Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

rummenigge skrev:
JonasV skrev:Det er faktisk en anelse forvirrende, grænsende til identitetskrise.
Jeg hørte en udsendelse på radio 24x7 hvor en noget sindsforvirret mand blev interviewet og havde en ret personlighedsspaltet samtale med intervieweren. Her var der ret mange paralleller der kunne drages fra en Mourinho pressemeddelse, nu når man tænker over det :eek: ;-) ...hvis jeg var Karanker ville jeg nok passe på med at ligge min stil så tæt på portugiseren.
Hæhæ, man kan godt fristes til at kaste et væld af diagnoser i den retning... *host*borderline*host-host*...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Skydefinten skrev:... så taber jeg til enhver tid hellere titlen til Atl. Madrid end Real Madrid.
Good point. For mig er der ingen tvivl. GOOO Atletico!

Jeg kan samtidig ikke forstå overhovedet, at man skulle holde med Real Madrid i CL-sammenhæng. Jo hurtigere de kan blive slået ud desto bedre. Hovedet på blokken her, men jeg tror at mit had til det hold skyldes mere nogle af de spillere og personer der er i klubben end klubben selv.

Som klub har de en stor fortid, mange gode og sympatiske spillere - måske ikke lige pt. - og de har givet mio af fans - barca-fans især inklusivt - spænding og følelser - gode som dårlige - i rigtig mange år. For det må man værdsætte dem. Er der ikke et gammel kinesisk Sun Tsu ordsprog eller en oldgræsk devise som går på elsk din fjende? Er der ikke det? Jo, det tror jeg.
Visca el Barca

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blach »

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... rt=10&vis=

Kassow-Rossing har indrømmet at Messi er bedre end Ronaldo! I don't believe my own eyes! :eek:

Og til Atl-Real: Jeg vil helt klart, med 100% sikkerhed, foretrække en Atletico sejr. Om ikke andet, så for at de bryder den dårlige stime de har mod Real, så vi måske kan regne med at de tager nogle point fra Real i ny og næ i fremtiden, i stedet for at de forbliver i den nuværende nærmest forbandelse agtige tilstand.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Guillem Balague, som har skrevet den nye Guardiola-bog skrev:Mourinho and his future

There is plenty of evidence that Mourinho is not happy. His body language has been mentioned by a close friend of his as a clear suggestion he is not as sparky as he normally is. His battle with the B team coach seems a diversion of other problems (on the pitch mostly, where this season the team is unable to raise their game when they are tired or unmotivated as the coach himself admitted some players were earlier in the season, or when they attack organized deep defences).

That confrontation with the B team coach, unresolved yet, was a Mourinho test to the club –and the answer of the board and president was to back the B team coach. Nobody wants to move anything now, as nobody at the club is certain what José is going to do next.

Mourinho, as reported by Diego Torres in El País, has asked Real Madrid to bring him a former player to attack referees and defend the institution, he wants to change the squad but some decisions are unpopular and the club is not sure if they should help him on that matter. Courtois is the goalkeeper Mourinho wants to sign to put pressure to Casillas.

Also, the club thinks fans are starting to doubt Mourinho. And many decisions taken by Florentino Pérez in the past have depended on the opinion of fans.

And the division in the squad (Spanish and friends vs. Portuguese and friends) is widening.

The conclusion: it seems the relationship club-manager is reaching a breaking point and it will require a lot of LTC from both parts to restore it to what it was.

Mourinho wants to renew the squad after 3 years of his demanding regime and Madrid feels the price of that will be too high.

PSG is looking at the situation with a lot of interest. Can you imagine how powerful a PSG with Mourinho and Ronaldo or Falcao be?

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Vi skulle næsten have en seperat tråd der hedder "Kassow-Rossing-tråden" eller omdøbe den fremragende, nyeoprettede "Citater fra tosser-tråd" til det. I hans ære om ikke andet :)

Mht. AM så har de jo også en fabelagtig Falcao. Jeg så lidt af deres kamp igår, og han er jo en naturkraft i sig selv. Man fornemmer tydeligt den aura og - retmæssige - hype der er omkring ham. Publikum, trænere og medspillere er vilde med ham. At han også virker sympatisk gør det desto lettere at holde med ham og AM. Jeg håber han bliver i Spanien i lang tid, men med hans præstationer ser det ikke ud til det.
Visca el Barca

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

JonasV skrev:
Guillem Balague, som har skrevet den nye Guardiola-bog skrev:Mourinho and his future

...
The conclusion: it seems the relationship club-manager is reaching a breaking point and it will require a lot of LTC from both parts to restore it to what it was.

Mourinho wants to renew the squad after 3 years of his demanding regime and Madrid feels the price of that will be too high.

PSG is looking at the situation with a lot of interest. Can you imagine how powerful a PSG with Mourinho and Ronaldo or Falcao be?
Meget interessant, og også lidt insider info måske.

Jeg ved godt at forfatteren ikke snakker om krise direkte, men lægger lidt op til at den er undervejs måske(?) Jeg mener at deres hold spillemæssigt er langtfra krise, desværre. Man har dog lov at håbe.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Ja, det virker lidt underligt med den nuværende situation, hvor en Real sejr resultatmæssigt kan gavne os, men det kan i længden være bedre at kampen ender med Atleti sejr. Det vil være Real som vi skal kæmpe om mesterskabet med i sidste ende, selvom det ikke virker sådan i øjeblikket med den store afstand. Grunden er jo, at jeg synes, at Atleti ikke har bredden til at holde fast i forfølgelse, og har tidligere vist svaghed, og dertil har Real en hel del kvalitet og erfaring, så de vil nok være i hælene på os. Derfor skal vi ikke tage den store føring med afslappethed og være nonchalante, fordi vi fører med 11 point, da 2-3 dårlige kampe, og så vil Real ånde os i nakken, selv med 2 dårlige kampe kan føring være reduceret til 5 point, så vi skal ikke tage gaverne på forskud. Til slut synes jeg at Real nederlag altid varmer hjertet, så udelukkende derfor skal Atleti vinde mod Real.


Og til Mourinho og træthed, hele den del og balladen, ja til det vil jeg sige at jeg tror, at kun han kan vælge sin skæbne i Real. Det vil sige at selvom Real ikke ender med at vinde noget i år, så tror jeg desværre, at han stadig vil være at finde i Real. Manden har kommet af med alle kritikere af hans i Real, og har fået ufatteligt langt snor, og projektet er ikke fuldendt, da de stadigvæk mangler at vinde CL, og derfor vil Perez stadig give Mou tilliden, da manden har givet ham alt indtil videre. Balladen har altid været der( men bare ikke i samme omfang), den har udviklet sig efter den dårlige sæsonstart til det vi ser på nuværende tidspunkt, så tror ikke at det udelukkende har været Betis kampen, som skulle være den afgørende faktor, men selvfølgelig forstærker Betis kampen yderligere situationen.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Et uafgjort vil være det bedste resultat for os, så kan vi øge forspringet til Atleti og Real til hensholdsvis 5 og 13 point, såfremt vi vinder vores kamp mod Betis.

Jeg kan dog ikke lade være med at håbe på Atleti sejr (jeg tror dog Real får en overbevisende sejr mod dem, det kickstarter en Real stime hvor de vinder 8-10 kampe på stribe), forestil jer hvor meget uro det vil skabe, samt Atleti vil få noget tro på, at det godt kan lade sig gøre at vinde over Real. De har jo i den grad et Real kompleks. Men som sagt, hvis Real taber den kommende weekend, så er oversætteren i den grad under pres. To nederlag i træk (i ligaen) er altid lige med krise i Real (og Barca for den sags skyld).

Bare fordi jeg tror det kan blive god underholdning, hvor folk i Real begynder at beskylde hinanden, så håber jeg på en Atleti sejr, men tror ikke på det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Altså Atletico vinder ikke den kamp, det er simpelthen så sikkert som amen i kirken. Real kunne komme med deres tarvelige b-kæde, og stadig vinde.. Det må historien vidne om.

Men for dælen hvor ville en uafgjort da varme ;-)
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Altså Atletico vinder ikke den kamp, det er simpelthen så sikkert som amen i kirken. Real kunne komme med deres tarvelige b-kæde, og stadig vinde.. Det må historien vidne om.
Teemuss? :cool:
Jeg tror på det! I år sker det. RM taber og hiver min. 1 rødt kort. Nu har jeg set de sidste par Atl. Madrid kampe, og de kan da fuldt ud matche RM, hvis ellers dommeren ikke får en hjerneblødning på Bernabeu:lol:

Btw., interessant at der blev buhet på stadion i aftes, da Mourinhos navn blev sunget af de harcore Ultra Sur fans. Det bemærkede han også selv.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Skydefinten skrev:
Btw., interessant at der blev buhet på stadion i aftes, da Mourinhos navn blev sunget af de harcore Ultra Sur fans. Det bemærkede han også selv.
Spillede de CdR-kamp?

Edit: Nevermind, vovede mig lige hen på Madridista og fandt kampreferatet. Ikke den helt store optimisme at spore.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

News just in that Thibault Courtois could miss Saturday's derby at the Bernabéu with flu
Oh, så la' da vær'.
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Haha. Typisk. Falcao bliver vel smittet af ham inden kampen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Arbeloas twitter efter nederlaget til Betis:


Det er en spansk oversættelse af et citat fra tegnefilmen Ratatouille. Det oprindelige citat lyder således:
"In many ways, the work of a critic is easy. We risk very little yet enjoy a position over those who offer up their work and their selves to our judgment. We thrive on negative criticism, which is fun to write and to read. But the bitter truth we critics must face, is that in the grand scheme of things, the average piece of junk is probably more meaningful than our criticism designating it so."

De hygger sig rigtig i Madrid for tiden :D

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg faldt lige over denne artikel, og det første afsnit var yderst interessant, i forhold til Pepe's udvisning i Champions League-semifinalen i forrige sæson. Altså, jeg har aldrig været i tvivl om at det var helt og aldeles i orden at han røg ud, men mange har påpeget at Pepe ramte bolden og, i følge deres udsagn, heller ikke ramte Dani Alves. Det er bare, desværre for alle der synes omvendt, ret irrelevant om han rammer bolden eller om han rammer Dani Alves. Her sætter en fyr der selv er dommer på deltid, nogle ord på det:
“I got the Ball ref!”

This is by far and away the worst offender on this list. The rule explicitly states that a sending off should be issued if a player makes a challenge with “excessive force”, and makes no mention of whether the ball needs to be touched or not. Obviously, the definition of “excessive force” will change over time to meet the modern demand. The common interpretation of the law and the phrasing means that any challenge that is unnecessarily high (compared to the ball height), two footed or lets both of the defenders’ feet off the ground at the same time be deemed “reckless” and thus a sending off. Thus, whilst This Challenge would have been deemed a great piece of defending in the 1980s, in today’s game it is justifiable red card, despite clearly winning the ball. Indeed, just as the player doesn’t need to make contact with the ball to justify a red card, He Doesn’t Even Need To Make Contact With The Player. In both cases you can easily justify that the challenge was reckless and could have endangered the safety of another player, thus should be treated equally. This rule also applies to tackles from behind and the giving of cautions, where the ball is also never mentioned in the law, just the severity of the challenge.
Ja, det var som sagt ret tilfældigt at jeg faldt over det, men det irriterer mig omvendt bare grænseløst at der stadig er folk der mener at Real blev snydt i den situation der. Men det er selvfølgelig også mere spændende end at sidde til Structure of English forelæsning ...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster