Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Velkommen til siden Mamma mia.

Der vil altid være dommerfejl ligegyldigt hvem modstanderen er og hvilken kamp der er tale om. Det er næppe første og sidste gang, at der bliver begået fejl i verdens største opgør - El Clásico.

Jeg kunne også med god vilje lave en lignende video fra den kamp, der viser, at FC Barcelona blev snydt i kampen, ved at vise forkerte dømte frispark, indkast, mangel på gule kort eller noget helt fjerde. Min pointe er, at kampen var mere lige end forventet, men at FC Barcelona vandt fortjent i mine øjne. Barcelona styrede som sædvanligt ligegyldigt modstanderen kampen, og havde flest 100 chancer. F.eks. Messis og Pique. Hvad havde R. Madrid foruden C. Ronalods? Og man kan ikke sige, at de gange Puyol tacklede bolden var en chance for det var det ikke!

Derudover spillede vi i undertal i 30 min og alligevel styrede vi kampen. I øvrigt en latterlig udvisning, da Lass f.eks også kunneh have røget ud før. Og C. Ronaldo kunne også have røget ud med lidt god vilje for film.

Men altså i har forbedret jer meget, men hvad kan man forvente når i bruger 250 MIO EURO på en sommer! Altså 1,5 milliarder danske kroner!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

mamma mia skrev:haha tjaaa hvis du læser hvor diskussionen startede, så ville du kunne se at jeg ikke tudede over noget som helst. Tvært imod, jeg kongratulerede for jeres sejr ;) .. men så begyndte Barca fans lige pludselig at tude, og så blev jeg jo ligesom tændt ik :)

det jo svært ikke at tude når vi ikke vinder noget mens ærkerivalerne vinder alt de kommer i nærheden af hehe, men i år ser det dog noget lysere ud, selvfølgelig ved hjælp af vores korrupte præsident haha :D
Godt tudet :D Ej jeg må sige du er en a de fornuftige madridistas.(dem er der ikke mange a skal jeg hilse at sige)

Man kan vende og dreje kampen så meget man vil, faktum er dog at Barca var fortjente vindere a kampen. I har forbedret jer i forhold tl sidste sæson, jeg synes dog stadig i har problemer så snart i møder en modstander a en vis kvalitet. Illustreret ved kampene mod Sevilla,Barca, Milan og til dels Valencia.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

ChristianRoesholm

Re: Real Madrid

Indlæg af ChristianRoesholm »

@ Visca El Barca
Du har en fantastisk pointe der i det du skriver.

Og jeg synes vi Barça fans skal tage hatten af for at Real har formåget at udvikle deres fodboldspil fra sidste sœson.
Men vil dog understrege at de måske skal tœnke lidt lœngere hvis de vil opnå det niveau af fodbold Barça formår at prœstere.
Og til min orintering er Barça's foboldspil ikke bare hvilket somhelst spil, Det er kendt over hele verdnen, det gør ondt at spille mod Barça ikke fysiksk men Psykisk med måden de formår at få bolden frem over banen på.
Og synes det var en god kamp mod Real, og ser frem til at Real kan udfordrer os om titlen i år.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

mamma mia skrev:haha tjaaa hvis du læser hvor diskussionen startede, så ville du kunne se at jeg ikke tudede over noget som helst. Tvært imod, jeg kongratulerede for jeres sejr ;) .. men så begyndte Barca fans lige pludselig at tude, og så blev jeg jo ligesom tændt ik :)

det jo svært ikke at tude når vi ikke vinder noget mens ærkerivalerne vinder alt de kommer i nærheden af hehe, men i år ser det dog noget lysere ud, selvfølgelig ved hjælp af vores korrupte præsident haha :D

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor i madridistas er glade for Perez. Han var da om nogen manden der ødelagde klubben. Man skal huske hans første regeringsperiode, han brugte milliarder på spillere som, Zidane,Ronaldo,Figo,Beckham osv. osv, og hvad vandt de? To la liga titler og en C.L, det er jo ikke ret meget, når man har brugt så mange penge. Ikke alene vandt man ikke meget, han smadrede da klubben også organisatorisk?

Manden har jo slet ikke forstand på på fodbold. Han laver de samme fejl, som da han var præsident første gang. Det virker som om, han køber spillere, ansætter træneren derefter, og så skal træneren får det til at fungere. Jeg synes som Barca fan at det er ret meget morsomt de opfører sig som nogle klovne, men jeg kan da ikke forstå at madridistas kan være glade for ham.

Man ved jo udmærket godt at organisation er vigtig hvis en klub skal fungere. En a grundene til at Barca fungerer så godt er, vi har fået en stærk bestyrelse og stærk organisation. Det kan man ikke rigtig sige om Madrid, deres bestyrelse er jo en joke :D
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

@FC. Barcelona
delvist enig :) .. i mine øjne havde det nok været mest fair med en uafgjort. Hvis man stiller det op i chancer, så udfra det du siger så havde Barca 3 - inkl. målet - chancer og Real havde 1 100 procent chance. Du vælger ikke at tage de Real chancer med hvor puyol kommer ind i en sidste sekunds tackling. Det er også fair nok, du er jo Barca fan :) . Men jeg vil stadig mene at det var dommerfejl der førte til piques og messis chancer, og derfor hedder den - hvis jeg skal være flink. - 1 - 1 mht. 100% chancer ;)

må dog indrømme at i viste styrke ved at være styrende selv i undertal.
men hvordan og hvorfor skulle CR9 være røget ud for film? så ham da ikke på noget tidspunkt filme, men hvis du mener Alves og bare kom til at skrive Ronaldo, så er jeg enig :)

tjaa jeg synes i er gået ned i niveau ifht. sidste år, men hvad kan man også forvente hehe

@Visca El Barca
vi har haft det hård mod de store enig - dog ikke mod valencia hvor vi manglede CR9 og Kaka, og alligevel vandt flot på udebane - . Men jeg tror ikke vi får de samme problemer når holdet virkelig bliver spillet sammen, og det er da på vej :)

Perez gjorde Real til et galehus under og efter hans første periode, men det så ud som om han spillede FM sådan som han hentede Figo - jah, ved det gør ondt på jer - , Zidane, Ronaldo o.s.v Og det var også derfor jeg blev fan. Dengang var jeg kun et barn, med den mindste kendskab til fodbold, men jeg vidste dog hvem Figo, Zidane, og Ronlado, og det var i mine øjne magi at få dem på samme hold.

Perez lavede dengang kæmpe brølere, som han dog retter op på nu. Han kigger ikke længere kun på hvor meget han kommer til at tjene på den og den spiller, men også på det sportslige. Han har købt spanier i modsætning til sidst, han har købt defensive forstærkninger i modsætning til sidst - xabi alonso, Arbeloa, Albiol - , og desuden er han ved at give chancen til unge folk fra egne rækker - Granero, Negredo kan købes tilbage, Parejo også - Se også på vores trup ifht. sidst. Sidst havde vi spillere som Raul Bravo, Pàvon, og Solari på bænken, Idag har vi VDV, Diarra, Gago, Guti, Granero, Ruud o.s.v .. ikke værst, og det viser at Perez - overraskende nok - har tænkt sig om ifht. sidst hehe

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Jeg må sige, han laver mange af de samme fejl som sidst. Synes Albiol er stærkt overvurderet. Nu køber i sikkert Ribery til sommer, så kunne lige så godt have beholdt robben. Mener stadig det er FM i højeste potens.
At han så dengang, og idag ikke tjener det han regner med på merchandise på de store spillere, er så en anden snak, som kan blive et problem. Selv med den korruption som er indbegrebet af Real.

Mht til kampen, så kunne den sagtens have endt uafgjort, men den viser tydeligt, at i stadig ikke spiller som et hold, og ikke kan skabe en kamp.
Det skal sikkert nok komme, men hvis der går en lille smule ged i det, så fyrer i vel Pellegrini, og så starter i forfra igen. Der er jo gerne jeres egen værste fjende.
Vi har måske ikke spillet helt lige så fantastisk som sidste sæson, men jeg ser ingen grund til at vi ikke skal ramme det niveau igen. Zlatan er eksempelvis kanon, men der er stadig mere potentiale i samspillet, som bliver stadig bedre.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

mamma mia skrev:@FC. Barcelona
delvist enig :) .. i mine øjne havde det nok været mest fair med en uafgjort. Hvis man stiller det op i chancer, så udfra det du siger så havde Barca 3 - inkl. målet - chancer og Real havde 1 100 procent chance. Du vælger ikke at tage de Real chancer med hvor puyol kommer ind i en sidste sekunds tackling. Det er også fair nok, du er jo Barca fan :) . Men jeg vil stadig mene at det var dommerfejl der førte til piques og messis chancer, og derfor hedder den - hvis jeg skal være flink. - 1 - 1 mht. 100% chancer ;)

må dog indrømme at i viste styrke ved at være styrende selv i undertal.
men hvordan og hvorfor skulle CR9 være røget ud for film? så ham da ikke på noget tidspunkt filme, men hvis du mener Alves og bare kom til at skrive Ronaldo, så er jeg enig :)

tjaa jeg synes i er gået ned i niveau ifht. sidste år, men hvad kan man også forvente hehe

@Visca El Barca
vi har haft det hård mod de store enig - dog ikke mod valencia hvor vi manglede CR9 og Kaka, og alligevel vandt flot på udebane - . Men jeg tror ikke vi får de samme problemer når holdet virkelig bliver spillet sammen, og det er da på vej :)

Perez gjorde Real til et galehus under og efter hans første periode, men det så ud som om han spillede FM sådan som han hentede Figo - jah, ved det gør ondt på jer - , Zidane, Ronaldo o.s.v Og det var også derfor jeg blev fan. Dengang var jeg kun et barn, med den mindste kendskab til fodbold, men jeg vidste dog hvem Figo, Zidane, og Ronlado, og det var i mine øjne magi at få dem på samme hold.

Perez lavede dengang kæmpe brølere, som han dog retter op på nu. Han kigger ikke længere kun på hvor meget han kommer til at tjene på den og den spiller, men også på det sportslige. Han har købt spanier i modsætning til sidst, han har købt defensive forstærkninger i modsætning til sidst - xabi alonso, Arbeloa, Albiol - , og desuden er han ved at give chancen til unge folk fra egne rækker - Granero, Negredo kan købes tilbage, Parejo også - Se også på vores trup ifht. sidst. Sidst havde vi spillere som Raul Bravo, Pàvon, og Solari på bænken, Idag har vi VDV, Diarra, Gago, Guti, Granero, Ruud o.s.v .. ikke værst, og det viser at Perez - overraskende nok - har tænkt sig om ifht. sidst hehe
Stop nu med at nævne dommerfejl bette ven. Det var ikke vores hold der fik en dommer (Perez Burull) suspenderet pga en fuldstændig vanvittig favorittissering af hjemmeholdet, sidst osasuna gæstede jeres stadion! Finder det nærmest tragikomisk at en real-fan piver over dommeren, og i denne diskussion er jeg og andre barca fans, de eneste der kan komme med konkrete belæg for at i får dommerhjælp. Så stop klynkeriet på det punkt

Dernæst vil jeg sige velkommen på forum. Så længe du holder en sober tone og ikke kommer med al for mange anekdoter om hvor store i en gang var, så skal du nok blive behandlet ordentlig her på forum. :)

Ps. Nu siger du at det gjorde ondt på os, at i købte Figo. Så vil jeg da lige spørge dig, hvor ondt gjorde det på dig/jer at barca har vundet ALT, blevet det største spanske hold nogensinde, gjort det med egne spillere og samtidig spiller verdens mest underholdende fodbold.. ja, hvor ondt gør det så? :wink:
Forumlegende

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

hehe nu kan man ikke sammenligne en kamp mod Osasuna, med en kamp mod Barcelona, der er jo himmel og jord til forskel. Vidste egentlig ikke at Burull blev suspenderet! sjovt at Henning Ovrebo ikke led samme skæbne, men der er selvfølgelig forskel imellem det spanske fodbold forbund og uefa :)

haha vedr. Figo, så ser det ud som om at min kommentar stak lidt til dig, du gik i direkte offensiv og det tyder på at det virkelig gør ondt haha :D

men altså skal nok stoppe klynkeriet, tak for din velkomst, og skal nok prøve ikke at ødelægge jeres forum fuldstændig :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

mamma mia skrev:hehe nu kan man ikke sammenligne en kamp mod Osasuna, med en kamp mod Barcelona, der er jo himmel og jord til forskel. Vidste egentlig ikke at Burull blev suspenderet! sjovt at Henning Ovrebo ikke led samme skæbne, men der er selvfølgelig forskel imellem det spanske fodbold forbund og uefa :)

haha vedr. Figo, så ser det ud som om at min kommentar stak lidt til dig, du gik i direkte offensiv og det tyder på at det virkelig gør ondt haha :D

men altså skal nok stoppe klynkeriet, tak for din velkomst, og skal nok prøve ikke at ødelægge jeres forum fuldstændig :)
Du er squ god nok :D Jeg tror hverken Barca fans og ISÆR madridistas kan brokke sig over dommerhjælp, så vi burde bare lade den ligge.

Hmm Figo gik, og du siger det gjorde ondt på os. Det er da klart at det man bliver lidt sur, når en a de bærende spillere flytter til en rival. Hans efterfølgende opførsel gjorde dog, at folk ikke var kede a at han forlod os, de synes bare han var klam, der er en forskel :D

Lad os stoppe tuderiet som jeg har skrevet tidligere. Lad os vente hvad der sker. Perez skal nok ødelægge det for jer igen. Man genvælger en præsident der var/er en klovn, det siger vel lidt om de mennesker der holder med Real, de såkaldte madridistas :D
Senest rettet af Visca El Barca tors dec 31, 2009 12:03 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

mamma mia skrev:haha vedr. Figo, så ser det ud som om at min kommentar stak lidt til dig, du gik i direkte offensiv og det tyder på at det virkelig gør ondt haha :D
Pengene fra den handel lunede ellers godt. At Nuñez formøblede dem på ligegyldige spiller er en anden sag.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

jeg vælger at evaluere Perez når sæsonen er slut, men mht. indkøb har han gjort det fantastisk.

GODT NYTÅR ;)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

mamma mia skrev:jeg vælger at evaluere Perez når sæsonen er slut, men mht. indkøb har han gjort det fantastisk.

GODT NYTÅR ;)
Hmm han har ligefrem gjort det fantastisk med sine indkøb? Jeg ved du har sagt at du var en lille knægt, første gang Perez var præsident. Lad mig fortælle dig hvad problemet med holdet og hans indkøb dengang var, der var simpelthen ikke balance på holdet, da der var alt for mange offensive spillere i startopstilling, Zidane,Figo,Beckham,Raul, den rigtig Ronaldo? Det gjorde at holdet manglede den rigtig balance!

Den nye Real har Cristina, Kaka, Xabi Aonso,Higuain og Benzema eller Raul når han spiller i startopstilling, kan du se ligheder? Det overrasker mig dog ikke at en Madridista er blind over for dette problem. Man skal jo bare købe spillere som real præsident, så er det ligegyldigt om man spørger træneren først, eller om man har forstand på fodbold eller ej 8)
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

Du glemmer at nævne Arbeloa og Albiol, og det giver så Xabi, Arbeloa og Albiol som defensive forstærkninger, og Cristina :P Kaka og Benzema som offensive. De defensive folk glemte Perez at købe i den første periode, det gør han så ikke i denne. Der går så rygter om at vi har skaffet ribery til sommer, og vi søger også en god venstreback, og hvis det sker, så har vi en vandvittig trup, og så har indkøbene ikke været andet end fantastiske. Tænker f.eks. selv på en opstilling til næste sæson der hedder:

casillas
Ramos - Pepe - Albiol - Evra

Lass - Xabi

Ribery -- Kaka -- Ronaldo

Higuain

det ville jo være sindsygt, især hvis de bliver spillet godt sammen.

Men igen til det med Perez's indkøb, så er det jo bare fantastisk når en mand som Calderon lovede at hente Kaka, men ikke kunne, og så kommer Perez og henter både Kaka, Ronaldo og Benzema, det er det der er fantastisk. Især når man tænker på at Real ikke rigtig - spillemæssigt - var et stort hold længere - 6-2 til barca, 5-0 til liverpool - , at man så alligevel kan tiltrække sådanne spillere er bare fantastisk!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

mamma mia skrev:Du glemmer at nævne Arbeloa og Albiol, og det giver så Xabi, Arbeloa og Albiol som defensive forstærkninger, og Cristina :P Kaka og Benzema som offensive. De defensive folk glemte Perez at købe i den første periode, det gør han så ikke i denne. Der går så rygter om at vi har skaffet ribery til sommer, og vi søger også en god venstreback, og hvis det sker, så har vi en vandvittig trup, og så har indkøbene ikke været andet end fantastiske. Tænker f.eks. selv på en opstilling til næste sæson der hedder:

casillas
Ramos - Pepe - Albiol - Evra

Lass - Xabi

Ribery -- Kaka -- Ronaldo

Higuain

det ville jo være sindsygt, især hvis de bliver spillet godt sammen.

Men igen til det med Perez's indkøb, så er det jo bare fantastisk når en mand som Calderon lovede at hente Kaka, men ikke kunne, og så kommer Perez og henter både Kaka, Ronaldo og Benzema, det er det der er fantastisk. Især når man tænker på at Real ikke rigtig - spillemæssigt - var et stort hold længere - 6-2 til barca, 5-0 til liverpool - , at man så alligevel kan tiltrække sådanne spillere er bare fantastisk!
Hmm jeg vil ikke betegne Xabi som en defensiv midt, han er mere en Xavi type, en der binder spillet sammen, ikke en der rydder op og løber/ er arbejdshest i 90 minutter.

Du har jo taget helt fejl med hensyns til startopstilling, eller viser det bare at i ikke går op i træneren. Pellegrini er kendt for at spille med 4 på midtbanen og to angribere, det har været hans filosofi, og han er bedst til det, skal han nu ændre på dette, for at gøre plads til spillere? Man købe jo spillere der passer til systemet, det er jo lidt a et selvmål at købe spillere først og så derefter finde en strategi? Anyways, når det er sagt, så viser det jo bare at du igen tager fejl, med ribery, kaka,higuain,cristina, og tildels Xabi alonso og Ramos( som jo mere er en højre angriber, end en back), så er der jo ingen balance på holdet?

Jeg kan da ærlig talt ikke se, hvad han skulle gøre meget anderledes end hans første periode? Perez tror jo bare, man kan have alle de offensive spillere, så længe man har to gode forsvarsspillere, højst tre. Canna,Samuel var da nogle a verdens aller bedste forsvarsspillere da de i sin tid blev købt, desuden huserede emerson på den def. midt, men virkede det? Det burde da går op for Perez og jeres bestyrelse, at man i moderne fodbold, forsvarer som et hold, og angriber som et hold, og til det har man brug for spillere der kan bringe balance på holdet?

Et Real hold med Ribery,Cristina,Kaka,Higuain/benzema eller begge, Xabi og Ramos, er et rigtig rigtig godt offensiv hold, men elendig defensiv! Det er jo jo defensiven i har haft problemer, men det virker som om i ikke er dygtig nok til at indse dette. At man køber albiol og arbeloa hjælper jo ikke på det?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

mamma mia skrev:hehe nu kan man ikke sammenligne en kamp mod Osasuna, med en kamp mod Barcelona, der er jo himmel og jord til forskel. Vidste egentlig ikke at Burull blev suspenderet! sjovt at Henning Ovrebo ikke led samme skæbne, men der er selvfølgelig forskel imellem det spanske fodbold forbund og uefa :)

haha vedr. Figo, så ser det ud som om at min kommentar stak lidt til dig, du gik i direkte offensiv og det tyder på at det virkelig gør ondt haha :D

men altså skal nok stoppe klynkeriet, tak for din velkomst, og skal nok prøve ikke at ødelægge jeres forum fuldstændig :)
At du vælger ikke at kommentere på vores 6 titler og hvor ydmygende det måtte være at se på sit hold få tæsk 6-2 på egen bane, giver vel mig mere svar om hvordan du har det ;) Figo er fortid, og derfor finder jeg det en smule sørgeligt du prøver at du prøver at stikke til os den vej, når nutiden altså viser jeres hold få den ene øretæve efter den anden, af vores sprudlende mandskab..

Nu kan du ikke forholde dig til Perez endnu, men du kan vel forholde dig til nutiden og hvor meget barca dominerer... så igen kommer spørgsmålet: Hvor ondt gør det så? :wink:
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster