FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Det virker sindssygt med så stor en lønforhøjelse. De penge kunne bruges klogere!
Vi har ham på kontrakt til sommeren 2018. Der er intet behov for yderligere forlængelse, da meget kan ske på 2,5 år. Det er ikke skrevet i stjernerne, at jorden drejer rundt om Messi, når han er 31 år gammel.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Jo det er...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

emo skrev:Jo det er...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Intet kan forudsiges med absolut sikkerhed, meeeeeeeeeeeeeeeeen lige med Messi kunne man måske godt tro han kunne bruges på en anden position, hvis/når han mister sin acceleration i 31+. Det er alligevel et fodbold-geni vi har med at gøre, modsat en Ronaldo, der er fucked så snart han mister sin fysik.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

emo skrev:Jo det er...
Jeg tror stadig han er god til den tid. Der er bare ingen garantier for, at han er €60 mio værd i løn om året, når han er 31. Han får til sammenligning €40 mio på nuværende tidspunkt før skat, hvor han er verdens bedste fodboldspiller.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Startopstillingen i næste sæson.

Billede

Jeg synes egentligt at det er en interessant diskussion, hvilken plads på holdet som man mener er den svageste, hvordan idealopstillingen til næste sæson ser ud, så den også kan holde i flere år. Lige nu har vi en helt klar galæaopstilling til de helt store kampe. Den er magen til den ovenover, bare med Mascherano og Alves.

Start11'eren ovenover vil være noget ala min idealopstilling til næste sæson. Jeg synes såmend ikke at starteren skal ændres drastisk. Afhængigt af hvordan Vidal spiller sig ind på holdet, så kunne jeg godt se ham som den nye højreback. Jeg håber at han er stabil defensivt, og samtidig bringer noget af det samme som Alves gør offensivt. (Altså, sammenspillet med de andre, han slår nok nogle bedre indlæg) Udover at jeg synes at Mascherano ikke længere har niveauet, og at der skal en ny cb ind til startopstillingen, så skal der også ind med noget nyt blod på bænken. Munir, Sandro, Gumbau, Mathieu, Adriano, Douglas, Vermaelen, er alle sammen bænkspillere, men ingen af dem har det nødvendige niveau. Det er en joke.

Vi har selvfølgelig, hvis alle er til rådighed, Vidal, Turan, Rafinha, Roberto, men øhm, hvad har vi ellers? Samper er der også, men mangler rigtig meget endnu. Denis Suarez er meget lovende, sammen med Halilovic. Men vil klubben bruge dem? Måske Denis Suarez. Vi har selvfølgelig været ramt af karantænen, og så har vi ikke ligefrem en økonomi der gør at vi bare kan gå ud, og hente alle de store talenter.

Jeg tror næppe at Barca får lavet et stjernekøb til sommer. Det behøver vi heller ikke imo. Spillere som dem ovenover, altså Douglas, Adriano, Mathieu, Munir osv, de må gerne komme på porten, og skiftes ud med et par kompetente unge spillere, som faktisk er en Barca-bænk værdig. Det er måske lettere sagt end gjort, især i disse dage, men én ting er sikker, og det er at vi ikke kan fortsætte sådan her. Der skal skiftes gevaldigt ud på bænken og reserverne, og så skal der tænkes på fremtiden, og på spillere der ikke er kortsigtede løsninger.

Og btw, Laporte er ikke den eneste løsning på centerback pladsen, han er bare min optimale løsning, jeg er dog ikke specielt optimistisk omkring hans pris. Der kan måske findes andre gode Centerbacks derude, som kan gå ind i vores starter, who knows.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis man ser på den startopstilling så er rak det "svageste" punkt. Men det hold der er klasse! Og som du fint siger så er det største problem vores bænk. Her skal der ryddes op og jeg er ret enig i de spillere der skal ud. Når det kommer til hvem der skal ind så må jeg indrømme at jeg er på bar bund. Hvis Rafinha og Turan anses som kanter (off midt) så skal vi købe til midten og hvis ikke så til angrebet. Men det er svært eftersom vi har en del spillere der kan dække flere pladser.

På et tidspunkt må vi forresten nok også indse at vi ikke både kan have Bravo og MAtS. Har virkelig svært ved at se hvordan vi kan fortsætte med 2 så gode målmænd. Især tror jeg at MAtS sagtens kunne finde på at søge væk hvis det ikke bliver til mere spilletid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Så ville jeg nok nærmere pege på Vidal eller Laporta som de svageste punkter. Laporte har givetvis haft to super flotte sæsoner hos Athletic, men det er stadig et stort spring pludselig at skulle spille i Barcelona. Det tror jeg efterhånden der er mange der kan skrive under på og Rakitic er nok en af dem. Men han har udviklet sig meget og bevist sit værd. Og så har han altså bare rigtig meget erfaring både fra Bundesligaen og fra La Liga. Vidal tør jeg ikke sige for meget om. Han har kun spillet højreback i 3/4 dele af en enkelt sæson, så om han kan løfte den tunge arv fra Dani Alves tør jeg simpelthen ikke spå om. Men Rakitic føler jeg mig efterhånden ret sikker på. Han var jo fænomenal i sidste sæson. Han var så godt skidt i starten af sæsonen, men var fremragende i både oktober og november.

Men udover det, så ja. Det der er virkelig, virkelig en stærk start 11'er. Hvis jeg fik lov til at vælge, og det gør jeg jo nok desværre ikke, så ville jeg dog give Bartra chancen før jeg gik ud og brugte 400 millioner kroner - eller hvor meget du nu lige bliver - på Aymeric Laporte. Jeg tror virkelig stadig på at Bartra kunne være en startopstilling-kaliber spiller for os.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Den er jeg helt med på blau! Jeg tænkte lidt på det som svagt punkt ved de spillere vi "kender". Og nu hvor vi snakker om Vidal så glæder jeg mig virkelig til at se hvordan det kommer til at gå med ham. Det lyder på Lucho som om han er virkelig glad for alves så spørgsmålet er om Vidal overhovedet kan slå ham af?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Ah, okay. Tja, jeg kan nu godt forstå at Lucho er glad for Alves lige nu. Der er ikke så mange alternativer. Sergi Roberto har selvfølgelig gjort det fint dernede, men ellers har vi jo reelt set kun Alves. Men jeg regner da med at Vidal får sine chancer. Så må vi bare se om han griber dem. Om ikke andet kan det jo være at han kan presse Alves lidt og få ham (endnu mere) op i gear.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Helt sikkert! Konkurrence er altid godt og her hvor Alves er på vej ind i sin karrieres efterår vil det måske kunne presse ham lidt mere med en klar Vidal i kulissen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Official: Fc Barcelona will be playing Guangzhou Evergrande (China) in the CWC after their win and advanced against Club América (2-1)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Det er jo Scolari's hold, der også har et par brasilianske spillere på holdet. De har vidst også lige vundet det asiatiske Champions League. Mon ikke at vi lige kan få en 2-1 sejr hjem? Måske 3-1 hvis Mathieu ikke er med, eller de andre idioter.

DeanCassady
Indlæg: 1598
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Sad lige og så en video af spillertruppen fra 2009/2010, der mindede mig om, hvor vanvittig Barças trup var dengang. Godt nok fungerede spillet ikke helt så godt (Zlatan, jeg kigger på dig), som man kunne have ønsket sig, men hvis vi snakker spiller for spiller, har der så nogensinde været samlet så stærk en trup?

Valdés, Alves, Piqué, Márquez, Puyol, Xavi, Iniesta, Ibrahimović, Messi, Bojan, Pinto, Henry, Keita, Sergio, Pedro, Milito, Maxwell, Jeffrén, Chygrynskiy, Abidal og Yaya. Og så også lige Pep og Tito på sidelinjen. Det er jo nogle helt vanvittige navne. Fuldstændig absurd.


https://en.wikipedia.org/wiki/2009%E2%8 ... nformation
Robert Zimmerman

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Chygrynskiy... han forstærkede holdet 200 %
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Billede

Så er The Beatles ankommet til Japan.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster