FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Kubala skrev:
michaelk94 skrev:
Kubala skrev:Og igen, hvis det skulle være sandt, så er det forkasteligt, men det er altså ikke det samme som Mourinhos situation. Det er en episode, som opstår imellem to spillere, og hvem siger ikke at Arbeloa var ligeså impliceret. Det kan være, at han havde sagt noget til Messi, og Messi først fik responderet i parkeringskælderen. Arbeloa er jo ikke ligefrem den mest sympatiske fyr ( bare kig på hans ageren på banen og hans ufine tricks), så jeg tvivler stærkt på, at han ikke også har sagt nogle grove ting til Messi. Come on, jeg vidste at du ville fordreje og forvrænge denne sag over mod jeres kære træner og spillere, og så søge noget empati, men det har jeg desværre ikke, som jeg sagde, hvis det er sandt, så er det dybt beklageligt og hører ikke hjemme i Barca, men det kan umuligt bemyndige Mourinho at agere ligeledes.
Arbeloa har sikkert været super irriterende på banen, derfor kan det aldrig forsvares at tage konflikten op i parkeringskælderen jo mindre du hedder Joey Barton.
Helt ærligt, det er jo overdrevet, hvis vi skal begynde på dette igen( Joey Bartons sammenligninger og jeg ved ikke hvad, da Barton selv opsøger sådan noget og altid starter konflikter, samt at det er aldrig er verbalt med Barton, men fysisk). Det hører ingen steder henne, men igen, du så jo at Arbeloa på et tidspunkt i kampen( Alonso også sige noget til Messi og han også klappede Messi på kinden) klappede Messi på kinden, og sagde noget efterfølgende, samt at han hele tiden provokerede og lavede små frispark på manden. Det er to spillere og ikke en træner og en dommer, eller en træner+stab( Episoden med journalisten), som sviner nogen til. Og sådan kan finde stede uden for banen eller på banen, når der er følelser på spil, som jeg skrev. Det kan aldrig retfærdiggøres og er dybt beklageligt, men igen, hvordan kan det legitimere Mourinho at agere sådan, Michael?
Men hvornår legitimerer jeg Mourinho at agere sådan?

Desuden ingen sammenligning med Joey Barton, men blot at man mere ville forvente det af en type som ham frem for Messi.

Messi har uden tvivl også provokeret, som kommentatorerne også sagde, så at han får et lille uskyldigt klap på kinden er vel bare sydlandsk stil?
Der bliver begået mange små frispark, men det må en spiller jo som Messi vænne sig til og lade vær med at provokere sig af, for i sidste ende er det jo ham der reagere forkert ved at tage konflikten udenfor banen.

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Jeres ledelse kaldte ellers Alves for et æsel med briller...

En moralprædiken fra folk som støtter jeres institution klinger ærlig talt hult.
Næh, men nu bliver der jo snakket meget om moral herinde i forhold til Real Madrid, derfor kan man jo godt kritisere sine egne spillere, når de selv går i fælden.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Interessant at se hvordan de forskellige spillere tackler modgang. Ronaldo bliver arrogant, nedladende og fornærmet, mens Messi fremstår aggressiv.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Quaresma skrev:Interessant at se hvordan de forskellige spillere tackler modgang. Ronaldo bliver arrogant, nedladende og fornærmet, mens Messi fremstår aggressiv.
Interessant. Hvad er bedst?

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

michaelk94 skrev:
Quaresma skrev:Interessant at se hvordan de forskellige spillere tackler modgang. Ronaldo bliver arrogant, nedladende og fornærmet, mens Messi fremstår aggressiv.
Interessant. Hvad er bedst?
Dunno - hver mand sin smag.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

michaelk94 skrev:Arbeloa er et svin, uden tvivl. Jeg er heller ikke specielt vild med ham, men det er jo Messi's handling som er forkert, så er det ligemeget om det er Varene, Mourinho eller Arbeloa.

Det forkerte er, at gå ned i en parkeringskælder og svine til. Det gør det unfair på sin vis, fordi det der sker på banen, skal blive på banen. Derfor var det også forkert af Mourinho at han ikke svinede dommeren til i kampen (hvilket stadig er forkert), men gjorde det i parkeringskælderen. Lidt det samme med Messi, mens jeg stadig medgiver, at det er "mere" forkert at gøre det som træner mod en dommer.
Igen, jeg er ligeglad med Mourinho-episoden. Det er ikke den vi diskuterer.

Og igen; så længe det er en eksklusiv Punto Pelota historie, vil jeg hellere koncentrere mig om at læse Pixi bøger.

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hold kæft, jeg holder her med at diskutere sagen yderligere, når du kalder det for et lille uskyldig klap på kinden, og jeg skal komme efter dig, så ender vi igen i grøften med diskussionen. Jeg har heller ikke sagt, at det Messi har foretaget sig ikke er beklageligt, men jeg vidste at du havde en agenda bag artiklen, når du skrev sådan. Og deraf kom Mourinho inde i billedet, men Mourinho er selvfølgelig irrelevant her.
Senest rettet af Kubala tors jan 31, 2013 2:13 pm, rettet i alt 1 gang.

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Quaresma skrev:
michaelk94 skrev:
Quaresma skrev:Interessant at se hvordan de forskellige spillere tackler modgang. Ronaldo bliver arrogant, nedladende og fornærmet, mens Messi fremstår aggressiv.
Interessant. Hvad er bedst?
Dunno - hver mand sin smag.
Tja, jeg ville nok foretrække Messi's, man skal bare styre det. Det plejer Messi også sagtens at kunne og derfor synes jeg også han er bedre til at tackle modgang kontra Cristiano.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

michaelk94 skrev:
Quaresma skrev:
michaelk94 skrev:
Quaresma skrev:Interessant at se hvordan de forskellige spillere tackler modgang. Ronaldo bliver arrogant, nedladende og fornærmet, mens Messi fremstår aggressiv.
Interessant. Hvad er bedst?
Dunno - hver mand sin smag.
Tja, jeg ville nok foretrække Messi's, man skal bare styre det. Det plejer Messi også sagtens at kunne og derfor synes jeg også han er bedre til at tackle modgang kontra Cristiano.
Maybe. Det ville i hvert fald være herligt (og umenneskeligt), hvis de begge lagde adfærdsmønstrene fra sig.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

... bagatel, hvis det skulle være sket. At gå forbi en medspiller og lige smide ham en lille "sviner", fremfor at råbe, gestikulere og slå.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:... bagatel, hvis det skulle være sket. At gå forbi en medspiller og lige smide ham en lille "sviner", fremfor at råbe, gestikulere og slå.
Det er lige netop en naturlig reaktion. Og ydermere en bagatel, når det blot er ord som udveksles. Han har jo ikke sparket Arbeloa eller angrebet hans kæreste verbalt. Læg dertil at vi på ingen måde kan være sikker på det overhovedet er sket!
Forumlegende

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Netop. Jeg er sikker på at ord af denne kaliber bliver udvekslet inde på banen under en kamp, og ord der nok er værre end det Messi skulle have brugt. Det er klart at når man bliver irriteret eller sparket ned at man sender en "røvhul, spasser, idiot, klaphat..." afsted til en modspiller. At man så også siger det efter kampen til en modspiller man synes er gået til den ekstra hårdt (skyldes nok den der kind-klap episode) er virkelig intet at alarmere noget eller nogen for.
Allez...

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:
emo skrev:... bagatel, hvis det skulle være sket. At gå forbi en medspiller og lige smide ham en lille "sviner", fremfor at råbe, gestikulere og slå.
Det er lige netop en naturlig reaktion. Og ydermere en bagatel, når det blot er ord som udveksles. Han har jo ikke sparket Arbeloa eller angrebet hans kæreste verbalt. Læg dertil at vi på ingen måde kan være sikker på det overhovedet er sket!
Det er vel også en bagatel at råbe af dommeren. Det gør næsten alle trænere, men forskellen er jo at tage den i parkeringskælderen udenfor banen. Ligeså forkert er det af Messi, som derimod skulle have taget konflikten på banen.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hvordan kan det være en bagatel at råbe efter nogen, så længe det ikke er i en kamp-situation ? Opfatter det at råbe som et verbalt-"angreb". Du kan ikke genkende at du efter en hygge- eller seriekamp lige har smidt en "spasser", til en modspiller på vej til omklædningsrummet, eller på vej ud til cyklerne ?
Allez...

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

emo skrev:Hvordan kan det være en bagatel at råbe efter nogen, så længe det ikke er i en kamp-situation ? Opfatter det at råbe som et verbalt-"angreb". Du kan ikke genkende at du efter en hygge- eller seriekamp lige har smidt en "spasser", til en modspiller på vej til omklædningsrummet, eller på vej ud til cyklerne ?
Jo bestemt. Kan stadig sagtens identificere mig med Messi i denne situation, men det forsvarer det jo ikke. Det er forkert.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster