FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:Jeg synes jo at Cuenca var god. Han var ligeså lovende som Pedro i hans første sæson, men det var som om, man bare sendte ham videre. Afsted med dig. Det samme er ved at ske med Bartra, skal man tro rygterne. Jeg synes Bartra spillede godt, han viste lovende takter og han havde ikke en kamp, hvor han faldt igennem efter min mening. At man, efter disse takter, lejer ham ud, viser bare at man ikke har den store tiltro til ham, synes jeg. Han blev endda kasseret, til fordel for Adriano i midterforsvaret, det er ikke så underligt hvis han også kommer i tvivl.

Både Gerard D og Rafinha er blevet betegnet som nogle a de største talenter, der er kommet fra La Masia, hvorfor så ikke satse selv på dem, i stedet for at leje dem ud? Lejeaftaler er ikke ensbetydende med, at de vil få masser af spilletid. Som lejespiller er man i fare for, at en træner foretrækker en spiller som tilhører klubben permanent, hvis han står lige med en, eller endda er lidt dårligere med viser potentiale.

Det er bare et forkert signal at sende til talenter. Det er som om, man siger. Vi har ikke tid eller mulighed for at udvikle jer, tag et andet sted hen, hvis i bliver gode der, kan i komme til. Det er problematisk, udover at man viser manglende tiltro, vil spilleren tænke, hvad nu hvis jeg gør det rigtig godt, men hos en anden klub. I mellemtiden gør min konkurrent det godt i min egen klub, kommer ind i varmen hos træneren, mens jeg skal starte fra nul, det er ikke optimalt.

Den nuværende ledelse sagde at man ville implementere eller føre videre 2+3 eller 3+2 politik, alt efter hvor mange penge man har. Indtil videre kan jeg bare konstatere, at Tito ikke har hivet en eneste spiller op fra b-holdet, hvor man kan sige, ham her er Titos påfund. Bartra, Sergi R, Tello og endda Gerard D og Rafinha var allerede oppe at snuse til førsteholdet under Pep.
Er uenig med både bartra og cuenca. Synes cuenca er elendig og ser ej det store i bartra. Ellers kan jeg godt se meningen i meget af det du skriver. Jeg synes dog også at man skal huske på at tito er ny i gamet og han skal ind i det hele. Er sikker på at vi nok skal se nogle spillere slå igennem under tito præcis som med pep. Han har feks givet tello meget mere spilletid!

Vi ser nok bare forskelligt på det med at udleje spillere. Jeg tror at det er den rigtige vej at gå da jeg mener at det er godt for unge spillere at få lidt hår på brystet ved at komme væk fra de sikre omgivelser og til nogle nye. Ud over det så får de flere minutter på højt niveau.

Og så lige til sidst. Kan det tænkes at pep bare var pisse heldig med at der var en gylden generation under ham? Og at disse spillere var klar til at tage skriftet op? Nogle gange snakker vi fans om la masia som en fabrik der bare skyder klasse spillere til højre og venstre men nogle gange er spillerene bare ikke gode nok til at gå ind og spile en rolle på første holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Bartra blev også voldsomt kritiseret for Bayern kampene. Han havde kun fået 4-5 kampe inden, hvor han havde spillet 90 minutter. Han var jo ikke klar til så stor en opgave, hvor hele holdet faldt sammen.



Edit: Tito skal i den kommende sæson vise sin værd. Hvor god er han til at rotere, tage chancer, reagere/agere m.m. Derfor er jeg ikke ligeså kritisk overfor ham, selvom man kan påpege visse ting ved hans ageren, som træner for Barca i den netop afsluttede sæson. Titos store test er netop i denne kommende sæson, hvor man får et fingerpeg omkring hans egenskaber som træner.
Senest rettet af Kubala man jul 15, 2013 12:44 am, rettet i alt 1 gang.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Man skal helt sikkert satse på Roberto. Virker som en talentfuld og loyal gut. Jeg vil dog ikke følge mig sikker med en midtbane beståendeaf Xavi, Iniesta, Fabregas og Roberto. Og det tror jeg heller ikke Tito er. Han vil gerne spare Xavi, men det gør man ikke ved at sælge hans afløser. Iniesta er ofte skadet, Roberto uden erfaring, der er dog Fabregas, der nu kan koncentere sig om midten. Mhhj, ved sgu ikke omdet er nødvendigt at købe en afløser. Man bør dog overveje om det vil være rigtigt at købe en spillere med et prisskilt på 20-30 millioner euro.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Piquenbauer;

Nej, Pep var ikke heldig, det er utrolig søgt at slå det hen på held og uheld. Da Pep i sin tid blev ansat som B-holds træner, gik han i gang med at flytte fokus tilbage på La Masia. Det var en af betingelserne for, at han skrev under med klubben. Noget man var gået lidt væk fra, efter Cruyff. Meningen var, at La Masia, ligesom i Cruyffs tid, skulle være grundstammen på førsteholdet, og man skulle supplere med klassespillere udefra. Han ændrede endda træningsforhold, træningspas og ansatte egne folk.

Jeg ved ikke hvor længe du har brugt dette forum, men jeg ved at jeg har postet utalige artikler omkring dette i diverse tråd. Dernæst var han i stand til at holde ord, han viste stor tiltro til egne evner og lagde vægt bag sine ord. Grunden til folk fra tid til anden snakker om Pep og held er jo netop, at manden selv er utrolig ydmyg. Hvor andre trænere oftest tager æren eller i hvert fald ikke snakker sine bedrifter ned, var det lige netop det, Pep gjorde. Han sagde altid, at han var heldig, men spillerne vidste jo, hvem der var ansvarlig for holdets succes.

Manden var utrolig målrettet og determineret, nu skal man ikke lave direkte sammenligninger, men Tito virker ikke sådan. Det kan der være mange årsager til, f.eks. hans sygdom, eller at Pep havde ubetinget støtte fra Laporta og Txiki, noget som Tito ikke har, ser det ud til, men ikke desto mindre var det ikke held der gjorde, at Pep rykkede så mange talenter op.

La Masia skal man netop ikke negligere eller snakke ned, vi er i stand til at producere store talenter. Talenter som kan spille på førstehold, men det kræver bare ar træneren har det rette format og har en større tiltro til talenter. Det har jeg savnet det sidste års tid.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Table: Top-10 transfer fees paid for players leaving Barcelona pic.twitter.com/YRLMHYOWi7 [transfermarkt, via @barcastat] #fcblive
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Start preseason on Monday: Pinto Oier Montoya Bartra Puyol Mascherano Adriano Song SergiRoberto DosSantos Afellay Cuenca Alexis Messi Tello
note: valdes, alves, pique, alba, busquets, xavi, iniesta, cesc, pedro, and neymar start preseason on monday 29 july #fcblive #confeds
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Rosell holder pressemøde i dag, mon ikke han bliver spurgt til Peps kommentar, bliver spændende at se, om han kommenterer på det eller lader det ligge. Pep har ligesom skubbet bolden på Rosells bane halvdel og nærmest udfordret Rosell til at svare tilbage.

På tirsdag er det Tito og Zubis tur.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Pinto følger Messi til første skoledag efter sommerferien:

Billede


Edit: Og klør sig upassende steder.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jaume Roures (chairman Mediapro, Liga tv rights holder): "I would want the first Liga clasico this season to be played at 12pm." [rac1]
Ok, jeg er frisk. Hvorfor ikke, tingene er alligevel ikke som de plejer i Barca.

Time for changes. Er jeg Brian Sandberg? :?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Tito/Zubi-pressemøde nu:

phpBB [video]

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Official: Barcelona sports director Zubizarreta announes that Sergio Busquets (25) renews until 2018, with an option for an extra season. The new buyout clause of Barcelona midfielder Sergio Busquets (25) will be 150M.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jurij »

JonasV skrev:Official: Barcelona sports director Zubizarreta announes that Sergio Busquets (25) renews until 2018, with an option for an extra season. The new buyout clause of Barcelona midfielder Sergio Busquets (25) will be 150M.
Kun 150M? PSG snupper ham. De bød 250M for Messi.

Men... fantastisk nyhed.
Genopbygning status: færdig.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Vilanova: "Lack of self-criticism last year? We don't do that in the press room. At end of season, the whole staff met to analyze mistakes."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Jurij skrev:
JonasV skrev:Official: Barcelona sports director Zubizarreta announes that Sergio Busquets (25) renews until 2018, with an option for an extra season. The new buyout clause of Barcelona midfielder Sergio Busquets (25) will be 150M.
Kun 150M? PSG snupper ham. De bød 250M for Messi.

Men... fantastisk nyhed.
Hvis vi får 150M for Bussi, så cremer jeg i bukserne
Forumlegende

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Eeeeej, Dalle:

Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster