Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Quaresma skrev:Hahahhaha, jeg elsker den distance, der er mellem klub og fans i Madrid. Hvis man tager et smut forbi Madridista.dk, vil man hurtigt kunne spotte tendensen til udelukkende at omtale klubben som "Real Madrid" - intet "vi", intet "klubben", intet "holdet". Real Madrid.
Uuuuuf, skal vi have den diskusion igen? :o

Jeg er dyb modstander af brugen af ordet "vi" ift. en sportsklub, især når man er fan langt væk. Jeg omtaler bevidst "vores" klub som FCB og siger/skriver aldrig vi. Jeg er ikke på banen. Jeg træner ikke, jeg hjælper ikke, jeg henter ikke vand. Hvis jeg var på stadion hver uge ville det måske være anderledes, men som en fan der sidder i Danmark og har været på stadion 3-4 gange, så finder jeg det mærkeligt og lidt ... "til grin" at sige "vi".

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Jamial skrev:
Quaresma skrev:Hahahhaha, jeg elsker den distance, der er mellem klub og fans i Madrid. Hvis man tager et smut forbi Madridista.dk, vil man hurtigt kunne spotte tendensen til udelukkende at omtale klubben som "Real Madrid" - intet "vi", intet "klubben", intet "holdet". Real Madrid.
Uuuuuf, skal vi have den diskusion igen? :o

Jeg er dyb modstander af brugen af ordet "vi" ift. en sportsklub, især når man er fan langt væk. Jeg omtaler bevidst "vores" klub som FCB og siger/skriver aldrig vi. Jeg er ikke på banen. Jeg træner ikke, jeg hjælper ikke, jeg henter ikke vand. Hvis jeg var på stadion hver uge ville det måske være anderledes, men som en fan der sidder i Danmark og har været på stadion 3-4 gange, så finder jeg det mærkeligt og lidt ... "til grin" at sige "vi".
Siden medlemmerne er klubben, er det ganske logisk at omtale Barça som "vi" - såfremt man er medlem, slef. Det samme gælder for Madrid.

EDIT: Men det var nu heller ikke specifikt dét ord, jeg undrede mig over, at der ikke bliver brugt. Mere det at de fleste Madrid-tilhængere konsekvent omtaler klubben som Real Madrid i stedet for at bruge et af de utallige synonymer - det virker bare så distanceret og prætentiøst.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Det er jo bare symbolsk at sige "vi", derfor er det fint nok at sige "vi". Det giver følelsen af at være en del af holdet og det er der ikke noget galt i, imo. Det er ligeledes heller ikke forkert at referere til klubben ved navn.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Quaresma skrev:
Jamial skrev:
Quaresma skrev:Hahahhaha, jeg elsker den distance, der er mellem klub og fans i Madrid. Hvis man tager et smut forbi Madridista.dk, vil man hurtigt kunne spotte tendensen til udelukkende at omtale klubben som "Real Madrid" - intet "vi", intet "klubben", intet "holdet". Real Madrid.
Uuuuuf, skal vi have den diskusion igen? :o

Jeg er dyb modstander af brugen af ordet "vi" ift. en sportsklub, især når man er fan langt væk. Jeg omtaler bevidst "vores" klub som FCB og siger/skriver aldrig vi. Jeg er ikke på banen. Jeg træner ikke, jeg hjælper ikke, jeg henter ikke vand. Hvis jeg var på stadion hver uge ville det måske være anderledes, men som en fan der sidder i Danmark og har været på stadion 3-4 gange, så finder jeg det mærkeligt og lidt ... "til grin" at sige "vi".
Siden medlemmerne er klubben, er det ganske logisk at omtale Barça som "vi" - såfremt man er medlem, slef. Det samme gælder for Madrid.

EDIT: Men det var nu heller ikke specifikt dét ord, jeg undrede mig over, at der ikke bliver brugt. Mere det at de fleste Madrid-tilhængere konsekvent omtaler klubben som Real Madrid i stedet for at bruge et af de utallige synonymer - det virker bare så distanceret og prætentiøst.
Forstår netop din pointe her Q! Det undrer også mig gang på gang at de skriver HELE navnet REAL MADRID hver gang de omtaler klubben, som om det er noget neurorisk - og at det er forbudt for "rigtige" fans at referere til REAL MADRID som "klubben", "vi" eller "holdet".

Det ville i hvertfald virke prætentiøst hvis vi alle skrev hele smøren FC Barcelona hvergang vi postede et indlæg der omhandlede vores klub.

Det minder mig lidt for meget om "Maestro" dirigenten fra Seinfeld...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Kubala skrev:Det er jo bare symbolsk at sige "vi", derfor er det fint nok at sige "vi". Det giver følelsen af at være en del af holdet og det er der ikke noget galt i, imo. Det er ligeledes heller ikke forkert at referere til klubben ved navn.
Jeg synes netop det tager noget væk fra de folk der faktisk gør arbejdet; spillerne, trænerne, alle der fysisk hjælper holdet. Netop også derfor jeg synes man bedre kan sige det hvis man faktisk er på stadion hver gang. Der er ikke meget "vi" over det, når man som mig er kæmpe fan men kun har været fysisk tilstede til 3-4 Barca kampe.

Nå, endnu engang lidt off-topic. Jeg er enig med Q og SpillerSomMESSI.
Senest rettet af Jamial tirs aug 20, 2013 2:46 pm, rettet i alt 1 gang.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Jeg synes godt man kan argumentere for at sige "vi" om Barça, hvis man føler det er et projekt, større end fodbold, som man støtter, ser sig selv i (og som en del af) - også selv om man ikke skulle være medlem. At det ikke er alle der har det sådan, og at nogle kun tiltrækkes af de rent fodboldmæssige aspekter, er dog også helt fint.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Jamial skrev:
Kubala skrev:Det er jo bare symbolsk at sige "vi", derfor er det fint nok at sige "vi". Det giver følelsen af at være en del af holdet og det er der ikke noget galt i, imo. Det er ligeledes heller ikke forkert at referere til klubben ved navn.
Jeg synes netop det tager noget væk fra de folk der faktisk gør arbejdet; spillerne, trænerne, alle der fysisk hjælper holdet. Netop også derfor jeg synes man bedre kan sige det hvis man faktisk er på stadion hver gang. Der er ikke meget "vi" over det, når man som mig er kæmpe fan men kun har været fysisk tilstede til 3-4 Barca kampe.

Nå, endnu engang lidt off-topic. Jeg er enig med Q og SpillerSomMESSI.

Jeg synes ikke, at man tager noget som helst væk fra folk, der arbejder i klubben. Det er bare symbolsk og ikke andet. Det giver ligeså lidt mening, når man siger, at man gerne må bruge ordet "vi", så længe man ser kampene på stadion - man er da ikke mindre involveret eller dedikeret, når man ser kampene derhjemme eller er man?

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Alonso skulle have fået en ny skade som holder ham ude i yderligere tre måneder. Er det et stort tab for Real, umiddelbart ja, da Illarra ikke kan spille endnu og Khedira måske ikke er super motiveret for tiden.
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Khedira fik også et ordentligt slag i søndags og humpede ud.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

I følge Balague så får i sq Bale i morgen Real. Tillykke med det. Transfermarkedet er nok det eneste sted i slår os i år. Allez, Barca.
Allez...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

emo skrev:I følge Balague så får i sq Bale i morgen Real. Tillykke med det. Transfermarkedet er nok det eneste sted i slår os i år. Allez, Barca.
Der er flere Real-madrid "gæster" på dette forum, end på madridista.dk. Så alle dem og Michael94.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Bale-handlen skulle eftersigende blive offentliggjort i dag. De får seriøst nogle alternativer til angrebspositionerne i Madrid.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Quaresma skrev:Bale-handlen skulle eftersigende blive offentliggjort i dag. De får seriøst nogle alternativer til angrebspositionerne i Madrid.
Alternativer, hvis alle er glade og bliver i klubben. Men mon en Di Maria, en Ozil, er glade og ønsker at blive, hvor de hovedsageligt skal starte ude. Tænker ikke at CR og Bale bænkes.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:
Quaresma skrev:Bale-handlen skulle eftersigende blive offentliggjort i dag. De får seriøst nogle alternativer til angrebspositionerne i Madrid.
Alternativer, hvis alle er glade og bliver i klubben. Men mon en Di Maria, en Ozil, er glade og ønsker at blive, hvor de hovedsageligt skal starte ude. Tænker ikke at CR og Bale bænkes.
Det kunne snildt skabe en interne problemer. Men di María må efterhånden have accepteret at starte sæsonen ud som breddespiller.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg håber i hvert fald at Özil bliver et 'offer'. Han er vigtig for dem, så hvis han bliver utilfreds kan det nok godt starte en steppebrand (han har i hvert fald også Khedira på sin side).

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster