Awards-tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Jo, men hvad skulle det så være? Mit forslag var, at det udelukkende skulle være fodboldkyndige journalister, der burde have lov til at stemme, men selv der kommer præferencer jo ind. Man kunne også have en FIFA/UEFA jury, men så ville snakken falde på korruption og alt muligt.
Senest rettet af Kubala tirs jan 13, 2015 12:47 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:Jeg synes egentlig det nuværende format er fint, men man burde ikke have lov til at stemme på spillere fra sit eget land.
Hvad så, hvis den spiller, som er fra ens eget land, er den bedste? Hvad gør man så? Skal det så være ren diplomati? Der er dilemmaer forbundet med det, synes jeg.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Enig storken. Det ville give god mening.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Brombi »

Jeg synes at spillere som minimum skal udelukkes fra afstemningen. Måske også træneren. I stedet burde de pladser fyldes ud med ledende journalister fra hvert land. Stemmen skal være offentliggjort og med en skriftlig begrundelse. Det andet bliver for nepotistisk.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:
Storken skrev:Jeg synes egentlig det nuværende format er fint, men man burde ikke have lov til at stemme på spillere fra sit eget land.
Hvad så, hvis den spiller, som er fra ens eget land, er den bedste? Hvad gør man så? Skal det så være ren diplomati? Der er dilemmaer forbundet med det, synes jeg.
Man kan jo heller ikke stemme på sig selv. Man bliver nødt til at sætte nogle begrænserne, hvis man vil gøre afstemningen valid.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Brombi, man skal huske på, hvor meget folk er efter journalisterne, og hvis det udelukkende blev dem, så tror jeg ikke, at situationen ville være ændret. Man ville jo anklage dem for alt muligt, ligesom man gør nu. Mange mener endda, at journalisterne er helt vække, så jeg tror ikke det er løsningen.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Brombi »

Kubala skrev:Brombi, man skal huske på, hvor meget folk er efter journalisterne, og hvis det udelukkende blev dem, så tror jeg ikke, at situationen ville være ændret. Man ville jo anklage dem for alt muligt, ligesom man gør nu. Mange mener endda, at journalisterne er helt vække, så jeg tror ikke det er løsningen.
Jamen så trænere + journalister + man må ikke stemme på landsmænd.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:
Storken skrev:Jeg synes egentlig det nuværende format er fint, men man burde ikke have lov til at stemme på spillere fra sit eget land.
Hvad så, hvis den spiller, som er fra ens eget land, er den bedste? Hvad gør man så? Skal det så være ren diplomati? Der er dilemmaer forbundet med det, synes jeg.
Man kan jo heller ikke stemme på sig selv. Man bliver nødt til at sætte nogle begrænserne, hvis man vil gøre afstemningen valid.
Ja, det er rigtigt, at man ikke kan stemme på sig selv, men synes det er fair, at ens landsmænd kan gøre det(har muligheden for det, og jeg tror ikke, at prisen bliver mere fair, hvis man ikke må stemme på ens landsmand, man ville bare stemme taktisk så), hvis de synes, at man er den bedste.

I øvrigt, hvor stor er problemet med det? Der er vel tale om to stemmer, altså en fra ens landstræner og en fra ens landsholdskaptajn.

Parla
Indlæg: 797
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 69 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Parla »

Synes nu Ronaldo vandt fortjent, han har været meget god i 2014.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

I øvrigt noget andet: Sidste år, hvor CR vandt den, havde han en statistik på 69 mål i 60 kampe, mens Messi havde en statistik på 45 mål i 46 kampe, men i afstemning lå de ret tæt på hinanden, mens CR har distanceret sig i år:
Final result of the top-3 of the 2013 Ballon d'Or: Ronaldo 27,99% - Messi 24,72% - Ribéry 23,36% #ballondor
2014:
Ballon d'Or final result: Ronaldo 37.66% - Messi 15.76% - Neuer 15.72% #fcblive
Det jeg vil frem til, er, at det ligner rigtig meget de år, hvor Messi nærmest vandt overlegent, og hvor det nu er CR, der er begyndt at vinde så overlegent. Måske forventningerne til Messi er skyhøje. Det er jo ikke fordi, CR statistisk har været Messi så overlegen, men alligevel afspejler den her afstemning et andet billede, at CR umiddelbart har været det ifølge de stemmeberettigede.
Senest rettet af Kubala tirs jan 13, 2015 1:36 am, rettet i alt 2 gange.

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af kklaus »

Kubala skrev:Brombi, man skal huske på, hvor meget folk er efter journalisterne, og hvis det udelukkende blev dem, så tror jeg ikke, at situationen ville være ændret. Man ville jo anklage dem for alt muligt, ligesom man gør nu. Mange mener endda, at journalisterne er helt vække, så jeg tror ikke det er løsningen.
Indtil 2009 var det kun journalister, som stemte ved Ballon d'Or. I 2010 blev Ballon d'Or slået sammen med FIFA World Player of the Year, hvor det var trænere og spillere, der stemte. Siden har det så været journalister, trænere og spillere.

Jeg tror efterhånden, der er så meget mediehysteri omkring det, at uanset hvem der stemmer, så bliver det aldrig voldsomt objektivt.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

kklaus skrev:
Kubala skrev:Brombi, man skal huske på, hvor meget folk er efter journalisterne, og hvis det udelukkende blev dem, så tror jeg ikke, at situationen ville være ændret. Man ville jo anklage dem for alt muligt, ligesom man gør nu. Mange mener endda, at journalisterne er helt vække, så jeg tror ikke det er løsningen.
Indtil 2009 var det kun journalister, som stemte ved Ballon d'Or. I 2010 blev Ballon d'Or slået sammen med FIFA World Player of the Year, hvor det var trænere og spillere, der stemte. Siden har det så været journalister, trænere og spillere.

Jeg tror efterhånden, der er så meget mediehysteri omkring det, at uanset hvem der stemmer, så bliver det aldrig voldsomt objektivt.
Ja, det er rigtigt, at det tidligere var kun journalisterne, der stemte til den pris, men som du selv siger, så tror jeg ikke, at man kan være objektiv omkring den her pris, da der alt for meget polemik omkring den efterhånden. Derfor tror ikke jeg, at de forskellige tiltage ville hjælpe på det.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

I øvrigt mente Niels Christian Frederiksen ikke, at Messi skulle være i top 3. Hvad tænker manden på? Han argumenterede for, at Messi alene er med pga. tidligere bedrifter. Ja, når man scorer 58 mål og laver 21 assist på et kalenderår, så er det pga. tidligere bedrifter man bliver valgt ind i top 3.

Derfor skal det ikke udelukkende være op til journalisterne. Flere herinde er glade for den tosse og synes, at han er kyndig, men se, hvad han fabler om.

I øvrigt lidt sjovt, at alle valgte Messi frem for CR på deres hold, hvis valget udelukkende stod mellem at vælge en af dem på deres hold, selv Niels Christian Frederiksen valgte Messi.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Journalisten »

Kubala skrev:I øvrigt noget andet: Sidste år, hvor CR vandt den, havde han en statistik på 69 mål i 60 kampe, mens Messi havde en statistik på 45 mål i 46 kampe, men i afstemning lå de ret tæt på hinanden, mens CR har distanceret sig i år:
Final result of the top-3 of the 2013 Ballon d'Or: Ronaldo 27,99% - Messi 24,72% - Ribéry 23,36% #ballondor
2014:
Ballon d'Or final result: Ronaldo 37.66% - Messi 15.76% - Neuer 15.72% #fcblive
Det jeg vil frem til, er, at det ligner rigtig meget de år, hvor Messi nærmest vandt overlegent, og hvor det nu er CR, der er begyndt at vinde så overlegent. Måske forventningerne til Messi er skyhøje. Det er jo ikke fordi, CR statistisk har været Messi så overlegen, men alligevel afspejler den her afstemning et andet billede, at CR umiddelbart har været det ifølge de stemmeberettigede.
Jeg tror, vi skal passe på med kigge for meget på de målstats. Jeg tror, at den store distancering i år hænger sammen med to ting. Først og fremmest vandt Ronaldo CHL (+ CdR), hvilket altid tæller en del.

Den anden grund - og som er en grund, som jeg ikke har set jer nævne i dag - er at Messi i den 'vigtige periode' omkring afslutningen af sæsonen + de vigtige opgør i ChL (marts - maj) var stærkt kritiseret og virkede ugidelig. Dette har selvfølgelig også haft en indflydelse, da Ronaldo (udover selve de to finaler) havde en enorm indflydelse i kvalifikationen til finalerne disse måneder.

Før folk farer op, så vil jeg bekræfte, at jeg er i samme båd som Niels Christian Frederiksen på ét punkt. Messi er på topniveau en bedre fodboldspiller end Ronaldo (med længder), og det viser hans karriere også. Han har også spillet bedre i slut 2014, men helt overordnet har Ronaldo været bedre spillende, og det tror jeg var udslagsgivende.

God tirsdag!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Brombi »

Billede

"Jeg dedikerer denne pris til en meget særlig person... Jeg mener, dommeren som lagde 5 minutter ekstratid til i Champions League finalen. Uden ham ville jeg aldrig 'fucking' nogensinde have været her."

hahaha :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Antimadridista og 85 gæster