La Liga 2014/2015

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Storken »

SpillerSomMESSI skrev:
Storken skrev:Det er vigtigt at forstå, at sportsstjerner kun tænker på sig selv. De har udelukkende deres egen succes for øje. De ville slet ikke kunne blive sportsstjerner, hvis ikke succes betød alt for dem. Der var ingen som ville kunne gennemgå de mange tusinder timers træning, hvis det ikke var for deres egen skyld. Det er derfor egoisme er et grundlæggende karaktertræk ved sportsstjerner.

Ronaldo vil det bare endnu mere end de andre. Han vil gøre alt for at blive den bedste. Han ønsker ikke skabe venner på banen. Hans dedikation (egoisme) har ingen grænser. Og det er derfor Ronaldo er så god.
Jeg er uenig. Ronaldinho og gamle Ronaldo var begge lige så dedikerede, men havde abosolut intet af det egoistiske som Cr har... Ej heller Messi. Jeg synes egentlig bare du søger en eller anden bortforklaring på mandens åbenlyse egoisme.
Ronaldinho var da på ingen måde lige så dedikeret som Cristiano Ronaldo. Ronaldinho festede løs hver weekend den sidste tid hos Barca. Han spildte sit kæmpe talent i rigtig mange år, fordi han ikke kunne tage sig sammen. Derudover var gamle Ronaldo en kæmpe egoist. Man skal ikke have set mange kampe med ham for at vide, at han aldrig afleverede bolden. Derudover har Messi også en egoist gemt i ham på banen. Du kan ikke lave 91 mål på et kalenderår, hvis du ikke er en smule egoistisk. De tre du nævner har en ting til fælles, nemlig et kæmpe talent. Det har Ronaldo selvfølgelig også, men førnævnte havde et langt mere naturligt talent for fodbold.

Der vil altid være undtagelser, men 9 ud af 10 sportsstjerner er egoister. Du kan læse nogle interviews med danske fodboldspillere, der har været i udlandet. De nævner næsten alle sammen, at fodbold er en meget egoistisk verden. Der er absolut intet sammenhold, da topfodbold er en flok individualister købt til at være et hold. Vi er heldige i Barca, at mange af spillerne kommer op igennem akademiet og kender hinanden. Det er dog de færreste klubber, hvor det er tilfældet.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Skydefinten »

Jeg ser RIGTIGT meget bold, og har aldrig set nogen topspiller så selvcentreret, narcissistisk og arrogant som CR's "udstråling" ved fejringer, afbrændinger og manglende bolde fra medspillere. Her taler jeg ikke om personligheden udenfor banen, hvor han sikkert er et brag af en mand.

Edit. Jeg er nok bare blaugrana farvet...
Senest rettet af Skydefinten man dec 08, 2014 9:49 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af emo »

Nu er der flere former for egoisme, altså graden af egoisme.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Storken »

Af ren nysgerrighed:
Tror I Ronaldos kæmpe ego gør ham til en dårligere eller bedre fodboldspiller?

BarçaDK

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af BarçaDK »

Storken for pokker, ingen grund til at putte det sådan dér. Der er da ingen, der er i tvivl om, at det han ført ham frem. Men han er så egocentrisk, at det er naturligt for mennesker ikke at kunne lide ham.

Det er fint at man ønsker at score et hav af mål selv, og ofte også at sparke selv i stedet for at aflevere, men Ronaldos ego har også negativ indflydelse på holdet, vil jeg påstå.

Den opgivende attitude over for hans egne holdkammerater ville holdet være bedre tjent uden. Det er jo ikke konstruktivt, det er sjældent fordi medspillerne ikke tager sig sammen, det er fordi det er ganske umuligt at ramme et indlæg lige i røven 1000/1000 gange eksempelvis.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20918
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 1147 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af FCBarcelonaChr »

BarçaDK skrev:Storken for pokker, ingen grund til at putte det sådan dér. Der er da ingen, der er i tvivl om, at det han ført ham frem. Men han er så egocentrisk, at det er naturligt for mennesker ikke at kunne lide ham.

Det er fint at man ønsker at score et hav af mål selv, og ofte også at sparke selv i stedet for at aflevere, men Ronaldos ego har også negativ indflydelse på holdet, vil jeg påstå.

Den opgivende attitude over for hans egne holdkammerater ville holdet være bedre tjent uden. Det er jo ikke konstruktivt, det er sjældent fordi medspillerne ikke tager sig sammen, det er fordi det er ganske umuligt at ramme et indlæg lige i røven 1000/1000 gange eksempelvis.
Præcis, bare spørg Alves!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Skydefinten »

Storken skrev:Af ren nysgerrighed:
Tror I Ronaldos kæmpe ego gør ham til en dårligere eller bedre fodboldspiller?
Mest bedre, men stadig utålelig at se på for hovedparten. :cool:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Tolquhon »

Storken skrev:Af ren nysgerrighed:
Tror I Ronaldos kæmpe ego gør ham til en dårligere eller bedre fodboldspiller?
Jeg vil gerne gå med til, at Ronaldos dedikation gør ham til en bedre fodboldspiller, men når du sidestiller dedikation med egoisme, hopper kæden af. Jeg mener ikke, at de to behøver at hænge sammen - du kan sagtens være dedikeret uden at være egoist. Samtidig kendetegnes en egoist jo gerne af, at man kun tænker positive tanker om sig selv - så isoleret set kan det lige så let blive en hæmsko snarere end en drivkraft (måske er egocentrisme i virkeligheden et bedre ord, men det er en anden diskussion). Ronaldo er uden tvivl ambitiøs og perfektionist - hvis han "hvilede i sig selv", stod han stille, og det vil han saftsuseme ikke. Og lige netop på det punkt må man give ham den kredit, han fortjener - han arbejder sgu som et bæst for sin succes. Jeg vil til gengæld vove den påstand, at hans ego snarere er et produkt af hans succes og det faktum, at han tilsyneladende har et eller andet "hul", han vil fylde (jeg vil helst undgå at kalde det "lavt selvværd", selvom han er et godt eksempel på en narcissist).

Anyway, for at svare på dit spørgsmål - Ronaldos ego gør, at han afslutter oftere, og hans dedikation + talent har gjort ham til en dygtigere skarpretter - det er IMO en kombination af de tre, der gør ham til en bedre målscorer. Jeg mener som sådan ikke, at hans ego gør ham til en bedre fodboldspiller - så skulle vi jo også til at sidestille "god fodboldspiller" med "god målscorer", og den vogn hopper jeg ikke på. Jeg vil derimod vove at påstå, at hans ego paradoksalt nok gør ham til en mindre "komplet" fodboldspiller - og nej, ordvalget er ikke noget tilfælde. ;-)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5526
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Storken skrev:Det er vigtigt at forstå, at sportsstjerner kun tænker på sig selv. De har udelukkende deres egen succes for øje. De ville slet ikke kunne blive sportsstjerner, hvis ikke succes betød alt for dem. Der var ingen som ville kunne gennemgå de mange tusinder timers træning, hvis det ikke var for deres egen skyld. Det er derfor egoisme er et grundlæggende karaktertræk ved sportsstjerner.

Ronaldo vil det bare endnu mere end de andre. Han vil gøre alt for at blive den bedste. Han ønsker ikke skabe venner på banen. Hans dedikation (egoisme) har ingen grænser. Og det er derfor Ronaldo er så god.
Jeg er uenig. Ronaldinho og gamle Ronaldo var begge lige så dedikerede, men havde abosolut intet af det egoistiske som Cr har... Ej heller Messi. Jeg synes egentlig bare du søger en eller anden bortforklaring på mandens åbenlyse egoisme.
Ronaldinho var da på ingen måde lige så dedikeret som Cristiano Ronaldo. Ronaldinho festede løs hver weekend den sidste tid hos Barca. Han spildte sit kæmpe talent i rigtig mange år, fordi han ikke kunne tage sig sammen. Derudover var gamle Ronaldo en kæmpe egoist. Man skal ikke have set mange kampe med ham for at vide, at han aldrig afleverede bolden. Derudover har Messi også en egoist gemt i ham på banen. Du kan ikke lave 91 mål på et kalenderår, hvis du ikke er en smule egoistisk. De tre du nævner har en ting til fælles, nemlig et kæmpe talent. Det har Ronaldo selvfølgelig også, men førnævnte havde et langt mere naturligt talent for fodbold.

Der vil altid være undtagelser, men 9 ud af 10 sportsstjerner er egoister. Du kan læse nogle interviews med danske fodboldspillere, der har været i udlandet. De nævner næsten alle sammen, at fodbold er en meget egoistisk verden. Der er absolut intet sammenhold, da topfodbold er en flok individualister købt til at være et hold. Vi er heldige i Barca, at mange af spillerne kommer op igennem akademiet og kender hinanden. Det er dog de færreste klubber, hvor det er tilfældet.
Gamle Ronaldo var ikke egoist i den grad som CR er... Jeg er meget gammel og har set Barca kampe fra 1990 til nu...
Gamle Ronaldo var dedikeret uden at slå ud med armene og skabe sig, og han fejrede sine mål som så mange andre, men ikke så ego skabe-sig agtig som CR...

Ronaldinho var i den grad dedikeret i sine unge dage, det fes ud omkring 2006 da han var verdens bedste... Men inden da arbejdede han dedikeret for at blive verdens bedste.

Jeg kan ikke følge din argumentation i at for at være dedikeret er man også egoistisk... Jeg ser ingen sammenhæng.

Jeg vil vove den påstand at den bedste præmis for at blive bedre er at man er ydmyg omkring sin egen formåen, det er det der får en til at yde mere og arbejde på at blive bedre til det man stadig kan forbedre.

Egoisme er blot at have øje for sig selv uanset hvordan de andre omkring sig har det.

Det gavner hverken fodboldspillere, ej heller mennesker i almindelighed.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15148
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1707 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Lopezzz »




Har vi haft den før?? Jeg dør af grin :mrgreen:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20918
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 1147 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Lopezzz skrev:


Har vi haft den før?? Jeg dør af grin :mrgreen:
Det har vi, men den tåler bestemt en gentagelse, det er ge-ni-alt! :grin: :lol:

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Guardiola »

Det er forskel på at være egoist og narcisist. Jeg kan virkelig ikke mindes andre, der konsekvent kigger mod storskærmen efter et mål... eller smider trøjen og flekser overkroppen ved en straffescoring sent i kampen - til 4-1.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Jesni »

Tolquhon skrev:eg vil til gengæld vove den påstand, at hans ego snarere er et produkt af hans succes og det faktum, at han tilsyneladende har et eller andet "hul", han vil fylde (jeg vil helst undgå at kalde det "lavt selvværd", selvom han er et godt eksempel på en narcissist).
Narcissister har ofte høje tanker om sig selv, der ikke er berettiget i noget fra virkelighedens verden. Det kan man trods alt ikke sig om Ronaldo.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Guardiola »

Man kan vel stadig godt være forelsket i sit eget spejlbillede, selvom man har succes? Men ligegyldigt, det bevæger sig ud i subjektive spekulationer. Faktum er, at jeg i den grad ikke bryder mig om hans attitude. Og det er vel fair nok (og vil gerne indskyde, at det intet har med jantelov at gøre). Ingen benægter vist Ronaldos kvaliteter, eller at hans tro på sig selv har været en positiv faktor i, at bringe ham til der, hvor han er. Der er også nogle, der er vild med kirsebærsovs, andre synes det er vammelt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Daluigi »

Manden stiller sig på tæerne til holdfotos. Det handler jo om den mest basale form for mindreværd. Han hviler ikke i sig selv, da hans højde og drøjte samt sportslige niveau taler for sig selv. Alligevel har han behov for at fremhæve sig selv på alle tænkelige måder - selv Ancelotti laver sjov med det, når han fejrer endnu et straffespark med en jubelscene af en anden verden.

Han græd da han modtog den gyldne bold foran Messi. Hvordan plejer Leo at reagere?.... Stille og roligt med at tak og vi ses på grønsværen. Det er jo ikke blot et eksempel på forskellige personligheder. Det er et direkte eksempel på et menneske som slet ikke hviler i sig selv kontra en mand som er afklaret med hans plads i verden og en accept af denne.

Ronaldo vil altid stå som en stor spiller med en lille mands personlighed.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster