Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

SpillerSomMESSI skrev:
Flax_Generous skrev:Jeg var faktisk lidt overrasket over Mourinhos indskiftninger. Higuain for Benzema var logisk, men Modric for Di Maria var underlig, eftersom Di Maria faktisk var rimelig farlig med sine indlæg. Pepe for Alonso var meget konservativ, når man tænker på, at Real Madrid jagtede en sejr på hjemmebane og vist havde Kaka på bænken.
Jep, Det med Pepe var overraskende... Alonso havde vist en lille skade, men det ville da være logisk at skifte Kaka ind i stedetfor.

Så ville man da kunne kalde det at gå efter sejren på hjemmebane.
Ikke engang dét ville have været gung-ho style, da man stadig havde Khedira og 4 backkæden intakt, men det er jo Mourinho i en nøddeskal.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Storken skrev:
Visca El Barca skrev:F.eks siger Real Madrids træner, at de Man Utd ikke spillede for at vinde. Det er noget fis, synes jeg. Opstilling og Man Utds indskiftninger, fortæller en anden historie.
Du burde kigge en ekstra gang på Uniteds udskiftninger. De viser tydeligt, at Ferguson var fint tilfreds med 1-1 og ikke gik efter sejren.
Det har jeg gjort, og det er stadig mere offensivt end hvad Real foretog af udskiftninger. Giggs en offensiv spiller, Valencia en offensiv spiller og Anderson der også er habil rent offensivt. Jeg forstår ikke, hvor du vil hen med det? Real tog Di Maria ud, deres mest offensiv og bedste spiller i kampen, til fordel for en spiller som har største force i at kontrollere kampen. De tog Xabi ud for en midterforsvarer, jeg forstår derfor ikke, hvor du vil hen med dit indlæg? Især med tanke på, den del af mit indlæg, som du har valgt at citere?

Det skal lige siges, at jeg sagtens kan forstå han tager Xabi ud. Manden var vist ikke helt klar, plus han havde et gult. Kampen var på vej ind i sidste fase, det kunne ikke udelukkes, at Xabi var blevet tvunget til at lave et professionel frispark og havde trukket et gult. Det havde betydet at han ikke kunne være med i returen, men at tage Pepe ind i stedet for ham, det forstår jeg ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Visca El Barca skrev:
Det har jeg gjort, og det er stadig mere offensivt end hvad Real foretog af udskiftninger. Giggs en offensiv spiller, Valencia en offensiv spiller og Anderson der også er habil rent offensivt. Jeg forstår ikke, hvor du vil hen med det?
Hvordan kan man nogensinde mene, at Giggs, Valencia og Anderson kan erstatte Kagawa, Welbeck og Rooney rent offensivt?

Giggs og Anderson er centrale midtbanespillere, og Valencia er en relativt defensiv wing.
Kagawa er offensiv midtbanespiller, Welbeck er angriber og Rooney er hængende angriber.

Spillerne spillede muligvis andre positioner mod Real Madrid, men centrale spillere kan aldrig udføre offensive opgaver til fulde. Ligesom offensiv spillere ikke kan udføre defensive opgaver til fulde - det viste Rooney fint overfor Coentrao. Ferguson hev i håndbremsen med sine udskiftninger, da han ville holde 1-1 resultatet.

Mourinhos dispositioner er grænsende til den sørgelige. Det kan vi sagtens blive enige om. Ferguson bliver dog ikke mere offensiv af den grund. Han prøvede ligeledes at fedtspille den hjem, bare med mere mådehold end Mourinho.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Champions league

Indlæg af Elbarca »

Der var ingen tvivl om Uniteds defensive udgangspukt. At deres udskiftninger så bærer endnu mere præg af en defensiv gør det ikke bedre. Forstår ikke den ros i giver United. De fedtspiller den kamp og satser på at få mål på et par kontra, som man altid vil kunne få mod hold som Real og Barca.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Storken skrev:
rummenigge skrev: Welbeck, Rooney og Kagawa

Blev til sidst til

Valencia, Anderson og Giggs

Jeg ved ikke hvor super defensivt det er i fht til at

Di Maria, Benzema og Alonso

Blev til

Modric, Higuain og Pepe

Jeg synes da ikke at det er mere defensivt af SAF end hvad bangebuksen Mourinho udviste på hjemmebane. Anderson kom i øvrigt ind helt til sidst.

Det er da mere Mourinho som var bange og RM som ikke var gode nok til ikke at give chancer bort sidst i kampen, trods overtaget, at han ikke introducerede mere samlet angrebsjuice for at få den sejr.
Nu handlede diskussionen ikke om Mourinhos dispositioner. Ferguson handlede ud fra et defensivt mindset, da han først tog Kagawa ud for Giggs og dernæst Welbeck og Rooney for Valencia og Anderson. Der er intet i vejen med udskiftningerne, men det er ukorrekt at betegne disse for værende offensive.

Derudover vil jeg gerne vide, hvordan du kan få udtrykket "super defensivt" ud af mit indledende indlæg?
Super defensivt eller ej. Jeg mener ikke at Uniteds udskiftninger var så defensive at det burde anmærkes som noget udpræget eller ekstraordinært som det virkede som om at du gjorde. Fair nok i min bog ikke at satse ekstra offensivt på udebane i en 1st leg kamp når minimumssucceskriteriet er opfyldt og hvor ens midtbane aldrig har fået kontrollen for alvor. Måske havde jeg bare regnet med en mere defensiv indstilling fra SAFs hold, med hans 1st leg imod Barca i 2008 i tankerne, who knows.

Jeg nævnte Mourinhos dispositioner for at sætte tingene i relief ifht diskussionen om defensive udskiftninger. Manden havde nok ikke lavet dem hvis ikke han følte en trussel fra modstanderen, medmindre han i situationen var paranoid.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Elbarca skrev:Der var ingen tvivl om Uniteds defensive udgangspukt. At deres udskiftninger så bærer endnu mere præg af en defensiv gør det ikke bedre. Forstår ikke den ros i giver United. De fedtspiller den kamp og satser på at få mål på et par kontra, som man altid vil kunne få mod hold som Real og Barca.
Jeg synes at kampen var mere åben end hvad fedtspil fra United ville have gjort den til.

Jeg synes at der er forskel på når et hold frivilligt og taktisk stiller sig ned for at forsvare (fleste hold imod Barca, toppet af Chelsea sidste år) og så hold som ufrivillligt bliver presset ned i på egen halvleg. Siden 2008 har United f.eks. heller aldrig fedtspillet imod Barca i de to finaler, hvorfor skulle de gøre det imod Madrid som har en mindre magtfuld midtbane, selvom det godt nok var på Bernabeu.

Normalt bliver jeg som dig irriteret over hold som som udgangspunkt stiller sig ned for at forsvarer og glemmer alt om underholdning og offensivitet, som et 3. divisions hold som møder toppen af poppen i en pokalturnering. Det så jeg bare ikke i onsdags.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Champions league

Indlæg af emo »

- Det er en myte, at Juventus havde gjort deres hjemmearbejde. Det er noget sludder, Juventus forsvarer sig på den måde uge efter uge i Serie A. Hvis nogen havde gjort deres hjemmearbejde, var det os, og vi sikrede os, at dommeren var opmærksom på dette, og han så det gang på gang, mens Juventus forblev ustraffede.


Oooh nej, stop dig selv Celtic træner.
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Sv: Champions league

Indlæg af rummenigge »

emo skrev:
- Det er en myte, at Juventus havde gjort deres hjemmearbejde. Det er noget sludder, Juventus forsvarer sig på den måde uge efter uge i Serie A. Hvis nogen havde gjort deres hjemmearbejde, var det os, og vi sikrede os, at dommeren var opmærksom på dette, og han så det gang på gang, mens Juventus forblev ustraffede.


Oooh nej, stop dig selv Celtic træner.
Emo er du ikke vores juve ekspert? Tror du at mange Barcafans ville hade Juve hvis vi mødte dem i en evt kvart/semifinale? Jeg mener, Conte havde et ry for at spille lige til grænsen og lidt over, ville de spille destruktiv bold imod os eller spille deres spil primært og være offensive?
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Champions league

Indlæg af emo »

De vil ikke spille destruktivt, det kan de ikke med de spillere de har. Men de vil helt klart spille mere afventende og satse på omstillinger ned langs deres wing backs. Et sted tror jeg også at det vil skyldes os, vi er gode til ikke at give de andre bolden, og vi tvinger alle hold til at indstille deres taktil efter vores.

De vil ikke være Cfc, det kan de ikke.
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Sv: Champions league

Indlæg af rummenigge »

emo skrev:De vil ikke spille destruktivt, det kan de ikke med de spillere de har. Men de vil helt klart spille mere afventende og satse på omstillinger ned langs deres wing backs. Et sted tror jeg også at det vil skyldes os, vi er gode til ikke at give de andre bolden, og vi tvinger alle hold til at indstille deres taktil efter vores.

De vil ikke være Cfc, det kan de ikke.
Ja man kan ikke fortænke modstanderen i at satse ekstra på omstillingerne når Barca plejer at have bolden så meget. ...men fint hvis de sætte en ære i at spille på deres måde og offensivt, ligesom Italiens lanshold i sommers som overraskede positivt på flere planer.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Champions league

Indlæg af emo »

Contes Juve, slår mig ikke som et hold der går meget på kompromis. Det så man da de spillede både hjemme og ude imod Cfc og Shakhtar.

Celtic var en speciel kamp, de forsvarede sig ikke med vilje, men de var virkelig pressede.
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Arsenal - Bayern M. Et kryds i aften? Og så tager Bayern M. dem hjemme? Hvad er jeres bud?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Champions league

Indlæg af Brombi »

jeg tror Bayern slagter dem..

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

over 2,5 mål og en bayern sejr blir formentlig mine spil, hvis oddsene er høje nok
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Mit hurtig skud er at Bayern vinder 4:0.
Tror jeg oddser på det.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 82 gæster