Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af OliverDK »

De får godt nok scoret et par kasser. Det må man give dem. Jeg er dog stadig meget spændt på at se dem mod nogle bedre modstandere, som både har en bedre defensiv, men som også kan udfordre Reals lidt usikre forsvar lidt mere end fx Elche og Deportivo har kunnet. Jeg kunne godt forestille mig, at nogle af Real-spillerne kommer til at stille sig tilfredse med hvordan de spiller nu, for resultaterne er jo fantastiske, men når de så møder kvalificeret modstand, bliver det noget helt andet.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Ja, så længe Ronaldo scorer flere mål end Messi og vi kan juble over det, så er det ligegyldigt at vi har ligaens 3. Dårligste forsvar! Madridistas på twitter. :lol:


Ikke desto mindre så er det meget flot af Ronaldo, minder mig lidt om Messi i Pep's sidste sæson i klubben. Men som Piqúenbauer også har skrevet, så bliver det interessant når de møder nogle af de gode hold. Hold kæft hvor kan jeg ikke vente til El Clasicoen, jeg plejer at være nervøs, nu kan jeg bare ikke vente.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af OliverDK »

A$AP skrev:Ja, så længe Ronaldo scorer flere mål end Messi og vi kan juble over det, så er det ligegyldigt at vi har ligaens 3. Dårligste forsvar! Madridistas på twitter. :lol:


Ikkedestomindre så er det meget flot af Ronaldo, minder mig lidt om Messi i Pep's sidste sæson i klubben. Men som Piqúenbauer også har skrevet, så bliver det interessant når de møder nogle af de gode hold. Hold kæft hvor kan jeg ikke vente til El Clasicoen, jeg plejer at være nervøs, nu kan jeg bare ikke vente.
Hahaha, den handel er jeg med på. Ronaldo scorer 1000 mål, vi bliver mestre. Deal.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Vores forsvar har stået ganske forfærdeligt, men jeg tror, det er en blanding af opstilling og manglende motivation.

Hvorfor? Altså opstillingen er såre simpel. Man har i adskillige kampe spillet med en midtbanekonstellation af James, Kroos og Modric. Ikke ligefrem en defensiv midtbane. Den er ok at spille med i de mindre kampe, for hvad gør det at lukke 2 mål ind, når man scorer 8? Dette indbefatter naturligvis, at holdet kan omstille sig til en mere defensiv indstilling, som man gjorde i lørdags.

Motivationen? Det virker angiveligt til, at de fire bagerste har lidt nogle gedigne koncentrationssvigt i de små kampe, hvilket jeg tror kan have noget at gøre med manglende motivation i disse momenter. Naturligvis lavede man også nogle svupsere i El Derbi, men generelt set spillede vi faktisk fremragende i første halvleg, og det begyndte først for alvor at se skidt ud nede bagi, da et mål blev jagtet.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af OliverDK »

Leo bliver nok overhalet på dette område i denne sæson, og folk kommer slet ikke til at anerkende ham på samme måde som før pga. hans nye rolle. Kun Barca-fans.
Career hattricks:

Messi 29 - 28 Ronaldo

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Lad folk om det, de folk som ved noget om fodbold ved også hvad de skal kigge på.

Jeg mindes ikke at man anerkendte Trezeguet som verdens bedste, og han kunne lave mål. Der skal mere til, meget mere. Messi har inde første 4 kampe vist mere kvalitet end Cristiano har i ligeså mange kampe.

Se, jeg ved noget om fodbold!
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis Messi bliver ved som han har startet sæsonen så kommer han uden tvivl til at vinde Balon D'or. Så kan ronaldo lave 65 mål og det vil ikke gøre nogen forskel. En messi der fighter, scorer, laver assists og ellers bare påvirker kampe med sin enorme spilintelligens vil alle dage være bedre end en ronaldo der scorer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af OliverDK »

Piquénbauer skrev:Hvis Messi bliver ved som han har startet sæsonen så kommer han uden tvivl til at vinde Balon D'or. Så kan ronaldo lave 65 mål og det vil ikke gøre nogen forskel. En messi der fighter, scorer, laver assists og ellers bare påvirker kampe vil alle dage være bedre end en ronaldo der scorer.
Jeg er enig med jer begge to. Jeg er bare "bange for", at resten af verden kun vil fokusere på mål. Det må vi jo bare lære at leve med.. ;-)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg er sgu fucking ligeglad med resten af verden. Leo er og bliver den bedste i min verden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Tror jeg ikke du skal være bange for. Jo den normale fan vil nok falde bagover af Ronaldos mål men dem der kender bare lidt til fodbold kan se at messi har en meget større påvirkning i de kampe han spiller. Han er meget mere udslagsgivende. Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at messi godt kan lave 30 mål mindre men stadig vinde BdO.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af OliverDK »

Piquénbauer skrev:Tror jeg ikke du skal være bange for. Jo den normale fan vil nok falde bagover af Ronaldos mål men dem der kender bare lidt til fodbold kan se at messi har en meget større påvirkning i de kampe han spiller. Han er meget mere udslagsgivende. Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at messi godt kan lave 30 mål mindre men stadig vinde BdO.
Det er desværre bare de førstnævnte, man altid skal høre på på internettet, i skolen, på arbejdet. Jeg må hellere forberede mig på at tælle til 10 et par gange i løbet af sæsonen og bare sige "Ja ja.."
Men jeg håber virkelig, at du får ret!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Den her samtale burde ikke engang finde sted, den her kamp blev vundet for lang tid siden. Last name greatest, first name ever. Lionel Messi. De eneste fodboldspillere/trænere der ikke har den holdning er jo Real Madrid og United spillere. Eller faktisk så syndes Di Maria også at Messi er den bedste. Men så igen, Ronaldo har flere likes på facebook end Messi, så det svært at sige.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Haha ja det er det. Og jeg får præcis ligeså stor hovedpine af det som dig! Vi kan godt begynde at forberede os på dem tude når Messi vinder BdO. "Jamen han har ikke scoret ligeså mange mål som ronaldo", "Han hår er ikke ligeså flot", "Ronaldo har flottere muskler" osv...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Det der er med Ronaldo og Messi er, at man bedømmer deres præstation på antal mål de scorer. Messi spiller ofte totalt ugideligt, men hvis han scorer 2 kasser, så er alt glemt. Ronaldo har eksempelvis ikke imponeret mig i et stykke tid. Han har muligvis scoret rigtig mange mål, men siden han vandt Ballon d'Or er spillet gået ned ad bakke. Skader bærer muligvis en del af skylden, men jeg har slet ikke fornemmelsen af, at han dominerer sin modstander. Jeg kan ikke huske sidst Ronaldo dominerede en modstander i samme grad Suarez gjorde det sidste sæson. Suarez var en konstant trussel. Han havde ikke kun et par enkelte gode aktioner i kampen, men var farlig hver gang han fik bolden.

Vores besættelse af antal mål har gjort os fuldstændig blinde overfor det spillemæssige. I mine øjne var Suarez den spillemæssigt bedste i sidste sæson. Messi og Ronaldo scorede mange mål, men jeg var meget sjældent imponeret af deres indsats.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Meget enig. Jeg synes dog vi har set en anden messi indtil videre. Og det er også derfor at jeg skriver at hvis han fortsætter dette niveau så er han imo den bedste i verden. Men sidste sæson er jeg helt enig i at det var suarez.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster