Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Kan ikke rigtig se, hvorfor du har behov for at komme med et desperat angreb på mit ordforråd, som er ganske fornuftigt, som du selv påpeger.
Jeg påpeger ikke på ingen måde, at du har et fornuftigt ordforråd. Én kalder mig demonstrativ (som du åbenbart ikke anede hvad betød) hvorefter du fletter det ind i dine indlæg til mig efterfølgende. Det synes jeg er en smule komisk.

Men dig om det.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi og Jbninc, jeg foeler et behov for at poste denne video, haaber denne kan inspirere jer til at starte jeres egen BROMANCE :p.

[youtube]ndAV-MOj18w[/youtube]

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Må jeg lige høre Jeres objektive mening af Casillas' røde kort? Mener I, at han skulle have den?

Jeg er lidt i tvivl efter at have set den flere gange. Han skal selvfølgelig have rødt, hvis dommeren skønner, at han fratager ham en oplagt scoringsmulighed, men som jeg ser det, så kan Pepe stoppe Callejon, og derved fratager Casillas ham ikke 100 procent scoringschance.

Derfor mener jeg, at et gult kort og frispark havde været mere oplagt, men omvendt bliver beslutningen taget så hurtigt i den kamp, og dommeren skønnede at det var oplagt scoringsmulighed, hvilket giver rødt kort. Men efter at have set den, mener jeg, at Pepe kan stoppe CAllejons løb, da han afdrbilede Casillas.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Diabolito »

Hvis han rammer ham, er der ingen tvivl. Spørgsmålet er så, om det er tilfældet.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

I og med at han stikker foden ud så giver han dommeren chancen for at give ham rødt i og med at han fratager ham en chance. Det er ikke et grimt eller groft frispark, men det er imo helt på sin plads med rødt. Er vel lidt ligesom at se en lave en glidende takling med knupperne forrest, selvom han ikke rammer sin modspiller (heldigt visse gange, da det måske ville have brækket benet eller skadet spilleren) så skal han straffes for taklingen.

Men spændende at se hvad de taksterer den til, en eller to dage.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:I og med at han stikker foden ud så giver han dommeren chancen for at give ham rødt i og med at han fratager ham en chance. Det er ikke et grimt eller groft frispark, men det er imo helt på sin plads med rødt. Er vel lidt ligesom at se en lave en glidende takling med knupperne forrest, selvom han ikke rammer sin modspiller (heldigt visse gange, da det måske ville have brækket benet eller skadet spilleren) så skal han straffes for taklingen.

Men spændende at se hvad de taksterer den til, en eller to dage.

Da Casillas stikker benet ud, fratager han Espanyolspilleren en oplagt målchance, eftersom man kan se at han mister et skridt i forsøget på at komme udenom ham. Pepe ville altså ikke kunne nå at stoppe ham, hvis ikke det var fordi Casillas skar ham af. Det glemmer folk.

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Valdééés »

Han får stensikkert kun en dag for kortet, men jeg syntes det er rimeligt nok at han fik rødt.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Noget, der virkelig irriterer mig, når jeg ser Real, er, når Real får frispark og Ronaldo skal til at sparke. Har I lagt mærke til, hvor mange gange muren går op til 1½ meter frem inden han har sparket?

Jeg forstår ikke, at dommerne ikke giver omspark. Sådan kan jeg også huske, det var med Juninho og Drogba. Mange af murerne går sindssygt langt frem, så de kan stoppe boldens muligheder for at stige og så knække i luften. Pisse irriterende.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Messi1987 skrev:
# 23 skrev:Noget, der virkelig irriterer mig, når jeg ser Real, er, når Real får frispark og Ronaldo skal til at sparke. Har I lagt mærke til, hvor mange gange muren går op til 1½ meter frem inden han har sparket?

Jeg forstår ikke, at dommerne ikke giver omspark. Sådan kan jeg også huske, det var med Juninho og Drogba. Mange af murerne går sindssygt langt frem, så de kan stoppe boldens muligheder for at stige og så knække i luften. Pisse irriterende.
Juninho var laaaaaaaaaaaangt bedre til frispark end Ronaldo og Drogba. Murerne går nu ikke mere frem end normalt. Bare fordi Ronaldo ikke kan kontroller sit spark så god, hvilket gør han generelt skyder meget ved siden af mål. :wink:
Kilde:
http://soccernet.espn.go.com/gamecast/s ... 41&cc=5739

CR havde 10 skud hvoraf 3 var indenfor rammen, og ingen blev til mål. *fnis*

Den næstmest skydende RMD spiller var Benz, med 3 skud, alle 3 inden for rammen, hvoraf 1 blev et mål.

I det mindste var CR da meget sparsom med skud i forhold til sidste runde hvor han havde 15 afslutninger.

Det er altså en helt utrolig selvisk spiller, jeg fatter ikke holdkammeraterne og træneren lader ham fratage RMD så mange muligheder for at aflevere til medspillere og lad dem afslutte fra en bedre position. Det virker allermest som en forkælet møgunge der bare SKAL have lov til at være den der scorer.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Men tilgengæld så har han altså scoret mange mål for dem, og det er vel klart når han er i sådan en form at han bærer slæbet. Vi kan ikke sammenligne det med Messi fordi Messi er en helt anden type spiller, det ligger i hans spil at skabe chancer og spil bolden så meget som muligt, indtil en decideret chance opstår.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Messi1987 skrev:
emo skrev:Men tilgengæld så har han altså scoret mange mål for dem, og det er vel klart når han er i sådan en form at han bærer slæbet. Vi kan ikke sammenligne det med Messi fordi Messi er en helt anden type spiller, det ligger i hans spil at skabe chancer og spil bolden så meget som muligt, indtil en decideret chance opstår.
Igen din personlig mening, fakta er at Messi er verdens bedste fodboldspiller :D
Han skriver jo ikke, at Cristiano er bedre end Leo eller at Leo ikke er verdens bedste fodboldspiller. Emo skriver blot, at Cristianos spil er at skyde paa naesten alt og fra alle vinkler. Selvfoelgelig kunne han finde bedre loesninger, i stedet for at at skyde fra umulige vinkler, ligesom han maaske nogen gange maaske paavirker Reals spil i negativ retning, med sin "egoistisk" spillestil. Men saa laenge han scorer saa mange maal som han goer, saa vil ingen saette et spoergsmaalstegn ved hans spil.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Visca El Barca skrev:
Messi1987 skrev:
emo skrev:Men tilgengæld så har han altså scoret mange mål for dem, og det er vel klart når han er i sådan en form at han bærer slæbet. Vi kan ikke sammenligne det med Messi fordi Messi er en helt anden type spiller, det ligger i hans spil at skabe chancer og spil bolden så meget som muligt, indtil en decideret chance opstår.
Igen din personlig mening, fakta er at Messi er verdens bedste fodboldspiller :D
Han skriver jo ikke, at Cristiano er bedre end Leo eller at Leo ikke er verdens bedste fodboldspiller. Emo skriver blot, at Cristianos spil er at skyde paa naesten alt og fra alle vinkler. Selvfoelgelig kunne han finde bedre loesninger, i stedet for at at skyde fra umulige vinkler, ligesom han maaske nogen gange maaske paavirker Reals spil i negativ retning, med sin "egoistisk" spillestil. Men saa laenge han scorer saa mange maal som han goer, saa vil ingen saette et spoergsmaalstegn ved hans spil.
Lad mig vove en påstand: Lad os sige at Benzema pludselig får den indskydelse at han er verdens bedste spiller og at alle på RMD's hold burde sætte ham op, da han altså er spids angriber. Derefter begynder han at skyde på ALT. Tager alle frispark og straffespark. Lad os sige at han ligger på noget mellem 10-15 afslutninger per. kamp. Hvis tingene ikke lykkes for ham skælder han ud på sine medspillere og fægter opgivende med armene hvis de ikke spiller ham.
Jeg tror nok han bliver rigtigt upopulær, også selvom jeg tror at en angriber der har SÅ mange afslutninger angiveligt vil score mange mål.
Nej, CR får lov til at være utrolig selvisk på billig baggrund, når han får lov til at afslutte på stort set alt. En anden spiller ville da også score mange mål hvis de fik lov til sådan noget. Hvor mange mål ville Villa ikke score hvis han afsluttede 10-15 gange per kamp. Men hvordan ville det være med til at opbygge spillet og hvordan ville det sætte sandsynligheden for scoringer op (for HOLDET) i forhold til at aflevere til andre spillere der angivelig står bedre placeret.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Nu vil jeg så også mene at i de kampe jeg har set Cristiano spille så kommer han ofte i situationer hvor han kan skyde, og Real har ikke den spilfiliosofi at spille sig frem til mål og løbe bolden ind som vi har. Derfor skyder deres spillere også mere, spillestilen ligger op til det.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

emo skrev:Nu vil jeg så også mene at i de kampe jeg har set Cristiano spille så kommer han ofte i situationer hvor han kan skyde, og Real har ikke den spilfiliosofi at spille sig frem til mål og løbe bolden ind som vi har. Derfor skyder deres spillere også mere, spillestilen ligger op til det.
Nu følger jeg altså med i statistikkerne hver runde og INGEN skyder tilnærmelsesvis så meget på deres hold (eller i hele ligaen for den sags skyld) som CR. Og det er ikke fordi han er i en gunstig position frem for Benz, Kaka, Ada eller andre. Det er fordi han VIL skyde og score.

Jeg vil gerne poste noget statistik over det hvis nogen er i tvivl.

Tænk bare på runden af la liga for 14 dage siden hvor CR havde 15 afslutninger og hele Barca's hold havde 15 i alt i hele kampen. Det var en kamp hvor vi havde 73% bold besiddelse mes RMD kun havde omkring 60%. Han rammer i øvrigt sjælden kassen i forhold til hans øvrige hold kammerater.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Jeg benægter intet, han er bare den spiltype og spiller på et hold hvor der imo er en mere fri spilfilosofi end på Barcelona holdet. Han har et knald godt ben og skyder, for at score skal han skyde, sådan en spiller er han. Imo gør det ham ikke ringere ved at skyde og misse når de spiller sig frem til chancer. Havde været mere spændende at se en statistik på hvor mange gange han skyder på alt inden Real er kommet foran, om antallet af skud er lige før og efter at de har sikret sig et resultat.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster