FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:
Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:Men kan du så fortælle mig hvorfor Fifa ikke henviser til karantænen? De nævner intet om den omkring "afslaget". Det eneste de fokuserer på er RFEFs regel.
Enten fordi der er udført et halvhjertet stykke arbejde. Eller fordi de finder det åbentlyst, at deres "problem" ved vores indregistrering hænger sammen med den karantæne, der er trukket ned over os. Jeg hælder til førstnævnte.

Nu skal det siges, at jeg først begyndte at gå op i det her for 15 minutter siden. Så tag hvad jeg skriver med et gran salt.
Det tror jeg simpelthen ikke på. Det ville være åbenlyst at henvise til karantænen og så bare lukke den der. I stedet forsøger du nu at rette opmærksomheden mod en regel som de er imod. De virker imo ekstremt underligt.
Det giver jo ingen mening at rette angrebet mod den regel i en kontekst af barcas karantæne, hvis ikke de mente at vi var omfattet af karantænen. Det er jo galimatias (gale gale mathias).
Nej og det er jo præcist derfor at klubben ikke har godtaget Fifas "svar" og har bedt dem om specifikt at besvare ansøgningen.

Til resten du skriver tror jeg vi er meget enige. Det virker til at der er nogle huller i karantænen (ingen klar definition på karantænens længde, manglende regler omkring nødssituationer osv). Fifa må komme på banen og skærer det ud i pap for som tingene er pt så kan jeg sagtens forstå at klubben er utilfredse.
Ja, enig Piquen. Medtaget Blaus indlæg, og hvis der er hold i det, så tror jeg faktisk vi er næsten rørende enige.
Jeg mener bestemt Barca har en god sag, uanset hvor meget FIFA kegler rundt, og med hvilke begrundelser.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Handler det i øvrigt ikke bare om, at FIFA slet ikke har taget højde for RFEF's undtagelse af spillerregistrering i forbindelse med længerevarende skader, da de formulerede karantænen og dens længde? Som udgangspunkt har vi jo ikke mulighed for at registrere købte spillere i perioden 1. september 2015 til 1. januar 2016, så FIFA har vel ikke set nogen grund til at præcisere at vi heller ikke måtte registrere spillere i denne periode, da de ganske enkelt ikke har været opmærksom på et scenarie à la det nuværende. Jeg tror simpelthen bare at FIFA sjuskede. Det overrasker da heller ikke.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Her var den:
According to FIFA spokesperson, Barcelona's ban for two transfer windows ended on 31 August, when Spain's summer window closed. [ser]
Jeg tror sgu også det er sjusk. Fifa havde glemt RFEFs regel omkring længerevarende skader og troede derfor at deres karantæne ville være dækkende til jan 2016. Nu er de dog pludselig på dybt vand og snakker derfor om at de er imod reglen osv. Her har de dog ikke så meget at have sagt da de tidligere har givet klubber i spanien lov til at registrere spillere under den regel. Det er også det klubben vil fremlægge for CAS hvis Fifa altså får nosset sig sammen og givet et definitivt nej til ansøgningen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Vi er vist enige. Jeg er med på sjusk-vognen. Er absolut ikke blevet klogere af at læse den officielle pressemeddelelse:
http://www.fifa.com/governance/news/y=2 ... 13003.html

At de selv bruger ordene "two complete and consecutive transfer periods", uden at definere begrebet "transfer periods", kan med rette siges at skulle komme dem selv til skade i tvivlstilfælde som her. Medtaget at det er ude af proportion. At de er hyklere.

(jeg kan bare stadig ikke rumme, at de ikke med det samme søger at lukke den med, at transfer period er mere end periodens åbne vindue... fatter virkelig ikke inkompetencen, men så igen. Det er FIFA)

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Vores kommende liga, når Catalonien går sine egne veje :roll: :lol:
Den kommende catalanske Primera Divisió

Barcelona (Primera División)
Espanyol (Primera División)
Llagostera (Segunda División)
Gimnàstic de Tarragona (Segunda División)
Girona (Segunda División)
L'Hospitalet (Segunda División B)
Badalona (Segunda División B)
Lleida (Segunda División B)
Cornellà (Segunda División B)
Montañesa (Tercera División)
Ascò (Tercera División)
Granollers (Tercera División)
Sant Andreu (Tercera División)
Sabadell (Tercera División)
Gavà (Tercera División)
Júpiter (Tercera División)
Figueres (Tercera División)
Prat (Tercera División)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Haha. Det skal nok blive sjovt. Kunne vi ikke komme med i den franske?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Heartbreaker skrev:Haha. Det skal nok blive sjovt. Kunne vi ikke komme med i den franske?
Det har LFP i hvert fald været ude og sige.
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Selvfølgelig vil LFP ikke smide Barcelona ud af deres liga, vi er sammen med Madrid stort set de eneste som skaffer dem penge. Jeg er overbevist om at der kører scare tactics lige nu.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Mon franskmændene er særligt begejstrede ved udsigten til, at et ikke fransk hold kommer til at dominere dem og løbe med titlerne? - jeg tror det ikke. At spille i den franske liga ville ikke været andet end et gimick for en enkelt sæson.

Jeg er også overbevist om, at Barcelona bliver i La Liga uanset hvad der sker med Cataloniens selvstændighed.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Det er jeg også overbevist om.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er jeg også overbevist om.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Det er jeg også i tvivl om.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Jeg vil give zqa ret langt hen af vejen, men er sq på Blaus hold hvad angår denne problematik...
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg tænker egentlig lidt i samme baner som emo, i dette tilfælde.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Haha. Dejligt rastløst forum inden kampstart.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster