FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det var også fremragende offensiv fodbold. Det har vi bare ikke set siden november eller noget i den stil.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Jeg siger ikke at det er forkert. Har jeg aldrig sagt. Jeg mener ikke at det er en god måde at spille på fordi vi ikke længere kan dominere hold som vi lyster. Vi spiller for risikabelt bagud, efterlader for meget plads til modstanderen.

Jeg er klar over at vi altid vil komme til at give kontra væk. Men vi er ikke længere boldsikre som vi var. Vi rusher, og er usikre. Det skaber farlige situationer.

Lui kunne ikke spille frem til oktober, Verm var ukampdygtig da han blev købt, Douglas, pfft. Man skulle vel have været ligeså træt i foråret 15 som vi er i foråret 16, men det ser langt fra år have været tilfældet.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Arg vi har set det i glimt ;-)

Men man kan så tænke lidt over hvorfor fremfor bare at pege fingre og kaste om sig med pinligt, uacceptabelt osv. Jeg har i hvert fald svært ved at se hvorfor holdet bare sådan pludseligt har bestemt sig for at de ikke rigtigt gider mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Jeg siger ikke at det er forkert. Har jeg aldrig sagt. Jeg mener ikke at det er en god måde at spille på fordi vi ikke længere kan dominere hold som vi lyster. Vi spiller for risikabelt bagud, efterlader for meget plads til modstanderen.

Jeg er klar over at vi altid vil komme til at give kontra væk. Men vi er ikke længere boldsikre som vi var. Vi rusher, og er usikre. Det skaber farlige situationer.

Lui kunne ikke spille frem til oktober, Verm var ukampdygtig da han blev købt, Douglas, pfft. Man skulle vel have været ligeså træt i foråret 15 som vi er i foråret 16, men det ser langt fra år have været tilfældet.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Ja og jeg har efterhånden skrevet grunden til at man gør dette tusinde gange. Det samme har en million andre på nettet.

Vi havde stadig fået mathieu, rafinha, rak. Alle spillere som spillede en stor rolle. Desuden havde vi en bredere trup i den sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Jeg godtager blot ikke en grund som transferban, skader, og træthed. Der er mere i det som jeg ser det, og her synes jeg at den taktiske del spiller en ret så stor rolle.

For, for, for afhængige af de tre forreste. Afhængige at de kan med hinanden, er en ude af form har de svært ved at spille godt fremme. Det er ikke sådan det burde være. Enkeltvis er de så store spillere at de burde kunne bære et hold uden de to andre ved siden.

Midtbanen, for hullet, for ustruktureret, for nervøs og for dårlig i spilningerne.

Forsvaret er som det plejer, klasse den ene dag knap så meget klasse den anden dag.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Jeg godtager blot ikke en grund som transferban, skader, og træthed. Der er mere i det som jeg ser det, og her synes jeg at den taktiske del spiller en ret så stor rolle.

For, for, for afhængige af de tre forreste. Afhængige at de kan med hinanden, er en ude af form har de svært ved at spille godt fremme. Det er ikke sådan det burde være. Enkeltvis er de så store spillere at de burde kunne bære et hold uden de to andre ved siden.

Midtbanen, for hullet, for ustruktureret, for nervøs og for dårlig i spilningerne.

Forsvaret er som det plejer, klasse den ene dag knap så meget klasse den anden dag.
Jamen så lad du være med det. Men kan du så ikke fortælle mig hvordan systemet kunne fungere så godt og så lige pludselig stoppe? Jeg synes at de grunde giver en rigtig god ide om hvorfor man ikke kan levere det samme taktisk som tidligere.

Og selvfølgelig er vi afhængige af vores bedste spillere. Det er alle hold. Kan du f.eks. huske de kampe under Pep hvor midtbanen blev overbefolket og vi ikke kom frem til noget som helst. Her skulle vi så høre på at barca ikke var en skid uden messi, xavi og ini. Nu er det så MSN.

Og midtbanen er hverken hullet eller ustruktureret. Den er disciplineret og tillader offensiven at fungere. Samtidig har ini, rak og busi alle en afleveringsprocent på minimum 88% hvilket godt nok ikke peger mod nogle spillere der er "nervøs og for dårlig i spilningerne".

Forsvaret er rigtigt nok som det plejer og det er fordi der egentlig ikke er lavet så meget om som folk prøver at gøre det til. Vi er dog blevet markant bedre på dødbolde.

For mig at se er det største grund til at vi spiller som vi gør manglen på Xavi og så MSN. Vi har ikke en spiller (og får nok ikke en spiller) der kan dominere en midtbane som xavi gjorde. Det var noget helt specielt og han var i høj grad grunden til at vi fungerede som vi gjorde under pep.

Ligeledes kan MSN bare ikke fungere på samme måde som vi tidligere har set vores offensiv gøre. Eller jo det kan den godt men jeg tvivler på at drengene ville være tilfredse med at udføre størstedelen af deres arbejde uden bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Kan vi blive enige om at de tre i front er mega-spillere. Messi alene på et Barca hold burde bære en stor del af holdet. Det samme med Neymar og med Lui. De tre kan sammen når de alle rammer formen. Når en eller to af dem ikke er på toppen så er de ret så uproduktive i front. Det er hvad vi ser pt..

Vi har ikke samme syn på midtbanen. Fint med den procent, når bolden er over 1-2 meter til en medspiller. Hvor er de lange pasninger, hvor er det diagonale pasninger, hvor er de dybe pasninger.

Vi har aldrig under LE fungeret som jeg havde set os fungere. Vi har ramt det spil, fra tid til anden, vi har aldrig formået at holde kadancen over en længere periode. Det er klart at vores spil ikke er lort, kan de ikke være med de spillere vi har. Men gud, hvor er det bare ikke fedt at sidde og frygte at hver føring ikke længere er sikker, og at man skal knokle ekstra for at få taget hul på modstanderen.

Det er netop fejlen i taktikken hvis du ser det på den måde, at vores midtbane tillader offensiven at fungere. Midtbanen er også en offensiv kraft, det skal den være, frem og tilbage. De skal ikke bare trille den til Messi eller Neymar og lade dem i front skabe det hele. De skal skabe spillet selv. Rakitic, han løber meget, dækker okay op, men han er jo slet ikke den spiller-profil som passer ind i den roller en Barcalona midtbane skal have, igen i følge mig.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kan vi blive enige om at de tre i front er mega-spillere. Messi alene på et Barca hold burde bære en stor del af holdet. Det samme med Neymar og med Lui. De tre kan sammen når de alle rammer formen. Når en eller to af dem ikke er på toppen så er de ret så uproduktive i front. Det er hvad vi ser pt..
Ja og hvorfor gør vi så det? Kunne det være træthed fordi vi har en skidt og slidt trup hvilket har ført til at Lucho ikke har roteret nok?
Vi har ikke samme syn på midtbanen. Fint med den procent, når bolden er over 1-2 meter til en medspiller. Hvor er de lange pasninger, hvor er det diagonale pasninger, hvor er de dybe pasninger.
Mener du der var flere af dem under Pep eller? Rak er den spiller med færreste lange bolde pr kamp og han har 2.9. Ellers har ini 4 og busi 5. Iniesta og Busis stats er faktisk ikke så forskellige fra det vi så under pep. De har færre afleveringer men ellers er det efter et hurtigt kig ca det samme. Her kan man så igen tænke over hvor stor en rolle xavi havde for midtbanen under pep.
Vi har aldrig under LE fungeret som jeg havde set os fungere. Vi har ramt det spil, fra tid til anden, vi har aldrig formået at holde kadancen over en længere periode. Det er klart at vores spil ikke er lort, kan de ikke være med de spillere vi har. Men gud, hvor er det bare ikke fedt at sidde og frygte at hver føring ikke længere er sikker, og at man skal knokle ekstra for at få taget hul på modstanderen.
Jeg kan ikke så meget andet end jeg er uenig. Anden halvdel af sidste sæson var imo ligeså imponerende som under Pep. Vi var dominerende (på en anden måde) og især vores offensive del af spillet var smukt. Det har vi rigtigt nok ikke kunne leve op til af forskellige grunde som vi har berørt. Og så har jeg det bare ikke som du har det omkring føringer osv. Jeg har indset at vi spiller anderledes og det faktisk kan være til vores fordel når kampene bliver mere "urolige". Derfor har jeg det på ingen måder stramt når jeg ser kampene.
Det er netop fejlen i taktikken hvis du ser det på den måde, at vores midtbane tillader offensiven at fungere. Midtbanen er også en offensiv kraft, det skal den være, frem og tilbage. De skal ikke bare trille den til Messi eller Neymar og lade dem i front skabe det hele. De skal skabe spillet selv. Rakitic, han løber meget, dækker okay op, men han er jo slet ikke den spiller-profil som passer ind i den roller en Barcalona midtbane skal have, igen i følge mig.
Nej det er det overhovedet ikke. Det er en del af måden hvorpå man vil spille. Hvis man f.eks. vendte det om og så peps hold efter luchos så ville der sikkert også være folk der mente at kanterne ikke spillede en stor nok rolle da de ikke deltog på samme måde. Sådan er det når man satser på at udnytte holdets styrker. Hos os er det MSN hvorfor midtbanen må have flere defensive pligter. Hos Pep var det midtbanen hvorfor kanterne fungerede anderledes.

Og igen snakker du om at passe med en barcaprofil (her midtbanen). Hvad er det? Hvad er det en midtbane skal have? Rak har forresten scoret 7 mål og lagt op til 3. Det er vel ok?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1722
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 208 gange
Blevet takket: 202 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barcaholic »

Jeg tror vi smider det hele nu. Sevilla bliver ikke nem i Copa finalen, og de to Madrid hold virker i bedre form end vi gør. Det ligner 2014.
Fra rekord i ubesejret til måske en sæson uden pokaler(udover 2 små), vi minder lidt om Madrid. :roll:

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Vi tager La Liga og cup'en. Det tror jeg fuldt og fast på. Og Bayern snupper CL. Det ender med at have været en god sæson for os, det føler jeg mig sikker på.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Det bliver en god sæson hvis vi vinder ligaen og Puta ryger ud af CL
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi vinder ligaen og cdr. Slut ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Subbed out of games this season: Neymar (once), Suarez (none), Messi (twice) Last season: Neymar (12), Suarez (15), Messi (1) [sg,md]
Jeg skal ikke kunne sige om Lucho er bange for MSN eller om han mener at bænken er for skidt men det her er et problem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:
Subbed out of games this season: Neymar (once), Suarez (none), Messi (twice) Last season: Neymar (12), Suarez (15), Messi (1) [sg,md]
Jeg skal ikke kunne sige om Lucho er bange for MSN eller om han mener at bænken er for skidt men det her er et problem.
Kæmpe problem...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis nu han havde været lidt mere langsigtet i sin behandling af Pedro, så han ikke havde haft så stort incitament til at skride. Det har jeg påpeget rigtig mange gange. Kæmpe brøler.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster