrev:Det med at pifte af et minuts stilhed, der var også nogle i parken som gjorde det. Der var også nogen bosnier i Irland i går, det er forventeligt du finder altid et par røv huller!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
phpBB [video]
Kan ikke se, whats ap?
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

kklaus skrev:Så er det officielt, Morten Olsen stopper som landstræner - med øjeblikkelig virkning.

Billede
Jeg havde faktisk forestillet mig, at Morten Olsen var samboende med Dennis Rommedahl.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Danmarks angreb er seriøst ringe for tiden. Bendtner er åbenlyst en skændsel, men hvem er helt ærligt bedre?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Danmarks angreb er seriøst ringe for tiden. Bendtner er åbenlyst en skændsel, men hvem er helt ærligt bedre?
Yussuf Poulsen. Det der irriterer mig mest ved Bendtner er at han er så passiv i feltet. Han søger ingen bolde. Han angriber ikke indlæggene. Det gør Yussuf. Så kan det godt være at han ikke har en ligeså imponerende statistik som Bendtner, og heller ikke er helt på niveau med ham rent teknisk, men alene den indstilling Poulsen løber rundt med, er nok til at gøre ham mere værd for holdet end Bendtner er.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Brombi »

Der er altså en grund til at Bendtner ikke får fast spilletid..

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Yussuf Poulsen sidder jo også på bænken. Endda i 2. Bundesliga. Det fortæller lidt om hans niveau. Han kæmper rigtig nok, han er hurtig, og han er en trussel i luften, men han er jo helt og aldeles håbløs på alle andre områder.

Jeg er ikke modstander af at smide Bendtner på bænken, men jeg tvivler bare på, at det løser specielt meget. Yussuf Poulsen, Morten Duncan Rasmussen, Nicolai Jørgensen, Martin Braithwaite, Viktor Fischer, Uffe Bech, Lasse Vibe, Andreas Cornelius, Kenneth Zohore, Emil Berggreen, Nicklas Pedersen, whatever... ingen af dem har jo niveauet.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5526
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Fritte skrev:Tid til at gå old school. Ind med Søren Larsen og Ebbe Sand.

Jon Dal..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Yussuf Poulsen sidder jo også på bænken. Endda i 2. Bundesliga. Det fortæller lidt om hans niveau. Han kæmper rigtig nok, han er hurtig, og han er en trussel i luften, men han er jo helt og aldeles håbløs på alle andre områder.

Jeg er ikke modstander af at smide Bendtner på bænken, men jeg tvivler bare på, at det løser specielt meget. Yussuf Poulsen, Morten Duncan Rasmussen, Nicolai Jørgensen, Martin Braithwaite, Viktor Fischer, Uffe Bech, Lasse Vibe, Andreas Cornelius, Kenneth Zohore, Emil Berggreen, Nicklas Pedersen, whatever... ingen af dem har jo niveauet.
Det er stadig nok til at han er mere værd end Bendtner. Det er i øvrigt heller ikke tilfældigt at Yussuf Poulsen var involveret i to af vores tre scoringer her mod Sverige. Han opsøger de rigtige positioner på dødboldene og ved indlæggende - især dem fra venstre side. Så kan jeg leve med at hans førsteberøringer langt fra altid sidder i skabet.

Jeg ved ikke om alle dem du nævner ikke har niveauet. Braithwaite har trods alt scoret en del for Toulouse allerede i denne sæson. Duncan har jo altid været garant for mål. Fischer er kommet rigtig godt igang i Ajax i denne sæson. Yussuf var jo sådan cirka den eneste offensive spiller, der var noget som helst værd i de her playoff-kampe. Det er vel trods alt mindst ligeså fine angribere som et land som Nordirland kan præstere.

Det handler jo nok nærmere om at landsholdet, som helhed, bare har været piv-elendigt. Christian Eriksen har ikke været en pind værd i de sidste 10 kampe han har spillet. Defensiven har måske overordnet set stået nogenlunde solidt, men de har alligevel altid givet en eller anden åndssvagt stort chance væk, som der som regel er blevet scoret på. Ikke fordi Schmeichel har begået nogle fejl, men fordi chancerne bare har været 120% chancer.

At Olsens karriere som landstræner ender med at Jannik Vestergaard spiller angriber, vidner egentlig fint om hvor desperat han var til sidst. Han har tabt grebet om landsholdet i løbet af de sidste par år. Spillemæssigt har det været langt fra hvad man kunne forvente. Og det handler i øvrigt slet ikke om at jeg har for høje forventninger, for jeg forventer ikke at vi går ud og præsterer som et hold som Belgien gør det. Det handler blot om at man som minimum bør kunne slå hold som Albanien og Armenien. Det er slet ikke for meget at forvente, tværtimod er det faktisk nok at sætte baren ret lavt, taget spillermateriale i betragtning.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg er som sådan ikke uenig i det, du skriver. Tværtimod. Spillermaterialet som helhed burde være godt nok til at kvalificere sig til EM (foran Albanien, ffs), og hvis ikke Morten Olsen havde sagt op på forhånd, var den mislykkede kvalifikation en god grund til at fyre ham.

Samtidig synes jeg dog også, at der er tydelige mangler i truppen. Særligt i angrebet, hvor Bendtner er jammerlig, og hvor reserverne efter min mening er omtrent lige så dårlige. Jeg forudsiger, at Åge Hareide (hvis det bliver ham) får svært ved at finde noget brugbart. Men forhåbentlig kan midtbanen så kompensere for angrebets mangler.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, jamen der er da slet ingen tvivl om at angrebet nok er den største svaghed på det her landshold. På midtbanen har vi trods alt en del spillere, der spiller fast rundt omkring og gør det godt. I forsvaret er vi ualmindeligt godt stillet. Men det halter helt fremme, det er der ingen tvivl om.

Jeg kom til at tænke på i går, at hvis vi skal prøve en anden spillestil - der er mere direkte, med større fokus på defensiv stabilitet og omstillinger - og samtidig have en udenlandsk træner, kunne det faktisk være ret sjovt med Colin Todd. Han kender Danmark og han har gjort det godt med særdeles begrænsede midler i Randers. Han er en træner der bare har fået det til at fungere, også selvom det sjældent (meget, meget, meget sjældent) har været noget kønt syn.

Uanset hvem det bliver, så bliver det virkelig en tung, tung arv at løfte, de sidste års dårlige resultater til trods.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Jurij »

Bedste spillere fra hvert land (OC):

Billede
Genopbygning status: færdig.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Uenig flere steder, men Petit Sorry er sateme et svedigt navn
qepd

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Hleb.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Jurij »

JonasV skrev:Hleb.
Ja, det er desværre deres bedste spiller nogensinde...
Genopbygning status: færdig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Desværre?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster