La Liga 2015/2016

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Brombi »

Jeg husker ret tydeligt da Pep blev ansat, at spillerne blev sat til at stemme på de nye kaptajner til det nye hold. Tror de stemmer om sådan noget hvert år.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af ladislau »

De stemmer, når en anfører forlader holdet.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Skydefinten »

Douglas.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af A$AP »

Betis are the first team to promote to the Liga #fcblvie A second team will promote directly, third team after 4-team play-off
Fedt at de er rykket op, hader bare når vi skal spille ude mod Betis, men de hører til i den bedste liga.

kklaus
Indlæg: 9726
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af kklaus »

La Liga 2015/2016 starter helgen 15.-16. august. Ikke bestemt når terminlisten kommer. Antageligvis medio juli. #cmore
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Brombi »

Ved ikke lige hvor jeg skal poste det her, men her er mine umiddelbare tanker om truppen til næste sæson, især hvis vi får Pogba:


Udlejes: Halilovic, Munir, Adama (måske nogle af de unge spændende: Palencia, Kaptoum, Campins?, Grimaldo)

Sælges med bb-option: Sandro, Joan Ramon, Sergio Roberto,

Hentes op fra b-holdet og kan bruges lidt ligesom de unge i denne sæson: Samper (måske: Sergi Palencia, Kaptoum)


Vi har ikke haft det store held med at leje vores spillere ud, men ofte har det været pga skader (Tello, Cuenca, Bojan), ellers har det været spillere vi ikke rigtig har vidst hvad vi skulle gøre ved, og som vi burde have solgt (Song, Afellay, Hleb). Men Halilovic, Munir og Adama er stadig meget unge og kan nå at udvikle sig meget. Vi skal bare finde den rigtige klub/træner.




Målmandssituationen

Dækker ordet perfekt pladsen godt nok? Vi er godt nok heldige på denne position.



Forsvarssituationen

Lige umiddelbart ser jeg kun et problem: højrebacken, hvor Alves' exit nok snart bliver en kendsgerning. Aleix Vidal er købt og skal nok spille på den plads. Montoya kommer til at agere som reserve for Aleix. Det bliver en kæmpe svækkelse, men det nytter ikke noget at græde snot over det nu. Det kunne have været spændende med Bellerin, men jeg har faktisk ikke set ham spille så meget, så jeg ved ikke om det ville have været bedre. Han er vist også stadig meget ung. Douglas skal blive, han giver tydeligvis held. Og så er ham og Neymar vist gode venner, og det er vigtigt at de tre forreste er i godt humør. Måske ham den unge Palencia have nogle kampe, men han minder lidt for meget om Montoya.

Ellers har vi en af verdenens nok bedste centerbacks og det samme gælder venstrebacken. Pique har haft en næsten fejlfri sæson, hvor han har vist niveau der har været Puyol værdig, og Jordi Alba har været en af de vitale årsager til at Neymar har haft det så godt/let på venstre langside. Adriano er stadig god nok, og det samme med Mathiu. Mascherano har også gjort det fantastisk på forsvarspositionen, og med en Vermaelen i form (og en Enrique som kan presse det bedste ud af ham), kan det virkelig blive godt. Han er en leder, naturlig CB, rutineret og når i form er han verdensklasse. Jeg synes ikke at Mathiu skal bruges som CB længere. Pladserne burde som udgangspunkt være for: Pique, Mascherano, Vermaelen og Bartra.



Midtbanesituationen

Samper skal efter min mening op på A-holdet næste sæson, og han skal agere reserve for Busquets. Han spiller allerede vildt rutineret, og grunden til det ikke sprudlede så meget på B-holdet var uden tvivl pga holdkammeraterne. Det eneste umiddelbare minus ved Samper er hans fysik og hurtighed. Han er langsom og ikke specielt stærk, og jeg er bange for at det kommer til at ødelægge hans chancer. Men han har uden tvivl blikket for spillet og kan efter min mening godt spille på Xavi's plads. Det kunne være vildt fedt med ham på A-holdet og se ham i en række kampe.

Hvis Pogba hentes betyder det nok at Roberto må sælges. Pogba skal bruges på Rakitic nuværende plads, og med den rolle. Som jeg har set det i denne sæson, har han ageret som en hybrid mellem Xavi og Busquets. Rakitic skal bruges på Xavi's nuværende plads. Rafinha skal bruges som Iniestas reserve.



Angrebssituationen
122, jeg kunne have skrevet dette alene, men det ville være unfair over for Pedro. Han er undervurderet og jeg er sikker på at han er vital for at trekløveren fungerer. Vi har en reserve, som bare for nogle sæsoner siden var altafgørende (2011 laliga og champions league), en som kender klubben ud og ind, loyal og en rigtig arbejdshest. Derudover har Alba og Alves helt klart også gjort det lettere oppe foran. Det kunne være fedt hvis de tre forreste efter denne sæson har erkendt, at et rotationsprincip i den første halvdel af sæsonen faktisk er rigtig godt for formen, og at de dermed også er villige til at indgå i et.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Visca El Barca »

[iMost Champions Leagues (since 1992/1993): Barcelona 4 - AC Milan 3 - Real Madrid 3 - Bayern Munich 2 - Man United 2 [via @xsalaimartin]][/i]
Vi ligger på delt førsteplads, med Milan og Real. Der skal stå 4 ved Real, ikke 3.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

kklaus
Indlæg: 9726
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af kklaus »

Kamptidspunkter La Liga 15/16: Fredag 21, lørdag 16, 18.15, 20.15 og 22(.15), søndag 12, 16.30, 18.30 og 20.30, sant mandag 21 (AS). #cmore
18.15 og 20.15 lørdag pga ønske fra britiske TV-kanaler. De tre siste søndagskampene er flyttet for å få avsluttet hakket tidligere. #cmore
Ellers vil det, som vanlig, være annerledes i august. Da vil det være kamper lørdag, søndag og mandag klokken 19, 21 og 23 pga varme. #cmore
Slut med at misse første kvarter i tv pga. PL-bold.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af zqa »

De der kl 23 kampe er så weird. At spille over midtnat. Det fuckede med min hjerne sidst.
#jesuisSheep

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1197 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af FCBSOCI »

Billede

Her ser I en EU godkendt bil pr. 6. juni 2015. Uden et BARCA halstørklæde i bagruden er bilen DYBT ULOVLIG. Husk at sige det til jeres venner!

Det bliver spændende om vi kan genvinde mesterskabet. Det er stærkt, at vi har forlænget med Pedro og Alves. Nu mangler vi bare en erstatning for Xavi (og snart Iniesta). Pogba? Ham er vi mange der gerne ser som Barca spiller i mange år frem. Kan MSN fortsætte deres fantastiske samarbejde og undgå skader, ser det fornuftigt ud, som man ville sige i Jylland. Synes dog at Real Madrids midtbane ser lidt stærkere og mere dynamisk ud end vores, når de har Kloos, James, Modric og Isco klar.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af emo »

Jeg har en tonet bagrude...
Allez...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Bager »

Brombi skrev:Ved ikke lige hvor jeg skal poste det her, men her er mine umiddelbare tanker om truppen til næste sæson, især hvis vi får Pogba:


Udlejes: Halilovic, Munir, Adama (måske nogle af de unge spændende: Palencia, Kaptoum, Campins?, Grimaldo)

Sælges med bb-option: Sandro, Joan Ramon, Sergio Roberto,

Hentes op fra b-holdet og kan bruges lidt ligesom de unge i denne sæson: Samper (måske: Sergi Palencia, Kaptoum)


Vi har ikke haft det store held med at leje vores spillere ud, men ofte har det været pga skader (Tello, Cuenca, Bojan), ellers har det været spillere vi ikke rigtig har vidst hvad vi skulle gøre ved, og som vi burde have solgt (Song, Afellay, Hleb). Men Halilovic, Munir og Adama er stadig meget unge og kan nå at udvikle sig meget. Vi skal bare finde den rigtige klub/træner.




Målmandssituationen

Dækker ordet perfekt pladsen godt nok? Vi er godt nok heldige på denne position.



Forsvarssituationen

Lige umiddelbart ser jeg kun et problem: højrebacken, hvor Alves' exit nok snart bliver en kendsgerning. Aleix Vidal er købt og skal nok spille på den plads. Montoya kommer til at agere som reserve for Aleix. Det bliver en kæmpe svækkelse, men det nytter ikke noget at græde snot over det nu. Det kunne have været spændende med Bellerin, men jeg har faktisk ikke set ham spille så meget, så jeg ved ikke om det ville have været bedre. Han er vist også stadig meget ung. Douglas skal blive, han giver tydeligvis held. Og så er ham og Neymar vist gode venner, og det er vigtigt at de tre forreste er i godt humør. Måske ham den unge Palencia have nogle kampe, men han minder lidt for meget om Montoya.

Ellers har vi en af verdenens nok bedste centerbacks og det samme gælder venstrebacken. Pique har haft en næsten fejlfri sæson, hvor han har vist niveau der har været Puyol værdig, og Jordi Alba har været en af de vitale årsager til at Neymar har haft det så godt/let på venstre langside. Adriano er stadig god nok, og det samme med Mathiu. Mascherano har også gjort det fantastisk på forsvarspositionen, og med en Vermaelen i form (og en Enrique som kan presse det bedste ud af ham), kan det virkelig blive godt. Han er en leder, naturlig CB, rutineret og når i form er han verdensklasse. Jeg synes ikke at Mathiu skal bruges som CB længere. Pladserne burde som udgangspunkt være for: Pique, Mascherano, Vermaelen og Bartra.



Midtbanesituationen

Samper skal efter min mening op på A-holdet næste sæson, og han skal agere reserve for Busquets. Han spiller allerede vildt rutineret, og grunden til det ikke sprudlede så meget på B-holdet var uden tvivl pga holdkammeraterne. Det eneste umiddelbare minus ved Samper er hans fysik og hurtighed. Han er langsom og ikke specielt stærk, og jeg er bange for at det kommer til at ødelægge hans chancer. Men han har uden tvivl blikket for spillet og kan efter min mening godt spille på Xavi's plads. Det kunne være vildt fedt med ham på A-holdet og se ham i en række kampe.

Hvis Pogba hentes betyder det nok at Roberto må sælges. Pogba skal bruges på Rakitic nuværende plads, og med den rolle. Som jeg har set det i denne sæson, har han ageret som en hybrid mellem Xavi og Busquets. Rakitic skal bruges på Xavi's nuværende plads. Rafinha skal bruges som Iniestas reserve.



Angrebssituationen
122, jeg kunne have skrevet dette alene, men det ville være unfair over for Pedro. Han er undervurderet og jeg er sikker på at han er vital for at trekløveren fungerer. Vi har en reserve, som bare for nogle sæsoner siden var altafgørende (2011 laliga og champions league), en som kender klubben ud og ind, loyal og en rigtig arbejdshest. Derudover har Alba og Alves helt klart også gjort det lettere oppe foran. Det kunne være fedt hvis de tre forreste efter denne sæson har erkendt, at et rotationsprincip i den første halvdel af sæsonen faktisk er rigtig godt for formen, og at de dermed også er villige til at indgå i et.
Så vil jeg da give mit besyv med. Bartomeu er lige gået af, og det ser ud til at der ikke kommer nyt på denne front før efter valget. Mine tanker:

Træner
Lucho skal og ser ud til at blive. fremragende. Intet nyt der.

Målmand
Bør være uændret. Hvis Masip ønsker at forlade os, så skal vi have en ny tredjemålmand. Gerne fra egne rækker.

Forsvaret
Jeg mener vi bør sælge Douglas, da han ikke har niveauet, og udleje Montoya, da man ikke ser ud til at satse på ham, og han selv gerne vil videre. Alves bliver efter lang tids tovtrækning. Dette er en kæmpe gevinst. Hertil har vi lige fået Aleix Vidal, som først er spilleberettiget pr 1/1-16. Adriano kan agere backup for Alves. I centerforsvaret "får" vi Vermalen, mens vi har Masch, Bartra og Piqué. På venstre back har vi Alba og som backup mener jeg vi bør satse på Mathieu, som også kan spille i centerforsvaret.

Midtbanen
På den defensive midtbane har vi Busquets, og så synes jeg man bør rykke Samper op som backup. Hertil kan Rakitic og Masch tillige anvendes. På den offensive midtbane forlader Xavi os. Selvom han ikke har spillet en hovedrolle i år, så vil vi kunne mærke det. Jeg mener derfor, at vi måske mangler en spiller her, men da vi har en transferforbud, kan vi ikke gøre så meget. Jeg synes derfor man bør holde fast i Roberto, mens man samtidig har Rakitic, Iniesta og Rafinha.

Angreb
I angrebet har vi MSN, mens vi lige har forlænget med Pedro. Jeg synes man bør udleje Munir, mens Sandro bør være backup til Suarez på toppen. Så synes jeg man bør rykke Adama op som backup på højre kant.

Øvrigt
Man bør, efter min mening, sælge Song, Bojan, Tello og Afellay. Deulefou har skuffet i Sevilla, og hvis man kan sælge ham, er det nok smartest for alle parter. Grimaldo synes jeg man bør udleje. Der er ikke plads til ham på førsteholdet i øjeblikket.

Vintervinduet
Som nævnt kommer Vidal med. Ved denne lejlighed bør man enten udleje Bartra, rykke Mathieu ind i centersvaret og rykke Adriano over som backup for Alba eller sælge Adriano. Det kommer an på hvem af disse får mindst tur i den. Så mener jeg, man bør hente en kvalitetesspiller til den offensive midtbane. Gundogan, Kovacic, Veratti er blevet nævnt. Meget tyder dog på at dette bliver Pogba, hvilket jeg tror bliver en succes for os.

Opstilling
-----------------------Bravo/Ter Stegen/Masip---------------------
Alves/Adriano(/Vidal)---Piqué/Vermalen---Masch/Bartra---Alba/Mathieu
---------------------------Busquets/Samper-----------------------
----------------Rakitic/Rafinha-----Iniesta(/Pogba)/Roberto-----------
-Messi/Adama----------------------------------------Neymar/Pedro-
-------------------------Suarez/Sandro---------------------------
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Brombi »

Hvis Pogba ender i real bliver han deres nye Zidan.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Hvis Pogba ender i real bliver han deres nye Zidan.
Zidan eller Zidane? Zidane var ikke udpræget succes i Real, synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Hvis Pogba ender i real bliver han deres nye Zidan.
Zidan eller Zidane? Zidane var ikke udpræget succes i Real, synes jeg.
Det var Zidan i Real nu heller ik.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster