FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5143
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Hvad handler det om?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kvoller skrev:
fre jan 07, 2022 9:20 pm
Hvad handler det om?
Det er et tweet Piqué har postet i forlængelse af ovestående, hvor et medie har udgivet et påstået dokument, der angiver spillernes lønninger. For at bevise at det er falske postulater, har han valgt at vise hans løn for december. Som vi alle ved :lol: så udbetaler Barca lønnen pr halve år og dermed viser han, hvad 50% af hans løn er i denne sæson. Om det er før eller efter skat, skal jeg lade være usagt, men under alle omstændigheder er det et pænt stykke fra de 28 mio euro, som har man postuleret.

I øvrigt har klubben også været ude og tage afstand fra dokumentet, som de kalder falsk.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Personligt kan jeg heller ikke få tallene til at passe. Piqué gik som den første langt ned i løn i sommers, således at Barca kunne registrere Depay, Agüero og Eric.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 1022
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Men var der ikke tale om en udskydelse af lønnen, så han fik sin fulde løn, når klubben kom til flere midler?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
fre jan 07, 2022 11:34 pm
Men var der ikke tale om en udskydelse af lønnen, så han fik sin fulde løn, når klubben kom til flere midler?
Nej, der var tale om at han fik dem over længere tid, så altså en forlængelse af kontrakten med lønnedgang, ligesom Busquets og Alba. Det er også planen med Roberto. Både Piqué og Busquets har begge været ude at sige, hvis klubben vil have det, så stopper de karrieren og dermed også forpligtigelsen til lønnen. Det er som sådan, en reel lønnedgang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5440
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 570 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Indtil nu er Gavi den spiller der har overrasket mig mest, og den spiller jeg bliver mest begejstret for at se spille lige pt.

Jeg synes at det er ultra fedt at se Ansu og Pedri men Gavi har altså noget helt specielt over sig.. det nærmer sig min begejstring for selveste Messi på samme tid i karrieren. Jeg købte min første Messi trøje i 2006, efter jeg havde savlet i over et år over ham, altså Messi, men da var har altså også 18, og Gavi er kun 17 endnu… så det kan være at jeg snart køber en Gavi trøje.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

SpillerSomMESSI skrev:
lør jan 08, 2022 6:07 pm
Jeg synes at det er ultra fedt at se Ansu og Pedri men Gavi har altså noget helt specielt over sig.. det nærmer sig min begejstring for selveste Messi på samme tid i karrieren. Jeg købte min første Messi trøje i 2006, efter jeg havde savlet i over et år over ham, altså Messi, men da var har altså også 18, og Gavi er kun 17 endnu… så det kan være at jeg snart køber en Gavi trøje.
Du er nødt til at købe den trøje. Det kan potentielt have altafgørende betydning for klubbens fremtid, jo!

nosslo15
Indlæg: 1022
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Og et par hagesmækker til savleriet. :grin:

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5440
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 570 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvad er status på Ansu?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
man jan 10, 2022 11:46 pm
Hvad er status på Ansu?
Han starter efter al sandsynlighed på onsdag.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1580
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Kan én med relativt få ord beskrive hvorfor vi er så hårdt ramt på lønbudgettet - kontra fx Real Madrid?

Som jeg forstår det er vores lønbudget (som er hæmsko ift. indskrivning) det 7-8’ende bedste i rækken.

Er det grundet omsætning? Så forstår jeg bare ikke hvordan Real ikke er lige så presset fx?
---------------------------------------
Barca is my religion!

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SantJordi »

Champione skrev:
ons jan 12, 2022 4:07 pm
Kan én med relativt få ord beskrive hvorfor vi er så hårdt ramt på lønbudgettet - kontra fx Real Madrid?

Som jeg forstår det er vores lønbudget (som er hæmsko ift. indskrivning) det 7-8’ende bedste i rækken.

Er det grundet omsætning? Så forstår jeg bare ikke hvordan Real ikke er lige så presset fx?
Større fald i indtægter (Camp Nou, museum etc. generer åbenbart mange indtægter)
Transferafskrivninger (som tæller med i lønbudgettet)
1/4-reglen (når vi er over, så må vi kun re-investere en fjerdel af de vi sparer).

Og sikkert et par andre grunde

nosslo15
Indlæg: 1022
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

:cool:
SpillerSomMESSI skrev:
lør jan 08, 2022 6:07 pm
Indtil nu er Gavi den spiller der har overrasket mig mest, og den spiller jeg bliver mest begejstret for at se spille lige pt.

Jeg synes at det er ultra fedt at se Ansu og Pedri men Gavi har altså noget helt specielt over sig.. det nærmer sig min begejstring for selveste Messi på samme tid i karrieren. Jeg købte min første Messi trøje i 2006, efter jeg havde savlet i over et år over ham, altså Messi, men da var har altså også 18, og Gavi er kun 17 endnu… så det kan være at jeg snart køber en Gavi trøje.
Med hensyn til Barca trøjer i denne sæson, så bliver det sgu ikke til nogen ny, for det har man ikke råd til på en kontanthjælp - meeen så må jeg jo bruge en af de gamle, jeg har i forvejen, jeg tror sgu jeg tager min ALVEZ trøje på til aftenens classico. :cool:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster