Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Er ikke pjattet med vores de sidste to kampe. Espanyol (nærmer sig noget at spille for i toppen) og Betis (worst case - skal have point for at undgå nedrykning). Virkeligt ærgeligt at RM ikke har en udbanekamp i weekenden, eller en modstander med angribere der kan presse det svækkede RM-forsvar.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Sidder stadig med hovedrysten over Real, her dagen efter. Mou har gjort vedvarende skade på Real og deres omdømme, som det vil tage noget tid at kommer over.
Mine tanker om kampen, her dagen efter. Ja, jeg har barcabriller, men vil prøve at være objektiv.

a) Fejlkendelser gik ret beset mere Villarreal imod, end Real. Villarreal blev helt sikkert snydt for ihvertfald 1 straffe. Real gav dommeren mulighed for at give udvisninger.

b) Dommeren mistede til dels grebet om kampen. Grundet Real, ikke Villarreal. Har respekt for, at dommeren ikke lod Reals groteske opførsel gå ustraffet hen.

c) Udvisning af Faria og Mou. Nu er det jo helt umuligt for os som tilskuere at relatere til, hvad der blev sagt. Vi kan ikke vurdere det, på samme måde som vi kan frispark. Men jeg er helt klart af den overbevisning, at trænerbænken fandme bare har at opføre sig ordentligt. At svine dommeren til, må ikke forekomme - og bør straffes. Faria kan jeg ikke vurdere. Mou lagde jeg mærke til nedstirrede dommeren i en situation, hvor han blot henvendte sig til Reals bænk med en henstilling. Der faldt ikke yderligere sanktion i første række. Mou storgrinede over hele femøren efter hans bizare optræden. Som om han signalerede "der fik jeg lige skræmt dig lille dommer. Jeg er Mou, du er intet". Tilsvininger af dommeren og dennes præstation fra bænken, skal medføre udvisning.

d) Ramos udvisning var helt i orden. Intet at diskutere der. Men foruroligende for Real, at de har spillere, der på den måde taber hovedet. Mous opførsel gør ikke deres problemer mindre.

e) Idet udvisning af Ramos er helt i orden, er det simpelthen idiotisk af Ozil at sarkastisk kommentere dommerens kendelse efterfølgende. Det kræver en tangloppes intelligens at indse, at man bør afstå fra det, i en situation umiddelbart efter i en, i øvrigt, meget ophedet kamp. Om det er til rødt, er en vurderingssag - en vurdering vi ikke rigtig kan lave foran skærmen. Men at give dommeren muligheden, er hjernedødt.

f) Pepe. Helt klart ironisk og sarkastisk henvendelse til dommeren umiddelbart efter kampen. Han er en skændsel for Real, fatter ikke, at de ikke selv kan indse det, og taber åbenbart igen besindelsen efter kampen.

g) Alt i alt. Efter Mou er kommet til, har jeg mistet den sunde respekt jeg havde for Real. Enormt synd. De opfører sig respektløst, hvilket medfører at min repsekt for dem er røget fløjten. Synd og skam, hvad blev der er dyder som ydmyghed og respekt for modstanderen. Håber for min, og deres egen skyld, at de får en anden træner snart - så vi igen kan få det værdige tilbage i kampen mod dem, og at vi igen ser to storarterede fodboldflagskibe i La Liga.

h) De Stefano havde fortjent bedre, nu hvor hans tid må lakke mod enden.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

ulrich skrev:
Flax_Generous skrev:Det bliver tæt.
Indeed. Real har et svært program, men vores er heller ikke just walk-overs.
Hvis man ser bort fra El Clasico for en stund, så tror jeg, at både Barca og Real Madrid vinder de resterende hjemmekampe. Hvis der er et af de to hold, der taber point på hjemmebane, så bliver det Real Madrid mod Valencia. Men lad os bare antage, at begge hold gør det de skal på hjemmebane. Derfor bliver det meste afgjort i udebanekampene, og her har Real Madrid altså Granada og ikke mindst Osasuna, Atletico og Bilbao, hvor de får mindst ét pointtab, mens Barca har Levante, Mallorca, Betis, Zaragoza og Rayo, der alle burde tabe til et motiveret og formstærkt Barca. Så Barca henter formentlig 2-4 point - og det er altså uden El Clasico!

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ulrich »


Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Gode pointer Flax. Jeg er ret enig. Det kræver formentlig nu, at vi vinder alle vores kampe. Og det er ikke urealistisk. Kampen mod Real er selvsagt altafgørende, og jeg er ikke sikker på vi vinder den - men det må være et krav, og vi plejer at have godt tag i Real.

Det som jeg ser som afgørende er, om Real løber ind i nederlag eller uafgjort. Hvis vi antager, at vi vinder resten (svært, men kan lade sig gøre), så kan Real tåle en uafgjort foruden nederlaget til os. De kan ikke tåle to. Omvendt, render vi ind i uafgjorte, så giver det selvsagt Real luft.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Guardiola skrev:Det kræver formentlig nu, at vi vinder alle vores kampe. Og det er ikke urealistisk. Kampen mod Real er selvsagt altafgørende, og jeg er ikke sikker på vi vinder den - men det må være et krav, og vi plejer at have godt tag i Real.
Hvis Barca vinder de resterende kampe, så tager Barca også mesterskabet. Det er jeg rimelig sikker på. Men mon ikke der ligger en bananskræl et eller andet sted. Forhåbentlig fortsætter Real Madrid deres nuværende form, for så er det lige før Barca godt kan tillade sig at få en enkelt uafgjort.

Og ja, El Clasico skal selvfølgelig vindes. Hvis det unævnelige sker, så ender mesterskabet selvsagt i Madrid.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

ulrich skrev:http://spn.dk/fodbold/intfodbold/primer ... 730398.ece

Får han mon mere end 1 dag? :o

Jeg tror ikke der sker så meget mere, jeg er i hvert fald ret sikker på at deres opførsel ikke bliver straffet ekstra hårdt, hvilket det egentlig burde gøre når det er sket så mange gange efterhånden. Når man kan slippe fra at trampe på en modstander, prikke en kollega i øjet og efterfølgende kalde ham for pik, så er en lille smule tilsvining af dommeren ingenting. Som sagt, jeg forventer ikke at deres opførsel får yderligere konsekvenser end de obligatoriske karantæner der skal til. Jeg vil endda ikke blive synderlig overrasket, hvis RFEF vælger at skrotte et kort eller to, som er givet til Real spillerene.

Med hensyns til mesterskabskampen vil jeg sige, at det faktisk er urealistisk at tro, vi bliver mestre. Ja Real har mistet 4 point på 5 dage, og det er måske lige netop den korte periode de har mistet point i, som gør at culés har fået håbet tilbage. Jeg synes dog, at Real et perfekt udgangspunkt, de har nemlig 6 points forsrping, det betyder at de har råd til at sætte 5 point. Med tanke på, hvor stabile de ellers har været, og hvor gode de ellers er til at komme tilbage efter mini-kriser, så tror jeg de er rimelige rolige.

Husk på, at vi skal vinde alle vores resterende kampe, og det er langtfra sikkert det sker. Levante er virkelig gode på hjemmebane og de kæmper ydermere for en C.L plads, den kamp bliver virkelig svær at vinde. Betis skal højst sandsynligt kæmpe for at redde en sæson til i La Liga og vi har normalt problemer imod dem, igen en svær kamp. Kampen mod Athletic bliver også svær, da vi ikke får optimale forberedelser op til kampen. Vi skal spille mod Milan i Italien om onsdagen. Det var så mening at spillerene skulle tilbage om torsdagen, men fordi der er strejke, så kan vi tidligst vende hjem fredag. Ja jeg ved at Athletic skal spille E.L om torsdagen i Tyskland og de derfor har blot to dage til at restituere i, men vores forberedelser er heller ikke optimale.

Vi skal ikke tænke på mesterskabet, vi skal bare tage en kamp af gangen og så se hvad der sker. Real er stadig kæmpe favoritter til at vinde mesterskabet, men lidt modgang til dem er godt fordi det er rimelig sjovt at se dem opføre sig sådan.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Jamen helt enig Flax. Vi får se. Det må alt andet lige stadig være Real, der er favoritten - 6 point er meget. Men med kampen på Camp Nou, samt resterende kampprogram og Reals nuværende forfatning, taget i betragtning, så bliver det en gyser. Havde ellers afskrevet mesterskabet, men at Real fik jokket i spinaten mod Malaga og Villarreal, havde jeg godt nok heller ikke forestillet mig ske.

Ærgeligt Real kan tanke lidt selvtillid mod Apoel. Havde de røget ud af CL i kvartfinalen, var det da gået helt galt.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Enig med dig i, Visca, at vi må tage en kamp af gangen. Real er helt sikkert stadig favoritter. Men det med de 5 point er rigtigt, men der er jo det i det, at de har en kamp mod os på Camp Nou. Det må være alfa omega at vi vinder den. Derved har de reelt kun 2 point tilbage, idet vi i så fald er bedre indbyrdes. Havde vi ikke skullet møde hinanden, havde de 5 point været af en noget anden størrelse. Men vi må se. Kan være det hele ender med, at kampen mod Real f.eks. ender uafgjort, og så bliver de andre kampe formentlig ligegyldige.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Husk på, at vi skal vinde alle vores resterende kampe, og det er langtfra sikkert det sker. Levante er virkelig gode på hjemmebane og de kæmper ydermere for en C.L plads, den kamp bliver virkelig svær at vinde. Betis skal højst sandsynligt kæmpe for at redde en sæson til i La Liga og vi har normalt problemer imod dem, igen en svær kamp. Kampen mod Athletic bliver også svær, da vi ikke får optimale forberedelser op til kampen. Vi skal spille mod Milan i Italien om onsdagen. Det var så mening at spillerene skulle tilbage om torsdagen, men fordi der er strejke, så kan vi tidligst vende hjem fredag. Ja jeg ved at Athletic skal spille E.L om torsdagen i Tyskland og de derfor har blot to dage til at restituere i, men vores forberedelser er heller ikke optimale.
Levante lige inden Champions League-semifinalen kan godt vise sig at være lidt tricky, men Athletic Bilbao på Camp Nou 48 timer efter en hård kamp for dem og Betis i sidste spillerunde med mesterskabet som gulerod burde give sejre. Ja, en offday til Messi og et kiks af Piqué, og så kan selv udekampen mod Rayo ende ulykkeligt, men som udgangspunkt er 9-10 sejre altså realistisk.

Spørgsmålet er så hvad Real Madrid kan præstere. Med deres nuværende form i tankerne vil jeg mene, at et pointtab eller to - udover El Clasico - er ret sandsynligt. Real Madrid er selvfølgelig stadig favoritter, men det jeg har set fra dem på det seneste kombineret med sværhedsgraden af de sidste 10 kampe betyder formentlig, at det i sidste ende bliver meget, meget tæt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola skrev:Enig med dig i, Visca, at vi må tage en kamp af gangen. Real er helt sikkert stadig favoritter. Men det med de 5 point er rigtigt, men der er jo det i det, at de har en kamp mod os på Camp Nou. Det må være alfa omega at vi vinder den. Derved har de reelt kun 2 point tilbage, idet vi i så fald er bedre indbyrdes. Havde vi ikke skullet møde hinanden, havde de 5 point været af en noget anden størrelse. Men vi må se. Kan være det hele ender med, at kampen mod Real f.eks. ender uafgjort, og så bliver de andre kampe formentlig ligegyldige.
Jep, kampen på Camp Nou SKAL vindes, uanset hvad. Det skulle vi også, hvis vi var 10 point efter. Det vigtigste er, hvorvidt Real kan komme hurtigt tilbage efter de 4 pointtab på blot 5 dage, og jeg mener desværre at de får nogle perfekte kampe at gøre det i.

De skal altså møde Sociedad på hjemmebane og så APOEL på udebane, de vinder helt sikkert begge kampe, og så er disse pointtab ligesom glemt. Real kører derudad igen, og stabler en serie af sejre, indtil de skal møde os igen. Det er så vores opgave at stoppe dem på Camp Nou, og det burde vi være i stand til at gøre, men så har de stadig 2 point at give af efter Camp Nou kampen. Ja, som i kan se, jeg er rimelig pessimistisk eller skulle jeg heller sige, realistisk.

Hvis Real kommer til Camp Nou med en endnu reduceret forspring end de 6 point f.eks, så tror jeg på det. Men hvis de stadig har 6 point ned til os, når vi skal mødes, så vinder de helt klart mesterskabet. Jeg kan bare desværre ikke se, hvem der skal "stjæle" point fra dem, før kampen den 22. april.

Ligesom dig ærger jeg mig over, at det er APOEL de skal møde, hvor en videre avancement er næsten sikkert, havde de f.eks mødt et hold med lid mere kvalitet og de var røget ud af C.L, så havde jeg fpr alvor troet på La Liga titel.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Husk på, at vi skal vinde alle vores resterende kampe, og det er langtfra sikkert det sker. Levante er virkelig gode på hjemmebane og de kæmper ydermere for en C.L plads, den kamp bliver virkelig svær at vinde. Betis skal højst sandsynligt kæmpe for at redde en sæson til i La Liga og vi har normalt problemer imod dem, igen en svær kamp. Kampen mod Athletic bliver også svær, da vi ikke får optimale forberedelser op til kampen. Vi skal spille mod Milan i Italien om onsdagen. Det var så mening at spillerene skulle tilbage om torsdagen, men fordi der er strejke, så kan vi tidligst vende hjem fredag. Ja jeg ved at Athletic skal spille E.L om torsdagen i Tyskland og de derfor har blot to dage til at restituere i, men vores forberedelser er heller ikke optimale.
Levante lige inden Champions League-semifinalen kan godt vise sig at være lidt tricky, men Athletic Bilbao på Camp Nou 48 timer efter en hård kamp for dem og Betis i sidste spillerunde med mesterskabet som gulerod burde give sejre. Ja, en offday til Messi og et kiks af Piqué, og så kan selv udekampen mod Rayo ende ulykkeligt, men som udgangspunkt er 9-10 sejre altså realistisk.

Spørgsmålet er så hvad Real Madrid kan præstere. Med deres nuværende form i tankerne vil jeg mene, at et pointtab eller to - udover El Clasico - er ret sandsynligt. Real Madrid er selvfølgelig stadig favoritter, men det jeg har set fra dem på det seneste kombineret med sværhedsgraden af de sidste 10 kampe betyder formentlig, at det i sidste ende bliver meget, meget tæt.
Lad os håbe du får ret Flax :smile: . Jeg er bare ikke særlig optimistisk på mit holds vegne, må jeg indrømme. Vi har konstant skader, vi skal hele tiden undvære folk og dermed justere lidt i opstiling, og så har vi to kampe mod Milan, hvor det bliver ekstrem hårdt at eliminere dem. Især nu, hvor de har fået Nesta og Prince-Boateng klar.

Real har derimod APOEL de skal tage sig af, så de kan tage en slapper, og så er Di Maria vel også på vej tilbage?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Min profeti; Real spiller uafgjort med Osasuna og Athletico Madrid. De taber til os. Vi vinder resten af kampene. Real vinder deres andre kampe. Vi bliver mestre med 96 point mod Reals 95. Der for uden ekspederer Bayern Real ud af CL, som vi vinder efter fantastisk kamp mod tyskerne. Vi snupper også CDR.

Ønsketækning, ja. Men ikke fuldstændig uden hold i realisme. Ja, Real anser jeg også som La Liga favorit. Helt klart. Det giver sig selv, de har 6 points forspring. Men for dælen - pludselig er der spænding igen. Havde jeg slet ikke troet på, kunne ske efter de kampe.

emo
Indlæg: 17816
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Vi var optimister med 7 point, vi var optimister med 10 point, hvis ikke vi kan være optimister med 6 point (3) - da jeg regner hjemmekampen imod dem som 3 point allerede.

Nå men, tænker bare at jeg ikke mindes at Real har haft en periode med så hårde kampe ventende som de har nu, og det skal vi virkelig være glade for. De kan jorde dem alle, men chancen for at de mister point imod visse af dem kan ikke blive større end den er pt., så det er sq bare om at krydse alt det der kan krydses og bare håbe/vente på at vi selv kan afgøre det.

Kommer Mou ikke snart med nogle udtalelser... plz, orker ikke specialeskrivning på så lækker en dag.
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Guardiola skrev:Min profeti; Real spiller uafgjort med Osasuna og Athletico Madrid. De taber til os. Vi vinder resten af kampene. Real vinder deres andre kampe. Vi bliver mestre med 96 point mod Reals 95. Der for uden ekspederer Bayern Real ud af CL, som vi vinder efter fantastisk kamp mod tyskerne. Vi snupper også CDR.

Ønsketækning, ja. Men ikke fuldstændig uden hold i realisme. Ja, Real anser jeg også som La Liga favorit. Helt klart. Det giver sig selv, de har 6 points forspring. Men for dælen - pludselig er der spænding igen. Havde jeg slet ikke troet på, kunne ske efter de kampe.
Lol, hørt emo! (held og lykke med speciale, sådan en skal bare overstås!)

Næsten enig Guardi, men vi spiller også uafgjort imod Mallorca og de taber point til Atletico udover også at gøre det imod os og Osa, se dét ville være et historisk mirakel, altså at de taber point imod Atletico ;-)

Damn en god uge dette har udviklet sig at blive hvis altså vi leger den startede i lørdags.
Senest rettet af rummenigge tors mar 22, 2012 1:34 pm, rettet i alt 1 gang.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster