FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Mistillidsvotum? Jeg har i hele sæsonen troet at Joan laporta holdt sig tilbage for holdets skyld, men nu når den er forbi kan han godt gå igang..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15184
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1714 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Alle de ændringer som er på vej har vi allerede hørt om. Tror ikke at der kommer nogle specielle overraskelser.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Culé »

Vi får en ny træner, nogle nye spillere (forhåbentlig mere end to som ledelsen har haft for vane), og så sker der formentlig en omstrukturering af ungdomssektoren hvor begge chefer for La Masia er blevet sagt op. Ville gerne se hvad mere der omfatter "væsentlige ændringer". I min optik er det noget ledelsen bare bliver nød til at signalere udadtil oven på en skuffende sæson for ligesom at vise at man tager hånd om problemet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

En mand kan blive fjernet, han kan korrumperes, han kan ændre sig til det værre, men en ide forbliver den samme.

Vi skal altid holde fast i vores identitet og følge den sti vi har betrådt de sidste mange årtier. Vi skal ikke følge en leder, der lover os guld og grøne skove, hvis det kræver vi går på kompromis med os selv. Tilbage i 2008 stod vi overfor et lignende valg. Vi bevarede os selv og gik klubbens største tid i møde. Nu står vi i den samme situation igen. Forhåbentlig lærte vi noget dengang.

Visca el Barca!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Storken skrev:En mand kan blive fjernet, han kan korrumperes, han kan ændre sig til det værre, men en ide forbliver den samme.

Vi skal altid holde fast i vores identitet og følge den sti vi har betrådt de sidste mange årtier. Vi skal ikke følge en leder, der lover os guld og grøne skove, hvis det kræver vi går på kompromis med os selv. Tilbage i 2008 stod vi overfor et lignende valg. Vi bevarede os selv og gik klubbens største tid i møde. Nu står vi i den samme situation igen. Forhåbentlig lærte vi noget dengang.

Visca el Barca!
Fuldstaendig enig. Det eneste problem er, at man bliver lidt bange for, at dette kan aendre sig, naar vi har at goere med denne ledelse. De har rykket ved mange ting, men jeg tror heller ikke de toer at rykke ved identiten.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8380
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Tror altså at vi skal finde et alternativ til Tiki-taka fodbold, en anden taktik der kan åbne op selv når de står 11 mand bag bolden..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Michman skrev:Tror altså at vi skal finde et alternativ til Tiki-taka fodbold, en anden taktik der kan åbne op selv når de står 11 mand bag bolden..
Njaaah. Det skal bare optimeres, thats it. Hvilken traener har flere alternativer og flere maader at spille paa? Ancelotti? Pep? Mourinho? Simeone? Pellegrini? Wenger? Klopp? Hvem? Alle spiller paa en maade. Ingen snakker om manglende den saakaldte plan b naar det er dem, men i Barca er det straks et problem.

Grunden til vi har haft svaert ved at aabne kompakte hold op er mange. Vi har f.eks. taktisk set ikke overrasket i denne saeson. Vi har spillet langsomt, flyttet bolden i langsomt tempo, loeb uden bold har vaeret ikke-eksisterende, passivt genpres, spillerne her spillet alt for nonchalant og har vaeret alt for dovne og man kan blive ved. Alt dette er langtfra den saakaldt tiki-taka taktik.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har satset på indlæg i snart 5 måneder nu... Det er ikke tiki taka.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Vi har satset på indlæg i snart 5 måneder nu... Det er ikke tiki taka.
Med Alves' præcision er det vel bare tiki taka over lidt længere afstande...

*Indsæt gif med mand der griner, hvorefter han giver sig ud i gråd*

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Culé »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Vi har satset på indlæg i snart 5 måneder nu... Det er ikke tiki taka.
Med Alves' præcision er det vel bare tiki taka over lidt længere afstande...

*Indsæt gif med mand der griner, hvorefter han giver sig ud i gråd*
Seriøst, ud med Dani! Gider ikke se på hans indlæg mere, find en af Neymars venner og hent ham som erstatning. Neymar igår viser potentiale til at blive omtrent lige så god som Leo, han har den der kombination af Messi og Ini i sig! :cool:

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Neymar bliver rigtig god, når han kan begynde at finde ud af, hvornår det er dribletid og hvornår bolden skal afleveres. Det har han lidt svært ved endnu.


IMO skal vi ikke væk fra tiki-taka, det er til dato det mest succesfulde fodbold i historien. I min optik er der endnu ikke en "taktik" imod det, end at stå alle mand i feltet, og i sådanne situationer vinder man hurtigt, hvis man er tålmodig og motiveret. Hvis alle vores spillere giver sig 100%, og har fuld tiltro til filosofien og taktikken, tror jeg klart det er den bedste taktik. Hvis vi begynder at ændre på den idé, begynder vi at spille alibi-fodbold, noget halvt tiki og så en blanding af pseudodefensiv fodbold og direkte fodbold. Lad os holde os til det vi er gode til. Det ville også være skørt at begynde at spille 'en anden mands' fodbold, når samtlige hold på La Masia spiller tiki taka.

Se den her video folkens (mange af jer har sikkert set den før), men han har sgu ret. Det handler om at være tro mod sig selv, modig og tålmodig. Fodbold er i høj grad en psykologisk sport, og den kan man med tiki taka sagtens vinde!

phpBB [video]


Lucho skal ind og implementere disse ideer, som jeg også mener han selv er fan er, og ikke lade sig bestemme af ledelsen, som utvivlsomt (og absurd nok) prøver at diktere hvordan fodbold skal spilles. Ikke nok med den inkompetence de viser i bestyrelsen, destruerer de også fodbolden på banen. Derfor skal Lucho være iskold og stædig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Den video giver mig gåsehud...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jamen Brombs for satan! Du er min praesident! Stil op, jeg skal nok soerge for at der kommer mistillidsvotum afstemning.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Den video giver mig gåsehud...
Jeg skulle have lavet Copyright på den video, da jeg postede den i sin tid ;-)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Den video giver mig gåsehud...
Jeg skulle have lavet Copyright på den video, da jeg postede den i sin tid ;-)
Den er blevet postet herinde, mindst et aar foer du lavede brugeren herinde ;-)

Hvem der har postet den, ja, gaet selv :cool:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster