FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

sonnybarca

Re: FC Barcelona

Indlæg af sonnybarca »

Kubala skrev:Man er jo i gang med, at lave "radikale" ændringer, selvom man har mere eller mindre samme boldbesiddelse som tidligere, så har Tata ændret en del ting, som artiklen påpeger, men som visse eksperter også påpeger. Kampen mod Ajax var jo en klar indikator på dette. Jeg mener, at man ikke havde samme boldbesiddelse, som man plejer, at have i stor dele af kampen. Efterlysning af en stor stærk angriber forstår jeg ikke, fordi det prøvede Pep og det hjalp ikke. Hvis man skal spille med en angriber, så skal det være en type som Eto'o, der er bevægelig, teknisk god, hurtig, har blik for spillet og er også fysisk stærk. Desuden skal Messi også falde længere ned i banen og angriberen skal hjælpe til med det defensive.
Du glemmer bare en ret væsentlig faktor. Vi blev ganske enkelt ikke spillet på samme måde, dengang Pep forsøgte med Zlatan. Meget har ændret sig siden. Hvis Zlatan havde en anden personlighed, havde han passet perfekt ind på holdet i dag. Hold som AC Milan, Real Madrid, PSG, Chelsea og især Bayern har alle vist, hvordan man lukker ned for vores spil. Indtil videre har Messi, som Messi1987 nok rigtigt påpeger, været forskellen. Og det er simpelthen ikke godt nok, med et hold af vores kaliber.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, men man ændrer jo dette ved, at spille mere direkte. Man behøver ikke, at have en stor stærk angriber, for at have en såkaldt "plan b". Det er organisationen på holdet, der skal ændres. Man skal forsvare på en anden måde end man har været vant til. Desuden giver jeg ikke så meget for Messi1987s meninger, holdninger og perspektiver.

Samme person anerkender ikke Valdes, Xavi, Ini og så videre.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Messi1987 skrev:
Kubala skrev:Samme person anerkender ikke Valdes, Xavi, Ini og så videre.
Gøre jeg da bestemt, Xavi for 5år siden, Iniesta for 3år siden og Valdes nu.

I rest my case.


Troll troller videre.... ;-)


I mellemtiden har Ini og Xavi vundet CL, VM og EM og mere til, men ja, Ini var god for tre år siden, altså 2010, Xavi var god tilbage i 2008 og Valdes er umiddelbart god nu.... :lol:

Læg mærke til NU

Et stort ord... :lol:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

SonnyBarca;

Jeg kan slet ikke forstå din "kritik" eller nikke genkendende til de pointer du kommer med.

Først og fremmest, ret skal være ret, vi vinder ikke kun fordi vi har de spillere oppe foran som vi har. Tata skal have kedit, vi snakker om at vi har et lorte forsvar, men alligevel formår man at holde nullet, defensivt set spiller vi på en anden måde, som er til gavn for holdet. Det er Tatas fortjeneste.

Du skriver vi ikke har materiale til en plan b, det er både rigtigt og forkert. Det er rigtigt at vi ikke har spillermateriale til den plan b, som du efterlyser (med en høj centerforward), men vi det er forkert at sige, vi ikke har plan b, fordi vi ikke har en mand som Llorente i truppen. Prøv at tage et kig på Tatas Barca, manden er ved at lave radikale ændringer, plan b er tiki taka. Barca har altid haft en plan a, b, c, d osv osv. De har bare ikke villet spille med høje indlæg, fordi man ikke lige sådan ændrer en klubs kultur (se Gary Nevilles fremragende analyse om, hvorfor det er ekstrem svær og vil tage rigtig mange år, hvis Man Utd skal spille på en anden måde end den, de har spillet de sidste 20-30 år). Det er forkert at tro, bare en enkelt spiller (Llorente) vil være svaret på vores problemer, det er bestemt ikke rigtigt, han vil snarere være endnu et problem ligesom Maxi var det, ligesom Ibra var det. De her høje bolde er bare ikke kulturen i Barca, det kræver mange år at implementere dette, selv som bare en plan b.

Jeg kan heller ikke nikke genkendende til, at vi ikke kan spille vores spil mere, fordi holdene endelig har luret os. De fandt altså rigtig hurtigt ud af, hvordan Barca skal spilles, det skete nok efter Peps første 5-6 måneder. At vi stadig var dominerende, skyldes at vi har et utrolig dygtig træner-team og en karismatisk træner der formåede at få det bedste ud af sine spillere kamp efter kamp. De træner er der ikke, det er klart at tingene ændrer sig, når der kommer andre trænere med andre tanker og idéer, samt kræver noget helt andet af sine spillere. De skete under Tito og sker nu under Tata. Jeg er ret sikker på, at vi vil få succes med tiki-taka og dminere stort, hvis Pep tog over i morgen f.eks.

Jeg synes også man glemmer lidt, midt under al den kritik, at vi faktisk har haft en turbulent tid på det sidste med en træner der forlader os, afløsere bliver syg, en afholdt holdkammerat bliver syg, begge to bliver erklæret raske, bliver ramt igen, en assistent tager over, træneren bliver rask igen, og syg igen hvorefter vi skal have en helt anden træner. En mand de færreste af os vidste ret meget om. Denne nye træner skulle tage over, midt i forberedelserne til den nye sæson, han skulle sammensætte et hold, implementere sine idéer, få sig et overblik og få sine spillere til at forstå en spillestil, som er markant anderledes end den, de har været vant til. Det sker ikke automatisk og i løbet af 2- måneder, sådan noget tager tid. Spillerne og Tata er stadig i opstart fasen af deres projekt, de kender ikke engang hinanden helt, idéer er nye for begge parter. Lad os nu tage den lidt med ro, jeg er ret sikker på at Tata vil kunne vinde trofæer med sit hold, det sker nok ikke med tiki-taka eller med folk som Llorente, men det er vel en ændring som ledelsen har ønsket.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

sonnybarca

Re: FC Barcelona

Indlæg af sonnybarca »

Visca El Barca skrev:SonnyBarca;

Jeg kan slet ikke forstå din "kritik" eller nikke genkendende til de pointer du kommer med.

Først og fremmest, ret skal være ret, vi vinder ikke kun fordi vi har de spillere oppe foran som vi har. Tata skal have kedit, vi snakker om at vi har et lorte forsvar, men alligevel formår man at holde nullet, defensivt set spiller vi på en anden måde, som er til gavn for holdet. Det er Tatas fortjeneste.

Du skriver vi ikke har materiale til en plan b, det er både rigtigt og forkert. Det er rigtigt at vi ikke har spillermateriale til den plan b, som du efterlyser (med en høj centerforward), men vi det er forkert at sige, vi ikke har plan b, fordi vi ikke har en mand som Llorente i truppen. Prøv at tage et kig på Tatas Barca, manden er ved at lave radikale ændringer, plan b er tiki taka. Barca har altid haft en plan a, b, c, d osv osv. De har bare ikke villet spille med høje indlæg, fordi man ikke lige sådan ændrer en klubs kultur (se Gary Nevilles fremragende analyse om, hvorfor det er ekstrem svær og vil tage rigtig mange år, hvis Man Utd skal spille på en anden måde end den, de har spillet de sidste 20-30 år). Det er forkert at tro, bare en enkelt spiller (Llorente) vil være svaret på vores problemer, det er bestemt ikke rigtigt, han vil snarere være endnu et problem ligesom Maxi var det, ligesom Ibra var det. De her høje bolde er bare ikke kulturen i Barca, det kræver mange år at implementere dette, selv som bare en plan b.

Jeg kan heller ikke nikke genkendende til, at vi ikke kan spille vores spil mere, fordi holdene endelig har luret os. De fandt altså rigtig hurtigt ud af, hvordan Barca skal spilles, det skete nok efter Peps første 5-6 måneder. At vi stadig var dominerende, skyldes at vi har et utrolig dygtig træner-team og en karismatisk træner der formåede at få det bedste ud af sine spillere kamp efter kamp. De træner er der ikke, det er klart at tingene ændrer sig, når der kommer andre trænere med andre tanker og idéer, samt kræver noget helt andet af sine spillere. De skete under Tito og sker nu under Tata. Jeg er ret sikker på, at vi vil få succes med tiki-taka og dminere stort, hvis Pep tog over i morgen f.eks.

Jeg synes også man glemmer lidt, midt under al den kritik, at vi faktisk har haft en turbulent tid på det sidste med en træner der forlader os, afløsere bliver syg, en afholdt holdkammerat bliver syg, begge to bliver erklæret raske, bliver ramt igen, en assistent tager over, træneren bliver rask igen, og syg igen hvorefter vi skal have en helt anden træner. En mand de færreste af os vidste ret meget om. Denne nye træner skulle tage over, midt i forberedelserne til den nye sæson, han skulle sammensætte et hold, implementere sine idéer, få sig et overblik og få sine spillere til at forstå en spillestil, som er markant anderledes end den, de har været vant til. Det sker ikke automatisk og i løbet af 2- måneder, sådan noget tager tid. Spillerne og Tata er stadig i opstart fasen af deres projekt, de kender ikke engang hinanden helt, idéer er nye for begge parter. Lad os nu tage den lidt med ro, jeg er ret sikker på at Tata vil kunne vinde trofæer med sit hold, det sker nok ikke med tiki-taka eller med folk som Llorente, men det er vel en ændring som ledelsen har ønsket.
Men jeg tror du misforstår min pointe. Jeg ønsker jo netop ikke at vores spillestil skal ændres radikalt. Xavi, Iniesta, Messi mfl. er alle spillere som er skræddersyet til tiki-taka fodbold, så det ville være hovedløst at ændre på det koncept.

Min idé med en boksspiller på toppen og flere afslutninger udefra, kommer som et modsvar til den måde flere og flere hold griber os an på efterhånden. Altså, hvordan får vi skabt mere plads foran modstandernes felt, sådan at vi kan blive ved med at kontrollere kampene? Jeg er også enig i at vi skal spille mere direkte, men efter min mening kun i det omfang, at vi kommer lidt hurtigere til afslutninger og det vil med mere plads foran feltet, give helt sig selv.

Vores absolutte varermærke siden Pep har jo været spillet foran feltet. Jeg kan umiddelbart ikke se, hvordan en meget mere direkte spillestil som sådan skulle kunne få det tilbage, når modstanderne pakker sig så tæt på midten. Der er simpelthen bare for lidt plads at spille på, selv for os. Derudovre virker det håbløst at vores kanter så også absolut skal skære ind i banen og løbe lige direkte ind i selvsamme mur, i stedet for slå et højt indlæg til en eventuel spiller som ville kunne udgøre en fysisk eller i bedste fald måltrussel og på den måde tvinge modstanderene til stå mere bredt, når nu for filan pladsen er der til det.

Boldbesiddelsen mod Rayo i går er da i øvrigt pisse foruroligende når vi netop snakker om ikke at skulle ændre noget radikalt.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Barca er det bedste hold ifølge Whoscored.com både defensiv set og offensiv set, så når man har kritiseret forsvaret, har man altså ramt helt ved siden af. Desuden ligger Inter på andenpladsen.





http://www.whoscored.com/Statistics

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Google translate hjalp mig ikke så meget her, er der en af jer der kan fortælle om vi bliver sagsøgt for 100 mio euro af et eller andet byggefirma?

http://www.mundodeportivo.com/20130929/ ... 63325.html

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

A group of Barcelona club members will tomorrow start the procedure to trigger a 'Vote of No Confidence' against president Rosell. [sport]
FEDT! Håber det sker snart! F.eks. denne uge og han er fortid til næste. Nogen der kender mere til det her?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:
A group of Barcelona club members will tomorrow start the procedure to trigger a 'Vote of No Confidence' against president Rosell. [sport]
FEDT! Håber det sker snart! F.eks. denne uge og han er fortid til næste. Nogen der kender mere til det her?
Det kommer ikke til at ske, altså at vælte Rosell ved mistillidsvotum. Alt det negative står i lyset af, at han har hentet en træner som for første gang i Barcas historie har vundet 7/7, han har hentet Neymar som af mange betragtes som den nye 'Ronaldinho' plus at han angiveligt har mindsket gælden fra €500M til €200M.

Sagerne om Pep, Thiago, Iniesta osv osv er allerede glemt.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Du glemmer den nok væsentligste, Abidal.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:Du glemmer den nok væsentligste, Abidal.
Der kan man bare se, den er allerede glemt..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg tror ikke, det er glemt. Jeg mener man undervurderer betydning af de ting. Der er jo snak om Camp Nou, Abidal sagen, Iniesta, Valdes (Kold luft mellem dem) plus hans opgør med Pep, som der har været i fokus en del mere dernede. Det kan godt være at vi i Dk ikke tillægger disse sager særlig stor betydning, men det gør man i Catalonien.

Alene det at en gruppe seriøst overvejer at sætte mistillidsvotum igang, siger en del.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Var der ikke også nogen som satte en mistillidsvotum i gang da Laporta var ved magten, men han overvandt den.?
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Var der ikke også nogen som satte en mistillidsvotum i gang da Laporta var ved magten, men han overvandt den.?

Jo den "nogen" var Rosell og hans folk, sådan husker jeg det i hvert fald.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Okay. Huskede ikke præcist. Ved at der var noget om snakken men at det ikke førte til noget.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster