Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Journalisten skrev:
tors sep 23, 2021 8:31 am
A$AP skrev:
tors sep 23, 2021 12:14 am
Verdens bedste 9'er hjælper også lidt på det.
Interessant holdning. Jeg er ikke uenig, men er også godt klar over, at sådan et postulat får folk til at hive Lewan og Lukaku op ad hatten og bede dig æde dine ord.

Hvorfor synes du, at han er den bedste?
Måden han har båret Real Madrid på, efter salget af Ronaldo. Lewandowski er god og har været det i 10 år, men han spiller for Bayern i Bundesligaen. Det er blevet til et enkelt CL-trofæ, og en spiller som Haaland viser meget fint, at det Lewan gør, det kan han også. De ligger begge på 7 mål lige nu, men Haaland har bare 4 assists, overfor Lewandowskis 0.

Lukaku har forbedret sit spil markant henover de sidste 2-3 år, men der skal stadig nogle flere mål og trofæer til. Han er dog helt klart deroppe lige nu.

Fælles for de to, og alle andre 9'ere i dag, synes jeg bare, at udover målene bidrager ingen af dem med det Benzema gør. Og så spiller de på hold, hvor det heller ikke forventes/er nødvendigt for dem. Han har set Ronaldo blive solgt, Hazard har ikke været til nogen hjælp. Asensio og Isco har været så on/off. Vinicius har ikke kunne ramme havet fra en båd før i år, osv.. Mange, inklusiv mig selv har talt Real ude på grund af deres trup de sidste 2-3 år, men Benzema og hans uselviske tilgang til spillet, hans assists og hans villighed til at sætte sig selv til side for holdet, og at han så alligevel er så dominerende.. Hvis Benzema fortsætter i samme tempo, hvis Real får en nogenlunde succesfuld tur i CL, så bør han lige så meget som Lewandowski har været det, være en favorit til Balon D'or.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Jeg synes virkelig, at du rammer hovedet på sømmet i forhold til bidraget uden mål.

Lewandowski har jeg nærstuderet lidt både i CL og Bundesligaen denne sæson, og uden at vanære hans evner så har vi at gøre med en helt formidabel poacher og ikke så meget mere end det. Bevægelserne i feltet og afslutningerne er decideret verdensklasse.

Benzema er en smule under på det parameter, men hans omgang med bolden, overblik, spil med ryggen til målet og generelle andel i det offensive spil er milevidt foran polakken, Lukaku og andre angribere. Jeg synes faktisk, at Jonas Wind minder meget om ham som type.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Benz har alle dage været en rigtig god fodboldspiller, mere en 10'er end en 9'er.

Men men men... Tror dem der læser med på medisteren ved at han er blevet bandet langt væk sæson efter sæson.. både før og efter Ronaldo. Han scorer ikke nok mål har været mottoet derinde i alle sæsoner på nær 2 sæsoner. Og de 2 sæsoner scorede han heller ikke i nærheden af hverken Lewan, Messi, Ronaldo etc.

Lige nu i denne sæson er han flyvende.. men sådan er han startet før - for at falde fuldstændig igennem i ca. 1/3 af sæsonen, og derefter komme på middel niveau igen.

Derfor er der mange madridistas der har skreget om at han skulle sælges - sæson efter sæson.

Så jeg synes i sætter han lige lovligt højt i forhold til det han har bedrevet indtil nu... denne sæson starter han som lyn og torden, men lad os lige vende ham igen til februar.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Der synes jeg, at du rammer lidt skævt.

Det er korrekt, at han er blevet bandet langt væk i alle sæsonerne under Ronaldo, men fra det sekund, portugiseren smuttede, tog han taktstokken i eget hånd, og herefter har niveauet været tårnhøjt.

Selv i de perioder - primært sidste sæson - hvor holdet sejlede rundt, var han den eneste, der holdt niveau og nærmest alene tog sejre hjem til holdet.

I forhold til målscoringen er der også en væsentlig ting, og det er straffespark. Dem har han kun i Ramos' fravær taget, og nu er han så førsteskytte. Det betyder jo, at han har mangler en fem til ti mål på de store, som du nævner, hver sæson.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Journalisten skrev:
tors sep 23, 2021 2:44 pm
Der synes jeg, at du rammer lidt skævt.

Det er korrekt, at han er blevet bandet langt væk i alle sæsonerne under Ronaldo, men fra det sekund, portugiseren smuttede, tog han taktstokken i eget hånd, og herefter har niveauet været tårnhøjt.

Selv i de perioder - primært sidste sæson - hvor holdet sejlede rundt, var han den eneste, der holdt niveau og nærmest alene tog sejre hjem til holdet.

I forhold til målscoringen er der også en væsentlig ting, og det er straffespark. Dem har han kun i Ramos' fravær taget, og nu er han så førsteskytte. Det betyder jo, at han har mangler en fem til ti mål på de store, som du nævner, hver sæson.
Nej det er dig der rammer skævt. Jeg har læst med på medisteren mange år. Han er blevet bandet langt væk hver sæson - også, og måske især efter Ronaldos exit da de scorede alt for få mål. Mange troede at Benz kunne steppe op men det har han bare ikke gjort.

Han har i hver sæson har en mindre periode hvor han scorede mål, men så kom tørken.. sådan har det været hver sæson, også sidste sæson.

Det er jo alm. viden - der er jo stats på sådan noget.

23 2020/2021
21 2019/2020
21 2018/2019

Der er mål stats på niveau med Moreno og aspas.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Igen, så er det alt for misvisende kun at dømme Benzema ud fra mål. Han bidrager i det opbyggende spil og med hans assists, som ingen anden 9'er i verden gør. Efter salget af Ronaldo kunne Real sagtens have set ud som Barca lige nu, eller som Juve sidste år. Specielt efter, at man solgte deres anfører og i det også deres to bedste forsvarsspillere. De er lige så skadesplaget som os, og Benzema har også selv været ramt de sidste par sæsoner, men han er, og har været den ledende årsag til, at de stadig har været så godt med. En CL-semifinale sidste år, og nu er han startet bedre end nogen anden spiller i verden, i denne sæson.

At bande af en spiller efter dårlige kampe er en ting, men jeg tror ikke, at der findes en Real fan der ville sælge Benzema for noget som helst lige nu, eller det sidste års tid for den sags skyld.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

A$AP skrev:
tors sep 23, 2021 4:58 pm
Igen, så er det alt for misvisende kun at dømme Benzema ud fra mål. Han bidrager i det opbyggende spil og med hans assists, som ingen anden 9'er i verden gør. Efter salget af Ronaldo kunne Real sagtens have set ud som Barca lige nu, eller som Juve sidste år. Specielt efter, at man solgte deres anfører og i det også deres to bedste forsvarsspillere. De er lige så skadesplaget som os, og Benzema har også selv været ramt de sidste par sæsoner, men han er, og har været den ledende årsag til, at de stadig har været så godt med. En CL-semifinale sidste år, og nu er han startet bedre end nogen anden spiller i verden, i denne sæson.

At bande af en spiller efter dårlige kampe er en ting, men jeg tror ikke, at der findes en Real fan der ville sælge Benzema for noget som helst lige nu, eller det sidste års tid for den sags skyld.
Jeg er helt enig med dig. Han har netop steppet op og præsteret trods holdets forfald de seneste par år.

Derudover er det også decideret løgn, at han er ønsket væk og har været det de seneste sæsoner. Spørger du ti madridistas om den bedste Real-spiller de seneste tre år efter Ronaldos afsked, så vil jeg æde min gamle hat på, at syv ud af ti vil pege på franskmanden. Han er voldsomt værdsat, og alle er overraskede over, i hvor høj grad han faktisk har steppet op efter Ronaldo. Primært fordi resten af holdet i mange perioder har været helt til hundene.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Journalisten skrev:
tors sep 23, 2021 5:44 pm
A$AP skrev:
tors sep 23, 2021 4:58 pm
Igen, så er det alt for misvisende kun at dømme Benzema ud fra mål. Han bidrager i det opbyggende spil og med hans assists, som ingen anden 9'er i verden gør. Efter salget af Ronaldo kunne Real sagtens have set ud som Barca lige nu, eller som Juve sidste år. Specielt efter, at man solgte deres anfører og i det også deres to bedste forsvarsspillere. De er lige så skadesplaget som os, og Benzema har også selv været ramt de sidste par sæsoner, men han er, og har været den ledende årsag til, at de stadig har været så godt med. En CL-semifinale sidste år, og nu er han startet bedre end nogen anden spiller i verden, i denne sæson.

At bande af en spiller efter dårlige kampe er en ting, men jeg tror ikke, at der findes en Real fan der ville sælge Benzema for noget som helst lige nu, eller det sidste års tid for den sags skyld.
Jeg er helt enig med dig. Han har netop steppet op og præsteret trods holdets forfald de seneste par år.

Derudover er det også decideret løgn, at han er ønsket væk og har været det de seneste sæsoner. Spørger du ti madridistas om den bedste Real-spiller de seneste tre år efter Ronaldos afsked, så vil jeg æde min gamle hat på, at syv ud af ti vil pege på franskmanden. Han er voldsomt værdsat, og alle er overraskede over, i hvor høj grad han faktisk har steppet op efter Ronaldo. Primært fordi resten af holdet i mange perioder har været helt til hundene.
Jamen uhadada..

Jeg siger jo at Benz er en rigtig god fodboldspiller, men stats er stats.. og det der med at han har været ustyrlig som verdens bedste 9}er i flere sæsoner, er blot statitstisk forkert.

Han er på niveau rent målmæssigt med Aspas og Moreno i ligaen siden Ronaldos afsked, det er fakta.

Og jo han har været bandet langt væk så snart han får de der perioder med måltørke, som han har haft alle sæsoner .. også under Ronaldo, så prøv at læse lidt op på arkiverne på medistern.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Raul, Iker Casillas og Benzema er de eneste spillere fra RM som jeg har altid haft stor respekt for.
Og nu er Benz i stor form så vi får sikkert sindssyg mange problemer om en måneds tid.
Alle skal simpelthen arbejde stenhårdt i forsvaret hvis vi skal have nogle point
MDCCCXCIX

Trotter
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn aug 20, 2017 2:40 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Trotter »

SpillerSomMESSI skrev:
tors sep 23, 2021 6:06 pm
Han er på niveau rent målmæssigt med Aspas og Moreno i ligaen siden Ronaldos afsked, det er fakta.
Benzema har lavet 73 mål i La Liga siden Ronaldo skiftede.
Aspas har lavet 50 og Moreno har lavet 49.

Nu når vi snakker fakta.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af whidgee »

Man kender bare en Real-fan, når han kommer rendende på rivalens forum når de nu endelig har lidt medvind, mens Barca er i krise. Tal lige om mindreværdskompleks.... :crazy:

Trotter
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn aug 20, 2017 2:40 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Trotter »

Jeg indrømmer gerne at jeg er Real Madrid fan. Må man så ikke deltage?
Jeg har desuden læst med på dette forum og Madridistas forum i flere år. Jeg gider bare sjældent deltage i debatten.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Trotter skrev:
tors sep 23, 2021 7:51 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tors sep 23, 2021 6:06 pm
Han er på niveau rent målmæssigt med Aspas og Moreno i ligaen siden Ronaldos afsked, det er fakta.
Benzema har lavet 73 mål i La Liga siden Ronaldo skiftede.
Aspas har lavet 50 og Moreno har lavet 49.

Nu når vi snakker fakta.
Du medtager hans nuværende sæson hvor han starter som lyn og torden… og alle ved, at ligesom samtlige forrige sæsoner kommer han pludselig i en længere måltørke, hvis ikke, så vis mig en sæson hvor det ikke er sket.

Vi sammenligner de forrige 3 sæsoner, hvor i siger han har været verdens bedste 9}er …

Og der ligger han på
65, Aspas på 50 og Moreno på 49…
Prøv at sammenligne med Messi, Lewan, Cr.. etc
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Trotter
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn aug 20, 2017 2:40 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Trotter »

Du nævnte selv perioden efter Ronaldo skiftede.
Jeg har desuden ikke kaldt ham den bedste 9'er eller sammenlignet ham med andre spillere.

Det eneste som jeg har anfægtet er, at det skulle være fakta, at Benzema har været på scoringsniveau med Moreno og Aspas, siden Ronaldo skiftede.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster