Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Champione skrev:Kroos virker irriterende solid!
Han er også sindssygt god. Irriterer mig stadig, at han skulle ende i Madrid.
#jesuisSheep

gygfo

Re: Real Madrid

Indlæg af gygfo »

Reevenge skrev:
gygfo skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Har lige været ude og rulle, så har misset de to mål fra Ronaldo - hvordan var de?
Elendigt forsvarsspil
Og en verdensklasse-assist af Bale til 1-0. Den kan ikke slås meget bedre.
Det kan du sige, men der var jo ikke meget opdækning.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Champione »

Tillykke med Madrids eneste titel i år ;)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Champione skrev:Tillykke med Madrids eneste titel i år ;)
jinx

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Brombi skrev:
Champione skrev:Tillykke med Madrids eneste titel i år ;)
jinx
Plot twist: De får den frataget!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Og giver den til Song.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Det jeg så igår fra Real lover godt. For dem. De kunne umiddelbart godt være titel favoritter i år. Ikke fordi de spillede super godt, men de ser godt sammentømret ud. Jeg har ikke set os spille venskabskampe, men der har været stor udskiftning og jeg er ikke helt overbevist omkring erhvervelserne i forsvaret. Jo det er fint med rutinerede spiller og bredde i forsvaret, men hvor er Puyols afløser? Pique magter ikke den opgave. Så tror jeg mere på Bartra kan udvikle sig til det. Og i det hele taget er der mange brikker der skal samles for Enrique. Hell, måske formår han at skabe den rette dynamik. Iniesta udtaler han stiller krav til spillerne, hvilket lyder som om Tata ikke gjorde eller ikke gjorde tilstrækkeligt. Og det kunne man godt se på spillet sidste sæson.

Det irriterer mig faktisk at de fik både Kroos og James. Det er første gang længe jeg ser Real som stærkere end vores trup. Dog har vi verdens på papiret stærkeste angreb nogensinde. Det må tælle noget.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Ret enig Elbarca. De så desværre rigtig stærke ud, og der er ikke rigtig nogle svage punkter på deres hold. Kroos så god ud, og kommer desværre til at passe godt ind og skabe god balance. Reals træningskampe i US har dog ikke været imponerende, men ved ikke hvor mange fra A-kæden, der var med. Men lad os se, når de bliver presset af gode hold, som er boldbesiddende. Om de kan få en defensiv organisation til at fungere. Og ja, vores angreb er eksplosivt og potentielt uden sidestykke - ever. Bliver en spændende sæson.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Champione »

Real ser desværre stærke ud - deres styrke er klart bredden i deres trup.. Den er ufattelig bred (på nuværende tidspunkt) - men det er udelukkende i den offensive del.
Derudover bliver det en udfordrende opgave at holde alle ego'erne tilfredse med rotationen/manglende spilletid. Hvor længe vil Xabi Alonso, Isco, Khedira, Di Maria, Jese, Illaramendi osv. være tilfredse og medgørlige?

Jeg er ikke enig i at der ikke er svage punkter - synes bestemt at både defensiven og balancen på holdet er til at tale med.
Den centrale balance i gårsdagens opstilling er noget nær ikke til stede og et hold med mere styrke kan true og vinde den centrale midtbane.. Hverken Kroos eller Modric er ligefrem boldvindende typer.

Og når Xabi A i en ikke kampformslignende tilstand skal spille - så er han tung og til at spille forbi..

Og synes ligeledes at deres bagerste geleder ikke er skræmmende.. Karantæne/skade til Ramos og kvaliteten daler lidt. De har også "kun" tre kvalificeret centerforsvarer - og med deltagelse i samtlige turneringer - så kan det koste i længden.

Men selvfølgelig ser de groteske ud offensivt.
---------------------------------------
Barca is my religion!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Elbarca skrev:Det jeg så igår fra Real lover godt. For dem. De kunne umiddelbart godt være titel favoritter i år. Ikke fordi de spillede super godt, men de ser godt sammentømret ud. Jeg har ikke set os spille venskabskampe, men der har været stor udskiftning og jeg er ikke helt overbevist omkring erhvervelserne i forsvaret. Jo det er fint med rutinerede spiller og bredde i forsvaret, men hvor er Puyols afløser? Pique magter ikke den opgave. Så tror jeg mere på Bartra kan udvikle sig til det. Og i det hele taget er der mange brikker der skal samles for Enrique. Hell, måske formår han at skabe den rette dynamik. Iniesta udtaler han stiller krav til spillerne, hvilket lyder som om Tata ikke gjorde eller ikke gjorde tilstrækkeligt. Og det kunne man godt se på spillet sidste sæson.

Det irriterer mig faktisk at de fik både Kroos og James. Det er første gang længe jeg ser Real som stærkere end vores trup. Dog har vi verdens på papiret stærkeste angreb nogensinde. Det må tælle noget.
De er sammentømret, ja, jeg er dog uenig i at deres trup er stærkere end vores. Det eneste punkt hvor vi kan være uheldige er på målmandsposten.

De har en flot bredde for tiden, men de bliver nødt til at give afkald på i det mindste Di Maria ellers vil deres regnskab ikke se for godt ud næste år.

Sidste vandt de titler uden at være altdominerende. I den kommende sæson vil mange hold ha' set dem ud og Barca får ikke en sæson som sidste år hvor der ikke blev scoret i usædvanligt mange kampe. Det var primært den offensive ineffektivitet der også fik vores forsvar til at se ekstra dårligt ud.

Potentialet i Barcas offensiv er større end hos Madrid. CR7 bliver ikke bedre end sidste år, tværtimod. Benzema er ikke én af fem bedste angribere i verden. Det er Suarez, Messi og Neyo har god mulighed for at blive det. Så må man se på om hold han stække Bale som nok bliver rigtig stærk for dem. Han bør dog kunne stækkes af de større hold.

Nu må vi lige se hvordan Kroos fungerer imod en midtbane som ikke er up to speed modsat, Sevilla som har mistet deres bedste mand i Rakitic. Kroos var ikke konsistent for Bayern.

Ser man på spillermateriale, så er Barca er stærkere på DM positionen (Busi og Masch), midtbanen giver jeg et lille plus til Barca. Angrebet et plus til Barca. Backerne et plus til Barca. Målmand et plus til RM og på CB er begge hold lige stærke, uden at være prangende.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Det er svært at konkludere meget ud fra den første kamp i sæsonen, men det tegner nu godt.

Kroos spillede til perfektion og beviste vel, hvorfor han nok må anses som den mest boldsikre midtbanespiller i verden. Fantastisk boldflytter, der også evner de lange dybe afleveringer.

James er desværre købt til et system, som han ikke passer ind i. I går forsøgte man ham på Di Marias plads i venstre side (på midtbanen), og det har desværre den effekt, at han bliver en typisk boldflytter. Hans individuelle driblefærdigheder, målfarlighed og blik for små stikninger kommer ikke til sin ret. Derfor vil jeg mene, at han skal spille de tre forreste pladser som backup for BBC.

Champione: Jeg er uenig i den manglende bredde bagved. Man har to yderst kompetence venstreback, en rigtig god højreback og en backup, der så godt nok er ret ringe. Inde centralt har man 3 CB'ere, der alle er på absolut topniveau. Man har altså en backup i Varane, der ville kunne spille sig til en starter i alle klubber i Europa. Nacho er fjerdemand, og ham skal man ikke undervurdere. Han er en habil forsvarsspiller og er vel på niveau med jeres Bartra.

Der hvor jeg tror, at det kan gå galt for Real Madrid, er faktisk en anden positiv ting. Truppen. Kan det fungere med så mange 'stjerner' på et hold. Man har vel lige nu en trup, der på papiret er en bedste, man har set i europæisk fodbold i flere årtier, men bliver det smertefrit, at flere etablerede spillere skal sidde ude eller kan man få lavet et fornuftigt rotationsprincip?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Journalisten skrev:Det er svært at konkludere meget ud fra den første kamp i sæsonen, men det tegner nu godt.

Kroos spillede til perfektion og beviste vel, hvorfor han nok må anses som den mest boldsikre midtbanespiller i verden. Fantastisk boldflytter, der også evner de lange dybe afleveringer.

James er desværre købt til et system, som han ikke passer ind i. I går forsøgte man ham på Di Marias plads i venstre side (på midtbanen), og det har desværre den effekt, at han bliver en typisk boldflytter. Hans individuelle driblefærdigheder, målfarlighed og blik for små stikninger kommer ikke til sin ret. Derfor vil jeg mene, at han skal spille de tre forreste pladser som backup for BBC.

Champione: Jeg er uenig i den manglende bredde bagved. Man har to yderst kompetence venstreback, en rigtig god højreback og en backup, der så godt nok er ret ringe. Inde centralt har man 3 CB'ere, der alle er på absolut topniveau. Man har altså en backup i Varane, der ville kunne spille sig til en starter i alle klubber i Europa. Nacho er fjerdemand, og ham skal man ikke undervurdere. Han er en habil forsvarsspiller og er vel på niveau med jeres Bartra.

Der hvor jeg tror, at det kan gå galt for Real Madrid, er faktisk en anden positiv ting. Truppen. Kan det fungere med så mange 'stjerner' på et hold. Man har vel lige nu en trup, der på papiret er en bedste, man har set i europæisk fodbold i flere årtier, men bliver det smertefrit, at flere etablerede spillere skal sidde ude eller kan man få lavet et fornuftigt rotationsprincip?
Kroos, den mest boldsikre midtbanespiller i verden?! Og det er afgjort udfra en frustrerende sæson for Bayern, VM og Sevilla kampen? Hvis Kroos er den mest boldsikre midtbanespiller, hvad er Iniesta og Xavi så, de ALLERmestboldsikre midtbanespillere?? Well fair nok, men vi er bare uenige, er du RM fan by any chance?

Nu vil jeg nok sammenligne Bartra med Varane. Bartra fik flere kampe end Varane i sidste sæson. Hvorfor du tager Nacho med i sammenligningen forstår jeg ikke, han har jo ikke vist noget på højeste niveau endnu, men ok, han er måske kommende verdensklasse, ingen ved det dog endnu :)

For mig at se er Bartra org Varane to meget forskellige CB'er. Bartra er bedre i opspilsfasen og mere boldsikker, mens Varane måske har en bedre presence i forsvaret. Bartra er klart et bedre valg for Barca, da Barca ikke fungerer med en traditionel 'solid' CM'er. Hvor Varane sikkert er et bedre valg for RM.

Lige for at runde Kroos af, jeg vil blive overrasket hvis Kroos får bedre stats henover sæsonen end Rakitic, hvis begge er fit sæsonen igennem og får nok spilletid til at statistikken kan gøre sig gældende. Rakitic var bedste midtbanespiller i ligaen i og hjalp Sevilla til en titel i sidste sæson.
Senest rettet af rummenigge ons aug 13, 2014 12:32 pm, rettet i alt 1 gang.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Real har en bedre trup i og med at den for mig at se er mere sammentømret. Barca har været oppe og peake og skal nu genfinde sig.

Må indrømme at jeg grinte noget af at du skrev "bedste trup i årtier", journalisten. Det passer simpelthen ikke. Det er en af de bedre trupper ja, men tror ikke i er færdige med at sælge. De Maria, khedira og xabi kunne nok alle sælges. Chelsea og ikke mindst City har sammenlignelige trupper. Dog bemærkede jeg hvor lidt spansk der var over Real Madrids opstilling i går. Det er noget utiltalende i mine øjne.

Det bliver en spændende sæson. Også at se hvad Atletico kan i år.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

rummenigge skrev:
Journalisten skrev:Det er svært at konkludere meget ud fra den første kamp i sæsonen, men det tegner nu godt.

Kroos spillede til perfektion og beviste vel, hvorfor han nok må anses som den mest boldsikre midtbanespiller i verden. Fantastisk boldflytter, der også evner de lange dybe afleveringer.

James er desværre købt til et system, som han ikke passer ind i. I går forsøgte man ham på Di Marias plads i venstre side (på midtbanen), og det har desværre den effekt, at han bliver en typisk boldflytter. Hans individuelle driblefærdigheder, målfarlighed og blik for små stikninger kommer ikke til sin ret. Derfor vil jeg mene, at han skal spille de tre forreste pladser som backup for BBC.

Champione: Jeg er uenig i den manglende bredde bagved. Man har to yderst kompetence venstreback, en rigtig god højreback og en backup, der så godt nok er ret ringe. Inde centralt har man 3 CB'ere, der alle er på absolut topniveau. Man har altså en backup i Varane, der ville kunne spille sig til en starter i alle klubber i Europa. Nacho er fjerdemand, og ham skal man ikke undervurdere. Han er en habil forsvarsspiller og er vel på niveau med jeres Bartra.

Der hvor jeg tror, at det kan gå galt for Real Madrid, er faktisk en anden positiv ting. Truppen. Kan det fungere med så mange 'stjerner' på et hold. Man har vel lige nu en trup, der på papiret er en bedste, man har set i europæisk fodbold i flere årtier, men bliver det smertefrit, at flere etablerede spillere skal sidde ude eller kan man få lavet et fornuftigt rotationsprincip?
Kroos, den mest boldsikre midtbanespiller i verden?! Og det er afgjort udfra en frustrerende sæson for Bayern, VM og Sevilla kampen? Hvis Kroos er den mest boldsikre midtbanespiller, hvad er Iniesta og Xavi så, de ALLERmestboldsikre midtbanespillere?? Well fair nok, men vi er bare uenige, er du RM fan by any chance?

Nu vil jeg nok sammenligne Bartra med Varane. Bartra fik flere kampe end Varane i sidste sæson. Hvorfor du tager Nacho med i sammenligningen forstår jeg ikke, han har jo ikke vist noget på højeste niveau endnu, men ok, han er måske kommende verdensklasse, ingen ved det dog endnu :)

For mig at se er Bartra org Varane to meget forskellige CB'er. Bartra er bedre i opspilsfasen og mere boldsikker, mens Varane måske har en bedre presence i forsvaret. Bartra er klart et bedre valg for Barca, da Barca ikke fungerer med en traditionel 'solid' CM'er. Hvor Varane sikkert er et bedre valg for RM.

Lige for at runde Kroos af, jeg vil blive overrasket hvis Kroos får bedre stats henover sæsonen end Rakitic, hvis begge er fit sæsonen igennem og får nok spilletid til at statistikken kan gøre sig gældende. Rakitic var bedste midtbanespiller i ligaen i og hjalp Sevilla til en titel i sidste sæson.
Allerførst. Ja, jeg er Real Madrid fan, og ja, jeg forsøger som udgangspunkt ikke at diskutere med Barca fans herinde, da det ofte giver gnidninger. Det ønsker jeg ikke, men jeg synes det er svært at lade være, når dit indlæg så tydeligt bevidner om dit tilhørsforhold.

Bare din sammenligning af kæderne fik mig til at trække på smilebåndet. Centerforsvaret lige? Helt ærligt, mate. Kan gå med til at jeres midtbane er stærkere (mere sammenspillet), men centerforsvaret? Det var jeres klare akilleshæl sidste sæson og modsat havde vi et centralforsvar der shinede fuldstændigt i slutfasen med blandt andet at holde Bayern fra fadet i 2 kampe.

Jeres angreb er bedre i FM og FIFA, no doubt. Men nu skal vi lige vente og se, hvordan sammenspillet forløber sig. Potentialet er større, men jeg vil mene at de 3 forreste i RM har et bedre udgangspunkt på nuværende tidspunkt end Barca. Det giver lidt sig selv.

Gider ikke gå ind i diskussionen om Varane og Bartra, da det faktum, at du sammenligner de to niveaumæssigt, er nok for mig til at holde mig ude.

Overrasket hvis Kroos får bedre stats? Sku vi nu ikke liiiige. Der bliver godt nok lagt store forventninger i de Rakitic stats. Jo vist, han er en dygtig fodboldspiller, men han har spillet på et hold, hvor han som spilstyrer har været den klart bedste mand. Holdet har været bygget op om ham, og han har fået lov til at svinge taktstokken på næsten egen hånd. Det giver nu lidt bedre grundlag for gode stats. Du sammenligner ham altså med Kroos, der netop har været en afgørende faktor for en VM vinder og har været en afgørende faktor på et Bayern hold, hvor han har vundet alt, der kan vindes. Rakitic har altså lidt at bevise endnu, på trods af de gode stats.

Elbarca: Det er måske at tage munden fuld at kalde det den bedste trup, men jeg synes vi er tæt på (på nuværende tidspunkt) - uden at tage mulige salg i mente. Så du bænken i går?

Hvis endelig jeg vil sammenligne med andre trupper, så skal det da være enten Barca eller Bayern. Chelsea og City har da en decideret elendig trup sammenlignet med Real. Hvem kunne spille sig ind på Reals hold? Kompany? Yaya? Aguero? Modsat kan jeg i hvert fald nævnte 8-9 spillere, der ville ryge direkte ind på start 11'eren hos City :-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Lad os nu vente med at drage konklusioner til sæsonen er kommet i gang. Vi ved intet konkret endnu.

Reals hold ser skræmmende ud på papiret men vi ved ikke hvordan de kommer til at forholde sig til muligvis at spille på en anden måde, i et andet system. Hvordan vil de vinde bolde hvis de stiller med en midt med kroos og modric osv? Det samme kan desuden blandt andet siges om barcas angreb. Hvordan vil de få det til at fungere med 3 verdensstjerner?

Og man glemmer helt ATM som faktisk er kommet styrket ud af dette vindue. De har mistet profiler men imo erstattet dem med bedre spillere (undtaget målmanden). Det bliver en spændende sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster