Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Jbninc

Jeg ser da klart købet af Enrique, Adams, Henderson og Downing som markante forstærkninger. Okay, Henderson har måske nogle år foran sig, før man ser hans fremtidige kompetencer, men de andre vil jo indgå i eller omkring startopstillingen. Scorede Adams egentlig ikke i sin første kamp?
Forstærkninger i forhold til hvad?. Jeg har selv skrevet, at Liverpools hold er blevet forstærket i forhold til sidste eller forrige sæson, men der skulle heller ikke meget til. Jeg mener dog ikke, at Liverpool har forstærket sig så meget, at de nu er et bedre hold end Arsenal. Nej, han scorede i lørdags mod Bolton, men han er stadig tung, langsom ( både i tanke og boldomgang), og virker også som en, der har brug for at smide nogle kilos. Han gik jo fuldstændig død mod Arsenal og Sunderland, efter de første 50 minutter.
Jbninc
Umiddelbart forstår jeg ikke, at du højest kan se Adams som middelmådig. Han scorede 12 mål sidste år for Blackpool, og jeg har ikke gidet at finde ud af, hvor mange assists han stod for, men det vil undre mig meget, hvis ikke han har en sin del på den konto. Han er efter min bedste overbevisning meget mere end blot middelmådig, og ville være en super signing for flertalet af klubberne i Premier League.
Ja største del af dem blev scoret på straffespark. Jeg mener det var 8-9 styks. Han passer jo netop til en klub af Blackpools størrelse, eller en bund klub, hvor spillet foregår på et lavt niveau, altså at hans holdkammerater har et lavere niveau. I Liverpool virker han langsom, han kan oftest ikke følge med, fordi hans holdkammerater har lidt højere tempo i pasningsspillet og højere niveau i teknik plus taktik. Hver gang man ser en Liverpool kamp ( har set alle tre med Adam indtil videre), siger kommentatoren og eksperter det samme, manden virker tung, ikke alene i kilos, men også tankegang og teknik.

Jbninc
Arsenal har med statsgaranti en masse spændende talenter, der i fremtiden sikkert vil nå et gloværdigt niveau, men det er den samme sang, som man har hørt i mange år. Deres nuværende hold er meget ungt. Jeg tvivler på, at de kan holde et kontinuerligt højt niveau over en hele sæson. Jeg kan simpelthen ikke se, hvem der skulle gå ind og udfylde de roller, som specielt Fabregas har efterladt.
Nu faldt den kommentar i forbindelse med Henderson :). Liverpool har købt Henderson, som godt nok er et talent, men dem har Arsenal mange af, jeg gav 3 eksempler på det. Ingen grund til at tage tingene ud af en kontekst.
Jbninc
Ja, de scorede to mål på Old Trafford, men indkasserede otte i eget net. Det svært at finde noget positivt i den kamp uagtet ens motivation. Havde Arsenal ikke solgt rygraden i deres trup, ville jeg være enig med dig i, at Liverpool ikke helt kunne sætte et hold med samme pondus, men da realiteterne ser markant anderledes ud uden Fabregas og Nasri, ja, så må jeg erklære mig uenig. Der er røget alt for meget stabilt flair fra det hold.
Igen, jeg skrev blot, at de trods alt har et godt angreb. Jeg har heller ikke lagt skjul på, at de trænger til forstærkninger, faktisk har jeg gjort det klart, mere end en gang, at Arsenal skal til at forstærke sig, hvis de skal for alvor kæmpe med om titler. De spillere, Arsenal dog har til rådighed, er ikke dårligere end dem, Liverpool har f.eks.

Jbninc
Ja, for fremtiden.
Nej, det hold jeg stillede op, er ikke svagere end et hold bestående:

Reina

Kelly/Johsnon - Carragher - Agger - Enrique

Henderson - Adam - Lucas - Downing

Kuyt - Suarez.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:
Jbninc
Ja, for fremtiden.
Nej, det hold jeg stillede op, er ikke svagere end et hold bestående:

Reina

Kelly/Johsnon - Carragher - Agger - Enrique

Henderson - Adam - Lucas - Downing

Kuyt - Suarez.
Hvor har du gemt Caroll henne? Ikke at jeg skal kritisere din opstilling, men han er nu engang en relativ vigtig spiller på deres hold :) Ydermere kan det undre, at Gerrard ikke når din opstilling. Jeg mener nu stadigvæk, at det kan diskuteres, hvorvidt Arsenals opstilling stadig er af højere karat end Liverpools.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Vi kan da godt tage Carroll med, deres hold bliver ikke stærkere af den grund. Udover at jeg ikke ser det store lys i manden, så har han ikke ligefrem imponeret i sin tid i Liverpool langtfra faktisk. Der er Kuyt/Dowining er bedre.

Gerrard er skadet, har været skadet i lang tid, og det er uvist hvornår han kommer tilbage. Det kommer til at tage tid, før han igen er i topform, når han er tilbage. Der kan gå lang tid. Tag Gerrard med, Liverpool er stadig ikke stærkere end Arsenal.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Bager »

-------------------Szczesny/Fabianski/Almunia-------------------
Sagna/Jenkinson--Vermalen/Squillaci--Koscielny/Djourou--Gibbs/Traoré
---------------------Song/Frimpong/Coquelin---------------------
----------Diaby/Ramsey-------------Wilshere/Rosicky-------------
Walcott/Gervinho/Oxlade--------------------------Arshavin/Miyaichi
------------------------Persie/Chamakh-------------------------

Jeg forstår simpelthen ikke Arsenal i dette transfervindue. Man må sguda have vidst at Nasri og Fabregas sandsynligvis ville forlade klubben. De havde vel afgivet et ønske om at skifte. Nu står man med røven i vandskorpen her få timer før transfervinduet lukker.

De havde otte mand ude mod Manchester, men deres lineup var jo ikke skidedårlig. Det må sguda være bekymrende.
Jeg synes osse godtnok at deres trup er ubalanceret, for ikke at sige at deres bænk er tynd på kvalitet.
Visca el Barca

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

De mangler kvalitet i alle kæder, hvis du spørg mig.. Og så mangler de ledere og erfaring. Helt ærligt, så virker deres spillere altså ikke særlig sultne efter trofæer - og heller ikke ledelse eller manager. Underlig klub.
#jesuisSheep

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Premier League Tråden

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

enig. Deres midtbane har vel fin talent . Men det kan jo ikke bære dem igennem. Tror virkelig de får en skidt sæson.
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Som United-fan var det fantastisk at se, at man smadrede sin rival på den måde der, selvom baggrundet var en smule billigt med de kager, som Wenger åbenbart mener er gode nok til at forsvare i talentløse spillere som Djourou og Koscielny.

Rygterne siger, at de vil hente offensivt ind, men jeg ved snart ikke, hvornår han indser, at han skal have stabiliseret det forsvar, før han skal overveje at hente offensivt ind.

Men jeg synes, at hvis I fremtidigt vil se mere United-bold, så læg mærke til den revolution, som Ferguson har implenteret i holdet denne sæson anført af Welbeck og Cleverley. Især sidstnævnte har ændret Uniteds fodbold

De to er fantastiske inden for kombinationsspil, og Cleverleys meget bevægelige fodboldstil gør det sværere for modstanderen at dæmme op for Uniteds kombinationsspil. Når du så tilmed har Rooney, Anderson og Nani samt Young krydret med disse to nye unge, sultne spiller,e gør det op i en højere enhed.

Man så jo straks, efter at Chicharito kom ind, at lidt af Uniteds kombinationsspil gik i stykker, da Chicharito ikke har samme individualistiske ballast som Welbeck har, selvom Chichar som angriber er mere farlig.

Cleverley krydrer United meget mere end f.eks. Fletcher og Carrick gør, da han er mere bevægelig, tekniske bedre anført, og meget mere offensivt søgende, fremfor f.eks. Carrick, der til tider godt kan trække tempoet ud af bolden med hans tilbagespilleri eller bolde ud til siden, fremfor at køre hårdt på som Cleverley og Anderson flot har gjot i de første fire kampe i sæsonen.

Folk herinde snakker om City. Vent lige med at vurdere dem helt, indtil de møder Chelsea, United, Liverpool, Arsenal. Sidste sæson kørte de også en del hold over, men så snart de mødte de bedre, så begyndte Mancini at ty til hans destruktive fodobldspil med alt for lidt kreativ frihed og al for meget fokus på defensiven. Jeg håber virkelig, at han vil spille offensiv fodbold, for en offensiv der hedder Dzeko, Balotelli, Tevez, Aguero, Silva, Nasri, Johnson og andre vil altid gøre skade på alle hold. Og nu siger rygterne at De Rossi er næste mål inden transferlukningen. Det bliver jo et fuldstændigt vanvittigt hold, de vil samel. Men det er selvfølgelig klamt, at oliepengene hiver dme sådan op, men omvendt er på en måde sjovere at slå City, når de bruger så mange penge ;)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Per Mertesacker og Andre Santos er efter sigende i London for at gennemgå lægetjek hos Arsenal. Man kan da godt sige, at det endelig er gået op for Wenger, hvori problemerne ligger hos Arsenal. Jeg ved så ikke, om de to spillere er de rigtige? Santos kender jeg ikke meget til, udover at han fik en hel del kritik under årets Copa America. Han kan dog umuligt være dårligere end Clichy, som var deres fast venstreback sidste sæson. Eller Gibbs for den sags skyld? På den front kan man så godt sige, at det er en forstærkning. Per Mertesackers profil passer ind til det Arsenal mangler, en forsvarsspiller som er stærk i luften og som er høj og fysisk stærk ( han er 198 cm høj), en mand angriberne slår sig på.

Jeg synes dog stadig at Arsenal agerer som en mindre klub, med disse køb. Nu har Cahill/Jagielka været deres førsteprioritet, ja de bød endda på dem over flere omgange, men ender så med Mertesacker. Det kan godt være, han er ligeså god som dem, men tit og ofte ser man en storklub udpege sig en spiller, og ham får de også. Tag os som eksempel, vi ville have Alexis og Cesc ( de to var førsteprioritet), og dem fik vi. Arsenal "nøjes" med Mertesacker og Santos i stedet for Cahil/Jagielka og Baines. De ender altså med spillere som ingen P.L erfaring har ( noget alle eksperter er enige i, de har brug for), i stedet for folk, som er ledertyper og har masser af P.L erfaring og P.L kvalitet.

Deres køb til angrebet er den samme historie, de køber Sydkoreas landsholdsanfører, men igen, de burde have købt en angriber i Higuain klasse, i stedet nøjes de med Park klasse.

Bevares, Mertesacker og sikkert Santos også ( kender som sagt ikke meget til ham, udover at vi også har været kædet sammen med ham tidligere), er en forbedring i forhold til Gibbs og Djourou/Kos, men hvis man angiveligt har så mange penge til spillerkøb som Wenger efter sigende har ( 90 millioner pund, altså over 100 millioner euro), så skal man da betale de 2-4 millioner ekstra, og få de folk ind, som man har udpeget som førsteprioritet.

Udover de 3, som er næsten sikre, så er der kraftige rygter om, at Wenger er interesseret i folk som Benayoun og Dempsey, to spillere de vist endda har budt på. Igen, det er altså mærkelige køb, Wenger snakker meget om, at hans trup er for lille ( han har sagt flere gange i de interviews jeg har set med ham, " we r short number-wise"), og han får da dækket det behov ind med disse indkøb. Men helt ærligt, jeg synes man ligeså godt kunne lade være med at købe Dempsey og Benayoun. Det er ikke den slags spillere, Arsenal skal gå efter, det skal være folk i Sneijder/Hazard/ Kaka klasse, når det er hullet efter Cesc og Nasri, som skal lukkes.

Wengers indkøbsstrategi ligner rigtig meget Rafa Benitez' i Liverpool, han fik også købt en masser spillere fra anden geled, og det lider Liverpool stadig under. Det samme vil Arsenal gøre, mange år efter Wenger også, hvis det er folk som Dempsey, Benayoun og Santos som bliver købt ind.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:Vi kan da godt tage Carroll med, deres hold bliver ikke stærkere af den grund. Udover at jeg ikke ser det store lys i manden, så har han ikke ligefrem imponeret i sin tid i Liverpool langtfra faktisk. Der er Kuyt/Dowining er bedre.

Gerrard er skadet, har været skadet i lang tid, og det er uvist hvornår han kommer tilbage. Det kommer til at tage tid, før han igen er i topform, når han er tilbage. Der kan gå lang tid. Tag Gerrard med, Liverpool er stadig ikke stærkere end Arsenal.

Selv uden en Gerrard, så vil jeg vove at påstå, at Liverpool har mere at byde ind med på en start 11'er. Kig for eksempel på Arsenals forsvar, der er helt til grin. De afspejler fint Arsenals problem over de senere år. De har muligvis et potentiale, der kan være guld værd i fremtiden, men erfaringen og den modenhed, der skal til i de store kampe er endnu ikke kommet.

Deres midtbane kommer til at lide et alvorligt knæk efter Fabregas' farvel, hvor det nu er op til endnu en ung, men dog erfaren spiller, at udfylde skoene. De har stadigvæk nogle gode kanter og Van Persie, hvis han da kan holde sig skadesfri. Chamakh har jeg ikke den store fidus til, må jeg ærligt indrømme. Ydermere glæder jeg mig til at se, hvordan de kompenserer for den flair de har mistet i Nasri.

Der var en, der snakkede om, at Arsenal ikke havde købt særligt gode spillere endnu, og at de måtte gå på kompromis. Jeg tvivler egentligt på, at det er fordi, de mangler vilje i den sportslige ledelse i Arsenal, men mere det faktum, at produktet Arsenal ikke længere er så attraktivt. Nasri og Fabregas har virkelig trukket i holdets værdi rent sportsligt. Nu har jeg ikke hørt Wengers ambitions-niveau i år, men hvis han går ud og vil kæmpe med om mesterskabet, så vil jeg påstå, at man kan sætte spørgsmål til hans realitetssans (ud fra forudsætningen at han faktisk mener, hvad han siger)

Liverpool har til gengæld meget mere rutine i alle kæder, hvor de specielt i forsvaret kan fremvise noget kontinuitet.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

@Visca, jeg vil nu mene at Mertesacker er bedre end både Cahill og Jagielka. Og så har han massere erfaring fra både cl, bundes og landshold - og så har han desuden et hav af kampe som anfører bag sig. Rigtig godt køb!!

Santos er middelmådig efter min mening. Men muligvis bedre end.. Ja, hvem har de egentligt på venstreback?
Ham asiaten kender jeg slet, slet ikke.

Men som jeg sagde tidligere. De har skudt sig selv i foden ved, at trække handlerne med Nasri og Cesc så langt ud. Det er nærmest umuligt, at få gode spillere til ok priser så sent, plus, at de fleste klubber er startet op med deres respektive ligaer og derfor nødigt sælger ud.
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Zqa;

Ja det har du ret i, manden har tonsvis af erfaring, fra C.L, VM slutrunde plus han har vist været anfører for sit klubhold også. Jeg synes dog, han er lidt langsom, men det er bare mig?. Som sagt, fysisk er han et monster og passer den profil, som Arsenal har brug for. Det er jeg ikke forstår er, Arsenals ageren på transfermarkedet. Cahill/Jagielka har altid været førsteprioritet, men noget tyder på, at det er 2-3 millioner, som skilte parterne. Det er bare et forkert signal at sende, som sagt et stor hold vil altid få de spillere man har udset sig. Hvis det viser sig at Mertesacker hele tiden har været førsteprioritet, så er det underligt at de venter til den 30. august med at købe ham.

Jeg kender som sagt ikke meget til Santos, men du siger han er middelmådig. Igen, det er et underligt køb, måske er han opgradering i forhold til Jenkinson eller Gibbs, men en middelmådig spiller skal ikke spille i en klub som Arsenal. De burde kunne finde bedre spillere, og det kan de også. Det kommer til at koste dem 3-4 millioner ekstra pr. handel, men sådan går det, når man venter til allersidste øjeblik. Arsenal har jo alene på spillerhandler tjent noget i omegn af 60 millioner pund, og så har de 30-35 millioner i forvejen, det er altså mange penge. Med de penge kunne man sagtens forstærke holdet i en grad, så de igen var i stand til at spille med om alle de større trofæer.

Et godt eksempel er ham Sydkoreaneren, helt ærligt, en mand som scorer hver 4. kamp, burde ikke komme i betragtning til et hold af Arsenals kaliber. Det hele bliver endnu mere latterligt, når Wenger går ud og siger, han er en kassespiller, som vil forhøje kvaliteten i truppen. Wenger har gjort et stort nummer ud af, at over 20 mennesker har arbejdet med at se på spillermarkedet og hvordan man kan forstærke holdet. Han har sagt, hvis vi mener at der er spillere som er bedre end dem vi har i forvejen, så vil vi købe dem, men vi har svært ved at finde disse spillere. Man går så ud og køber Park fra Sydkorea?

Endnu mere vildt er det, at det er folk som Benayoun, Dempsey som bliver budt på, i stedet for folk som Kaka, Sneijder, Hazard. Jeg tror godt man kan købe Sneijder f.eks. hvis man byder 35-40 millioner pund for ham. Hazard for 26-28 millioner pund. Jeg mener også Real sagtens kan overtales til et salg af Kaka, hvorfor køber man så ikke dem?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Jeg tror svaret ligger i, at de simpelthen ikke kan tiltrække så store navne..

Mht førsteprioriteter osv, det giver jeg ikke noget for. Fint at man måske har en i kikkerten, hvis man ikke kan få ham, well, så må man jo finde sig en lige så god erstatning. Og her fandt de så en der var bedre - og som ALDRIG er skadet. Synes ikke rigtig det har nogen signal værdi til nogen.
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Owen Hargreaves -> Manchester City... Det er ikke noget særlig sejt skifte fra hans side..!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Siempre Barca »

Arsenal har hentet koreanske Park Chu-Young fra AS Monaco. Good signing. Nu mangler vi central forsvarsspiller - og her ser du ud til, at det bliver Mertesacker fra Werder Bremen - og en central midtbanespiller.

Den anden vej er Armand Traore røget til QPR på en 3-årig kontrakt. Nu er der kun Gibbs som venstreback.

Hvornår er det transfervinduet lukker?

Hotnuk

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Hotnuk »

Midnat i resten af Europa.
I Danmark er det i morgen, ved midnat.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Rb88 og 81 gæster