Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Kassow-Rossing skrev:Antallet af solgte trøjer er god nok, men beløbet er ikke korrekt.

Ja i den lokale shop på Bernabeu blev der solgt 900 på en time, men der findes andre steder at købe James Real Madrid trøjer. På 48 timer blev der solgt 345.000 trøjer. Trøjerne koster ikke det samme, fordi prisen er afhængig af hvor man køber den henne, men Real Madrid får de samme 12 euro for hver trøje og Adidas står for resten af overskuddet (+ alle udgifter til trøjerne)

345.000 x 12 Euro = 4,14 mio Euro

Antallet af solgte trøjer kommer selvfølgelig til at stagnere, så Real Madrid bliver ikke millionære på deres dyre nye VM helt. Derudover skal man også tage alternativomkostningerne ind i beregningen: Hvis man køber en James trøjer, køber man ikke andre Real Madrid trøjer den sæson. Derfor 'mister' man lidt i den anden ende. Bare rolig kære Barcelonistaer :)

Ps. De 12 Euro per trøje er gammel info og Real Madrid har netop forhandlet ny sponsoraftale med Adidas hvor de hårde tal endnu ikke er officielle, så det kan i virkeligheden være mere eller mindre end 12 Euro per James trøje.
Du bliver sgu nødt til at smide nogle kilder på. Det er ikke Madridista.dk det her, vi æder ikke alt råt.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

De skriver at han solgte 900 trøjer på en time - verden over. Så 50.000 på 24 timer og så 345.000 på under 2 dage. Det kan ikke passe. Så hurtigt ville ingen sælge trøjer, ikke engang hvis Messi blev solgt til United. De sælger max 1,5 millioner trøjer per år for hele Madrid. Og James er ikke verdensstjerne endnu. Jeg vil gerne se en anden kilde end den ene spanske avis.
Senest rettet af Jurij fre jul 25, 2014 11:23 am, rettet i alt 1 gang.
Genopbygning status: færdig.

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

300k af de trøjer er købt hos den lokale sykone i Columbia.
Allez...

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

Heartbreaker skrev:
Kassow-Rossing skrev:Antallet af solgte trøjer er god nok, men beløbet er ikke korrekt.

Ja i den lokale shop på Bernabeu blev der solgt 900 på en time, men der findes andre steder at købe James Real Madrid trøjer. På 48 timer blev der solgt 345.000 trøjer. Trøjerne koster ikke det samme, fordi prisen er afhængig af hvor man køber den henne, men Real Madrid får de samme 12 euro for hver trøje og Adidas står for resten af overskuddet (+ alle udgifter til trøjerne)

345.000 x 12 Euro = 4,14 mio Euro

Antallet af solgte trøjer kommer selvfølgelig til at stagnere, så Real Madrid bliver ikke millionære på deres dyre nye VM helt. Derudover skal man også tage alternativomkostningerne ind i beregningen: Hvis man køber en James trøjer, køber man ikke andre Real Madrid trøjer den sæson. Derfor 'mister' man lidt i den anden ende. Bare rolig kære Barcelonistaer :)

Ps. De 12 Euro per trøje er gammel info og Real Madrid har netop forhandlet ny sponsoraftale med Adidas hvor de hårde tal endnu ikke er officielle, så det kan i virkeligheden være mere eller mindre end 12 Euro per James trøje.
Du bliver sgu nødt til at smide nogle kilder på. Det er ikke Madridista.dk det her, vi æder ikke alt råt.
Vær så god:

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... hours.html

http://bleacherreport.com/articles/2139 ... n-48-hours

http://www.independent.ie/sport/soccer/ ... 57626.html

Jurij skrev:De skriver at han solgte 900 trøjer på en time - verden over. Så 50.000 på 24 timer og så 345.000 på under 2 dage. Det kan ikke passe. Så hurtigt ville ingen sælge trøjer, ikke engang hvis Messi blev solgt til United. De sælger max 1,5 millioner trøjer per år for hele Madrid. Og James er ikke verdensstjerne endnu. Jeg vil gerne se en anden kilde end den ene spanske avis.
Som jeg skrev lidt højere oppe i samme tråd, så blev der solgt 900 trøjer på Bernabeu på en time. Der er masser af andre steder man kan få James Real Madrid trøjer. Tænk: Unisport, Sportmaster, Real Madrid.com osv. Jeg ved godt det lyder af meget, men det er nu fakta. Jeg har linket til tre kilder ovenover, men der er 10 flere hvis du bare søger efter det.

emo skrev:300k af de trøjer er købt hos den lokale sykone i Columbia.
Formentlig :) Stor tak til hende.
Senest rettet af Kassow-Rossing fre jul 25, 2014 11:54 am, rettet i alt 1 gang.

kklaus
Indlæg: 9730
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Og de bruger alle Sport som kilde...
Kassow-Rossing skrev:Jeg ved godt det lyder urealistisk for en Barcelona fan, men det er nu fakta.
Det lyder ikke urealistisk for en Barcelona fan. Det lyder urealistisk.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

Men det er fakta.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Kassow? Er du seriøs? Spanske Sport er kilden på de artikler du linker til. Jeg kan finde 100 artikler til med samme kilde - det er meget let. Vi snakker om at kilden er forkert på den.

Desuden er der rigtig mange andre fejl i de artikler. De virker amatøragtige.
Genopbygning status: færdig.

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »


kklaus
Indlæg: 9730
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Det er ikke fakta. Det er noget Sport skriver. Det betyder ikke nødvendigvis, at det ikke passer, men det betyder bestemt heller ikke, at det passer.

Det her er hvad Sport skriver (som alle andre "kilder" refererer til):
Su presentación en el Santiago Bernabéu congregó a 44.000 personas. En la cancha no se discute que es un jugador de gran nivel y calidad futbolística con una gran proyección, categoría goles, asistencias, y velocidad endiablada, y además transmite entusiasmo y tiene carisma a tal punto que a horas de llegar se ha convertido en el jugador con más demandas de camisetas en el club en 48 horas, llegando a las 345.000, según explica el estudio de mercado de Euromericas Sport Marketing
http://www.sport.es/es/noticias/real-ma ... ez-3403514
Nu kan jeg ikke lige spansk (og artiklen var umiddelbart ikke på den engelske Sport) og Google translate var kun en begrænset succes, men så vidt jeg kan tyde, så er det 'Euromericas Sport Marketing' tallene stammer fra.
His presentation at the Santiago Bernabéu 44,000 people gathered. On the court did not dispute that he is a player of high standards and quality football with a great projection category goals, assists, and blistering pace, and also conveys enthusiasm and has charisma to the point that within hours of arriving has become the player with more demands on the club shirts within 48 hours, reaching 345,000, according to the study explains market Euromericas Sport Marketing
Giv mig min sko tilbage, røv!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Kassow-Rossing skrev:Selvfølgelig er jeg seriøs når det er officiel data.

http://news2night.com/en/news/real-za-4 ... mln-funtov

http://www.news.nom.co/real-madrid-sell ... 0033-news/

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -shop.html

Hvor mange flere kilder vil du have?
Ok, vi gentager lige endnu engang. Det er den samme kilde, de forskellige medier bruger. Ikke just troværdig. Når de feste af dem samtidig skriver, at Real har tjent 20 Mio pund ind på trøjesalg, ved man hvor dygtige disse journalister er, og hvor meget styr de har på sagen.

Så jo, du kan komme med en milliard flere artikler fra en milliard forskellige medier, hvis kilden er den samme og de skriver det samme, vil det være utroværdig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

kklaus
Indlæg: 9730
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Kassow-Rossing skrev:Selvfølgelig er jeg seriøs når det er officiel data.

http://news2night.com/en/news/real-za-4 ... mln-funtov

http://www.news.nom.co/real-madrid-sell ... 0033-news/

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -shop.html

Hvor mange flere kilder vil du have?
"Kilder".
Har du nogensinde hørt om kildekritik?
Den første... Har du selv læst artiklen?
Dailymail og Sportsmole(really?) bruger begge Sport som kilde.

Antal kilder: 1 (Sport)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

Det er ikke samme kilder.

Vær helt ærlig: Hvor mange af jer har læst artiklerne?
Hvis I ikke har læst dem, så bør ikke udtale jer.

kklaus
Indlæg: 9730
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Kassow-Rossing skrev:Det er ikke samme kilder.

Vær helt ærlig: Hvor mange af jer har læst artiklerne?
Hvis I ikke har læst dem, så bør ikke udtale jer.
Man kan jo passende spørge dig om det samme...

Jeg har ikke læst artiklerne, men skimmet dem igennem og kigget efter key words. Ting som:
"According to Spanish newspaper Sport"
"According to Spanish paper Sport"
"Spanish paper Sport have reported that"
"a report by Spanish newspaper Sport"
"Spanish paper Sport have reported that"

Som er i alle artiklerne.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Kassow-Rossing skrev:Det er ikke samme kilder.

Vær helt ærlig: Hvor mange af jer har læst artiklerne?
Hvis I ikke har læst dem, så bør ikke udtale jer.
Du skulle måske læse disse artikler igen, de referer samme kilder. Nogle af dem referer f.eks. til independent, som jo bruger Sport som kilden.

Men lad mig spørge dig på en anden måde. Hvor troværdig er en artikel, når journalisten skriver at Real Madrid har tjent 20 Mio pund på trøjesalg allerede? Direkte til skraldespand. Men når det her kan gøre jer glade, så værsgo. Det passer selvfølgelig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Vi havde samme emne oppe at vende da Neymar kom til. Det er stort set umuligt at sige noget om det, hvis ikke man decideret kan gå ind i klubbernes regnskab og se hvor stor en andel af trøjerne som bliver solgt og hvad den andel tjener ind.

Det vil altid blot være spekulationer, det er bagateller som ikke engang klubberne tager sig af.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster