Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Visca El Barca skrev:
SpillerSomMESSI

I får det til at lyde som om at i allesammen pludselig begyndte at læse om alle mulige klubber og derfor faldt over at Byen Barcelonas fodboldklub netop havde den filosofi i bedst kunne identificere jer med, og så kunne det være ligegyldig hvem der spiller der, for så ville i holde med dem uanset hvad.. det er jo vås!. Det hele begynder med spilleren/spillerne og ender med dem.

Hvad er så svært ved at forstå min argumentation om at hvis alle de spillere jeg synes var verdens bedste, spillede underholdende og henrykkede mig spillede i en anden klub, hvorfor i alverden ville det så være åndsvagt at holde med den klub, når ingen af disse klubber har noget der minder om noget der giver mig et "naturligt tilhørsforhold" som at være født der, have familie der, eller noget andet.

Hmm nej jeg mener ikke nogen proever paa at faa det til at lyde som om, at man bare, ude af det blaa besluttede sig for at laese om byen Barcelona og et af byens hold. Men jeg synes stadig det er forkert, naar du siger, at det udelukkende er pga spilleren, at man i foerste omgang begynder at foelge en klub. Hvad nu hvis man f.eks. har et familiemedlem eller en ven eller kollega, som fortaeller en, proev lige hoere, der er et hold i Spanien, som jeg synes du skal se, de spiller fantastisk omgang fodbold? Man ender saa med at se holdet og kan se, hvad vennen, familiemedlemmet, kollegaen mener og lidt efter lidt foelger med i klubben og interessen bliver stoerre og stoerre?

Eller hvis man bare taender for fjernsyn for at se bold, der er Barca i fjernsyn, eller et andet hold, og man ser det fantastiske spil og det imponerende stadium og synes det er et interessant hold?. Nej jeg mener ikke det er kun pga en spiller eller spillere, at man i foerste omgang begynder at foelge et hold, andre faktorer kan spille ind. Og nej, jeg mener heller ikke at at de fleste skifte tilhoersforhold, bare fordi den spiller eller de spillere man holder af, skifter vaek fra klubben eller stopper karrieren. Hvis man kun var fan af holdet pga spillere, saa ville Barca ikke laengere have fans fra dream team aerean f.eks. da ingen af de spillere som var aktive dengang, findes i klubben nu. Jo Pep, men altsaa thats it. Og Amor vist nok ogsaa, og nogle stykker, altsaa Zubi, og et par stykker til, men altsaa. Ja du ved hvad jeg mener.
Hej, så har du også misforstået mig. Jeg siger jo at det PRIMÆRE er spilleren, klubben er sekundær, men det sekundære betyder da helt sikkert også noget/meget, men det hele begynder og ender med spilleren for mig.
Supporter forholdet udvikler sig så til at være forkærlighed for klubben pga. af spillerne. ikke omvendt. Men der er en vis synergi imellem de to ting, self.

Der kommer jo også nye spillere til, og der kommer spillere frem fra ungdomsrækkerne. Det er jo ikke sådan at det altid kun er én spiller der gør det hele for en.

Ronaldinho + Messi + Xavi + Iniesta + Etoo i 2006/2007 er et godt eksempel. Da Ronnie flyttede til Milan holdt jeg med Milan i italien, dog var hans form nedadgående og han henrykkede mig ikke så meget mere, desværre. Men Messi var jeg faktisk mere vild med sammen med Xavi og Iniesta, så naturligt bliver jeg ved med at supportere Barca.

P.S. vi er vist i en forkert tråd, dette burde vel være i FAN tråden eller FC Barcelona tråden.

P.P.S. det er ok at give mig stjerne for mine indsigtsfulde indlæg :-)
Senest rettet af SpillerSomMESSI man jan 09, 2012 10:25 am, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Nej jeg har ikke forstaaet dig, som jeg skrev indlaegget foer, det kan vi vaere, at man efter en anbefaling eller bare tilfaeldigt stoeder paa en Barca kamp. Man bliver fascineret af spillet, ikke en enkelt spiller, men er stadigvaek ikke fan. Men det man har set er stadig interessant nok til at man vil have lidt mere at vide. Man begynder saa at laese lidt om klubben og faa lidt mere info omkring klubben, og man finder ud af, at det de staar for er noget man selv ville kunne staa inde for, man begynder saa derefter at holde med klubben. Altsaa, her er den PRIMAER aarsag netop ikke spilleren.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Visca El Barca skrev:Nej jeg har ikke forstaaet dig, som jeg skrev indlaegget foer, det kan vi vaere, at man efter en anbefaling eller bare tilfaeldigt stoeder paa en Barca kamp. Man bliver fascineret af spillet, ikke en enkelt spiller, men er stadigvaek ikke fan. Men det man har set er stadig interessant nok til at man vil have lidt mere at vide. Man begynder saa at laese lidt om klubben og faa lidt mere info omkring klubben, og man finder ud af, at det de staar for er noget man selv ville kunne staa inde for, man begynder saa derefter at holde med klubben. Altsaa, her er den PRIMAER aarsag netop ikke spilleren.
¨

Jo så er det netop PRIMÆRT spilleren/spillerne (jeg har hele tiden skrevet begge udtryk spilleren/spillerne) du falder for. I dit indlæg falder du tilfældigvis over en kamp med Barca i tv og ser deres fantastiske SPIL. Det er spillerne! Derfor får du kærlighed til den klub der spiller sådan. ikke omvendt, hvis altså ikke du har et naturligt tilhørsforhold til den by/klub i forvejen.. politisk/geografisk eller familiært.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

SpillerSomMESSI skrev:
Visca El Barca skrev:Nej jeg har ikke forstaaet dig, som jeg skrev indlaegget foer, det kan vi vaere, at man efter en anbefaling eller bare tilfaeldigt stoeder paa en Barca kamp. Man bliver fascineret af spillet, ikke en enkelt spiller, men er stadigvaek ikke fan. Men det man har set er stadig interessant nok til at man vil have lidt mere at vide. Man begynder saa at laese lidt om klubben og faa lidt mere info omkring klubben, og man finder ud af, at det de staar for er noget man selv ville kunne staa inde for, man begynder saa derefter at holde med klubben. Altsaa, her er den PRIMAER aarsag netop ikke spilleren.
¨

Jo så er det netop PRIMÆRT spilleren/spillerne (jeg har hele tiden skrevet begge udtryk spilleren/spillerne) du falder for. I dit indlæg falder du tilfældigvis over en kamp med Barca i tv og ser deres fantastiske SPIL. Det er spillerne! Derfor får du kærlighed til den klub der spiller sådan. ikke omvendt, hvis altså ikke du har et naturligt tilhørsforhold til den by/klub i forvejen.. politisk/geografisk eller familiært.
Hmm nej, det er spilkoncept og den fodboldfilosofi som klubben har, som man falder for her ;-) . Altsaa det klubben staar for som en helhed, ikke hvad den enkelte spiller staar for, hvordan han ser ud eller hvor sej han er, men i de situationer jeg har beskrevet, saa er det konceptet klubben koerer efter, man falder for, og selve spilfilosofi, noget som en klub som Barca f.eks altid vil have, uanset om spillerene hedder Stoichkov, Laudrup, Guardiola, Zubi, Amor, Rexach, Cruyff, Leo, Xavi, Ini eller whatever.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det er en god pointe, men det er jo også spillerne der skal kunne spille på den måde ikk?

Kunne man skifte hele barca hold ud med RMA's eller Liverpool's hold og så sige nu skal i spille på den måde som Pep vil have? Nej det KAN spillerne ikke. Derfor er det igen spillerne der er det primære i vores valg af klub. At klubben så har nogle dyder vi holder af og spiller den *type* fodbold vi elsker, netop pga at de udvikler spillere og køber spiller der har de kvaliteter vi elsker det er jo også noget der betyder meget.

Men skift hele Barca hold ud med Liverpools hold og sig så om de kunne spille det system vi gør? Nej vel... spillerne skal have de kvaliteter vi der supporterer Barca holder af for at kunne henrykke os med den kunst det er at se dette spilsystem.

Men det er en god pointe. Men igen det er en synergi, som jeg, personligt, og måske helt alene :-), mener gør sig gældende for en supporter, og det starter med spilleren/spillerne.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blach »

Til eksemplet med hvis vi byttede hold med Real:
Jeg ville nok holde mig fra international fodbold i nogen tid så, fordi at Real spillerne rent mentale ikke er til den filosofi jeg forbinder Barca's spillere med... Dvs flere af dem er psykopater, og en stor del af de resterende ellers har en psykisk brist, imodsætning til mange Barca spillere...
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Blach skrev:Til eksemplet med hvis vi byttede hold med Real:
Jeg ville nok holde mig fra international fodbold i nogen tid så, fordi at Real spillerne rent mentale ikke er til den filosofi jeg forbinder Barca's spillere med... Dvs flere af dem er psykopater, og en stor del af de resterende ellers har en psykisk brist, imodsætning til mange Barca spillere...
Dvs. i det tilfælde ville du ikke hold med klubben Barca, "uanset hvad", netop pga af at du absolut ikke kan lide *spillerne*?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af klogfyr »

Er også sikker på at, der er mange fans, der ville falde fra, hvis vi byttede vores spillere for Granadas hold, da der er mange medløberfans lige nu, hvor det går så godt. Jeg er dog også sikker på, at mange ville blive, godt nok kalde på Rosells hoved på et fad for et tåbeligt bytte, men stadig være fan. Personligt blev jeg fan pga. jeg kunne lide trøjerne haha i 97-98. Ret hurtigt lærte jeg om deres historie og deres spilkoncept og holdte med dem gennem de ca. 6 år, hvor de intet vandt. Jeg tror dog stadig, du har ret i at mange bliver fan pga. af en spiller, men mens nogen kun forbliver fan af spilleren, så tror jeg også mange bliver fan af klubben, og bliver selv om spilleren skulle skifte til en anden klub.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Málaga spiller altså ikke helt tosset lige nu!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Irriterer mig at Malaga starter som et hold der kan noget, og så falder de sammen. Sådan som de spiller nu vinder de kampen, meeeen sådan spiller de ikke hele kampen, ggrrrr.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20899
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Sådan plejer det ihvertfald gerne at være.. Men vi må håbe at de kan holde ud resten af kampen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Det kunne altså være lidt awesome hvis de røg ud i dag. Ene og alene fordi vi så ikke behøver at have så meget fokus på at vi allerede nu skal møde Madrid to gange igen. Det tror jeg ville være bedre for spillerne, efter den seneste tids problemer med at præstere på udebane. Ét problem ad gangen!

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Madbassen »

Satme godt lavet af Isco.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20899
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hæhæ Ronaldo. :lol:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20899
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hvor er det typisk.. Kæmpe drop!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster