FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

A$AP skrev:
fre okt 01, 2021 5:40 pm
Håber de kan finde en, som Jordi Cruyff kan lide.
Hvorfor?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 5:27 pm
Dytrax skrev:
fre okt 01, 2021 4:34 pm
🔵 Barça believe that the team suffers a lot physically against European teams and that this weighs on the results.

🔴 Barça want to create the position of Director of High Performance who will supervise that the team has top physical preparation.

[Mundo Deportivo]
På høje tid. Har sagt mange gange, at holdets fysiske form er en joke
Altså hvis Barca skal spille på fysik, så nytter det ikke noget at have svæklinge på holdet: Pedri, Puig, Dest, Garcia osv.

Vi bliver simpelthen nød til at spille på nogle andre ting end fysik, hurtighed f.eks. Det var det, som gav Peps hold succes: at de var teknisk overlegne og enormt hurtige på bolden og dermed også andenboldene, som man opfangede meget hurtigere end modstanderne.

Ellers skal man fremover fremelske nogle andre spillertyper.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
fre okt 01, 2021 7:40 pm
EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 5:27 pm
Dytrax skrev:
fre okt 01, 2021 4:34 pm
🔵 Barça believe that the team suffers a lot physically against European teams and that this weighs on the results.

🔴 Barça want to create the position of Director of High Performance who will supervise that the team has top physical preparation.

[Mundo Deportivo]
På høje tid. Har sagt mange gange, at holdets fysiske form er en joke
Altså hvis Barca skal spille på fysik, så nytter det ikke noget at have svæklinge på holdet: Pedri, Puig, Dest, Garcia osv.

Vi bliver simpelthen nød til at spille på nogle andre ting end fysik, hurtighed f.eks. Det var det, som gav Peps hold succes: at de var teknisk overlegne og enormt hurtige på bolden og dermed også andenboldene, som man opfangede meget hurtigere end modstanderne.

Ellers skal man fremover fremelske nogle andre spillertyper.
Nå, du mener den Pep, som revolutionerede den måde man trænede på i Barca? Den Pep, der revolutionerede kostpolitikken i klubben? Den Pep, hvor hele holdet kunne løbe nonstop kamp efter kamp? Den Pep, der havde nogle af de hurtigste spillere i verden på sit hold? Den Pep, hvis nuværende hold ligger i top i de fleste løbekategorier i PL? Den Pep, der måtte sande, at man var nødt til at have nogle fysiske præferencer i forsvaret, når man spiller i PL?

At have fokus på fysisk, er ikke ensbetydende med, man skal have en overdrevet fysisk tilgang til spillet. Det betyder at der er en række minimumskrav, der skal være opfyldt, hvis man vil være med på topniveau, ligesom der er i alt andet eliteidræt. Gennem de seneste 10 år har rammerne for fysiskoptimering bevæget sig rigtig meget. Barca har stået fuldstændigt stille på det område, eller måske endda bevæget sig den forkerte vej. Selvom Koeman har formået at optimere en smule, så er man stadig milevidt efter de klubber, man gerne vil sammenligne sig med.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 8:11 pm
nosslo15 skrev:
fre okt 01, 2021 7:40 pm
EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 5:27 pm
Dytrax skrev:
fre okt 01, 2021 4:34 pm
🔵 Barça believe that the team suffers a lot physically against European teams and that this weighs on the results.

🔴 Barça want to create the position of Director of High Performance who will supervise that the team has top physical preparation.

[Mundo Deportivo]
På høje tid. Har sagt mange gange, at holdets fysiske form er en joke
Altså hvis Barca skal spille på fysik, så nytter det ikke noget at have svæklinge på holdet: Pedri, Puig, Dest, Garcia osv.

Vi bliver simpelthen nød til at spille på nogle andre ting end fysik, hurtighed f.eks. Det var det, som gav Peps hold succes: at de var teknisk overlegne og enormt hurtige på bolden og dermed også andenboldene, som man opfangede meget hurtigere end modstanderne.

Ellers skal man fremover fremelske nogle andre spillertyper.
Nå, du mener den Pep, som revolutionerede den måde man trænede på i Barca? Den Pep, der revolutionerede kostpolitikken i klubben? Den Pep, hvor hele holdet kunne løbe nonstop kamp efter kamp? Den Pep, der havde nogle af de hurtigste spillere i verden på sit hold? Den Pep, hvis nuværende hold ligger i top i de fleste løbekategorier i PL? Den Pep, der måtte sande, at man var nødt til at have nogle fysiske præferencer i forsvaret, når man spiller i PL?

At have fokus på fysisk, er ikke ensbetydende med, man skal have en overdrevet fysisk tilgang til spillet. Det betyder at der er en række minimumskrav, der skal være opfyldt, hvis man vil være med på topniveau, ligesom der er i alt andet eliteidræt. Gennem de seneste 10 år har rammerne for fysiskoptimering bevæget sig rigtig meget. Barca har stået fuldstændigt stille på det område, eller måske endda bevæget sig den forkerte vej. Selvom Koeman har formået at optimere en smule, så er man stadig milevidt efter de klubber, man gerne vil sammenligne sig med.
Ja som jeg skriver, så er man nødt til at fokusere på teknik og fart og dermed også fart i opfattelse af spillet. Hvis man skal nå dette er det selvsagt, at spillerne bliver nødt til at være i top kondi. Som vi sagde engang.

Og så skal man selvfølgelig også forstå, at det er lige så vigtigt at løbe i starten som i slutningen af kampen.

Men i øvrigt, så var der stor forskel på, hvor meget hver enkelt spiller løb under Pep, som der også er det nu. Pedri og Alves skilte sig som regel ud.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Laporta has found out that Barça train up to 4 hours less in a week than their rivals. The president is very upset and believes that this is the case since Luis Enrique left. [Cadena COPE]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen manden har også kun været præsident i nogle måneder efterhånden så forståeligt at han først fanger det nu. Med laportas tempo så er Koeman fyret engang i februar.

Jeebus hvor går det langsomt med laporta.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre okt 01, 2021 10:23 pm
Jamen manden har også kun været præsident i nogle måneder efterhånden så forståeligt at han først fanger det nu. Med laportas tempo så er Koeman fyret engang i februar.

Jeebus hvor går det langsomt med laporta.
Hesten, der får saddel på, ender med at få gnavesår inden Laporta skal ride afsted,

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er helt vildt. Jeg fatter stadig ikke at Koeman er træner til kampen i morgen. Men ok det tager tid at finde en træner når man ingen plan har og famler rundt blandt 58 navne.

Jeg var ikke den store font mand under valget. Det indrømmer jeg gerne. Men med ham havde vi i det mindste haft Xavi som træner nu…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre okt 01, 2021 10:23 pm
Jamen manden har også kun været præsident i nogle måneder efterhånden så forståeligt at han først fanger det nu. Med laportas tempo så er Koeman fyret engang i februar.

Jeebus hvor går det langsomt med laporta.
Ja, det er selvfølgelig præsidentens ansvar at der bliver trænet en tilstrækkelig mængde. Sig mig, hvad fanden i helvede laver Cruyff, Alemany, Planes og hvad de ellers hedder i den kæmpe horde af sportsdirektører, der er ansat? Det er utroligt, så inkompetent klubben er blevet ledet de sidste mange år. Det bekræfter mig kun i, at der er brug for en træner, der har det faglige på plads. Der er brug for en kulturel ændring i klubben.

Præsidenten kan sgu da ikke rende og holde øje med alle facetter af træner erhvervet. Setien øgede træningsmængden, da han kom til og Koeman gjorde det samme. Jeg tør ikke tænke på, hvordan det har set ud under Valverde.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SuperBarca »

Jeg sidder lidt med en følelse af at det her forum lynhurtigt tager alle rygter og blæser dem op til hele eller halve sandheder.

Jeg er lige så træt af situationen som alle jer andre. Det må I ikke misforstå. Men jeg synes ikke at det er helt fair at bebrejde Laporta for så meget.

Økonomi:
Laporta har overtaget en klub i elendig forfatning pga. astronomiske kontrakter og priser på lorte signings. Der tror jeg vi alle er enige om at det kun kan være den tidligere ledelse der skal bebrejdes. Ja det virkede måske til at han holdte os en smule for nar ved at sige at Messi nok skulle forlænge og det ikke ville være et problem etc. Men det er også et politisk spil og nogle ting kan man bare ikke fortælle "pøblen" af frygt for det kaos der opstår. Jeg tror på at Laporta oprigtigt troede og håbede på at det hele nok skulle falde på plads, men i sidste ende var det bare ikke muligt.

Træner:
Koeman har aldrig haft Laportas fulde tillid. Det blev jo klart allerede i sommers hvor han bad om betænkningstid. At han I sidste ende valgte at satse på Koeman vidner jo om at der både er økonomiske årsager og måske endda mangel på bedre alternativer. Af samme årsag får Koeman også lang snor for tiden. Vi er selvfølgelig nået til et punkt hvor tingene går så dårligt at der skal gøres noget. Men hvor mange trænere er reelt set interesseret i at overtage holdet og komme til klubben i dens nuværende forfatning? Hvor mange trænere er interesseret i at være en "overgangsfigur" eller overtage et trænersæde hvor klubbens fans potentielt skriger på fyring efter de første 10 kampe? Jeg tror ikke at trænersædet "sælger sig selv" for tiden. Jeg synes uanset hvad at det er vigtigt at ledelsen tager sig den nødvendige betænkningstid og for truffet den rigtige beslutning. Det nytter ikke noget at Laporta fyrer Koeman direkte efter Benfica kampen, hvis han ikke har en aftale med en anden træner. Så hellere bruge et par kampe mere og få taget en grundig og velovervejet beslutning.

Ny træner:
Jeg ved ikke hvem der er den rette træner for os pt. Jeg ser gerne Xavi komme til klubben, men det nytter bare ikke så meget hvis han ikke får mindst 2 sæsoner (med potentielt elendige resultater) til at rette op på tingene. Hvis alle problemerne fortsætter og vi sidder om 6 måneder og skriger på hans fyreseddel, så synes jeg det vil være synd at give ham chancen nu.

Der kører så mange rygter for tiden og intet løber hurtigere end dårlige rygter. Så synes vi skal være påpasselige med hvilke rygter vi tror på. Journalisterne skriver jo så meget BS de bare hiver ud af røven og os fans er jo virkelig på krigsstien for tiden, så vi lapper det bare i os for at finde en syndebuk.

Klokken er blevet mange og det er måske bare ramblings of a madman. I det tilfælde må I bare lade dette opslag forsvinde ud i glemslen.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Økonomi:
Vi har ingen penge. Det er ikke kun pga Barto, men en forkvaklet kultur.
Byg den op. Det tager ikke engang lang tid. Vi omsætter stadig godt.

Træner:
Koeman havde autoritet, hvilket var sygt tiltrængt dengang, men som træner her i Barca er han den værste ever.
Han ved virkelig ikke hvad de skal gøre med bolden. Det er vel det værste man kan forestille sig fra en Barca træner.

Ny Træner:
Er sjældent enig med Piquenbauer, men byg et hold op om håb og fremtidige sejre, end hvad Messi og Iniesta lavede.
Før de vilde generationer vandt faktisk meget få titler. Fuck de titler. Vi spiller vores spil. Det er vores identitet.

Ledelse:
Det er svært at bygge op. At få den rigtige træner, at få ro til talenterne.
Laporta er basalt set populist. Han har chancen for at bygge op, men vil helst bruge pengene, købe en ny Ronaldinho, være en helt!
Hence our problems

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

The complete audit of the economic state of the club is set to be released on Wednesday.

The possibility of being owned by a corporation, not the club members is very close. [ElPeriodico]

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »



Man er jo ikke overrasket.. :roll:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Billede

The fucking pain..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Barça have scored 11 goals in 7 La Liga games this season. That is their worst goal-scoring output since 2003/04.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster