FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Morten Bisgaard(han er en klam madridista):
Jeg synes det er flot, at Fifa går ind og straffer Barcelona. For det er ikke sundt for så unge spillere at skifte kontinent. Vi snakker om både om koreanske og afrikanske spillere, siger Morten Bisgaard til tv2.dk.
- Der har ikke været nogen tvivl om, at FC Barcelona har forbrudt sig mod systemet. En spiller under 16 år må jo ikke skifte, medmindre forældrene får nyt arbejde i den by, siger han.


- Jeg synes både det er positivt og modigt, at Fifa går ind og straffer dem, siger Morten Bisgaard.
- Men man kan så sige om FC Barcelona, at de er meget kendte for deres fodboldakademi. De får jo spillere op til førsteholdet den vej, og der er flere på vej, siger Morten Bisgaard og tilføjer:

- Selvfølgelig kommer det til at kunne mærkes, men lige nøjagtig Barcelona er nok en af de klubber, der er bedst stillet i forhold til at få sådan en straf, vurderer han.


- Hvis man er lidt fræk, kan man godt føre det tilbage til danske tilstande. Jeg kan godt fornemme, at jagten allerede går ind ved ni-ti års alderen. Så jeg synes egentlig det er meget godt, at de unges tarv bliver taget alvorligt her, siger Morten Bisgaard.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kom nu med en udmelding for fanden! Hvorfor er ledelsen så stille?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10807
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 582 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Morten Bishaard er jo bare en idiot her. Hvis de er blevet straffet for, at hente spillere under 16 år fra et andet kontinent burde alle tophold jo straffes.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, han er en svans, there I said it.

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Badabing »

Der er virkelig en masse spørgsmål jeg sidder med. Jeg vil lige se an, ledelsen skal komme med en officiel udtalelse. De har 90 dage til at få ordnet de ulovlige papirer og derefter anke dommen, så der er trods alt håb.
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af mathi »

PuyolErGud skrev:Morten Bishaard er jo bare en idiot her. Hvis de er blevet straffet for, at hente spillere under 16 år fra et andet kontinent burde alle tophold jo straffes.
Tja, overvej hvor tidligt Messi kom til klubben. Det har ingen nogensinde rynket på brynene over? Han var 13 or so?

PuyolErGud
Indlæg: 10807
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 582 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Ingen problemer med forsvaret. Vi ringer bare til Oleguer og får ham til at gøre comeback. Problem solved. Og med det mener jeg; ALLE problemer.

PuyolErGud
Indlæg: 10807
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 582 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

mathi skrev:
PuyolErGud skrev:Morten Bishaard er jo bare en idiot her. Hvis de er blevet straffet for, at hente spillere under 16 år fra et andet kontinent burde alle tophold jo straffes.
Tja, overvej hvor tidligt Messi kom til klubben. Det har ingen nogensinde rynket på brynene over? Han var 13 or so?
Men hans Far flyttede vis også med og fik et job. Hvis jeg ikke husker helt forkert. Så det jo i orden i følge Bisgaards oplysninger.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15204
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1717 gange
Blevet takket: 1136 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Vi sælger Neymar og så er problemet løst.
MDCCCXCIX

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Badabing »

PuyolErGud skrev:
mathi skrev:
PuyolErGud skrev:Morten Bishaard er jo bare en idiot her. Hvis de er blevet straffet for, at hente spillere under 16 år fra et andet kontinent burde alle tophold jo straffes.
Tja, overvej hvor tidligt Messi kom til klubben. Det har ingen nogensinde rynket på brynene over? Han var 13 or so?
Men hans Far flyttede vis også med og fik et job. Hvis jeg ikke husker helt forkert. Så det jo i orden i følge Bisgaards oplysninger.

Lige præcis, jeg fandt de mere specifikke regler der er blevet overtrådt
However, the same article stipulates that international transfers of minor players are permitted under three limited circumstances, and such exceptions may only be granted after evaluation by the sub-committee of the Players’ Status Committee.

a) The player’s parents move to the country in which the new club is located for reasons not linked to football;

b) The transfer takes place within the territory of the European Union (EU) or European Economic Area (EEA) and the player is aged between 16 and 18. In this case, the new club must fulfi l the following minimum obligations:

i) It shall provide the player with an adequate football education and/or training in line with the highest national standards.

ii) It shall guarantee the player an academic and/or school and/or vocational education and/or training, in addition to his football education and/or training, which will allow the player to pursue a career other than football should he cease playing professional football.

iii) It shall make all necessary arrangements to ensure that the player is looked after in the best possible way (optimum living standards with a host family or in club accommodation, appointment of a mentor at the club, etc.).

iv) It shall, on registration of such a player, provide the relevant association with proof that it is complying with the aforementioned obligations;

c) The player lives no further than 50km from a national border and the club with which the player wishes to be registered in the neighbouring association is also within 50km of that border. The maximum distance between the player’s domicile and the club’s headquarters shall be 100km. In such cases, the player must continue to live at home and the two associations concerned must give their explicit consent.
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af mathi »

PuyolErGud skrev:
mathi skrev:
PuyolErGud skrev:Morten Bishaard er jo bare en idiot her. Hvis de er blevet straffet for, at hente spillere under 16 år fra et andet kontinent burde alle tophold jo straffes.
Tja, overvej hvor tidligt Messi kom til klubben. Det har ingen nogensinde rynket på brynene over? Han var 13 or so?
Men hans Far flyttede vis også med og fik et job. Hvis jeg ikke husker helt forkert. Så det jo i orden i følge Bisgaards oplysninger.
True, men der er da ingen der var/er i tvivl om at det var et job stillet i udsigt at barca, og at de flyttede pga. knægtens fodbold.

Det virker underligt at der pludselig skal slås så hårdt ned på Barca. Det virker omvendt også som om Rossel og Laporta ikke har haft helt rent mel i posen, sådan generelt set.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg har lavet en tråd til at diskutere situationen:

http://www.fcbarcelona.dk/debat/viewtop ... f=7&t=4936
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madbassen »

Bartomeu (president): "To add 'surname' to stadium name [Camp Nou (Sponsor)] for 20 years, we'll get 200M. Will be other name than on shirt"
De kommer ikke og fortæller mig, at de vil sælge en del af stadionnavnet for 75 mio. kr. om året?
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

20 år? Det er jo for latterligt. Kan vi ikke snart få et mistillidsvotum? Jeg tager gerne en tur derned bare for at stemme den her ledelse langt væk. Jeg magter dem ikke mere.

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1281 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Nope, nope, nope.
Nope!
200M for stadionnavn de næste 20 år og navn på trøjen? No way. Giv os 200M om året, så vil jeg overveje det.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster