FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Man forbrænder betydeligt mere af en fodboldkamp end af en 10'er, det vil jeg da bide mig selv i snuden på.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

rummenigge skrev:
Storken skrev:
emo skrev:2.5k, forbrænder de ikke det eller mere i løbet af en kamp. Det er sq helt fair st æde som de gør. Ville jeg også gøre. Jeg gør det allerede faktisk.
De forbrænder cirka 1200 kalorier i løbet af en kamp. Det svarer nogenlunde til en pizza. Man må formode, at klubben holder øje med, at spillerne forbrænder alle de kalorier de indtager. Ellers er det godt nok uprofessionelt.
Det kommer an på hvor meget spilleren vejer. En gut som vejer 75kg vil forbrænde ca. 800 kalorier på en rask 10k'er. Da 10k ca er dét de mest løbevillige midtbanespillere løber +-, så er 1200 kalorier nok et for højt estimat for en gennemsnitlig markspiller.

...men ja, forhåbentlig er der god mad til spillerne. Dog kan de tillade at spise meget når de har styrketræning og træningspas en til to gange om dagen. Så længe at de spiser mad som er godt for restitutionen, og holder sig fra ren junk food, så er det fint, de kan nærmest ikke spise for meget af god mad med alt den træning.

EDIT: Menuen som du linker til kan absolut ikke gøre mig forarget. Der er en masse hurtigtomsættende kulhydrater og lidt protein i retterne. Nutella har f.eks. ikke mættede fedtsyre og spises af mange sportsudøvere inden kamp. Med alt den træning forbrænder de jo nærmest konstant kalorier.
De 1200 kalorier kom fra denne tabel:
http://aktivtraening.dk/forbraend (Fodbold - 100min - 80kg)

Derudover kan ikke man kan ikke sammenligne løb med fodbold. En fodboldspiller der løber 10km i løbet af en fodboldkamp vil forbrænde mere end hvis han løb 10km på en løbetur. Jeg skal dog ikke gøre mig klog på om de 1200 kalorier passer.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Man forbrænder nok lidt mere end 1200 kalorier, da fodbodspillere på højt niveau ofte efterforbrænder. Det sker typisk efter intensiv interval træning, som en fodboldkamp godt kan betegnes som i forhold til alm. løb. Men det ændrer ikke på min pointe; pizza er ikke og vil aldrig være konstruktiv kost for disse spillere. Og så er det lige meget hvor meget man vender og drejer det.

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Badabing »

Nu lagde jeg mærke til der stod PICNIC øverst på arket, og jeg går stærk ud fra, at det vel bare var, hvad spillerne ville have at spise under picnic'en. Alle vil stort set drikke cola, så jeg har svært ved at se hvordan det skal være indenfor spillernes "træningskost"
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Storken skrev:
rummenigge skrev:
Storken skrev:
emo skrev:2.5k, forbrænder de ikke det eller mere i løbet af en kamp. Det er sq helt fair st æde som de gør. Ville jeg også gøre. Jeg gør det allerede faktisk.
De forbrænder cirka 1200 kalorier i løbet af en kamp. Det svarer nogenlunde til en pizza. Man må formode, at klubben holder øje med, at spillerne forbrænder alle de kalorier de indtager. Ellers er det godt nok uprofessionelt.
Det kommer an på hvor meget spilleren vejer. En gut som vejer 75kg vil forbrænde ca. 800 kalorier på en rask 10k'er. Da 10k ca er dét de mest løbevillige midtbanespillere løber +-, så er 1200 kalorier nok et for højt estimat for en gennemsnitlig markspiller.

...men ja, forhåbentlig er der god mad til spillerne. Dog kan de tillade at spise meget når de har styrketræning og træningspas en til to gange om dagen. Så længe at de spiser mad som er godt for restitutionen, og holder sig fra ren junk food, så er det fint, de kan nærmest ikke spise for meget af god mad med alt den træning.

EDIT: Menuen som du linker til kan absolut ikke gøre mig forarget. Der er en masse hurtigtomsættende kulhydrater og lidt protein i retterne. Nutella har f.eks. ikke mættede fedtsyre og spises af mange sportsudøvere inden kamp. Med alt den træning forbrænder de jo nærmest konstant kalorier.
De 1200 kalorier kom fra denne tabel:
http://aktivtraening.dk/forbraend (Fodbold - 100min - 80kg)

Derudover kan ikke man kan ikke sammenligne løb med fodbold. En fodboldspiller der løber 10km i løbet af en fodboldkamp vil forbrænde mere end hvis han løb 10km på en løbetur. Jeg skal dog ikke gøre mig klog på om de 1200 kalorier passer.
Ja, ved ikke hvordan den beregner det, men det ser rimeligt ud, 90min og 70kg giver 900 kcal. Det passer nok meget godt med at man også forbrænder noget når man ikke løber.

En fodbold spiller der løber 10k forbrænder ikke mere end en som løber 10k i rask tempo steady pace, da de 10k en fodboldspiller løber både inkludere spurte og småløb.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: RE: FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Spurte og småløb vil altid være mere effektivt end alm løb. Interval træning som Brombi skriver. Efterforbrænding er ikke imellem løbene, men efter træning passet, dvs i dette tilfælde efter kampen. Kender ekstremsportsfolk der æder og æder, så man næsten tror det er forbrændt før måltidet er omme.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

rummenigge skrev: En fodbold spiller der løber 10k forbrænder ikke mere end en som løber 10k i rask tempo steady pace, da de 10k en fodboldspiller løber både inkludere spurte og småløb.
Elbarca skrev:Spurte og småløb vil altid være mere effektivt end alm løb. Interval træning som Brombi skriver. Efterforbrænding er ikke imellem løbene, men efter træning passet, dvs i dette tilfælde efter kampen. Kender ekstremsportsfolk der æder og æder, så man næsten tror det er forbrændt før måltidet er omme.
Præcis. Dyrker man højintens interval træning (HIIT) vil det ikke være unormalt at forbrænde i op til mellem 24-48 timer efter træningen. Derfor forbrænder en fodboldspillere mere end en som løber 10k i alm. tempo.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Vil gerne se denne opstilling i en svær udekamp i CHL
Bravo
Vermaelen - Pique - Bartra - Mathieu
Busquest- Mascherano
Rakitic
Messi - Suarez - Neymar/Iniesta

Ikke så meget pis mere. Luk af for dødboldssituationer og kontra.

Vi scorer to mål på udebane mod PSG. Det må siges at være godkendt. Men vi lukker tre ind. Prøv en opstilling, der sikrer mod kontra og dødbolde.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Vermaelen har godt nok ikke spillet højreback mange gange, hvis da overhovedet nogensinde. He's a lefty.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Bartra-Pique-Mathieu-TV5

Solidt. Aldrig et mål indkasseret på dødbolde igen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Raman93 skrev:Bartra-Pique-Mathieu-TV5

Solidt. Aldrig et mål indkasseret på dødbolde igen.
That's better. Jeg kan rigtig godt lide idéen om Bartra på højrebacken. Han har spillet der før (blandt i sin La Liga debut). Han er teknisk dygtig nok til det, og er i hvert fald hurtigere end Mathieu på de første 15-20 meter (selvom Mathieu som bekendt har den højeste topfart).

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Brombi skrev:
rummenigge skrev: En fodbold spiller der løber 10k forbrænder ikke mere end en som løber 10k i rask tempo steady pace, da de 10k en fodboldspiller løber både inkludere spurte og småløb.
Elbarca skrev:Spurte og småløb vil altid være mere effektivt end alm løb. Interval træning som Brombi skriver. Efterforbrænding er ikke imellem løbene, men efter træning passet, dvs i dette tilfælde efter kampen. Kender ekstremsportsfolk der æder og æder, så man næsten tror det er forbrændt før måltidet er omme.
Præcis. Dyrker man højintens interval træning (HIIT) vil det ikke være unormalt at forbrænde i op til mellem 24-48 timer efter træningen. Derfor forbrænder en fodboldspillere mere end en som løber 10k i alm. tempo.
Der er ingen som nævner 10K i alm. tempo. Rask tempo, 10k så hurtigt man kan løbe det, dvs at man rammer maks puls i en periode og løber 90% i relativt lang tid.

Ydermere snakker jeg ikke efterforbrænding, da det er en svær parameter at tage med i diskussionen. Jeg snakker forbrænding under træning, da det man så kan komme med et bud på minimums forbrænding (evt. efterforbrænding effekt er bare en bonus).

Så forbrænding under træning, om det er interval eller konstant rask tempo burde der ikke være den store forskel på, da gennemsnitspulsen ca. vil være ens. Udover det bør det være små forskelle i forbrænding.

Fun fact: After burn effect efter højintensivtræning er ikke så veldokumenteret som mange går og tror. Uni. of Colorado had endda oplevet den modsatte effekt under et studie: http://www.sportmedbc.com/news/all/afterburn-effect
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:
Raman93 skrev:Bartra-Pique-Mathieu-TV5

Solidt. Aldrig et mål indkasseret på dødbolde igen.
That's better. Jeg kan rigtig godt lide idéen om Bartra på højrebacken. Han har spillet der før (blandt i sin La Liga debut). Han er teknisk dygtig nok til det, og er i hvert fald hurtigere end Mathieu på de første 15-20 meter (selvom Mathieu som bekendt har den højeste topfart).
Helt enig i at vi bør have MINDST to høje midtstoppere i hver kamp hvor modstanderen er giftig på indlæg og dødbolde. Alb, alves og Masche i forsvaret på samme tid hvor modstanderen er stærk er et skuffende valg af Lucho især når vi fejlede så meget med den konstellation i sidste og forrige sæson.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »


emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Storken skrev:Artikel om El Clasico:
http://politiken.dk/magasinet/interview ... ondt-blod/

Læs den!
»Jeg holder ikke med nogen af de to store, men jeg glæder mig til næste Clásico 25. oktober. Hvis Luis Suarez bliver god for Barcelona i den kamp, holder jeg nok lidt med dem. For mit engelske hold er Liverpool, hvor han jo blev købt. Sådan har fodbold sin egen underlige logik eller mangel på samme«.
Skulle Sid Lowe ikke være erklæret Real tilhænger, ifølge piplz herinde?
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster