Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

emo skrev:Jeg benægter intet, han er bare den spiltype og spiller på et hold hvor der imo er en mere fri spilfilosofi end på Barcelona holdet. Han har et knald godt ben og skyder, for at score skal han skyde, sådan en spiller er han. Imo gør det ham ikke ringere ved at skyde og misse når de spiller sig frem til chancer. Havde været mere spændende at se en statistik på hvor mange gange han skyder på alt inden Real er kommet foran, om antallet af skud er lige før og efter at de har sikret sig et resultat.
Jeg benægter heller ikke at han har et godt skud osv.
Men RMD har ikke et spillesystem hvor EN spiller skal afslutte 50% af gangene! Det er der ingen spillesystem der er baseret på. Det er et valg CR træffer i hver kamp. For at score skal ALLE spillere skyde, så Benzema kunne ligesågodt konkludere: "De er skuffet over mine manglende mål, ergo skal jeg afslutte på alt for at sikre at JEG scorer. Det er jo det spillesystemet her er baseret på!"

Mit postulat er simplet:
1) Hvis en anden spiller skød ligeså mange gange som ham ville han:
1a. Score mange mål
1b. Blive upopulær fordi han fratager bedre placerede angribere chancer og ødelægger angreb ved at skyde.
Ergo imo er han en meget ego centreret spiller som får lov til at opføre sig sådan. Tænk hvis Benzema gjorde som ovennævnte punk 1!!

emo
Indlæg: 17816
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Men tror du ikke at en Mourinho ville have justeret på ham hvis han fandt at Cristiano fratog sine medspillere chancer i den grad som det gøres til i denne tråd?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

emo skrev:Men tror du ikke at en Mourinho ville have justeret på ham hvis han fandt at Cristiano fratog sine medspillere chancer i den grad som det gøres til i denne tråd?
Jeg ved ikke hvordan Mou tænker. Men jeg synes da at det har været ret tydeligt hvordan CR's holdkammerater har det med ham.
Jeg siger bare igen: Forestil dig at Benz begynder at spille på samme selviske måde og med ligeså mange afslutninger og samme attitude overfor sine medspillere. Ville han, selvom han måske begyndte at score mange mål, blive populær på det og ville du synes det var ok?

Og, ja hvis man ser RMD's kampe er det da tydeligt at CR's skud fratager andre oplagte chancer hvor han vælger at skyde langt udefra eller bare at skyde så snart han er inde i feltet. RMD har altså som regel mange spillere i offensive gode positioner frem for CR.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:Men tror du ikke at en Mourinho ville have justeret på ham hvis han fandt at Cristiano fratog sine medspillere chancer i den grad som det gøres til i denne tråd?
Mourinho... plus Ferguson, Pellegrini, Scolari, Bento og Queiroz og alle andre trænere, som har haft noget med ham at gøre.

Derudover er det jo ikke let 1) at komme til mange kvalificerede afslutninger hver kamp og 2) score på en pæn del af sine afslutninger. Der findes sgu ikke mange spillere i europæisk fodbold, som ville kunne gøre det C. Ronaldo gør og har gjort i Real Madrid og United.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Flax_Generous skrev:
emo skrev:Men tror du ikke at en Mourinho ville have justeret på ham hvis han fandt at Cristiano fratog sine medspillere chancer i den grad som det gøres til i denne tråd?
Mourinho... plus Ferguson, Pellegrini, Scolari, Bento og Queiroz og alle andre trænere, som har haft noget med ham at gøre.

Derudover er det jo ikke let 1) at komme til mange kvalificerede afslutninger hver kamp og 2) score på en pæn del af sine afslutninger. Der findes sgu ikke mange spillere i europæisk fodbold, som ville kunne gøre det C. Ronaldo gør og har gjort i Real Madrid og United.
1) han kommer ikke til mange afslutninger, han skyder jo bare mange gange langt udefra eller fra umulige positioner.

Og jo, det er netop mi postulat: Hvis Villa eller en anden angriber begyndte at skyde SÅ MEGET som CR så ville den spiller da også score mange mål.

Men jeg lader det ligge her. Vi har jo alle ret til vores meninger, dette var blot min.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

SpillerSomMESSI skrev:1) han kommer ikke til mange afslutninger, han skyder jo bare mange gange langt udefra eller fra umulige positioner.
Et skud udefra må jo også anderkendes som en afslutning, specielt når det er Christiano Ronaldo man snakker om. Det er jo bare fordi, at vi i Barcelona heller vil spille bolden igennem, at det ikke er en "rigtig" afslutning, for man skal helst være alene med målmanden.
SpillerSomMESSI skrev:Og jo, det er netop mi postulat: Hvis Villa eller en anden angriber begyndte at skyde SÅ MEGET som CR så ville den spiller da også score mange mål.
Jeg tror på ingen måde, at Villa ville score flere mål, hvis han skød lige så uopfordret som Ronaldo. Dertil tror jeg simpelthen ikke, at hans skud udefra er helt lige så kompetent som Ronaldos. Ydermere, så ville Villas hypotetiske skud udefra, udelukke muligheden for at spille sig igennem til en mere gunstig position, som man jo ynder at gøre på Camp Nou - heldigivs.

Derudover, så er Real Madrids spillestil også mere direkte, og som Emo også siger, så er det mere naturligt at få flere skud udefra i deres system. Dertil så har Ronaldo heller ikke et boldsspillende hold som Barcelona, så han kan jo ikke lige forvente geniale afleveringer fra en Xavi/Iniesta.

Xabi Alonso har han selvfølgelig, men efter min mening har han skuffet, når det kommer til hans 100km/h afleveringer, der skal splitte et forsvar. Dér synes jeg ikke, at Mourinho har fået lavet en optimal løsning.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Hvis det bare handlede om at skyde meget, så man automatisk scorede, så ville alle jo gøre det. Hvorfor i alverden rækker man ned på Cristiano fordi han skyder meget? Det er jo håbløst, når han scorer så mange mål som han gør! Det er jo langt fra alle som er i stand til at komme til de chancer som han gør. At Messi så bare er meget mere præcis, kan vi bare være glade for. Men hvis jeg var madrid-fan, så brokkede jeg mig sQ ikke over Cristianos mange mål

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Flax_Generous skrev:
emo skrev:Men tror du ikke at en Mourinho ville have justeret på ham hvis han fandt at Cristiano fratog sine medspillere chancer i den grad som det gøres til i denne tråd?
Mourinho... plus Ferguson, Pellegrini, Scolari, Bento og Queiroz og alle andre trænere, som har haft noget med ham at gøre.

Derudover er det jo ikke let 1) at komme til mange kvalificerede afslutninger hver kamp og 2) score på en pæn del af sine afslutninger. Der findes sgu ikke mange spillere i europæisk fodbold, som ville kunne gøre det C. Ronaldo gør og har gjort i Real Madrid og United.
Jeg vil vove at påstå at Real Madrid kunne blive et bedre hold hvis ikke CR7 var på det, lidt i stil med at ManU blev et bedre hold i mine øjne da han rejste.

Han er attraktiv pga hans spidskompetencer men lidt i stil med Ronaldinho så vil han altid være en hæmsko for holdet på andre punkter. Hvis den dag kommer og CR7 ikke skaber sig selv så mange chancer og scorer så er hans værdi for holdet forsvundet, hvorimod en spille som Giggs skabte værdi med sine assists og lederskab da han mistede toppen af sin speed og power i skuddet.

Misforstå mig ikke, det er en utrolig flot form CR7 har udvist og hans målnæse er på højde med de bedste angribere i verden hvis ikke højere (med undtagelse af Messi forstås)...men for holdet er han en stor udgift når målene udebliver, så bidrager han nærmest kun med at trække modstandere til sig.

...og det ved Ferguson et al godt :wink: (måske også derfor ManU solgte ham udover at han sikkert græd snot for at komme til at blive den bedst betalte i verden og tage Madrid udfordringen)
Senest rettet af rummenigge man feb 21, 2011 2:22 pm, rettet i alt 2 gange.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Så længe Ronaldo præsterer sådan, som han gør for Real, kan man ikke sætte en finger på statistikker. Det kræver jo også en del at komme frem til chancerne.

Forskellen mellem Ronaldo og Messis effektivitet, ses også lidt i, at Messi i modsætning til Ronaldo kommer frem til flere friløbere, hvor Messi vel nok er verdens mest kyniske i en mod en situationer.

Ronaldo har så en tendens til at sparke en del gange ude fra, men begge spillere udnytter bare deres spidskompetence. Gerrard har også et fantastisk skud, men det er nu ikke hver gang, han rammer målet. Tværtimod.

Men hvis Ronaldo rammer en stime med 30 målløse kampe og han i den periode sparker på alt, hvad der er rundt og fabriksfremstillet, så kan vi diskutere det. Men når han scorer de mål, som giver Real en fordel, bør man ikke diskutere det.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

rummenigge skrev:Jeg vil vove at påstå at Real Madrid kunne blive et bedre hold hvis ikke CR7 var på det, lidt i stil med at ManU blev et bedre hold i mine øjne da han rejste.

Han er attraktiv pga hans spidskompetencer men lidt i stil med Ronaldinho så vil han altid være en hæmsko for holdet på andre punkter. Hvis den dag kommer og CR7 ikke skaber sig selv så mange chancer og scorer så er hans værdi for holdet forsvundet, hvorimod en spille som Giggs skabte værdi med sine assists og lederskab da han mistede toppen af sin speed og power i skuddet.

Misforstå mig ikke, det er en utrolig flot form CR7 har udvist og hans målnæse er på højde med de bedste angribere i verden hvis ikke højere (med undtagelse af Messi forstås)...men for holdet er han en stor udgift når målene udebliver, så bidrager han nærmest kun med at trække modstandere til sig.

...og det ved Ferguson et al godt :wink: (måske også derfor ManU solgte ham udover at han sikkert græd snot for at blive den bedst betalte i verden)
1) Det hedder ikke ManU, men Man Utd. ManU er et fornærmende ord at benytte om United.

2) Selvfølgelig fylder en Ronaldo meget, men sådan er det jo i alle klubber, hvor man har en ubetinget stjerne.

Arsenal blev i mine øjne bedre, da Henry forlod dem, selvom han IMO er den bedste angriber i Premier Leagues historie.

Barca blev bedre, da Ronaldinho forlod klubben. AC Milan blev bedre i selve spillet, da Kaka smuttede.

Uniteds spil blev mere flydende og lidt mere uforudsigeligt, da Ronaldo smuttede, selvom han reddede klubben adskillige gange.

Liverpool ser ud til at være bedre stillet uden Torres osv, osv osv.

Sådan vil det altid være. Når superstjernen forlader holdet, er der andre til at tage over og måske gøre holdet endnu bedre. Det er jo det fede ved fodbold. Hvis man vidste, at man var fuck'd ved at sælge en spiller, ville ingen jo sælge deres spillere, uanset pris.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev:Så længe Ronaldo præsterer sådan, som han gør for Real, kan man ikke sætte en finger på statistikker. Det kræver jo også en del at komme frem til chancerne.

Forskellen mellem Ronaldo og Messis effektivitet, ses også lidt i, at Messi i modsætning til Ronaldo kommer frem til flere friløbere, hvor Messi vel nok er verdens mest kyniske i en mod en situationer.

Ronaldo har så en tendens til at sparke en del gange ude fra, men begge spillere udnytter bare deres spidskompetence. Gerrard har også et fantastisk skud, men det er nu ikke hver gang, han rammer målet. Tværtimod.

Men hvis Ronaldo rammer en stime med 30 målløse kampe og han i den periode sparker på alt, hvad der er rundt og fabriksfremstillet, så kan vi diskutere det. Men når han scorer de mål, som giver Real en fordel, bør man ikke diskutere det.
Enig i det sidste...så længe han scorer mere end de andre så er hans stil berettiget, men det er et stort pres som normalt forbindes med topangribere som er for fine til andet end at score. Jeg er dog ikke i tvivl at CR7 for mange succesfulde år, men det er en mangel hos ham som gør at han i mine øjne f.eks. aldrig kan måle sig med Messi overall.

Hvis Messi ikke scorer i en periode så skaber han chancer og gøre sine medspillere bedre.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev:
rummenigge skrev:Jeg vil vove at påstå at Real Madrid kunne blive et bedre hold hvis ikke CR7 var på det, lidt i stil med at ManU blev et bedre hold i mine øjne da han rejste.

Han er attraktiv pga hans spidskompetencer men lidt i stil med Ronaldinho så vil han altid være en hæmsko for holdet på andre punkter. Hvis den dag kommer og CR7 ikke skaber sig selv så mange chancer og scorer så er hans værdi for holdet forsvundet, hvorimod en spille som Giggs skabte værdi med sine assists og lederskab da han mistede toppen af sin speed og power i skuddet.

Misforstå mig ikke, det er en utrolig flot form CR7 har udvist og hans målnæse er på højde med de bedste angribere i verden hvis ikke højere (med undtagelse af Messi forstås)...men for holdet er han en stor udgift når målene udebliver, så bidrager han nærmest kun med at trække modstandere til sig.

...og det ved Ferguson et al godt :wink: (måske også derfor ManU solgte ham udover at han sikkert græd snot for at blive den bedst betalte i verden)

1) Det hedder ikke ManU, men Man Utd. ManU er et fornærmende ord at benytte om United.

2) Selvfølgelig fylder en Ronaldo meget, men sådan er det jo i alle klubber, hvor man har en ubetinget stjerne.

Arsenal blev i mine øjne bedre, da Henry forlod dem, selvom han IMO er den bedste angriber i Premier Leagues historie.

Barca blev bedre, da Ronaldinho forlod klubben. AC Milan blev bedre i selve spillet, da Kaka smuttede.

Uniteds spil blev mere flydende og lidt mere uforudsigeligt, da Ronaldo smuttede, selvom han reddede klubben adskillige gange.

Liverpool ser ud til at være bedre stillet uden Torres osv, osv osv.

Sådan vil det altid være. Når superstjernen forlader holdet, er der andre til at tage over og måske gøre holdet endnu bedre. Det er jo det fede ved fodbold. Hvis man vidste, at man var *'d ved at sælge en spiller, ville ingen jo sælge deres spillere, uanset pris.
Jeg vælger lige at ignorere dit forsøge på at belære mig hvordan man staver til ManU, da jeg fortsat vil bruge den hurtigste måde for mig som ikke er for at fornærme, hvis Flax føler sig fornærmet kan det være jeg laver om på det, men ikke før :wink:

...enig, mange hold bliver bedre når stjernerne forlader dem, Barca ville bare blive et dårligere hold hvis en af de tre største stjerner, Messi, Iniesta eller Xavi forlod dem. Det er forskellen på en superstar som elsker rampelyset mere end noget andet som CR7 og så f.eks. en ydmyg en af slagsen som Giggs.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

@ Rummenigge.

Hvis du ikke ved det, så er jeg en udefrakommende United-fan, der diskuterer fodbold med Jer Barca-fans. Jeg skrev det fordi, jeg føler det fornærmende, når du skriver ManU. Men det er jo selvfølgelig Jeres forum, men det er ikke fedt at se, når folk skriver det. :-)

Det kan du jo ikke vide, om Barca bliver, hvis Messi, Xavi og Iniesta ikke er i klubben. Det er jo igen det smukke ved fodbold. Du ved aldrig, hvad der kommer. Det kan jo være, der er en 18-årig dreng et eller andet sted i Spanien, som lige nu er ved at skrive under med Barcelona, hvis talent er større end Messi, Maradona og Zidanes talent tilsammen.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg holder stadig fast i min paastand, saa laenge Cristiano scorer de maal,. han nu engnag goer, saa vil han have "licens" til at skyde saa meget som han lyster. Jeg er dog ukke enig i at, han er en stor trussel paa langskud, statistik modbeviser den paastand nemlig. Jeg kan paa staaende fod ikke huske saerlig mange langskudsmaal fra hans fod i denne saeson, og det faktum at han kun rammer maalet paa ca 36-38 % af sine skud, er heller ikke imponerende eller tyder paa vanvittig skudstyrke. eller et saerlig praecist skud.

Jeg ved saa heller ikke om Benzema vil kunne tillade sig at goere det samme som Cristiano, jeg tror det naeppe, men det skyldes jo trods alt det faktum, at Benzema indtil videre ikke har vist noget der bare kommer i naerheden af det Cristiano har vist i Real troejen. Jeg er enig i, at Cristiano maaske ikke havde scoret naer saa mange maal, hvis Real havde haft en anden spillestil, eller hvis han havde lov til at skyde saa meget som det er tilfaeldet nu. Men nu er det bare saadan, at han faar lov til at skyde, og han scorer tords alt mange maal for dem.

Jeg ved derfor ikke hvad det er man vil naar frem til med denne diskussion? At Cristianno har nogle mangler og han maaske haemmer holdets spil paa nogle punkter? Det tror jeg er aabenlyst for mange, maaske ogsaa hans egne traener. Men han er samtidig virkelig dygtig til at udnytte sine spidskompetencer og det samme er hans traenere. Jeg er enig i ( hvis det er det man vil frem til) at han f.eks skal aendre paa sin spillestil hvis han f.eks. skal spille for os eller et hold der har samme spillestil som vores. Jeg kan ogsaa vaere i tvivl om hans evne til at indgaa i saadan ekstrem from for smaaspil som vi praktiserer, men han spiller ikke for saadan et hold. Reals spil er bygget op paa, at enkelte individer skal saettes i scene, ligesom man hurtigt skal afslutte sine angreb, og til detn form for fodbold passer Cristiano perfekt.
Senest rettet af Visca El Barca man feb 21, 2011 5:10 pm, rettet i alt 1 gang.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev:@ Rummenigge.

Hvis du ikke ved det, så er jeg en udefrakommende United-fan, der diskuterer fodbold med Jer Barca-fans. Jeg skrev det fordi, jeg føler det fornærmende, når du skriver ManU. Men det er jo selvfølgelig Jeres forum, men det er ikke fedt at se, når folk skriver det. :-)

Det kan du jo ikke vide, om Barca bliver, hvis Messi, Xavi og Iniesta ikke er i klubben. Det er jo igen det smukke ved fodbold. Du ved aldrig, hvad der kommer. Det kan jo være, der er en 18-årig dreng et eller andet sted i Spanien, som lige nu er ved at skrive under med Barcelona, hvis talent er større end Messi, Maradona og Zidanes talent tilsammen.
Hehe jeg ved udemærket at du er united fan og kæmpe CR7 fan, jeg tror samtlige her på forum ved det! Who are you kidding! Hvis der ikke skal mere til for at fornærme dig så er det mig en gåde hvorfor du er på et Barca forum. For når nogen siger ManU uden tilsigt om at fornærme så burde du holde dig langt væk hvis ManU og Barca møder hinanden igen i CHL knock-out fasen, for så ryger der andre langt slemmere gloser igennem forum når/hvis det viser sig de røde praktiserer kujonbold a la det man så i 2008.

Og hvad de fleste også ved er at det nærmest er nytteløst at diskutere noget hvor pilene peger i Messis favør fremfor CR7. Hvis du ikke mener at Messi, Xavi og Iniesta ikke er markant bedre holdspillere end CR7 så kan vi lige så godt droppe diskussionen idet vi ligger alt for langt fra hinanden. Når nogen er en glimrende holdspiller så går det som regel udover holdet når han forlader holdet, det er vel indlysende, medmindre han bliver erstattet af en ligeså god holdspiller med tilsvarende spidskompetencer.

...men lad os holde os til at vi er uenige og diskutere noget i et Real Madrid perspektiv, som i at CR7 nærmest hæmmer holdet Real Madrid, når han ikke selv har tur i målscoringen eller om hans licens-to-shoot-whenever.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster