Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Luis Enrique »

rummenigge skrev: Kan vi ikke få Isco på til udsalgspris ;-)
Luis Enrique må gerne lave en Luis Enrique i det tilfælde.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ponte »

Hvis de 70-80 mio€ jeg kan læse mig frem til hos de mest troværdige passer, så gør det jo ligefrem Súarez til et røverkøb!

Er også spændt på at se hvor/hvordan James kommer til at passe ind og hvis hans tilgang betyder f.eks. en Isco eller ADM afgang, ser jeg dem som mere svækket end forstærket.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Fik de mon 2 eller 3 dages karantæne?

phpBB [video]
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Jurij skrev:Fik de mon 2 eller 3 dages karantæne?

phpBB [video]
Juanito fik 5 års karantæne af UEFA for den episode. Han er selvfølgelig en legende i Madrid, og der bliver sunget "Illa illa illa, Juanito maravilla" på Bernabeu hver gang kampuret runder det syvende minut.

Brugeravatar
Huddi
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 2:50 pm
Geografisk sted: Odense
Blevet takket: 2 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Huddi »

“Barça offered me 5 millions more than Madrid, but I don’t play for money, but for the love to the white jersey.” har set dette citat rundt omkring på de sociale medier, angiveligt fra James ham selv. Er der nogen der kan bekræfte det ham selv der har udtalt det?

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

Så fik jeg besked på at skrive herinde angående købet af James.

Nok er jeg Real Madrid fan, men det giver mig ikke altid (Sjældent kan man endda voves til at sige) viden om Real Madrid som I andre ikke også render rundt med, så tag ikke altid mine ord som fakta. Jeg er selvfølgelig farvet i syn (Ligesom jer andre), men jeg håber da på at kunne komme med nogle vinkler, som I ellers ikke selv ville tage op.

Angående købet af James: Den officielle salgs/købspris vides vidst ikke endnu, men der kan ikke være nogen tvivl om, at han burde være erhvervet billigere. I hvert fald hvis omstændighederne havde været anderledes. Han er ikke blevet en bedre spiller over VM, men han er blevet dyrere. Real Madrids scouts har haft øje til ham længe og VM var dråben, der fik bægeret til at flyde over. Real Madrid er selvfølgelig også (Ligesom Barcelona) ejet af fansene og dette medfører selvsagt også, at det gælder om at gøre fansene glade. Der er sjældent noget der gør fans gladere end at købe den nye unge stjernekomet, der har spillet bedre til VM end nogen anden offensiv spiller. Det ville måske være at købe ærkerivalernes stjerne, men det er ikke muligt når denne hedder Leo Messi ;)

Mit gæt er at James koster omkring 80 mio Euro. Hvad får man så?
Man får ikke kun en erstatning for Mesut Özil, som man egentlig ikke har savnet, men som man burde have på holdet, hvis man gerne vil spille mere boldbesiddende. Man kan nok ikke udfordre Barcelona på dén front, men det er da sjovere at være bagud 45-55 end 30-70 ;) James er dog ikke samme type som tyskeren. Som Journalisten så fint sagde her på siden: "Problemet var, at Özil var for statisk. James er milevidt foran Özil, når vi snakker dynamik, evnen til at drible 1v1, langskudstrussel samt generelt afslutter. Naturligvis er Özil en bedre assistmager og har også et bedre overblik, men det mener jeg ikke, at man på samme måde mangler."

James er altså ikke kun en oplægger men også en dygtig afslutter og en spiller, der kan udfordre. Dette har man manglet på den offensive midt. Han kan desuden agere back-up på højre wing i stedet for Bale som man har Jesé på venstre wing som back-up for Mr. CR7.

En ting man skal vide om Real Madrid er også, at man sjældent køber én spiller som erstning for en anden. Dette er ofte en fejl de uvidende (På Real Madrid området) begår. Når man f.eks køber Gareth Bale, ser det ikke umiddelbart ud til at der er plads til ham på holdet, fordi man spiller 4-4-2 med Özil på den offensive midt men vupti så skifter man spillesystem til 4-3-3 med Ronaldo-Bale på wing og Benzema på toppen. Det samme kommer formentlig til at ske her: Et systemskifte men jeg har ikke hovedet til at regne ud hvordan det kommer til at ske, så derfor vil jeg gerne citere en dygtig debatør fra fjendens rækker nemlig El Juan fra Madridista.dk:

El Juan en uges tid før James købet:
"Jeg har gjort mig lidt taktiske overvejelser. Dette er forudsat, at James kommer ind i stedet for Di María og Khedira bliver i klubben:

Netop udskiftningen af Di María med James tror jeg i øvrigt kan få den effekt, at holdets spil i endnu højere grad vil blive mere over midten og jeg tror, der vil komme endnu mere fokus på boldbesiddelse og positionsspil. Noget Ancelotti allerede i sin første sæson gav udtryk for, at han gerne ville arbejde hen imod. I den forstand tror jeg rent faktisk, at vi i endnu højere grad kommer til at se et mere typisk Ancelotti-hold (glem heller ikke, at det rent faktisk blot er hans anden sæson). Jeg forventer ligeledes mere dynamik, hvor de tre på midtbanen og de tre forreste kan skifte positioner i løbet af kampene. Mest væsentligt er, at de fortsat spiller hurtigt og aggressivt.

Målmandssituationen vil jeg ikke gå videre ind i. Jeg tror ikke, der kommer til at ske ændringer der denne sommer, men det vil tiden vise. I forsvaret forventer jeg heller ingen ændringer i forhold til forrige sæson. Det bliver de samme otte spillere.

På midtbanen bliver det interessant. Med Kroos’ ankomst og Khediras tilbagevenden giver det efter min mening Ancelotti nogle nye taktiske muligheder der. Jeg tror Carletto vil holde fast i sin 4-3-3, men der er muligheder for, at veksle mellem det, 4-2-1-3 (4-3-3 med omvendt trekant) og 4-1-2-1-2 (falsk 9´er). Der er den klassiske mulighed med Xabi Alonso/Illarramendi som balancespilleren foran forsvaret, med Kroos/Khedira og Modric/Isco i en være advanced rolle foran den defensive midtbanespiller. Ligeledes kan trekanten vendes og man kan spille med Khedira og Modric i en doble pivote og med Kroos foran dem. Det vil give en helt anden dynamik. Og spillerne kan frit skifte positioner, som vi ser på det tyske landshold.

Dette er noget jeg tidligere har været inde på. Som jeg tidligere skrev i en anden tråd, så vil det give Carletto nogle interessante muligheder rent taktisk hvis Khedira bliver. Hvor de som sagt enten kan spille med den traditionelle - med Xabi eller Illarra som den deciderede defensive midtbanespiller - eller med en mere vekslende og dynamisk midtbane med Modric, Khedira og Kroos, lidt ligesom vi ser på det tyske landshold med Khedira/Lahm, Schweinsteiger/Lahm og Kroos.

Længere fremme er der foreløbig fem spillere til rådighed til de tre forreste pladser, hvor Isco ligeledes kan indgå. Cristiano, Bale, Benzema, James og Jesé. Jeg forventer fortsat megen frihed til de forreste tre og endnu mere afveksling end tidligere. Det er dynamiske spillere, som kan spille flere positioner. Alle har de dog ligeledes det tilfælles, at de gerne vil søge ind centralt i banen. Men jeg ser i den grad potentiale. Ligeledes med James i en rolle som falsk 9´er. En rolle Isco til dels også kan spille, hvis det skal være.

Hvis dette er udgangspunktet, så tæller truppen dog kun 22 spillere og der mangler mindst en. Så er spørgsmålet bare, om det skal være angriber eller en kantspiller, som truppen skal suppleres med. Altså en direkte afløser for Morata, i skikkelse af en spiller med nogenlunde de samme karakteristiska som Morata. Eller en decideret wing, som der ikke rigtig findes i forvejen i truppen (udover Marcelo og Coentrão). Jeg hælder mest til det sidste.

Nuvel, det kunne være fint med en angriber, med nogle andre karakteristika end de fem offensivspillere, der i forvejen er. En decideret boksspiller. Men det er ikke fordi, der vil komme til, at mangle folk i boksen. Det frygter jeg ikke. Og der vil ikke komme til at mangle mål. Derfor hælder jeg faktisk mere til købet af en decideret kantspiller. For i denne trup mangler der en spiller, som kan (komme ind og) skabe noget bredde. Bale gør det til dels, men søger som sagt stadig meget ind centralt. De andre fire kan lige spille med udgangspunkt på kanten, men de søger som sagt også ind i banen. Der vil dermed sagt komme til, at mangle en spiller, der kan skabe noget bredde som Di María.

Det skal ikke nødvendigvis være et profileret indkøb, som f.eks. Griezmann eller Cuadrado. Det kunne være en spiller som Yevhen Konoplyanka, Zakaria Bakkali eller sågar Memphis Depay.

4-3-3:
Xabi Alonso/Illarramendi; Kroos/Khedira, Modric/Isco
Bale/James, Benzema/Jesé, Ronaldo/(eks. ny kantspiller)

4-2-1-3 (4-3-3 med omvendt trekant):
Khedira/Illarramendi, Modric/Xabi Alonso/Kroos
Kroos/Isco/Modric
Bale/James, Benzema/Jesé, Ronaldo/(eks. ny kantspiller)

4-1-2-1-2 (falsk 9’er):
Xabi Alonso/Illarramendi
Kroos/Khedira, Modric/Isco
James/Isco/Bale (til dels Kroos)
Bale/Jesé/Benzema/James, Ronaldo/Benzema/Jesé/(eks. ny kantspiller)"

Jeg vil ikke sige at El Juan altid har ret, men han har altid ret ;)

Til sidst vil jeg sige at James har en gigantisk markedsværdi. Han er den tredjemest fulgte fodboldspiller på Facebook + Twitter, hvilket er utroligt af en mand i den alder. Dette tal kommer til at stige eftersom han tilslutter sig en fodboldklub med gigantisk mange flere fans verden over. Derudover har han et pretty boy ansigt som sikkert går godt blandt den del af verdensbefolkningen, der er til den modsatte side samt hunkønnene. Han skal nok blive en økonomisk gevinst medmindre han flopper helt i sin første sæson. Jeg tror også han vil forstærke holdet, og så skal man ikke glemme at han er yngre end di Maria, som så mange sammenligner ham med. Jeg vil dog foretrække at sammenligne ham med Morata, fordi Kroos er midtbanespilleren der er købt til at erstatte midtbanespilleren Angel di Maria (Der blev omskolet til midtbanespiller 1/4 inde i sidste sæson og fik sin hidtidige bedste sæson i Real Madrid).

Hvad tror I her på siden? Bliver James en succes?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

“Barça offered me 5 millions more than Madrid, but I don’t play for money, but for the love to the white jersey.” har set dette citat rundt omkring på de sociale medier, angiveligt fra James ham selv. Er der nogen der kan bekræfte det ham selv der har udtalt det?
BS! Under ingen omstændigheder ville vi købe james for de penge. Vi har lige brugt en formue på suarez og der er ikke plads til james.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

Huddi skrev:“Barça offered me 5 millions more than Madrid, but I don’t play for money, but for the love to the white jersey.” har set dette citat rundt omkring på de sociale medier, angiveligt fra James ham selv. Er der nogen der kan bekræfte det ham selv der har udtalt det?
Han sagde det i dag til lægetjekket inden præsentationen, men man skal aldrig tage sådan noget for gode varer. Han er netop ankommet i en ny klub. Da Mesut Özil ankom til Arsenal, sagde han også at Arsenal var den største klub i verden og at Premier Leauge var den sværeste liga at spille i, fordi topholdene var så gode ;) Og sådan er det hver gang en spiller ankommer til en ny klub.

Brugeravatar
Huddi
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 2:50 pm
Geografisk sted: Odense
Blevet takket: 2 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Huddi »

Kassow-Rossing skrev:
Huddi skrev:“Barça offered me 5 millions more than Madrid, but I don’t play for money, but for the love to the white jersey.” har set dette citat rundt omkring på de sociale medier, angiveligt fra James ham selv. Er der nogen der kan bekræfte det ham selv der har udtalt det?
Han sagde det i dag til lægetjekket inden præsentationen, men man skal aldrig tage sådan noget for gode varer. Han er netop ankommet i en ny klub. Da Mesut Özil ankom til Arsenal, sagde han også at Arsenal var den største klub i verden og at Premier Leauge var den sværeste liga at spille i, fordi topholdene var så gode ;) Og sådan er det hver gang en spiller ankommer til en ny klub.
Har du nogle kilder? Det eneste sted det popper op når jeg søger på google er på nogle tilfældige tumblr sider

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Nu er jeg endnu mere opstemt over at vi hentede Suarez og vi ikke gjorde sådan noget som det her. Når Real køber spillere til priser som disse, plejer jeg normalt at være nervøs. For at være helt ærlig, uden at lyde ignorant, så rør det mig ikke specielt meget, jeg er kun en smule mere nervøs end da man hentede Isco. Hvis det samtidig, betyder Di Marias afgang så er det bare endnu bedre.

Ikke desto mindre bliver det meget interessant at se hvordan og hvorledes Real vil spille næste sæson og især på midten, og hvordan og hvorledes Kroos og James vil passe ind.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

A$AP skrev:Nu er jeg endnu mere opstemt over at vi hentede Suarez og vi ikke gjorde sådan noget som det her. Når Real køber spillere til priser som disse, plejer jeg normalt at være nervøs. For at være helt ærlig, uden at lyde ignorant, så rør det mig ikke specielt meget, jeg er kun en smule mere nervøs end da man hentede Isco. Hvis det samtidig, betyder Di Marias afgang så er det bare endnu bedre.

Ikke desto mindre bliver det meget interessant at se hvordan og hvorledes Real vil spille næste sæson og især på midten, og hvordan og hvorledes Kroos og James vil passe ind.
Enig. Er absolut ikke misunderlig. Kroos var et meget bedre køb, hvis du spørger mig. Han ville ikke få særlig meget spilletid for Barcelona, ikke med Messi, Iniesta, Neymar og andre spillere i den klasse.

James er marketing. Han er galactico. Han bliver solgt om 3 år, når Madrid har hentet nok kroner og ører på ham. Ligesom Kaka.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Han tjener sig selv ind i trøjesalg, hæhæ.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

James i Madrid er et godt køb. Han lader til at have masser af potentiale og har allerede vist til VM at han kan være uhyggelig. En spiller der kan gøre forskellen. Selvom De Maria er god, så har han aldrig været en stabil spiller.

Jeg forstår dog ikke hvis Real holder på Alonso. Han bliver værre og værre. Med de unge kræfter de har til midtbanen bør de komme af med Alonso.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Jurij skrev:
A$AP skrev:Nu er jeg endnu mere opstemt over at vi hentede Suarez og vi ikke gjorde sådan noget som det her. Når Real køber spillere til priser som disse, plejer jeg normalt at være nervøs. For at være helt ærlig, uden at lyde ignorant, så rør det mig ikke specielt meget, jeg er kun en smule mere nervøs end da man hentede Isco. Hvis det samtidig, betyder Di Marias afgang så er det bare endnu bedre.

Ikke desto mindre bliver det meget interessant at se hvordan og hvorledes Real vil spille næste sæson og især på midten, og hvordan og hvorledes Kroos og James vil passe ind.
Enig. Er absolut ikke misunderlig. Kroos var et meget bedre køb, hvis du spørger mig. Han ville ikke få særlig meget spilletid for Barcelona, ikke med Messi, Iniesta, Neymar og andre spillere i den klasse.

James er marketing. Han er galactico. Han bliver solgt om 3 år, når Madrid har hentet nok kroner og ører på ham. Ligesom Kaka.
Nu læste jeg i forleden, at du beklagede dig over en 'personlig hetz' mod dig. Det forkaster jeg, men du kan også prøve at forebygge det, hvis du lod vær' med at komme med så klare og markante holdninger.

Det, du skriver, er jo faktisk relativt dumt. Ingen kunne have forudset Kaka's skæbne, så han var naturligvis ikke bare marketing. Han var på købstidspunktet verdens bedste 8'er og havde flere vanvittige sæsoner i sig. Det gik ikke som det skulle, akkurat som med Zlatan hos jer.

Derfor er James selvfølgelig heller ikke bare 'marketing'. Det er klart, at det hjælper, at han har så stor en fanskare, men drengen har et storartet talent og har lige som 23-årig spillet det bedste VM.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Jeg skriver jo ikke, at de har planlagt at han ikke slår til. Jeg siger blot at han ikke er købt for at slå til, han er købt for marketing. Forstår ikke, hvordan man kan misforstå min besked? Ligesom da de købte Beckham, det er præcis det samme. De havde allerede Figo på den plads og Bechham sad på "bænken" eller spillede mærkelige steder indtil Figo blev solgt efter flere år. De spillede tilfældigvis samme plads. Men Bechham var dårlig for Madrid indtil han fik sin egen plads.
Genopbygning status: færdig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster