Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

gygfo

Re: Real Madrid

Indlæg af gygfo »


Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Tolquhon »

gygfo skrev:Så er der gang i galeanstalten!

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... senal.html
Hvis du med "galeanstalten" mener The Daily Fail, så er jeg helt enig - men den har der været gang i længe. Jeg ville ikke have noget imod en god omgang intern splid i RM, men jeg tvivler på, at der er meget kød på den historie - det forhindrer dog selvfølgelig ikke sladderpressen i at koge suppe på benene.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Kan vi seriøst ikke snart droppe de der artikler, får i ærlig talt noget ud af dem? Det er fucking Daily Mail, uden en kilde udover et par gamle citater fra Sportsmail, AS og Marca.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

emo skrev:Det er vel du må ikke bruge mere end det du tjener.?

At du har overskud kan vel ikke retfærdiggøre at du bruger 5 gange så meget på transfers? Skal det ikke hænge sammen i sidste ende?

Imo, hvis Real havde et net overskud på 130mill euro uden salg af andre spillere, så burde de ikke kunne handle for 200 mill.. Ikke at Real bryder FFP da de har solgt for en del, og at de er omkring 80mill i negativ efter transfer, men de havde 130 at give af.

Firkantet, som jeg forstår det.
Transfers bliver afskrevet over spillerens kontraktperiode. Når Real Madrid betaler €100 mio for Bale og giver ham en 6-årig kontrakt, så vil Real Madrid afskrive €17 mio om året de næste 6 regnskabsår (100/6 = 16,667).

Hvis Real Madrid efter 2 år solgte Bale for €80 mio ville de i regnskabet kun skulle bogføre en indtægt på €13 mio. Klubben mangler nemlig at afskrive de resterende 4 år (€67 mio), hvilket man trækker fra salgssummen.

Det samme gør virksomheder, når de køber anlægsaktiver. Man fordeler kort sagt omkostningerne (eller værdiforringelsen om man vil) ud over den årrække man forventer at bruge aktivet.

Realgoodguy

Re: Real Madrid

Indlæg af Realgoodguy »

Det her er en god artikel om gældsaspektet i fodbold http://swissramble.blogspot.dk/2012/04/ ... -real.html

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Her kan Florentino Pérez igen fremvise et flot regnskab, men det vil være langt vigtigere for ham at fortælle klubbens medlemmer, at man har forlænget kontrakten med verdens bedste spiller netop nu.
Fra madridista om Ronaldo.... Sig mig har de fulgt med i sæsonstarten!?... Det er uden pis, det dummeste de nogensinde har skrevet. Altså sådan absurd dummeste. Så dumt at jeg endda lyder dum for at pointere det. Men forsatan drenge... Dét der, dét er satme sygt dumt!
Forumlegende

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Det siger alt om en, når man har den nødvendighed at pointere noget, i hver evig eneste sætning. Pinligt, jaarp, plain madridista.dk!
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Det siger alt om en, når man har den nødvendighed at pointere noget, i hver evig eneste sætning. Pinligt, jaarp, plain madridista.dk!
Præcis. Men når det så samtidig er fuldstændig malplaceret, så er det da for stygt! Fair nok at idioterne vil kalde ham det hvis han var startet godt op. Men Messi er jo allerede lysår foran ham, ligesom sidste sæson. Det er simpel fakta
Forumlegende

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Messi1987 skrev:
Daluigi skrev:Men Messi er jo allerede lysår foran ham, ligesom sidste sæson. Det er simpel fakta
haha hvor for du det fra ?
Ved at observere kampene, måske ?
Allez...

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Messi1987 skrev:
Daluigi skrev:Men Messi er jo allerede lysår foran ham, ligesom sidste sæson. Det er simpel fakta
haha hvor for du det fra ?
Messi scorer flere mål, vinder flere trofæer år efter år, er foran Ronaldo i alle afstemninger om bedste spiller etc., var topscorer sidste år, spiller bedre, dribler bedre, laver flere assists? Hvordan kan man være i tvivl om at Messi er bedre....

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

:lol: :lol:

Tænk at i stadig gider svare tilbage på de indlæg. Hvad er det man kalder sådan en, en troll?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Ooo trolololololo looooo
Allez...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Messi1987 skrev:Hvis vi tager statistik så er assist kongen Ozil bedre end Xavi, Iniesta og Fabregas tilsammen, Forlán var bedre end Ronaldinho i sæson 2004–05.
I én sæson eller i gennem deres karriere ? Hvordan tilsammen, hvornår tilsammen? Sidste sæson i alle turneringer lavede Ozil 35 assist, mens Xavi (15) + Fabregas (16) + Ini (22) lavede 53 tilsammen. Tager vi hele deres aktive karriere, mon ikke at de tre tilsammen også har lavet flere end Ozil (149) hvor Xavi har (108) Fabregas har (138) og Ini har (83) ? Ozils tal er imponerende, 35 assists i alle turneringer, men er jo ikke sandt det du skriver, at 35 er mere end 53.

Stats, fra Espn og min hurtige hovedregning mens jeg ser OB.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Havde været bedre med sådan et svar fra starten af, men jeg mener også, at det er forkert, at sige, at den ene er lysår foran den anden. Jeg synes, at Messi er bedre end CR, men ligefrem lysår, synes jeg ikke - dog bedre end CR, som sagt. Man må også anerkende CRs kvaliteter, selvom man er Barca fan eller generelt ikke er særlig begejstret for CR. Messi har fået en rigtig god start på sæsonen, hvorimod CR halter efter, men mon ikke, at det bliver Messi versus CR i sidste ende? Det tror jeg, at det gør.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Hvis du mener at han er så meget bedre end Xavi, Ini og Fab, hvorfor har du så brug for at forstærke dit argument med "tilsammen" som var helt malplaceret, og ikke holdt, var vrøvl. Kun én klassespiller baseret på statistik ? Seriøst, den lader vi stå.... damn! (Det skal lige siges at dette var svar til noget Messi1987 skrev, men fjernede igen, kan jeg nu se).

Jeg er ikke farvet, jeg anerkender Ozil, CR, Rib, RvP, Del Piero, Vidal, Pirlo, Zlatan, Falcao, osv., osv., men dette rokker ikke ved at Messi har været den bedste spiller de seneste sæsoner, og pt., er den bedste spiller, set fra mit synspunkt, og jeg er objektiv nok til at kunne anvende blandt andet statistik og vigtigst af alt, spil på banen, til at vurdere dette.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster