Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Flax_Generous skrev:
Mander skrev:Jeg har heller ikke noget problem i, at en klub bruger penge (uden at gældsætte sig selv for meget), og derfor har jeg heller aldrig haft et problem med fx Chelsea, da det er deres egne penge, lad dem bruge dem som de vil.
Chelseas 'penge' er reelt Abramovich's penge, som de har lånt til ganske favorable vilkår. Det samme bliver formentlig tilfældet med Man City.

Jeg har ikke det helt store problem med at klubberne køber store etablerede stjerner, men jeg foretrækker, at klubberne rent faktisk har tjent pengene selv, ikke som i Chelsea og City fået dem foræret eller som i Real Madrid lånt dem på groteske vilkår pga. politisk og økonomisk pression.
Ja, men Abramovich har tjent pengene selv, og det står ham frit for at bruge dem, som han ønsker.

Real Madrid, derimod - de fik vist en mere end rimelig pris af skatteyderne for det træningsanlæg.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Mander skrev:Ja, men Abramovich har tjent pengene selv, og det står ham frit for at bruge dem, som han ønsker.
Øh ja, men Chelsea har ikke tjent pengene. Det er jo ikke tilfældigt, at selve klubben kører med et monster underskud hvert år.

Til sammenligning kan man fremhæve United og Liverpool, som også er i gæld, men selv har tjent de penge som de bruger (deres gæld skyldes ikke indkøb og investeringer, men fordi deres ejere har overført det lån som de tog for at købe klubben til klubben, og siden da ikke indsprøjtet penge).

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

For min skyld må de købe lige så mange stjerner de overhovedet har lyst til. Jo flere stjerner jo bedre. Gerne mange med et stort ego. Så længe vores hold består af solide spillere som Puyol, Touré, Xavi, Iniesta, Messi etc. frygter jeg egentlig ikke det store. Så kan de bare komme an med denne startopstilling:
Buffon
Ramos - Vidic - Terry - Lahm
Ronaldo - Kaká - Alonso - Silva
Villa - Higuaín
Det gør det blot endnu sjovere at skille dem ad, især fordi Lahm er så ringe defensivt! :P ;)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:
zqa skrev:Hvad er det med Villa der gør jeg alle så bange? Kaka er LANGT bedre og vil blive LANGT vigtigere for Real. Han er den egentligt trussel. Desuden lavede Ruud lige så mange, hvis ikke flere mål end Villa.
Enig.

Desuden tror jeg først, at Real Madrid bliver en trussel den dag de får et godt forsvar. De vinder i hvert fald ikke Champions League uden noget mere klasse i den bagerste kæde. Garay og Marcelo? Mah. Og Ramos, som har koncentrationsevne som en 5-årig og er ekstremt udisciplineret både i tacklinger og i markeringer? Meget kan naturligvis forbedres med bedre organisation, hvilket Pellegrini formentlig vil forsøge at indføre; og forsvaret ville se meget bedre ud, hvis midtbanen kunne holde på bolden og skærme af for forsvaret, som i Barca, hvilket Xabi Alonso og en videreudvikling af Lass Diarra måske ville kunne bidrage til ... men i sidste ende mangler de simpelthen også lidt klasse i den bagerste kæde.
Jep.

Og når de efterhånden er blevet spillet sammen. Jeg mener dog stadig at Real de mangler en stamme, spillere som har et højt niveau, og som har spillet sammen i længere tid.
#jesuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Flax_Generous skrev:
Mander skrev:Ja, men Abramovich har tjent pengene selv, og det står ham frit for at bruge dem, som han ønsker.
Øh ja, men Chelsea har ikke tjent pengene. Det er jo ikke tilfældigt, at selve klubben kører med et monster underskud hvert år.

Til sammenligning kan man fremhæve United og Liverpool, som også er i gæld, men selv har tjent de penge som de bruger (deres gæld skyldes ikke indkøb og investeringer, men fordi deres ejere har overført det lån som de tog for at købe klubben til klubben, og siden da ikke indsprøjtet penge).
Nej, jeg har heller aldrig påstået, at jeg kun vil have, at klubberne bruger de penge, som de selv har tjent. Det er din mening, ikke min. Rigmænd kan bruge deres penge på lige det, de vil, og derfor kan Perez også skyde så mange af sine egne penge i Real, som han overhovedet har lyst til. Det er til gengæld noget svineri når skatteyderne skal involveres.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Mes Que Un Club

Re: Real Madrid

Indlæg af Mes Que Un Club »

FC. Barcelona skrev:Jeg støtter faktisk Perez's strategi og er overbevist om, at Rosell også vil følge den.

Har aldrig set problemet i at hente store stjerner, hvis man har pengene. De skal i øvrigt nok blive tjent ind på merchandise, tv-rettigheder mm. Perez ved hvad han gør, manden er trods alt forretningsmand og en af de rigeste i verden.

Kunne godt ønske mig, at klubben sprængte banken og købte en superstjerne. Pengene skulle nok tjenes ind, (vi ville få en forstærkning) og få meget større fokus, hvilket ofte ender i flere penge.

Vi forærer dem jo mesterskabet, hvis vi bibeholder vores passivitet. Det nytter jo ikke noget, at vi lader dem købe Villa, C. Ronaldo og Kaka.
Præcis!

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Det er altså UTROLIGT, at man som Culé ikke ved, at præsidenten for henholdsvis FC. Barcelona og Real Madrid aldrig nogensinde vil kunne bruge blot 1 euro af sine egne penge i klubben.

Det ville være en ENORM kætterisk tanke. For det første så er begge klubber medlemsejet og derfor vil det scenarie aldrig komme på tale.

Det er jo det der går både FC. Barcelona og Real Madrid unikke og det er jo almen viden, at de 2 klubber bliver anset for det ypperligste af hvad man kan opnå som fodboldspiller!!!!

Der er altså ikke tale om Man U, Chelski, Liverpool, Inter, Milan og hvad de ellers hedder!!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Mander skrev:Nej, jeg har heller aldrig påstået, at jeg kun vil have, at klubberne bruger de penge, som de selv har tjent. Det er din mening, ikke min. Rigmænd kan bruge deres penge på lige det, de vil, og derfor kan Perez også skyde så mange af sine egne penge i Real, som han overhovedet har lyst til. Det er til gengæld noget svineri når skatteyderne skal involveres.
Perez skyder formentlig ingen af hans egne penge i Real Madrid. Men han er sikkert garant for bankerne, så de giver nogle meget favorable lån til klubben.

Anyways, problemet ved din holdning er, at du tilsyneladende udelukkende forholder dig til hvad der er muligt. Ja, rigmænd kan forvandle traditionsrige klubber til deres legetøj og vinde store titler på bekostning af ansvarligt drevne forretninger. Men jeg ønsker det ikke. De bør ikke. Lige så vel kan Laporta, Txiki og bestyrelsen - med støtte fra Rosell og alle andre kandidater - sælge Barcas stjerner og erstatte dem med indiske cricketspillere, men det betyder jo ikke, at det er ønskværdigt. Eller for at nævne et mere nærliggende eksempel: Gøre som Arsenal og have én hjemlig spiller i truppen. Det er muligt, men ikke noget som jeg vil støtte.

Jeg går ikke ind for at forbyde rigmænd (eller opsætte 6+5-regler) i fodbold, men derfor kan jeg sagtens mene, at en fodboldklub bør drives på en bestemt måde og bør have respekt for visse normative påbud (f.eks. at man tjener penge som i United og Barca). Det eneste som bør forbydes er naturligvis, at klubber (og alle andre virksomheder) får statstøtte.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

FC. Barcelona skrev:Det er altså UTROLIGT, at man som Culé ikke ved, at præsidenten for henholdsvis FC. Barcelona og Real Madrid aldrig nogensinde vil kunne bruge blot 1 euro af sine egne penge i klubben.

Det ville være en ENORM kætterisk tanke. For det første så er begge klubber medlemsejet og derfor vil det scenarie aldrig komme på tale.

Det er jo det der går både FC. Barcelona og Real Madrid unikke og det er jo almen viden, at de 2 klubber bliver anset for det ypperligste af hvad man kan opnå som fodboldspiller!!!!

Der er altså ikke tale om Man U, Chelski, Liverpool, Inter, Milan og hvad de ellers hedder!!
Okay, så Perez bruger mere goodwill end jeg troede, både hos banker, men sikkert også hos politikerne. Det gør ham da ikke mere sympatisk, hvis han kan tiltuske sig nogle skattepenge, lige som sidst.

EDIT: Flax, jeg tror i det store hele, at vi er enige, men er måske gået lidt fejl af hinanden. Jeg ønsker selvf. ikke, at en klub skal køres i sænk, bare for sjovs skyld, men som jeg sagde: "Det er deres penge, de kan gøre hvad de vil med dem". Det betyder ikke, at jeg ville bytte Barcas ejerforhold for en rigmand, men Abramovich og diverse oliesheiker må da hjertens gerne forsøge at købe sig til succes. Det er ikke gået så godt for City med den strategi, og Chelsea har trods alt ikke opnået det, de gerne ville, selv om de har fået en del succes ud af modellen. Er 100 % enig i dit sidste afsnit.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Perez kan som sagt ikke skyde nogen penge ind i klubben, så formodentlig er ikke aktuelt her.

Man skal trods alt huske på, at klubben fik en kredit hos Banco Santander på 80 mio. euro sidste år.

Og Real Madrid er jo stadig den rigeste klub i verden (foruden City, der er privatejet) og med den stærste omsætning med os som nr. 2/3.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Og hvornår er det så lige, at Real Madrid har fået decideret statstøtte?

Det træningsanlæg de solgte lå jo centralt i Madrid og er i dag lavet om til et kæmpe boligkompleks. Det har både været en god handel for Real Madrid og kommunen. Og det er da meget muligt, at kommunen har købt det til en pris, der reelt var højere, men situationen ville jo være nøjagtig den samme, hvis der var tale om FC. Barcelona eller Man U. Især, hvis de er tæt på konkurs.

Det er jo det samme Valencia har villet gøre, dog uden succes.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

FC. Barcelona skrev:Og hvornår er det så lige, at Real Madrid har fået decideret statstøtte?

Det træningsanlæg de solgte lå jo centralt i Madrid og er i dag lavet om til et kæmpe boligkompleks. Det har både været en god handel for Real Madrid og kommunen. Og det er da meget muligt, at kommunen har købt det til en pris, der reelt var højere, men situationen ville jo være nøjagtig den samme, hvis der var tale om FC. Barcelona eller Man U. Især, hvis de er tæt på konkurs.

Det er jo det samme Valencia har villet gøre, dog uden succes.
At andre byer ville gøre det samme, gør det da ikke mere acceptabelt. Real var i problemer, Madrid Kommune betalte overpris for træningsanlægget, og skatteyderne blev fattigere. Godt for dem, der nu bor i boligkomplekset, men det vedkommer da ikke resten af befolkningen i Madrid.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Mander skrev:At andre byer ville gøre det samme, gør det da ikke mere acceptabelt. Real var i problemer, Madrid Kommune betalte overpris for træningsanlægget, og skatteyderne blev fattigere. Godt for dem, der nu bor i boligkomplekset, men det vedkommer da ikke resten af befolkningen i Madrid.
Enig.

I øvrigt mener jeg, at en kommune aldrig - uanset hvad - bør opkøbe noget som helst. Men det er et politisk spørgsmål.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Flax_Generous skrev:I øvrigt mener jeg, at en kommune aldrig - uanset hvad - bør opkøbe noget som helst. Men det er et politisk spørgsmål.
Du har fuldstændig ret! Men nu er vi måske ved at komme lidt off-topic... korte af det lange, jeg har ikke meget fidus til Real Madrids finansiering. :)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Det kan da aldrig være Real Madrids skyld, at kommunen vælger, at takke ja til tilbuddet? Det er jo ikke sådan, at kommunen havde fået besked på, at det var noget de SKULLE gøre. Stor forskel i mine øjne.

Der er vel forhåbentlig ingen herinde, der vil brokke sig, hvis det lykkes Valencia, at sælge deres gamle træningsanlæg til kommunen. Sådan er erhverslivet nu engang på godt og ondt.

Og tro mig, havde vi selv stået i den situationen, havde vi gjort nøjagtig det samme, da det som sagt er udelukket så vel i FC. Barcelona som Real Madrid, at blive sat til salg via en aktieemission.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster