La Liga 2020/2021

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Vi fik også bank med ney på holdet.

Vores problemer er strukturelle og de har været der lige siden man begyndte at vægte individualister højere end holdet. Svaret er ikke enkelte spiller - det er holdet. Ingen spiller skal have så meget magt som Messi har.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Og her snakker jeg ikke udenfor banen omkring transfers, trænere og alt det andet pjat medierne skriver om. Jeg snakker om på banen. Og hos os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af ladislau »

Vi har alle dage været sårbare bagude, men du har ret i Messi ikke skal have boldtab lavt på banen. Så er vi færdige uanset hvad. Derfor mere nier på de gamle dage.

Vi kan også sagtens blive enige om de fire gamle på banen nok er for meget, men de står der weekend efter weekend.
Vi skal lade dem indgå i taktikken, istedet for de er taktikken.
Det kræver jo bare nogen kommer med en taktik.

Hvad angår Puig, så aner jeg lige så lidt som dig, hvad man kan forvente. Men åndsvagt vi ikke fandt ud af det.

Men nu er Messi her, og det skal vi måske forholde os til to år mere. Det kan man også godt, men det er tydeligt at Koeman ikke kan

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 11, 2021 1:18 pm
Vi fik også bank med ney på holdet.

Vores problemer er strukturelle og de har været der lige siden man begyndte at vægte individualister højere end holdet. Svaret er ikke enkelte spiller - det er holdet. Ingen spiller skal have så meget magt som Messi har.

Hvornår siden 2009 sæsonen har Messi ikke haft samme magt som nu på banen???

Det er jo intet ved ham der er forandret, hverken hvor vigtigt han er, hans mål antal, hans skabte chancer / key passes, hans defensive part, hans løbe pensum - eller for den sags skyld hvor meget magt han har på banen i forhold til alle andre på holdet.

Det er ikke noget han tiltvinger sig ved magt, det er fordi han siden 2009 har været med afstand vores bedste spiller, og er det stadig.

Ney kunne derimod tiltrække så meget opmærksomhed og skab rigtig mange chancer på egen hånd at vi sprudlende mere offensivt end vi gør med den ellers hårdt arbejdende Griezmann.

Og ja nogle kampe fik vi også bank med Ney på holdet,.. whats your point, at med ham tabte vi aldrig???

Men fik vi bank som vi gør vi - i La Liga feks?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Messi var ikke den samme spiller under pep som nu. Det kan enten være fordi Messi ikke helt var så stor en stjerne eller fordi pep har mere autoritet. Men Messi arbejdede for holdet og han var langt mere holdspiller. Det vi har set hos Barca de seneste år minder mere om det man ser hos Argentina - det handler om Messi og så skal de 10 andre støtte ham. Du vender den så om og så siger det er Messi der skal løfte dem men sådan fungerer fodbold bare ikke. Når man har en spiller der ikke presser så lider hele holdet. Når man har en spiller der er så stort et omdrejningspunkt som Messi er så fjerner det ansvar fra andre osv.

Min pointe er at vi i de seneste mange år har set alle andre end Messi få skylden også da vi havde ney. Det var træneren, det var medspillerne, det var ledelsen. Der var ikke mange der kiggede på hvilken betydning Messi havde på holdet (ink mig selv). Vi svinede rak, semedo og Roberto uden at se hvor håbløse deres opgaver var. "Der kommer ikke en skid fra rak" - nej for han skulle spille kant og løbe dobbelt defensivt. "Hvorfor er Roberto/semedo så dårlige offensivt" - fordi de ingen støtte havde og skulle skabe alt selv. Vi havde vitterligt flere sæsoner hvor vi spillede uden en kant!

Men vi har haft den her så mange gange SpillerSomMESSI og du kan ikke se det/mener ikke det er et problem. Det er fair. For meget er det soleklart.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 11, 2021 1:45 pm
Messi var ikke den samme spiller under pep som nu. Det kan enten være fordi Messi ikke helt var så stor en stjerne eller fordi pep har mere autoritet. Men Messi arbejdede for holdet og han var langt mere holdspiller. Det vi har set hos Barca de seneste år minder mere om det man ser hos Argentina - det handler om Messi og så skal de 10 andre støtte ham. Du vender den så om og så siger det er Messi der skal løfte dem men sådan fungerer fodbold bare ikke. Når man har en spiller der ikke presser så lider hele holdet. Når man har en spiller der er så stort et omdrejningspunkt som Messi er så fjerner det ansvar fra andre osv.

Min pointe er at vi i de seneste mange år har set alle andre end Messi få skylden også da vi havde ney. Det var træneren, det var medspillerne, det var ledelsen. Der var ikke mange der kiggede på hvilken betydning Messi havde på holdet (ink mig selv). Vi svinede rak, semedo og Roberto uden at se hvor håbløse deres opgaver var. "Der kommer ikke en skid fra rak" - nej for han skulle spille kant og løbe dobbelt defensivt. "Hvorfor er Roberto/semedo så dårlige offensivt" - fordi de ingen støtte havde og skulle skabe alt selv. Vi havde vitterligt flere sæsoner hvor vi spillede uden en kant!

Men vi har haft den her så mange gange SpillerSomMESSI og du kan ikke se det/mener ikke det er et problem. Det er fair. For meget er det soleklart.
Ja fordi jeg er af den klare mening at vi ikke er dårlige pga Messi, og derfor heller ikke i mange år har kunnet give Messi skylden, da han med afstand har været verdens bedste spiller og har båret dette hold på sine skuldre, og stadig gør det.

Han har ikke deltaget synderligt i genpresset eller løbet rundet siden ca. 2010/2011- og nej heller ikke under Pep 2011/2012 - og det er immervæk 10 år.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Og man vil sagtens kunne argumentere for at vi i de 10 år, pånær en periode på et års tid med MSN (shit det var godt!!), ikke har spillet godt som et hold. Jeg kan i hvert fald huske samtlige trænere efter pep bliver svinet for ikke at spille godt nok. Vi har feks spillet uden et decideret genpres i mange, mange år efterhånden. Det er for Barca et af de vigtigste elementer overhovedet og det har enten været væk eller været ringe. Det kan gå i ligaen men det er ikke et tilfælde at vi har været ringe i cl og har fået nogle enorme klaps.

Jeg vil forresten gerne lige understrege at vi ikke har været dårlige! Vi har ikke været gode nok til at blive anset som et af de bedste hold på jorden men vi har på ingen måder været dårlige. Det viser vores liga stats fint. Så ja Messi har båret holdet men de spillerne er ikke blevet udnyttet ordentligt. Systemet er blevet sat sammen ud fra den præmis at Messi skal bære holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 11, 2021 2:11 pm
Og man vil sagtens kunne argumentere for at vi i de 10 år, pånær en periode på et års tid med MSN (shit det var godt!!), ikke har spillet godt som et hold. Jeg kan i hvert fald huske samtlige trænere efter pep bliver svinet for ikke at spille godt nok. Vi har feks spillet uden et decideret genpres i mange, mange år efterhånden. Det er for Barca et af de vigtigste elementer overhovedet og det har enten været væk eller været ringe. Det kan gå i ligaen men det er ikke et tilfælde at vi har været ringe i cl og har fået nogle enorme klaps.

Jeg vil forresten gerne lige understrege at vi ikke har været dårlige! Vi har ikke været gode nok til at blive anset som et af de bedste hold på jorden men vi har på ingen måder været dårlige. Det viser vores liga stats fint.
Ok så er vi godt nok langt fra hinanden - Vi har jo været suveræne i ligaen!!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og det kan vi i høj grad takke Messi for!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

En interessant artikel/analyse af Messis udvikling / betydning for holdet siden han startede til nu.

https://www.espn.com/soccer/blog-marcot ... -candidate
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 11, 2021 12:27 pm
Kunne det feks tænkes at en spiller som pedri der har spillet offensivt hele sit liv inden han kom til Barca ville leverer bedre offensivt hvis han ikke skulle fungere som en "balancespiller"? Eller de jong feks? Du er hurtigt til at skrive at de, sammen med en masse andre offensive spillere, ikke er gode nok men du forholder dig overhovedet ikke til hvorfor. De er bare ikke gode nok.
Nej, jeg tror ikke at Pedri bliver nævneværdig bedre på den forreste halvdel af banen. Eller jo, det skal han blive, men jeg tror ikke, han bliver så god at han bære så offensiv en rolle, som han har gjort i denne sæson. Han mangler simpelthen målfarlighed. I Las Palmas var billedet meget det samme, men han var mere styrende i den liga og for holdet, end man har set hos Barca, men han var ikke nævneværdig mere farlig og det kommer så lidt til kort nu, hvor han spiller La liga. Som sagt, så synes jeg han spiller for langsomt oppe omkring modstanderens felt, chancerne bliver ikke spillet store nok og han har en tendens til at skubbe bolden mere og mere, som kampene skrider frem. Dertil er hans afslutningsevner ikke gode nok, i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt.

Det sagt, så er det ikke et spørgsmålstegn om Pedri eller Puig. I hvert fald ikke for mig og det har jeg også skrevet flere gange. Jeg ser hans evner som balancespiller bedre brugt som 8ér eller endda som 6´er. Så er der Ilaix, som for mig, selvom han, er en spændende spiller, mangler en del endnu. Han er ikke og har ikke været en spiller, der giver holdet bedre balance, som niveauet er nu. De Jong er samme historie. Han skal ikke spille 10 eller angriber. De er alle sammen balancespillere er på banen for skabe den.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Det er underligt at du ikke tror på pedri men derimod på Puig. Pedri har som sagt spillet offensivt regelmæssigt på et højere niveau end Puig har gjort og han har leveret bedre stats (hvad mener du med målfarlighed?). Han er også en del yngre.
Eller jo, det skal han blive, men jeg tror ikke, han bliver så god at han bære så offensiv en rolle, som han har gjort i denne sæson.
Hvad mener du med det her? Ser du pedris nuværende rolle som offensiv?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Og det er et kæmpe problem da vi på trods af løbestærke spillere på midten stadig har enorme defensive problemer (igen se stats smidt op herinde). Vi lukker mange mål ind og vi giver mange chancer væk.
Ikke at jeg ikke har været inde på det, men nu nævner du igen at Barca´s mangler er at man lukker for mange mål ind og at man scorer nok. Jeg synes du skulle tage og kigge på de sidste ti sæsoner og så tage et gennemsnit, så vil du finde at man ligger meget omkring det antal i denne sæson, når vi snakke mål imod, men at der mangler 10-15 mål i den anden ende. Og her snakker vi et gennemsnit. Det er i år ikke det defensive vi falder på i følge statistikken, men målene og det offensive og så er jeg sådan set ligeglad med, som jeg skrev før, at man har scoret mere end rivalerne og har skabt flere chancer, da det er sådan Barca altid har spillet. Faktum er, at man i følge statistikken mangler 10-15 mål, men måske ligger på et statistik gennemsnit +/- et par stykker, når det kommer til mål imod.
Senest rettet af EasyBuddhist tirs maj 11, 2021 3:30 pm, rettet i alt 2 gange.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 11, 2021 2:54 pm
Det er underligt at du ikke tror på pedri men derimod på Puig. Pedri har som sagt spillet offensivt regelmæssigt på et højere niveau end Puig har gjort og han har leveret bedre stats (hvad mener du med målfarlighed?). Han er også en del yngre.
Eller jo, det skal han blive, men jeg tror ikke, han bliver så god at han bære så offensiv en rolle, som han har gjort i denne sæson.
Hvad mener du med det her? Ser du pedris nuværende rolle som offensiv?
Det er ikke så underligt, for jeg tror skam meget på Pedri. Som jeg skrev før, så er han et scoop af dimensioner. Han spiller bare for langt fremme på banen i forhold til at spille for Barca. Jeg så 4-5 kampe + en masse uddrag af hans tid i Las Palmas og der var billedet det samme, selvom jeg godt kunne se, han havde noget helt specielt i forhold til positionering, pres- og pasningsspil. Jeg var meget spændt på at se ham i aktion og jeg ser ham stadigvæk, som en storspiller i svøb. Bare ikke i offensiven. Du kan ikke, som jeg før har været inde på, bruge stats på Puig og Pedri til noget som helst. Pedri har mange flere minutter fra start og derfor giver de et helt andet billede, når vi snakker de defensive outputs. Rollerne er forskellige og Puigs stats er tilmed så fragmenteret og sammenstykket af så få og forskellig artet data, at det ikke giver mening. Offensivt giver Puig noget helt andet og det er det, der er det interessante i denne sammenhæng. Specielt når man snakker om at skulle ind og ændre kampene. Og lad os nu ikke glemme at jeg i første omgang heller ikke ser Puig som starter. Jeg havde håbet at var ved at være der nu, men Koeman har intet godt gjort for hans udvikling. Det mindste, man kunne have forventet, var at man nu stod med et væsentligt og stærkt alternativ til startelleveren. Både niveaumæssigt, men i særdeleshed taktisk. Lige nu har man intet. Hverken Pjanic, Ilaix eller Puig. Koeman er tvunget til at bruge de samme midler om og om igen pga egen inkompetence.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

At du fuldstændig kan udelukke en 18 årig spillers offensive potentiale på baggrund af en sæson hvor han hovedsageligt er blevet brugt i en rolle han aldrig har spillet før virker imo for voldsomt. I forlængelse af dette så ser jeg hans rolle markant anderledes end dig. De Jong er muligvis for offensiv qua han skal fylde feltet når Messi går dybt men pedris rolle er hovedsageligt forbundet med bussi. Han har ikke det store offensive ansvar hvilket er ærgerligt da jeg er overbevist om at han kan vise meget mere. Og vi har desuden stats fra før begge begyndte at spille for førsteholdet som viser dette. Pedri han leveret mindst ligeså godt offensivt som puig.

Men der køres i ring. De samme ting er blevet skrevet utallige gange.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster