FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Vi har spillet nøjagtig som vi plejer... holdet har scoret flere mål end nogensinde i alle turneringer i denne sæson (170 so far), vi har forstærket med Alesis, Thiago og Cesc.
Vi har en Messi der blir bedre og bedre og laver scorings rekord i liga (41 and counting) + sæson rekord med 63 pt.

Vi kan endda nå at overgå liga rekorden med scorede mål (altså vores egen fra 08-09 hvor vi scorede 105 mål).

Vi har 3 pokaler i hus - den ene med sejr over RMD i super coppa og vi har den 4. pokal at spille om i CDR finalen

Det eneste der er forskel på denne sæson og 08-09 er at ALLE hold parkerer bussen når de spiller mod os, og at ALLE vil slå os.. vi er KLUBBEN som skal ned med nakken.

Og vi har manglet det afgørende held i betydningsfulde situationer... Messis 2 straffe: mod Sevilla, mod Chelsea, og de ekstrem uheldige uafgjorte i ligaen er hele forskellen.

Vi bør ikke ændre andet end at skifte Keita, Adriano og Villa som er naturlig.

Ellers fortsæt fortsæt!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
BarcaRJ
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons jul 06, 2011 1:13 pm
Geografisk sted: Fyn, DK
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarcaRJ »

Jeg syns at både keita og adriano er superindskiftere og gavner os derfor breddemæssigt..og hvorfor vil du af med villa?? ..den mand har vi i den grad savnet!!
Me, cracy? Nope, my mom had me tested !

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

BarcaRJ skrev:Jeg syns at både keita og adriano er superindskiftere og gavner os derfor breddemæssigt..og hvorfor vil du af med villa?? ..den mand har vi i den grad savnet!!
Keita er vel 32 ik? Vi skal have en hel anden type midtbane mand end Keita... Keita kan slet ikke spille pasningsspil, han er gammel og langsom og jeg har aldrig haft fidus til ham. Det skal være en virkelig god spiller der skal tage over fordi Xavi får mindre og mindre spilletid i takt med hans alder og hyppige skader. Vi har Cesc, Thiago og Iniesta so offensive midtbanepillere men vi mangler netop een til som er kreativ. Keita kan til nød bruges som def. midtbane, men Mash og Busi er klasser bedre og yngre og hurtigere og mere pasningssikre.

Villa? Han er ca. 30 og har ikke rørt en bold i et halv år. Det er ok at tro at han hurtig får verdensklasse niveau, men han er altså ved at være gammel og jeg tror ikke hans niveau kommer derop som en absolut stjerneangriber skal være på i verdens bedste klub som angriber. Neymar er en megt bedre løsning.

Adriano? Han er middel, og vi mangler ofte hele den venstre side når han spiller fordi han ikke er hverken rigtig dygtig offensivt ej heller defensiv, men blot ok. Igen, det skal være en rigtig dygtig defensiv spiller eller omvendt. Alba er ung og har kvaliteterne og han er katalaner.

Jeg synes det er naturligt at skifte netop disse 3 spillere ud.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Qwade »

SSM: Det er altså lidt naivt at tro, at man kan få bedre squad-players end Keita og Adriano. Godt nok snakker vi FC Barcelona, men det er de færeste spillere på Adriano/Keita-niveau, der gider skifte til Barca vel vidende at de mest af alt, skal sidde og varme bænken. :)

Enig, Alba kunne være genial at få ind i folden... og enig, vi bør have en kreativ/stærk midtbanemand ind, i hvert fald hvis Mash og Busi skal bruges i det centrale forsvar under Tito også. Får vi eksempelvis Silva, så behøver vi ikke flere midtbanespillere, heller ikke i tilfælde af at Keita sælges.

Mht. Villa, så ved vi hvad han kan, og han er stort set altid garant for højt bundniveau. Dermed sagt tror jeg ikke personligt på, at han er færdig som topspiller.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Billede
PEP LEAVES BUT “GUARDIOLA” STAYS

Tito Vilanova, the natural substitute

Rosell assures that the football style will be the same, as well as the stability of the team

First decisions by Vilanova: He will sign Jordi Alba, a central defender and two strikers

Guardiola’s farewell: “I leave because the time has worn me out but I leave really happy. Tito will do very good.”


Jeg ved det bare er Sport der gætter, men to angribere?. Det giver ikke rigtig mening, hvis det skulle være sandt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Hvorfor? Vi har jo i princippet kun én 'rigtig' angriber. De behøver jo heller ikke at være verdensstjerne begge to. En ekstra, billig backup er altid god at have - især hvis vi løber ind i lige så mange skader som i år.

Jeg er godt tilfreds, hvis indkøbene betyder, at vi ikke er nær så afhængige af Messi som målscorer. Også selvom David Villa blive skadet.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Qwade »

Er enig med Visca, 2 angribere ville være vanvid. Qua: Du har ret i, at vi kun har én "rigtig" angriber, men vi havde fandme mange offensive strenge at spille på:
Villa, Messi, Afellay, Alexis, Tello, Cuenca & Pedro.
Dvs. 7 angribere i truppen, + evt. Fab / Ini som set så mange gange før.

Jeg ser helst Alba + Silva + en ankermand til midtbanen, så har lige mere kvalificeret back-up der, i så fald at Busi/Mash skal vikariere i midterforsvaret / hvis Tito også vil bruge Mash fast i forsvaret! :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Dette her er taget fra en kommentar til en af totalbarca.com artikler. Jeg kender ikke selv til denne nyhed, men hvis det passer, så er det faktisk underligt, og jeg håber vi kan skrive en bedre aftale med NIKE:
"Real is close to agreeing a huge deal with Adidas worth around 320 million Euros over 8 years. The German brand is set to break the record sponsorship to help the club financially. The current deal is giving Real Madrid more than 35 million Euros per year, and the new deal is set to surpass 40 million. The deal will run until 2020 and will once again surpass the amount received by Barcelona from technical sponsor Nike, which is in the region of 30 million Euros."
Rosell is ex-executive in Nike, so I am sure he can work out a better deal for Barca, which has much greater fan base. Barca over-passing Real with 3 mln more supporters even in facebook.
So why the current deal with Nike is 5 mln annually less then Real gets from Adidas even now is beyond my understanding.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Netzer (ex-Madrid): "Chelsea beat Barça with terrible football. If this becomes fashionable, I might never go to a stadium again." [bild]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

[youtube]LWcC3Ls1Mfw[/youtube]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Her er mit bud på de resterende 3 runder:

RMD taber, taber og taber

FC Barcelona vinder, vinder og vinder


Ergo:

Ligaen blir' vores!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Barcas top 3 mål i april


Barça's payroll at the start of the 2011-12 season: $217 million. Average player salary: $8.7 million http://bit.ly/K0Pcd3 #fcblive [espn]
Hvorfor stillede jeg mine Puma King på hylden! Hvorfor???? (Por que???)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

SpillerSomMESSI skrev:Her er mit bud på de resterende 3 runder:

RMD taber, taber og taber

FC Barcelona vinder, vinder og vinder


Ergo:

Ligaen blir' vores!
Det handler bare om at ha troen...FTW!! :cool:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jbninc

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jbninc »

Quaresma skrev:Jeg er godt tilfreds, hvis indkøbene betyder, at vi ikke er nær så afhængige af Messi som målscorer. Også selvom David Villa blive skadet.
Ja, vores største styrke er også væres største svaghed - Messi. Alt er for afhængigt af ham. Når David Villa kommer tilbage ser det fornuftigt ud igen, men vi mangler en angriber mere, der kan supplere holdet i bredden, for det er altså nødvendigt.

Der er ikke nogen af talenerne, der kan gå ind og udfylde så stor en rolle endnu. Hvor ville det være fantastisk med en Bojan, der bare kunne leve op til en 1/10-del af forventningerne.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Tw Pique: "Enjoying a great night with the team-mates!


De hygger sig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster